Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Ik ben helaas van het bankje gevallen, weer verder naar de vierde ronde dan maar :(
Misschien hebben de zwangeren zin om bij het Zwanger in je Uppie topic mee te schrijven?

Voor de anderen: succes! Hou vol!
Heee baaaaah Ocean. ...

Fijn LKN Hoe voel je je?
tessado nou werkelijk het is dat ik het gezien heb op de echo maar anders zou ik er 1 kunnen zijn die niks door heeft dat ze zwanger is. Van mij mag er wel een dikke buik komen. Aankomende maandag echo dan is t 13 weken. Spannend

Succes iedereen hopelijk is het snel weer raak op dit forum.
De curretage is uiteindelijk niet doorgegaan, ik ben nog geen 24 uur voor de curretage uiteindelijk het vruchtje verloren. Dat is vandaag 2 weken geleden en ik ben nog niet ongesteld geweest, dat verwacht ik na 4 weken pas op zijn vroegst al merk ik zelf wel dat mijn lichaam toch al wel aan het herstellen is. Komt er nog bij dat ik op zoek moet naar een andere baan dus ik vind het allemaal vrij heftig.

Succes voor iedereen die momenteel wel actief bezig is!! :-)
Dag allemaal,

Een nieuw gezicht hier, dus ik stel me even voor. Ik ben 34 jaar oud en begonnen me actief te oriënteren op de verschillende mogelijkheden om in mijn eentje mijn grote droom om moeder te worden tóch in vervulling te kunnen laten gaan. Stuit al op enkele vragen nu ik diverse centra met elkaar vergelijk (Rijnstate, AMC, UMC, Leiderdorp) en wellicht dat jullie daar antwoorden op hebben:

1. Voor de vrouwen die in het AMC lopen: voelt het niet heel beperkend als je maar 1 of 2 donoren aangeboden krijgt en daarin dus eigenlijk geen keuze hebt voor wat betreft opleidingsniveau/karakter/etc? Kun je in het AMC ook van Cryos of ESB sperma laten inbrengen en maakt dat de procedure ook hier korter?

2. Wat betreft de keuze uit beschikbare donoren: heb je bij de andere centra wel meer keuze?

3. Ik heb familie in het postcodegebied van Leiderdorp, maar woon daar zelf niet. Denken jullie dat ik op het postadres van hen kan proberen om daar binnen te komen? Hoe streng zijn ze daarin?

Dank voor het delen van jullie verhalen, voel me nu al gesterkt en ga hier zeker vaker komen!
@MissMedica Ik ben op het moment volgens mij de enige die bij het AMC in het traject zit. Je kunt daar geen donor meebrengen van Cryos of the ESB. Ze werken alleen met eigen donoren waarvan je inderdaad alleen maar lengte, kleur ogen, kleur haar en huidskleur weet. Ze matchen vooral op het uiterlijk van de aanvraagster. Bij mij hadden ze 2 geschikte donoren en hebben hun ook bepaald met welke ze gaan starten. Ik vind het zelf geen bezwaar dat hun voor mij hebben gekozen. Heb je niet die keuze stress, en ik vertouw er op dat ze de goede keus hebben gemaakt. Wist je trouwens dat de meeste donoren zo ie zo meestal al hoger opgeleid zijn. Wat ik wel een beetje vreemd vond is dat ze bij het AMC niet matchen op CMV status, waar ze dat bij andere ziekenhuizen/klinieken wel doen. De wachtijd bij het AMC is trouwens helemaal niet zo heel lang hoor, momenteel is dit 9 mnd Na verwerking van je inschrijving to start behandeling, en die maanden vliegen zo voorbij, je hebt namelijk een intake gesprek en dan een gesprek met de counseler en dan als je eenmaal echt weet dat je mag beginnen heb je nog een startgesprek.

Wat betreft de keuze bij andere ziekenhuizen/klinieken, ik weet dat je bij Rijnstate wel zelf kan kiezen. en dat je inderdaad bij sommige andere ziekenhuizen/klinieken ook zelf een donor mag meebrengen wat dan ook vaak de wachttijd inderdaad verkort.

Je vraag over Leiderdorp, ik denk dat je er echt zelf moet wonen, je huisarts stuurt toch ook een verwijsbrief en je moet natuurlijk je adres opgeven, anders misschien even bellen en navragen daar.

Ik hoop dat ik een aantal van je vragen heb kunnen beantwoorden....
Wat vervelend voor je honeybaby.

Ik heb momenteel ook geen baan meer, geeft toch extra zorgen
Miss: Ja ik vond dat heel beperkend vanuit het AMC en had er een rotgevoel bij. Bij het UMC (waar ik ook liep) kreeg ik zelf de vrije keuze uit ik geloof 23 donoren met een uitgebreid profiel. Dat past veel meer bij mij en vond ik ook (net als de rest van de benadering) veel; respectvoller.

Bamma: Uit nieuwe onderzoeken blijkt dat wel/geen CMV hebben gehad geen invloed heeft op de match of een eventuele miskraam. Liet het AMC mij destijds weten. Kan ook zijn dat het UMC dat zei, weet het niet meer. Maar vandaar.

Overigens is het naar mijn idee een fabeltje, dat de meeste donoren hoogopgeleid zijn. Dat gold namelijk niet voor die van het UMC. Althans, ik versta onder hoogopgeleid HBO en WO, en onder de donoren van het UMC waren net zo goed MBO'ers en zelfs LBO'ers.
Het is lang geleden dat ik op dit forum ben geweest maar nu zijn er eindelijk veranderingen voor mij!

Ik mag een fase verder Vorige week heb ik twee donoren uitgezocht. Bij umc mag je zelf kiezen. Je kan zien hoeveel zwangerschappen er al zijn ontstaan bij de donoren en hoeveel rietjes er nog zijn en of deze donoren nog steeds komen of dat ze inmiddels gestopt zijn en dit de laatste rietjes zijn. Zelf heb ik gekozen voor 2 donoren die nog steeds doneren voor evt een tweede. Maar eerst zwanger zien te worden van de eerste. Als het mee zit over twee weken mijn eerste iui behandeling, vind het erg spannend het gaat eindelijk echt beginnen.

Deb87 28 jaar UMCU start iui oktober 2015
Ik schrijf bijna nooit iets en sta ook niet op de bijgewerkte lijst. Maar ik wil toch even reageren op Miss.

Ik zit net als Bamma bij het AMC. Ben nu met tweede ronde iui bezig. Ik wist in het begin niet dat Cryos geen optie was bij het AMC, dus ik was hun databank hevig aan het doorspitten. En ik raakte erg verward van alle keuzes en wist echt niet wat ik nou belangrijk zou moeten vinden.

Het feit dat het AMC kiest, en weinig info geeft vind ik enerzijds heel jammer. Ik zou graag kiezen voor iemand met muzikaliteit en een niet zo dramatisch smalle kaak als ik zelf heb. Anderzijds heb ik me er gewoon bij neergelegd. Ik heb geen keuze uit meerdere ziekenhuizen vanwege werk en moeilijk vrij kunnen krijgen voor de enorme hoeveelheid afspraken per cyclus. Amsterdam is al een uur rijden vanaf mijn werk. Dus hier doe ik het mee.

Ik heb vanwege mijn leeftijd ook niet veel rek in de luxe om een jaar later te beginnen waar het me beter zou bevallen.

Dit is er, hier doe ik het mee. En dat bevalt me ook prima.
Bedankt voor jullie reacties! Ja, het is natuurlijk ook heel persoonlijk hoe je erin staat. Ik merk dat ik door mijn leeftijd nog wel wat meer speling voel om evt. dan toch bij een ander zkhs op de wachtlijst te gaan staan. Maar dat is het ene moment, het andere moment zie ik de andere wachttijden en denk ik 'shit, wat lang...'. En dan weer overweeg ik om toch op zoek te gaan naar een C-donor. En dan popt in mijn achterhoofd toch nog opeens dat weet-je-zeker-dat-je-écht-niet-nog-een-relatie-poging-wil-wagen-stemmetje op. Kortom, ik ben al een eind op weg, maar heb ook nog heel wat stappen te nemen om mijn eigen weg uit te stippelen Fijn jullie verhalen te volgen!
quote:Bamma schreef op 09 oktober 2015 @ 16:41:

@MissMedica Ik ben op het moment volgens mij de enige die bij het AMC in het traject zit. Je kunt daar geen donor meebrengen van Cryos of the ESB. Ze werken alleen met eigen donoren waarvan je inderdaad alleen maar lengte, kleur ogen, kleur haar en huidskleur weet. (...) Bamma, is bij het AMC inseminatie van of invriezen van zaad van een bekende donor (C-donor) mogelijk of ook niet?
Eventjes niet hier geweest, maar tijd voor een update. Inmiddels een 2e goede echo gehad en het ziekenhuis achter me kunnen laten. Vandaag de 1e afspraak bij de verloskundige gehad en voor het eerst het hartje gehoord, heel bijzonder! Ik voel me verder prima, geen klachten.

Zou iemand mij een plekje op kunnen schuiven in de tabel? uitgerekende datum 29-4-2016

Ik blijf dit topic uiteraard volgen. Hoop dat het met iedereen goed gaat en dat jullie snel positief nieuws hebben, ik gun het iedereen van harte!!
[quote]MissMedica schreef op 13 oktober 2015 @ 12:17:

[...]

Bamma, is bij het AMC inseminatie van of invriezen van zaad van een bekende donor (C-donor) mogelijk of ook niet?[/quote

Ik zou het niet weten, misschien kun je het vinden op de site van het AMC zelf (https://www.amc.nl/web/Zo ... tplantingsgeneeskunde.htm) hier staat best veel info enzo.
Hee dames,

Ik ben vandaag weer naar geertgen geweest,

Mag morgen voor het eerst met clomid beginnen, en dan volgende week dinsdag weer terug,

Ben benieuwd!

Liefs san
Ik ben vandaag voor de vierde poging gegaan, dus zit weer in de wachtweken NOD 31 oktober!
Succes met wachten ocean!

Liefs
Succes op het wachtbankje dames!!

Ik kreeg vandaag een brief van Geertgen dat ze hun naam veranderen.
vanmorgen een zwangerschapstest gedaan en ja hoor drie keer is scheepsrecht, ik ben zwanger!! (na de derde iui poging)

woensdag had volgens de app mijn menstruatie moeten beginnen, maar die bleef uit en heb ik een dirkx test gedaan deze was helaas negatief, aangezien donderdag twee weken na inseminatie was dacht ik dan maar tot vrijdag te wachten.

de menstruatie bleef nog steeds weg dus nogmaals de test gedaan; weer negatief.

ik had gelukkig ook nog van kruidvat in huis dus die er achteraan gedaan, deze was wel positief.

toen kon ik het nog niet helemaal geloven, dus op naar de drogist en CB gehaald met indicator, deze was het eens met de kruidvat en ik zat op 2-3 weken, dus dat komt ook overeen met de feiten, dus nu ben ik duidelijk overtuigd.

gelijk naar Isala gebeld en heb op 19 november een echo staan, dus spannend maandje voor de boeg, maar ik ben voor nu alvast heel erg blij!
Jeeeeeeh wannabe79,

Heeeel erg gefeliciteerd!
Wannabe gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws 😁
Wat leuk wannabe! Van harte gefeliciteerd!
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Heb de afgelopen maanden al flink veel gelezen in dit topic en de voorgangers...

Zelf zit ik in het stadium dat Geertgen bezig is met donormatching en dan zou de IUI kunnen starten, maar nu komt de grote MAAR.... Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn:

Afgelopen week heb ik van mijn zorgverzekering bericht ontvangen dat de IUI behandelingen niet voor vergoeding in aanmerking komen, omdat er geen sprake is van ziekte, stoornis of aandoening. Dus voor mij staat nu alles even op zijn kop. Alle kosten zelf dragen zal een probleem worden.

Hoe is dit bij jullie? Worden jullie IUI behandelingen wel of niet vergoed door je zorgverzekeraar?
Wat raar. Bij mij werd IUI (bij UMC) vergoed vanuit de basisverzekering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven