Uitgerekend eind mei / begin juni 2016

23-09-2015 17:05 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdU.D. 1e/2e/ 3e kindje Bijzonderheden Rabida33 17 mei 2e kindje (dochter van 20 maanden) hartje zien kloppen bij 6.3

22 okt echo Mijnnickname29 27 mei 2e kindje (dochter van 10 maanden hartje zien kloppen bij 6.0

int vk op 9 okt Nijntje27 28 mei 2e kindje (zoon van 1,5) 7 okt int vk + echo Gurlie-124 Eind mei 1e kindje 28 okt echo gynlivelaughlovee24 Eind mei 1e kindje Nog geen afspraak Melleke158535 1 juni 2e kindje (dochter van 3) Nog geen afspraak Panda14 21 1 juni 16 okt echo gyn schaapjes30 2 juni 2e kindje (dochter van 13 maanden) Nog geen afspraak liefde536 2 juni 4e kindje + 1 bonuskindje Nog geen afspraak kleurig38 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak superstar 927 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak Bliss9124 ong 3 juni 1e kindje 30 okt int vk + echo XkusX28 8 juni 1e kindje Nog geen afspraak nadiaxx 30 8 juni 1e kindje 27 oktoberMiss Sjans21 1e kindje Nog geen afspraak Schaapje199124 12 juni 1e kindje 20 oktober echo

Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik ontdekt zwanger te zijn! We hebben al een dochter van negen maanden. Die kwam er niet zonder slag of stoot dus op tijd begonnen voor de tweede. Als alles goed gaat, ben ik ongeveer 27 mei uitgerekend. Ik wil het nieuws dit keer heel graag zo lang mogelijk voor me houden (liefst tot ik weet wat het geslacht is). Het kost me veel moeite om niets te zeggen, ben nogal een flapuit. Hoop op dit forum anderen tegen te komen die (net) zwanger zijn zodat we er in ieder geval met elkaar over kunnen praten. Ik hoor graag jullie verhaal!

Groetjes
Wat word hier lekker veel geschreven!

Super fijn die goede echos!! Leuk om te lezen

Misselijkheid enzo vervelend.. hier geen last van tot nu toe. Koud hebben wel!! Brrrr, zit/lig als ik thuis ben het liefst de hele tijd met een dekentje op de bank haha.

Ik heb niet alles terug gelezen, kom er gewoon steeds niet aan toe, heb nergens puf voor eigenlijk haha.

Probeer het wel bij te houden maar de komende weken ziet het er niet naar uit dat het rustiger word hier haha dus ik blijf de komende weken een beetje stil waarschijnlijk

Ondertussen alweer 7 weekjes zwanger nog steeds zonder noemenswaardige kwaaltjes.. behalve het snel moe zijn en langzame darmen nergens last van haha. Soms maakt dat wat onzeker maar besef me dan ook meteen dat ik gewoon geluk heb! Wie weet wat er de komende weken nog komt, maar kwaaltjes zeggen nou eenmaal niks.

Ik vind de tijd nog steeds snel gaan! 2 weekjes tot de echo

Nou meiden tot gauw weer denk ik hihi
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met vreetkick. Deze week heb ik zin in drop!!!

Nou gister de babyshower gehad! Dat was echt leuk!

Ik begon bijna te janken toen ze binnen kwam.. verdorie die hormonen!!

Gelukkig zag niemand het. Bleken er nog 2 zwangeren te zijn, dus ik moest zo op mijn tanden bijten.

Het ging steeds over zwanger zijn en baby's. Ik moest zo oppassen wat ik zei!

Maar nog maar 33 dagen en dan mag iedereen het weten. ( verder tel ik niet af ofzo.... )

Heb het idee dat ik er dan iets meer van kan genieten.

Maar idd Bliss de tijd gaat opzich wel snel. Over een paar weekjes hebben wij allemaal 2 cijfers voor de week aanduiding!

Hier vandaag 6+4
Amor Vincit Omnia
Hier 7+2 en ook aan het aftellen tot ik het kan vertellen en trek in drop en veel honger. En discussie met ex gehad die toch maar zijn handen aftrekt van ons kind 😔. Nu wil ik t dus wel graag met mijn ouders delen maar iets houdt me tegen...
Hoi kleurig, wat vervelend dat je ex zich toch terugtrekt! Het lijkt me heel vervelend om geen steun te ervaren. Ik hoop dat je ouders die rol over kunnen nemen. Het is wellicht een moeilijk eerste gesprek als je het ze vertelt, maar je weet: de liefde van een moeder is onvoorwaardelijk. Het komt vast op zijn pootjes terecht!
Mijnnickname... ik krijg tranen in mijn ogen van jouw berichtje! Zo lief!!!! Ik ben sowieso emotioneel wat incontinenter...

Ik wil mijn moeder de stress nog even besparen. Ze is een enorme stresskip. Zij gaat zich veel drukker maken dan ik. En als ik het haar vertel wil ik dus, voor zover mogelijk, zeker weten dat de zwangerschap goed gaat. Dus nog vijf weken.......
@kleurig je komt echt sterk over!

Heb je niet iemand anders met wie je het zou kunnen delen?

Er gebeurd zoveel met je nu (lichamelijk als geestelijk)....

Hier nog steeds alles hetzelfde... Moe/vol gevoel en aan het aftellen:)

Ik weet dat er mensen in mijn omgeving zijn die het vermoeden. Zou het zo graag willen vertellen maar wil echt wachten tot de echo...
Dank je Nadia. Een paar mensen weten het. 3 vriendinnetjes waarvan ik er met eentje elke dag wel een uur bel en mijn zus met wie ik ook bijna dagelijks bel. Als niemand het zou weten dan zou ik gek worden denk ik.... Eigenlijk weten het dus al teveel mensen maar ik ben er zo slecht in om niets te zeggen!!!

Wie hebben jullie het al verteld behalve je partner natuurlijk? Of ben ik de enige die al zoveel mijn mond voorbij heeft gepraat?
Nee hoor. Een aantal vriendinnen van mij weten het ook.

Wat vervelend van je ex zeg ! Maar fijn dat je er zo sterk in staat. Er zijn echt veel BAM-ers. Dus het zou moeten kunnen.
Amor Vincit Omnia
Bleeeeeeehhhhhh ik moet de hele dag om alles huilen :cry:; om een verhaal wat ik lees, een appje dat ik krijg, een baby op tv, een mooie reclame, mijn poes die bij me komt liggen, mijn borsten die ineens zo mooi groot zijn.... om alles dus... Hebben jullie dat ook???? Gaat dat weer over na een tijdje of blijft dit de hele zwangerschap?
Haha zo erg heb ik het niet maar wel een beetje hoor ik had het vorige keer minder! Weet dus niet of dit de hele zwangerschap blijft.. Hoop het niet!

Ik nog steeds redelijk misselijk maar onder controle zal ik maar zeggen. Merk alleen wel dat dit ook het enige is dat ik onder controle heb, ik kan er eigenlijk niet al te veel bij hebben op het moment (lees: werk). Hopelijk wordt dat nog beter ook.
Je weet dat "ziek" zijn tijdens je zwangerschap niet voor rekening is van je werkgever hè? Dat betaald het UWV. Dus voel je niet bezwaard om je ziek te melden. Goed naar je lijf luisteren. Als die aangeeft meer rust nodig te hebben dan denk ik dat je je lichaam dat ook moet gunnen. Lief zijn voor jezelf!
Hoe gaat het met iedereen? Het is maar stil de laatste dagen...

Bij mij gaat alles oké. Ben moe en af en toe misselijk. Volgende week de echo, het is echt aftellen en ik vind het steeds moeilijker om mijn mond te houden:)
Kan iemand trouwens mijn leeftijd 30 jaar in de tabel zetten?
Jij hebt de echo al lekker snel Nadia! Hoe ver ben je nu? Ik moet nog tot 9 november wachten op echo. Nu 7.6 weken.

Morgen weer werken, nu een paar dagen vrij geweest.
Hi meiden,

Spannend Nadia ik heb m ook volgende week. Ben echt benieuwd! En wat je zegt ik ben ook zo ontzettend moe. Vind werken best pittig moet ik eerlijk zeggen. Ben kapot savonds. Het liefst lig ik heel de dag op bed. Maar helaas dat kan niet ;)

Ik heb trouwens heeeel erg trek in smeerworst/leverworst. Herkennen jullie dit? Terwijl ik dit nauwelijks at voor de zwangerschap.

Heerlijk schaapjes die paar dagen vrij. Geniet er maar lekker van!
@schaapjes ben vandaag precies 7 weken. Bij de verloskundige stelde ze de eerste afspraak bij 7/8 weken voor. Ben blij dat het al zo snel is:)
Ik ben ook zo moe. Slaap iets van 10 a 11 uur per nacht en dan nog heb ik het gevoel dat ik niet uitgeslapen ben. Wordt als het goed is wel beter over een aantal weken!

Ik ben ook na elke inspanning (douchen, aankleden, boodschappen doen) gewoon uitgeput en buiten adem. Sterker nog, bij het idee alleen krijg ik het al moet vandaag wel boodschappen doen want heb niks meer in buis. Hopelijk vind ik ergens lekkere mandarijnen.
@schaapjes ook wel herkenbaar dat moe zijn. Merk alleen wel dat wanneer ik wel gewoon ga sporten/dingen ga doen ik wel weer meer energie heb. Moet m'n weg er dus nog in vinden.

@gurlie ik heb niet echt behoefte aan bepaald eten ofzo... Wel gewoon heel de dag Door eten Hihi
Jaaaaaaa Gurlie! Dat heb ik ook, trek in smeerworst/leverworst en daarvoor nooit! Ik was vandaag bij de homeopaat en zij dacht dat het kwam omdat je dan een behoefte hebt aan vitamine D. Ik gebruik normaal elke dag levertraan, dus ik ga de dosering wat ophogen. Zij adviseerde mij ook om extra vitamine D te slikken tijdens de zwangerschap. Door een middeltje van de homeopaat heb ik trouwens geen last van vermoeidheid. Heel erg fijn... Maar andere kwaaltjes, die ze in eerste instantie verholpen had, zijn nu wel weer wat erger hoor. Zo ben ik dan wel niet moe, maar wel ontzettend lui geworden. En vind ik het erg moeilijk om structuur aan te brengen in mijn thuiswerkdagen.

Hebben jullie ook zo'n behoefte aan fruit? Ik heeeel erg, zou het de hele dag door wel willen eten! Dus ook ik heb net een zak mandarijnen gekocht, en bananen, en mango en bosbessen en perssinaasappes en appels en frambozen en peren en en en... oh ja tis allemaal voor mij alleen

Schaapjes, het zou kunnen zijn dat je een ijzer tekort hebt. Een bijwerking daarvan is dat je snel buiten adem bent. Fe (ijzer) bindt zich namelijk aan O2 (zuurstof) in je lichaam. Dus misschien wordt er daardoor niet genoeg zuurstof getransporteerd waardoor je dus eerder naar adem gaat happen.

Sorry hoor voor al mijn ge-bemoei over medische zaakjes en vitamines en voeding. Ik ben bezig met een opleiding natuurgeneeskunde/homeopathie en heb een medische achtergrond. Dus het heeft ook onwijs mijn interesse.
Wat een leuke opleiding kleurig! Ik ben zelf apothekersassistent.

Ik gebruik eigenlijk alleen de davitamon mama met omega3. Daar genoeg foliumzuur en vit d in.

Verder ook veel trek in vanalles. Maar ben zo bang heel veel aan te komen....

Ik ben 2 dagen echt niet lekker geweest. Zweten en koud. En moe. .. Zo ontzettend moe.

Denk dat het ook een beetje heerst.

Vandaag precies 7 weken
Amor Vincit Omnia
Dat zweten heb ik ook xkusx! Ook een beetje stinkzweet, dat heb ik normaal nooit.. zal misschien ook iets hormonaals zijn.

Werk je in een ziekenhuisapotheek of in een stadsapotheek? ik vind het altijd zo lekker ruiken in een apotheek... mmmmmm... Ik heb zelf tijdelijk in een ziekenhuis apotheek gewerkt, jaaaaaaaren geleden. Mocht ik de medicijnen naar de afdelingen brengen. Superleuk baantje! Op een gegeven moment ken je het hele ziekenhuis.

Jaa Nadia en xkus, jullie gaan gelijk op. Waarschijnlijk veranderen al die data nog als we de echo's hebben gehad? Ik heb van de week de VK gebeld. Omdat ik 10 dagen voor mijn eisprong voor het laatst sex heb gehad. Dus ik begon te twijfelen of ik misschien een maandje langer zwanger zou zijn. Dat gaf me stress omdat ik dan heel snel de ik-ben-eigenlijk-al-wat-te-oud-testen moet doen. Maar volgens de VK is mijn eisprong een paar dagen eerder geweest. Ik zou eigenlijk zaterdag 8 weken zijn maar ik denk dan dat ik nu ongeveer 8 weken ben... uiteindelijk weet ik dat pas echt met de termijn echo natuurlijk...

Dinsdag heb ik de intake bij de VK. Nog niks bijzonders maar ik kijk er wel naar uit.

Zijn jullie al bezig met namen verzinnen? Ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen want ik vind dat zo iets moeilijks!

Je kan wel merken dat ik geen partner heb om tegen aan te kletsen, ik klets de oren van jullie kop volgens mij.
@kleurig helemaal niet erg hoor! Vind t wel gezellig:)

Wij hebben al een jaar ofzo een lijstje waar we steeds de namen op hebben gezet die we tegenkwamen en leuk vonden. Genoeg opties dus. Al lijkt het me wel gek om dan een definitieve keuze te maken.

Ik heb trouwens echt een heel regelmatige cyclus dus denk dat die datum bij mij wel klopt.

Spannend he die echo! Aftellen maar....
Ik vind het juist wel leuk dat je zo verdiept kleurig in de voeding als je zwanger bent.

Nu de datum van de termijnecho eraan komt vind ik het wel steeds spannender worden hoor. Of het allemaal wel goed gaat, ik voel namelijk weinig tot niks in mn buik. Jullie? En natuurlijk naar de datum!

Gaan jullie nekplooimeting doen?
Ik wil de NIPT test laten doen. Dit is een hele betrouwbare niet schadelijke test. Er wordt dan bloed afgenomen waarin inmiddels DNA aanwezig is van de placenta. http://www.24baby.nl/zwanger/echo/nipt-test/

Ik denk dat het voor mij, ivm met mijn leeftijd (38), belangrijk is om zo'n test te doen.

Ooh ik ben echt lui de laatste paar dagen. Kan me nergens meer toe zetten! Heb ook de halve nacht wakker gelegen. Gelukkig was ik vrij vandaag. Ik denk dat ik tussen 4 en 8 heb wakker gelegen en uiteindelijk werd ik pas om 11 uur wakker! Zo zonde van mijn dag... waarin ik verder ook niets gedaan heb. Ik erger me dan gewoon aan mezelf!

Ik voel ook niet zoveel hoor in mijn buik. Soms een klein beetje een trekkerig gevoel. Het voel niet eens als een menstruatiekramp. Ik merk het nu alleen aan het feit dat ik me nogal lusteloos voel en het liefst de hele dag op de bank wil netflixen. Maar soms moet ik mezelf eruit schoppen om lekker even een stuk te lopen.

Voor de kattenliefhebbers, ik heb de ideale oplossing gevonden voor de kattenbak. Maar jullie hebben natuurlijk een man die hem schoon kan maken. Maar toch deel ik hem met jullie.. Ik heb superleuke wegwerp kattenbakken besteld bij www.poopycat.com En bijpassend speelpaleis van karton van de kattenbeesten. Ik vond het toch een beetje eng om die kattenbak steeds schoon te maken ook al deed ik het met latex handschoenen aan.

Hoe gaat het met jullie??
Hoi allemaal,

Wij hebben geen huisdieren dus ook niets om schoon te maken. Mijn man wilde graag een kat, maar ik had geen zin in het extra schoonmaakwerk haha.

Vandaag op bed gelegen met migraine. Mijn dochter was bij de oppas dus het was heerlijk rustig.

Ik ga ook de nekplooimeting doen. Heb getwijfeld om het dit keer misschien helemaal niet te doen of om ook te gaan voor de NIPT. Toch maar besloten om voor de nekplooimeting te gaan omdat ik het jammer vond om die echo en de echo van de geslachtsbepaling over te slaan. En de NIPT vind ik ook erg duur. Als uit de nekplooimeting een verhoogd risico komt, dan doe ik wel de NIPT als vervolg en niet de vruchtwaterpunctie.

Nog een week en dan de termijnecho. Het begint nu echt op te schieten 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven