Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hahaha, ik miste even de hele context over pogingen tot beledigen en zo.

Ik denk dat dat niet kan Dadelduifje, omdat je de verkeerde woorden hebt gebruikt.

Een indo pinda noemen, dat zullen de meesten niet erg vinden.

20 jaar geleden mijn familie uitmaken voor treinkapers, dat deed hen pijn.

En de kapers waren Molukkers, dat waren niet mensen van de andere Indonesische eilanden,

maar daar hadden de schelders toen een broertje aan dood.

Bedoel je dat soms? Dat het niet cool is, om uitgescholden te worden om iets wat andere mensen hebben gedaan? Dan snap ik je vergelijking wel.

Feit: Er zijn haatbaarden

Sommige moslims zijn haatbaarden, niet alle haardbaarden zijn moslims.

Dat bedoel je toch?
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 14:08:

[...]

Het is al zo erg dat termen als haatbaarden en dobbernegers dankzij Wilders en Geenstijl al als goed taalgebruik worden gezien om groepen mensen aan te duiden en niet meer als belediging.Dobbernegers is voor jouw rekening, die term zal ik NOOIT gebruiken, houd die dus maar lekker bij jezelf.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 14:07:

Zullen we weer ontopic gaan met z'n allen?JJa graag, maar de Bild is hetzelfde als de telegraaf 😄
quote:nessemeisje schreef op 22 oktober 2015 @ 14:05:

[...]

Iedereen weet wie er met haatbaarden bedoeld wordt. Niet de gewone huis-,tuin- en keukenmoslim, niet een willekeurige man met een baard, maar ronselaars; agressieve, extremistische moslims. Dat jij de term haatbaarden associeert met 'hele gewone mensen' ligt echt bij jou.

Wow, dat klinkt als iets wat je in een tuincentrum kunt kopen.

En ik vind het woord haatbaarden een in-de-hoek-zet-woord, wat je niet zou moeten gebruiken. Extremist kun je gebruiken als je iets aan wilt geven over extreme denkbeelden, maar val daar Jan, Piet, Joris en Korneel niet mee lastig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 14:15:

[...]

Uuuhh? Heb ik iemand beledigd?

Even over wanneer ik mij beledigd voel.

Weet je dat ik daar echt heel lang over moet nadenken? Voel me niet zo snel beledigd. Stel dat iemand mij uitscheld ofzo, dan voel ik mij nog steeds niet echt aangesproken, zie ik nog steeds als een probleem bij die schelder.

Stel, iemand ziet je als onvolwaardig, door alleen je uiterlijk of je roots, dan zou je daar fel tegenin kunnen gaan en lekker terug gaan oordelen. Maar ik zou ook daar weer juist motivatie uithalen om het tegendeel te bewijzen. Maar eerder kies ik ervoor om niet met dit soort mensen in gesprek te gaan.

Zo sta ik in het leven, ik ben mijzelf en ga daar niet voor in de verdediging.

Wat is je motivatie om anderen wel te beledigen?

En er zijn vast dingen waar je echt wel van slag door raakt. Niemand is van steen. Maar goed dat ligt bij jou.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 14:11:

[...]

Nee dat weet niet iedereen en daar gaat het ook niet om. Als mijn man een baard zou dragen wordt ook hij daar op afgerekend. Dan is mijn man niet de gewone moslim maar een extremist. (...).Onzin. En dat heeft Bunga ook nooit gezegd. Jij probeert mensen in een haatdragend xenofoob en anti-islam hoekje te drukken, trek die lange tenen maar weer in.
quote:nessemeisje schreef op 22 oktober 2015 @ 14:22:

[...]

Onzin. En dat heeft Bunga ook nooit gezegd. Jij probeert mensen in een haatdragend xenofoob en anti-islam hoekje te drukken, trek die lange tenen maar weer in.100% eens
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 14:19:

Hahaha, ik miste even de hele context over pogingen tot beledigen en zo.

Ik denk dat dat niet kan Dadelduifje, omdat je de verkeerde woorden hebt gebruikt.

Een indo pinda noemen, dat zullen de meesten niet erg vinden.

20 jaar geleden mijn familie uitmaken voor treinkapers, dat deed hen pijn.

En de kapers waren Molukkers, dat waren niet mensen van de andere Indonesische eilanden,

maar daar hadden de schelders toen een broertje aan dood.

Bedoel je dat soms? Dat het niet cool is, om uitgescholden te worden om iets wat andere mensen hebben gedaan? Dan snap ik je vergelijking wel.

Feit: Er zijn haatbaarden

Sommige moslims zijn haatbaarden, niet alle haardbaarden zijn moslims.

Dat bedoel je toch?Pruttel lees even mijn vorige post. Ik zei dat niet óm te beledigen maar meer als voorbeeld. Waar voel jij je dan wel door in een hoek gezet en hoe ervaar je dat. Dat was meer mijn vraag.
quote:feow schreef op 22 oktober 2015 @ 14:21:

[...]

En ik vind het woord haatbaarden een in-de-hoek-zet-woord, wat je niet zou moeten gebruiken. Extremist kun je gebruiken als je iets aan wilt geven over extreme denkbeelden, maar val daar Jan, Piet, Joris en Korneel niet mee lastig.Maar we hebben het hier toch over vluchtelingen? En er is niet eens gezegd dat daar mensen tussen zitten die hier hommeles willen komen brengen, dus ik snap de hele discussie niet zo.
quote:feow schreef op 22 oktober 2015 @ 14:21:

[...]

En ik vind het woord haatbaarden een in-de-hoek-zet-woord, wat je niet zou moeten gebruiken. Extremist kun je gebruiken als je iets aan wilt geven over extreme denkbeelden, maar val daar Jan, Piet, Joris en Korneel niet mee lastig.Precies, zulk soort makkelijk-scoren woorden zouden helemaal niet gebruikt moeten worden.

[...]

Onzin. En dat heeft Bunga ook nooit gezegd. Jij probeert mensen in een haatdragend xenofoob en anti-islam hoekje te drukken, trek die lange tenen maar weer in.

Nee natuurlijk zei ze dat niet letterlijk. Het gaat er mij om dat je het woord haatbaarden gewoon niet gebruikt.

En ik probeer helemaal niets. Waarom zou ik dat willen? Kan je mij uitleggen welk voordeel mij dat oplevert als ik dat zou doen?
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 14:08:

Kijken of deze nu doordringt.

De Duitse regering komt met een verscherping van het asielbeleid om migranten die geen recht hebben op asiel sneller het land uit te krijgen. Dat meldde de Duitse krant Bild woensdag op basis van bronnen bij de regering.

Volgens de krant werkt de regering van bondskanselier Angela Merkel aan opvang bij de grens, een versnelde asielprocedure en versnelde uitzetting van mensen die geen recht hebben op asiel. De landen Albanië, Kosovo en Montenegro worden daarbij aangemerkt als veilige landen. Wie daarvandaan vlucht naar Duitsland, wordt hoe dan ook teruggestuurd.

Het nieuwe beleid moet volgens Bild de komende weken leiden tot een toename in het aantal vluchtelingen dat wordt uitgezet. Volgens de krant waren er eind september 193.500 vluchtelingen in Duitsland die volgens de autoriteiten geen recht hebben op asiel, van hen zijn er 11.522 uitgezet. Ongeveer 21.000 mensen hebben uit zichzelf het land verlaten.

Voor de uitzettingen zouden in de toekomst ook militaire vliegtuigen worden ingezet. Mensen die worden uitgezet zouden daar vooraf niet van op de hoogte worden gesteld, om te voorkomen dat ze zich verschuilen.

Bron: TrouwHij dringt wel door. Maar eigenlijk door het grote aantal mensen dat dus (nog) niet uitgezet is. Zonder die mensen als slecht of crimineel weg te zetten lijkt het me voor alle betrokkenen zaak om deze mensen zo snel mogelijk terug te sturen. Om de druk van de hoeveelheden mensen die hulp nodig hebben af te halen en omdat ze kunnen voorkomen dat andere mensen een kansloze reis maken. Ik zou graag zien dat deze mensen terug gaan met teleurstelling omdat het niet gelukt is, maar ook een beeld van menselijkheid.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 14:21:

[...]

Wat is je motivatie om anderen wel te beledigen?

En er zijn vast dingen waar je echt wel van slag door raakt. Niemand is van steen. Maar goed dat ligt bij jou.

Ik ga je nu even zeggen dat ik nergens haatbaarden heb gebruikt voor de vluchtelingen. Hoe durf je toch zo ver te gaan?

Ik ga daar echt niet serieus meer op in.
Een haatbaard is volgens de definitie meestal een imam of anderszins moslim die zegt dat de ongelovigen overwonnen moeten worden, iemand die zelf haat zaait. Dat is definitie van een haatbaard. Dus iemand die op een evenement uiteindelijk hopelijk niet mag spreken omdat hij oproept tot oorlog in naam van zijn islam tegen de ongelovigen.

Zoiets elke keer voluit zeggen is vervelend vandaar dat er deze benaming voor is gebruikt. Het rijmt. En in 1 keer is duidelijk wat er mee bedoeld wordt.

De vaak lange baard die deze mensen hebben is voor deze mannen zelf een teken van hun geloof. Helaas echter omvatten dezelfde tekenen van hun geloof in deze context dat wij westerlingen dood moeten. Iemand met een lange baard is niet per definitie een extremist, extremisten vinden vaak zelf wel dat er een lange baard móet zijn omdat je deze niet mag knippen/scheren.
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 14:11:

[...]

Als je de term haatbaard richt op een hele groep Syrische vluchtelingen is het moeilijk te zien wie wel en wie niet een agressieve extremistische moslim is. Door te zeggen dat er haatbaarden tussen zitten zet je dus de hele groep in een kwaad daglicht.Ik richte het juist op de groep moslimextremisten die hier geboren en getogen zijn.
quote:feow schreef op 22 oktober 2015 @ 14:27:

[...]

Hij dringt wel door. Maar eigenlijk door het grote aantal mensen dat dus (nog) niet uitgezet is. Zonder die mensen als slecht of crimineel weg te zetten lijkt het me voor alle betrokkenen zaak om deze mensen zo snel mogelijk terug te sturen. Om de druk van de hoeveelheden mensen die hulp nodig hebben af te halen en omdat ze kunnen voorkomen dat andere mensen een kansloze reis maken. Ik zou graag zien dat deze mensen terug gaan met teleurstelling omdat het niet gelukt is, maar ook een beeld van menselijkheid.Ze zijn ook niet slecht, het zijn toeristen en als zodanig zie ik ze graag bejegend, in alle redelijkheid en inderdaad, dan kunnen ze het thuisfront laten weten dat de reis voor niets is geweest, maar wel leerzaam.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 14:30:

[...]

Ik ga je nu even zeggen dat ik nergens haatbaarden heb gebruikt voor de vluchtelingen. Hoe durf je toch zo ver te gaan?

Ik ga daar echt niet serieus meer op in.Ik heb het woord haatbaarden en vluchteling nooit in eenzelfde post genoemd. Dat heb je van iemand anders.
quote:Paekzwart schreef op 22 oktober 2015 @ 14:31:

Een haatbaard is volgens de definitie meestal een imam of anderszins moslim die zegt dat de ongelovigen overwonnen moeten worden, iemand die zelf haat zaait. Dat is definitie van een haatbaard. Dus iemand die op een evenement uiteindelijk hopelijk niet mag spreken omdat hij oproept tot oorlog in naam van zijn islam tegen de ongelovigen.

Zoiets elke keer voluit zeggen is vervelend vandaar dat er deze benaming voor is gebruikt. Het rijmt. En in 1 keer is duidelijk wat er mee bedoeld wordt.Dan kun je toch ook gewoon zeggen: extremistische imam?
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 14:27:

[...]

Nee natuurlijk zei ze dat niet letterlijk. Het gaat er mij om dat je het woord haatbaarden gewoon niet gebruikt.

En ik probeer helemaal niets. Waarom zou ik dat willen? Kan je mij uitleggen welk voordeel mij dat oplevert als ik dat zou doen?Mag de term "hooligans" ook niet meer dan? Iedereen weet dat daar voetbalsupporterstuig mee wordt aangeduid, maar hey, stél toch eens dat een normale voetbalsupporter zich beledigd voelt, da moeten we niet willen met zijn allen. Of de term 'klootzakken'. Mag dat nog wel, mensen kunnen zich eens beledigd voelen zeg. Kom aan zeg.

[...]

Onzin. En dat heeft Bunga ook nooit gezegd. Jij probeert mensen in een haatdragend xenofoob en anti-islam hoekje te drukken, trek die lange tenen maar weer in.dank je wel nessemeisje.
quote:Paekzwart schreef op 22 oktober 2015 @ 14:31:

Zoiets elke keer voluit zeggen is vervelend vandaar dat er deze benaming voor is gebruikt. Het rijmt. En in 1 keer is duidelijk wat er mee bedoeld wordt.

De vaak lange baard die deze mensen hebben is voor deze mannen zelf een teken van hun geloof. Helaas echter omvatten dezelfde tekenen van hun geloof in deze context dat wij westerlingen dood moeten. Iemand met een lange baard is niet per definitie een extremist, extremisten vinden vaak zelf wel dat er een lange baard móet zijn omdat je deze niet mag knippen/scheren.O vind je het grappig? Het rijmt, wat leuk zeg!
Nou, het is uitgelegd, geen noodzaak om uit je panty te schieten. Door weer met de discussie.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 14:30:

[...]

Ik ga daar echt niet serieus meer op in.

Misschien toevallig niet door jou, maar dat woord is hier de afgelopen tijd tot vervelens toe gebruikt om alle mogelijke moslims mee aan te duiden, en het hoort net als termen als dobberneger, gutmensch, knuffelaar en meer van dat fraais niet thuis in een normale, constructieve discussie. Sommige mensen zijn al zo geïndoctrineerd dat ze het inmiddels doodnormaal vinden om hele groepen op die manier weg te zetten. Met dank aan de PVV en Geen Stijl. Over normen en waarden gesproken.

Extremisten kijken trouwens wel uit om zich onder vluchtelingen te mengen, want die zitten er niet op te wachten om met foto's en vingerafdrukken geregistreerd te worden, zoals standaard bij vluchtelingen gedaan wordt.

[...]

Onzin. En dat heeft Bunga ook nooit gezegd. Jij probeert mensen in een haatdragend xenofoob en anti-islam hoekje te drukken, trek die lange tenen maar weer in.Nogmaals waarom zou ik dat willen?
quote:nessemeisje schreef op 22 oktober 2015 @ 14:38:

Nou, het is uitgelegd, geen noodzaak om uit je panty te schieten. Door weer met de discussie.Dat is geen uitleg dat is een excuus waarom het geoorloofd is het woord te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven