Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Zonnepitje, wat doen jullie het samen toch goed! Wat een voorbeeld voor anderen.

Ook ben je al langzaam bezig met loslaten, lekker op zo'n feest gewoon blijven hangen en genieten van die momenten.

Ik hoop dat jullie deze koers blijven varen de komende maanden.
Zonnepitteke, mijn hemel vrouw, wat ben ik trots op je.....Op jullie moet ik zeggen want je ex draagt ook zijn steen bij aan de soepelheid van de scheiding. Zo heerlijk om te lezen dat het zo goed met jou gaat. Echt daar word ik helemaal blij van. Ik vind dat Pom gelijk heeft, jullie zijn een voorbeeld voor hoe het zou moeten (kunnen) gaan. Niet dat die keuze altijd bestaat, maar het zou, zeker ook voor de kinderen, zo fijn zijn als volwassenen samen zouden trouwen en ook samen zouden scheiden.

quote:zonnepitje2 schreef op 31 augustus 2008 @ 21:48:

[...]

Nou Leo, hier kan ik me dus niks bij voorstellen. Dat mensen lullig over jou zouden praten. Hoe halen ze het in hun bolle hoofd?? Nog erger, dat er op het forum uberhaupt lullig over mensen gepraat wordt daar snap ik niks van. Ik heb het niet gelezen maar trek je er asjeblieft nisk van aan lieve Leo! Het is gewoon de kift dat je weer forummer van de maand bent geworden!! \\:-)//Lief ben je! Lief, lief, lief!
Hoi allemaal,

Pffff wat een dag. Ik kan er niet teveel over uitwijden (ivb met herkenning, alhoewel ik vanochtend op school hoorde dat ik niet de enige was)

Mijn ex had het in zijn hoofd gehaald om ons kind naar zijn oude school te brengen ipv zijn nieuwe school waar hij vandaag zou moeten beginnen.

Gelukkig had ik voor het weekend al wat signalen opgevangen, daardoor allebei de scholen ingelicht en ze ook de gerechtelijke uitspraak gestuurd, waardoor ik draakje vanochtend kon ophalen op zijn oude school. Ik had hem 3,5 week niet gezien. Was heftig. Hij liep de deur uit het lokaal vandaan ongeveer. Vandaag lekker gerommeld met hem. Morgen weer een dag. En ja op zijn nieuwe school.

Ik ben zo boos op ex. Hij kan mij alles aan doen. Interesseert me geen bal, maar laat draakje in hemelsnaam er buiten en wees volwassen.

Blij dat ik het even kwijt kan.

Liefs.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Dertigmin.....geen woorden voor wat er gebeurde vandaag. Wát een onnoemlijke desinteresse van je ex meneer. Goeie genade, wat kunnen mensen toch dom zijn.

Volwassen, ja, dat vind ik een woord waar je vaak aan denkt als je leest over de mannen waar we het hier over hebben. Dat je zelf volwassen bent, als vrouw en samenleeft met iemand die het maar niet wil zijn of worden. Mijn ex vond ik ook erg, erg onvolwassen. Hij wilde spelen en ik moest zorgen dat hij zich geen pijn deed, wat ik deed omdat hij zonder mijn leiding nergens was.

Als je kijkt naar hoe wij uit elkaar gingen dan kan ik hem ook alleen maar vergelijken met een boos kind die van mama niet krijgt wat hij wil. Onverantwoordelijk en ronduit kinderachtig.

Heel vervelend dat jou dat vandaag ook weer even duidelijk werd gemaakt. Je bent gescheiden van iemand die zelf nog kinds en onvolwassen is. Heel vervelend want zo blijf je moeten denken voor een ander.

Fijn dat je je kind weer bij je hebt, dat dan weer wel.

Liefs

(f)
Jeetje dertigmin, hoe haalt-ie het in zijn hoofd!! Het via jullie zoon spelen? Hoe reageerde je zoon er op? Oh, ik hoop zo dat mij dit soort taferelen bespaard blijven. Hoewel ik er goede hoop op heb. En nu? hoe gaat het nu verder? Hoe kun je hem nu nog vol vertrouwen bij je ex achterlaten?

Pom en Eleonora, dank voor de lieve woorden..

Ik voel me ook nog steeds erg goed....heb vandaag ook getelend voor mijn nieuwe huis dus daar kan niets meer mis aan gaan!

De sfeer in huis is nog steeds ok. Laatst vroeg iemand of we nu langs elkaar heen leven. Ja, net als voorheen. Er is dus niks veranderd. We draaien het huishouden en de kinderen en that's it. Met dat verschil dat ik nu weer een doel voor ogen heb wat me energie geeft en heel trots op mezelf ben dat ik deze stap gezet heb die voor iedereen beter is. De komende maanden ga ik me maar eens verdiepen in alles wat ik moet regelen en aanschaffen voor het nieuwe huis...

Kus!

PS> Het is wel rustig hier moet ik zeggen. Ik ben heel benieuwd hoe het met iedereen is...
Onvolwassen ja, dat is de juiste benaming. Daar kijk ik ook naar uit dat ik alleen voor mezelf hoef te denken. Ik krijg er nu al een voorproefje van maar straks als ik weg ben helemaal..
Dertigmin, wat een streek!

Onvoorstelbaar en toch ook zo herkenbaar die streken over de rug van de kinderen.

Fijn zonnepit dat het allemaal zo goed verloopt. Het is natuurlijk ook een heel mooi vooruitzicht he.

Hier gaat het met mij goed. Er komt weer allerlei drukte en ook best nog veel heftige dingen aan. Dit weekend nog maar even lekker genoten van het prachtige weer en ben nu dus ook best moe.
Oh, wat fijn dat jullie er nog zijn. Echt!!!!

Draak is er ok onder. Hij had al tegen zijn oude juf gezegd: "mijn mama haalt mij toch wel op"

Ik probeer er over te praten met hem, ik merk dat hij zijn vader goed praat. Bv de opmerking: Maar mama ik wilde ook wel mijn oude vriendjes zien..... Het ging door mijn hart heen.

Hij weet al 4 weken dat hij in zijn nieuwe woonplaats naar school zou gaan. Is daar ook erg blij mee. We hebben nu gewoon afgesproken dat papa een beetje in "de war" is. En dat mama nu even bepaald wat goed is. Ik vind het heel erg moeilijk. Ik ben nu een jaar verder, heb veel geslikt voor de lieve vrede en moet nu een paar harde keuzes maken. (Dubio!!!!)

Er is een brief uit gegaan vandaag dat hij zich moet conformeren aan de uitspraak als hij dit niet doet wordt de omgang voor onbepaalde tijd opgezegd. Ik weet ook niet anders hoe ik dit moet doen. Echt niet.
En ik stond daar met zijn nieuwe spiderman rugzakje.
Dertigmin ga je niet schuldig voelen omdat je ex zich niet aan afspraken houdt. Dat is echt zinloos!

Ik ben er inmiddels ook al lang achter dat slikken voor de lieve vrede alleen maar meer ellende oplevert. Dan maar duidelijkheid. Daar is echt niets mis mee.

En jij bent niet verantwoordelijk voor wat je ex doet!

Zorg je goed voor jezelf want jij bent wel degene die de emotionele brokken weer mag opruimen! En die loyaliteit die blijft hoor!
quote:dertigmin schreef op 01 september 2008 @ 22:46:

En ik stond daar met zijn nieuwe spiderman rugzakje.

Bah, wat een kwal!
Zon,

Dat klopt. Ik voel me steeds minder verantwoordelijk, maar het blijft toch iets zitten. Het liefst wilde ik hem bellen en hem uitleggen wat de consequenties van deze actie zou zijn. (Hij neemt toch zijn telefoon niet op als ik het ben... dus waarom zou ik)

Maar kleine draak kan hier helemaal helemaal helemaal niets aan doen.
Hij maakt het ook zo moeilijk voor zo'n kind. Hoe kan een kind dit gedrag nu begrijpen? Wij als volwassenen hebben er al grote moeite mee.

Maar sterke zet van je die brief.

En dan zegt je knul, ach mama haalt me toch wel op.....

Zonlicht, sterkte met de heftige dingen!
Pom,

Ik vind het enorm moeilijk om mijzelf een houding aan te meten. Alles in mij schreeuwt en is enorm boos. Maar hij houdt van zijn vader.

Aan de andere kant laat ik niet met draak spelen alsof het een bal is. Jammer dan, dan maar de kwade ex. Heel simpel.

Het gaat hem ook geen goed doen voor zijn hoger beroep.
Dertigmin,

een tip voor je, er zijn groepjes voor kinderen die te maken hebben met een scheiding. Misschien een ideetje.

En ik begrijp je volkomen in die boosheid, die is ook terecht hoor! Jij mag boos zijn om deze zeer onverantwoordelijke streek.
Thanx Pom

als ik er aan toe ben zet ik het wel op papier, nu lukt me dat dus nog niet. Je leest er zeker meer over.
Zon,

Ik zat zelf te denken aan creatieve of spel therapie ofzo.

Iets in die richting. Waardoor hij leert dat hij gewoon loyaal naar allebei mag zijn, maar niet hoeft te zorgen voor een "zwakke" vader.

Ik merk aan draak dat hij een vaderrol pakt in de relatie met zijn vader. Hij moet hem troosten, vrolijk zijn voor hem. Verdorie hij is 5!
Dat is wel een goed idee Dertigmin.

ik ga vanavond maar eens vroeg mijn bed in.

Slaap lekker allemaal

Liefs voor jullie allemaal
Parentificatie heet dat...och, dat lieve knulletje. Ik vind dat je het goed op pakt 30- met die brief. Korte metten maken ermee. Kinderen zullen altijd loyaal blijven aan beide ouders, ergens is dat ook wel heel mooi maar het laat tegelijkertijd zien hoe groot de afhankelijkheid van kinderen naar ouders toe is. Heel goed dat je hier wat mee wil doen.
Trusten Zonlicht

Ik ga er zo ook in, maar noem dit niet meer vroeg, haha
Ik heb er wel wat over gelezen. Via Sneez haar topic. Ik moet nu gewoon hard zijn en voor mijn kind kiezen. Maar die angst zit er zo erg in.
Je moet nu de angst voorbij en da's knap lastig. Vooral omdat hij je blijft treiteren, nu via jullie kind. Je boosheid is volledig terecht, maar het enige wat hij ervan mag merken is toch via de brief.

Maar goed om eens op zoek te gaan naar zo'n groep. Maar het zal lastig zijn om je kind een andere loyaliteit aan te leren.
Hoi allemaal

Even een berichtje van mij.

Gisteren was mijn eerste schooldag.

Heb helemaal niet het gevoel dat ik er klaar voor ben, energie heb om alles te organiseren.

Mijn dochter moet erg wennen op het kdv. We zijn vandaag nog een dagje thuis, lopen in pyjama en het is een rommel.

Ik heb bijgelezen, Dertigmin

Leo, Zon, Zon en Pom

Klara en Endellion, hoe gaat het met jullie?
Lieve Iseo, heel veel sterkte en energie toegewenst, voor je nieuwe schooljaar. Het gaat vast weer allemaal wennen.

Een dikke knuffel voor jou, dappere multitasking-moeder!

Alle anderen hier: gewoon even een lieve groet van mij.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven