Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Hoi,

Barrel gefeliciteerd!! Leuk hoor ene meisje

Ik zou morgen de echo hebben, maar omdat ik nu toch werk heb, is hij verzet naar donderdag. We willen het geslacht niet weten trouwens. Haha, althans ik wil het niet weten, maar nu iedereen het hier zo ontdekt, vind ik het wel errug moeilijk om bij mijn standpunt te blijven . ben wel heeeeeeeeeel nieuwsgierig namelijk. Maar ik hoop eigenlijk vooral dat alles goed is. Ik kan slecht geloven dat uit deze stressvolle zwangerschap een gezond kindje komt. Ik hoop het wel, ik voel hem goed bewegen enzo. Maar ik zit toch wel te wachten op de bevestiging donderdag.

Floor, ik vind lang staan ook erg vermoeiend. Dan zie je mij steeds speuren naar een bankje/stoeltje oid. En anders ga ik op de grond zitten. Haha ik kom alleen niet meer echt charmant overeind nu.

NJB hoe is het nu met je enkel?

Verder gaat het eigenlijk allemaal prima hier. Ik dacht eerst dat ik veel last had van mijn bekken. maar ik heb even gegoogled en volgens mij is het bandenpijn. Het doet wel echt flink zeer en het zit alleen links. Maar omdat het nu de tweede zwangerschap is, rekken die banden eerder op ofzo. Maar als ik rust neem, trekt het wel weer weg. Ik ben blij dat het niet mijn bekken is. Ik zit echt niet te wachten op vervelend bekkengeklier nu ik pas 20 weken ben .
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Lieve meiden!

Het is lang, lang geleden!

Ik zie dat ik nog steeds in de lijst sta, dus ik zou me wel weer bij jullie willen voegen. Heb alleen erg veel bij te lezen...

Even kort een update:

Na een paar heel emotionele weken gaat het nu weer langzaam de goede kant op. De zwangerschap gaat alleen heel moeizaam. Op zich gaat met het kindje alles goed, maar met mij een heel stuk minder. Ik blijf extreem vermoeid, veel hoofdpijn en misselijk. Ik zit dan ook al een tijdje volledig in de ziektewet.

Ik heb 6 oktober de 20 weken echo en we willen dan niet weten wat het wordt.

Ik zal nu proberen even een heleboel bij te lezen!!

Liefs Lein

ps vergeef me als ik niet zo vaak reageer als sommigen van jullie, ik ben er gewoon niet zo'n ster in!!
Lein, wat fijn dat je terug bent. Sterkte met alle kwaaltjes en hopelijk is met de baby alles goed en heb je 6 oktober een mooie echo.

Sorry, barrel, wilde je feliciteren met je meis en goed echo, feliciteer ik per ongeluk engel! Hahah. Vergeetachtig hoor!

Vannacht 13 uur geslapen, ben nog een beetje sloom maar het gaat verder wel weer goed.

Dit weekend van oma een wipstoeltje mogen uitkiezen, heel mooi knalblauw. En een lief shirtje met hertjes. Zelf nog wat positiekleding gescoord en een rompertje met hondjes van Tuuf. We hebben bijna alles al. Kreeg dit weekend een commode aangeboden, gaan we woensdag even naar kijken.

Hoe gaat het met je scheef zijn engel was het geloof ik?

Gelukkig is het niet je bekken Frans! Ik heb momenteel ook last van mijn linkerband (haha klinkt gek) en van mijn rug een beetje.
Floortje het is je vergeven hoor het komt bekend voor

Lekker he als je na zoveel inspanning zo ontzettend lekker kan ontspannen!

Heb dat gisteren ook gedaan. Zaterdag zat ik er helemaal doorheen. Moest vroeg op om ontbijt te maken daarna gelijk door booedschappen doen (me ook onwijs vertild AUW) en werken werken werken. Het liep allemaal voor geen meter en toen ik 's middags even naar boven ging, kijken of alles goed ging met hidde zag ik dat hij met vogelzand had zitten spelen

Heel mijn woonkamer onder. Som van mezelf had ik het maar weg moeten zetten!

Toevallig net manlief aan de tel en die heeft gezorgd dat nog diezelfde dag mijn vader richting duitsland kwam. En als verrassing stond hijzelf ook om 21.30 uur voor mijn neus

Helemaal top dus heb ik gisteren helemaal NIETS gedaan!!!

Had ook echt onwijs last van harde buiken, maar voelde mijn meissie extreem goed schoppen (AUW) dus dat stelde me gerust.

Lein, wat rot zeg dat jij je nog steeds zoooo slecht voelt.

Niet echt genieten van je zwangerschap

Hoop toch voor je dat het snel beter gaat!!!

Ben druk bezig met een leuke meisjesnaam, pffff moeilijk hoor.

Heb wel nu 2 die ik echt leuker vind.

Hebben jullie al namen klaar???
Lein, fijn dat je er weer bent, wel balen dat het allemaal niet zo gaat als je had gewild.

@bluester, hoe as de echo?

hier afgelopen weekend veel gewerkt, vrijdag op zaterdag van 14.30 tot 14.30 en daarna gesloopt. Ben blij dat ik heel huids thuis ben gekomen. zondag nog een dienst van 9.00 tot 17.00 gewerkt en van dag nog een van 14.30 tot vana 22.00 of 23.00 dat wet ik nog niet, ff overleggen met collega. Maar men kan me een beetje voorstellen hoe je, je hebt moeten voelen Barrel....incl de harde buiken.

Heb gisteravond lekker in bad gelegen (alleen buik wil niet meer onder water:-( ) en lekker relaxed.

Namen: we komen er niet uit en dt we niet weten of we een zoon of dochter krijgen maakt het erook niet gemakkelijker op, nu afgesproken dat we allebei 5 favoriete jongens-en meisjes namen gaan opschrijven en dat we dan daar maar een keus uit moeten maken. (mijn fav jongens naam is Jethro en meisjesnaam is Silke, alhoewel ik Emmy en Fenna ook wel erg leuk vindt, maar tis nog verdomd lastig hoor om net zo'n leuke naam als Mayte te bedenken.)
Hoi Dames!!

Zo, hier een niet zo fitte Sjaan.. Ben al een paar dagen niet erg lekker, grieperig en dan kan je je ellendig voelen zeg.. Zo van net niet ziek, maar ook niet gelukkig.. Maar vergeleken met jou Lein, mag ik niet klagen!! Ik ben denk ik iets te druk geweest, had ook erg vaak harde buiken nl. (tenminste ik denk dat dat een harde buik is)

Wat verwachten we veel meisjes zeg!! Ongelooflijk!! Dat wordt keus zat voor de heertjes in spe!! :-)

Verder komt bij ons eind okt. de babykamer (commode, kast en bedje) en de rest van het spul (wagentje, vriend kan niet wachten tot ie er rondjes mee kan rijden, box, maxicosi).

En we zijn ook begonnen met het kamertje leegmaken en opknappen..

Ai ai, barrel, jij ook dus ietsrustiger aan doen he!! Ik draai geen nacht en hele late diensten meer in elk geval, dat heb ik afgesproken!

Meike, ik verstop de kleertjes ook voor iedereen, behalve vriend, die weet waar ze liggen.. Alleen hij is de klos dat ie honderd keer moet kijken wat ik ' nu weer heb gekocht ' .. Haha.. Ik heb nu 2 shirtjes 50, 2 shirtjes 56, 1 broekje, 5 paar sokjes, 6 hydrofielluiers en een paar rompertjes.. Vriendlief vond het nu al veel worden.. Maar dat is toch echt niet genoeg volgens mij.. Maar om het zelfs voor je man te verstoppen.. Moeilijk!!

En de naam.. Wij zijn er al uit, al ffies!! Ben benieuwd of er iemand is met dezelfde naam.. hihi maar daar meoten we nog even op wachten...
Hoi allemaal!

Ook hier de namen nog niet klaar, vind dit wel echt moeilijk, hoor. Ik heb het in mn omgeving ook wel regelmatig over namen, en het blijkt ook wel erg lastig om een naam te vinden waar iedereen leuk op reageert. Dus we gaan gewoon een naam kiezen die wij leuk vinden...

Wat zwangerschapskwalen betreft, gaat het hier nog steeds oké. Ik heb, als ik iets te lang heb gestaan, wel ontzettende pijn in mn onderrug, stuit. Dan loop ik er echt bij als zo'n hoogzwangere vrouw die op het punt staat te bevallen, haha...:-)En dat terwijl je nog niet eens echt zichtbaar een buik kunt zien bij mij.

Verder pas ik nog gewoon in al mijn kleren, heb dus nog geen positiekleding hoeven aanschaffen. De baby voel ik zooo heel af en toe. Ik wou dat ik met jullie mee kon praten als jullie het hebben over baby's die vaak schoppen en lekker druk zijn. Schijnt volgens mij ook te liggen omdat mijn placenta aan de voorkant ligt....

Ik heb er wel zin in hoor, om moeder te worden! Ik ben zo benieuwd hoe het zal voelen en hoe het allemaal zal zijn straks.

Bluestar, ben erg benieuwd naar je echo? Hoe is deze gegaan?

Fijne dag!
Ik wacht mee op bluestar.....

Dacht ik vannacht nachtdienst te hebben, ben ik gewoon drie dagen vrij. Echt ongelooflijk maar wat heerlijk zeg!

Ben d'r helemaal blij van. Net manlief opgebeld, we eten lekker samen. Hij zei van het weekend al, ik eet maar zo weinig met mijn lieve vrouwtje. Hij doet wel stoer en zegt wel: je moet werk doen dat je leuk vind maar ondertussen mist hij me dus wel. Nou, ja straks ben ik 4 maanden thuis en heb net gekeken, tot 25 oktober geen nachtdienst meer, dat is praktisch een maand.

Dan ben ik alweer 26 weken zwanger, het gaat nu wel heel erg snel hoor. Nog maar 12 weken werken, ik heb ook nog een week vrij! Ja, we kunnen het goed merken dat we zwanger zijn, we krijgen nu problemen als we te druk zijn. Ik heb de luxe nu lekker drie dagen vrij! Voor jullie sterkte en neem zoveel mogelijk rust.

Bluestar vertel nu hoe het was.....
O, ja de namen hadden we al klaar en nu nemen we de jongensnaam. Het is een vernoeming dus we vonden het vrij makkelijk.
Wij hebben afgelopen weekend een wagen gekocht. Het was niet op voorraad dus wordt eind oktober bij ons afgeleverd. Ik moet namelijk met het hondje gaan oefenen met lopen en niet uitvallen naar andere hondjes dus dan is het wel handig als ik zelf nog niet hoogzwanger ben

Op hetzelfde moment dat wij de wagen kochten kocht een ander stel (ook met haar moeder erbij) precies dezelfde wagen ook dezelfde kleur en het bleek dat wij dezelfde voornaam hebben. Mijn moeder vond het enig hihi.. Ik heb van mijn oma nog een truitje van velours gekregen en hele kleine slofjes. Ze woont naast de babywinkel dus volgens mij vind ze het maar wat leuk om daar nog zo af en toe naar binnen te lopen.

Het kamertje is uitgeruimd dus we kunnen straks gaan opknappen. Ik denk dat ik dat met mijn beste vriendin ga doen aangezien vriendje net een nieuwe baan heeft en ik vermoed dat hij wel moet gaan wennen aan 40 uur werken ipv studeren. Eigenlijk hebben we al bijna alles. Het bedje is door mijn opa gemaakt en daar hebben mijn oom en ik + broertje en zusje in gelegen. Mijn moeder gaat het opknappen en we hebben daar zaterdag ook de verf voor uitgezocht.

*bezoek volgende keer meer *
goedenavond.

Qua werk, ik heb afgesproken dat ik vanaf 20 oktober geen late diensten meer draai en ook geen slaapdiensten meer. Merk nu toch dat ik het behoorlijk zwaar begin te vinden. En verder max 4 diensten achter elkaar en dan min 2 dagen vrij. Moet wel een beetje bijtanken natuurlijk. dan vind ik het werken in de hulpverlening best wel zwaar hoor. pffffffft.

Wel jammer dat bluester nog niks heeft laten horen.....ze had vandaag toch wel d'r echo? ff check...ja. vandaag.

Mara en llote jullie morgen, wens jullie alvast veel succes en plezier. *begint zich stiekem een beetje zorgen te maken om bluester, hopelijk voor niks*
Haha Sjaanie, tuurlijk is dat niet genoeg. Koop er nog maar minstens 6 hydrofielen bij. In het begin leg je ze ook in de wieg, en je gebruikt ze als spuuglap, legt ze op het aankleedkussen, als handdoek, bij het voeden... En die kleertjes, als je baby spuugt na iedere voeding of hij heeft spetterpoep heb je echt niet genoeg aan vier setjes.

Lein, jij ook al aan het kwakkelen. Ik hoop dat het snel beter met je gaat. Een mooie echo doet ook wonderen.

Namen, twee weken voordat Seppe werd geboren werd er bij mijn ouders achter een jongetje geboren die Sep heette. Mijn vader vond het een oerdomme naam. Maar ja, wij hadden er dus bijna negen maanden over gedaan om een naam te vinden die zowel ik als mijn vriend alleen al mooi vonden. Gelukkig vond mijn vader Seppe heeeeeel anders dan Sep

Ringel, dat heb je goed geregeld op je werk. Ik begin deze week weer met iets meer te werken. Ik vind het nog steeds moeilijk dat ik voor de helft arbeidsongeschikt ben. Voelt enorm als falen.
Goeiemorgen!

Gisteren ook een paar keer gecheckt voor bluester, maar helaas nog niks zie ik.

Namen zijn hier nog een groot raadsel. Zoon heeft best een aparte naam en we vinden het nu moeilijk om daar een andere naam bij te matchen. Eerst de echo donderdag maar afwachten, dan gaan we gerichter zoeken. *kan niet wachten tot de echo* of had ik dat al een keer gezegd?

Lein, leuk dat je hier weer eens komt kijken! Wel jammer dat het zo zwaar is voor je!

Even afkloppen, maar ik heb me nog geen enkele keer ziek hoeven melden! Ga toch liever gewoon werken.

Voor de dames die al een kindje hebben, merken jullie verschil met dit kindje en de vorige?

Deze is nu al een paar weken flink aan het bewegen en ik merk wel het verschil met zoon. Die was ook heel druk in mijn buik, maar op de een of andere manier was hij 'wilder' de bewegingen waren ook al veel steviger en harder deze periode van de zwangerschap. Deze is druk, maar op een meer beheerste manier. Rustiger. Ben benieuwd of dit buiten de buik ook gaat kloppen!

De kamer gaan we vrijdag uitruimen. Een oude computer weggooien. Het bedje in elkaar zetten. Een plekje vinden voor alle spullen die er nog staan (en dat is veel!) enz enz. Qua opknappen is het enige wat we gaan doen een muur schilderen of behangen en verduisterende gordijnen ophangen. We wonen hier niet eens een jaar en deze kamer is bij het verhuizen ook gewoon netjes geschilderd. Ik weiger die hele kamer nog een keer te doen!

Hij/zij heeft het erg druk in mijn buik de laatste tijd. Supergezellig! Ik hoef maar te gaan zitten en hij laat al weten dat hij er ook nog is. Nu zit ie ook te rommelen. Wat kan ik daarvan genieten zeg!

Ben vandaag vroeg klaar met werken. Maar ik moet gelijk daarna door om bloed te prikken (brrrrrr) en vanmiddag nog naar de vk.

Wel leuk, deze week ga ik 2 keer de baby zien/horen!

Dames, fijne dag verder. En Mara en Lotte, veel plezier bij jullie echo's!!!!
Hoi meiden, even een kort berichtje van mij. Op het moment gebeurt wat ik in het begin al een beetje vreesde: ik loop op mijn tandvlees en kan dus even geen 2 topics bijhouden. Ik vind het heel jammer, het is voor mij wel een manier om ook eens stil te staan bij nr2, want dat schiet er in het hectische leven wel bij in.

Hopelijk heb ik binnenkort weer meer energie en kan ik weer volop meelezen en schrijven, maar nu hou ik even pas op de plaats. Ik zal nog wel even weten of het inderdaad een jongetje is dat ik ga krijgen, goed voor het evenwicht in de tabel

Hopelijk tot snel en hopelijk dat het jullie allemaal goed blijft gaan!
Hey orgineel, sterkte meid. Het valt ook niet mee allemaal. (jij had toch nog een kleintje uit november vorig jaar?) Wel leuk als je nog laat weten idd of je een zoontje krijgt. En natuurlijk volgend jaar de bevalling!!!!!! (op de een of andere manier vind ik het altijd erg leuk om te lezen hoe anderen een dergelijke life changing event doormaken)

@biaha, ik voel deze ook regelmatig rondtrappelen in buik en idd wel beheerster maar wel heel regelmatig. Zo kan ik er steevast tijdens het avond eten een lachstuip krijgen omdat het zo kietelt. en s'avonds als ik op bed lig dan neem ik even de tijd om contact te maken met de kleine.

begin me toch wel steeds iets meer zorgen om Bluester te maken......de ergste dingen spoken door m'n hoofd......hoop zoooooooooooooooooo dat het voor niks is.

hier vandag een lekkere russtige dag ingepland, tis pokkeweer en meisje is momenteel verslingerd aan boekjes lezen, dus we gaan zo samen even onder de douche (of in bad en ze werd HOERAA vanochtend pas om 8.00 wakker) en daarna lekker keutelen wmisschien nog ff boodschapje doen (zal toch moeten voor eten) en de rest van de dag zien we wel.
quote:biaha schreef op 30 september 2008 @ 07:57:

*kan niet wachten tot de echo* of had ik dat al een keer gezegd?

Maakt niet uit hoor iedereen begrijpt je. Ben zoooo blij dat ik m al achter de rug heb.

Hier nu een achterliggende placenta en jeetje wat een verschil is dat met een voorliggende!! Nu lig ik ook regelmatig in een deuk omdat het kietel of AUW omdat ze me goed raakt (en dat met maar 350 gram aan gewicht ) Dat wordt dus nog wat.

Maar heerlijk hoor zo'n teken van leven, mij hoor je niet klagen.

Dus ja een echt verschil kan ik niet zeggen. Hidde was ook altijd actief in mijn buik. Tenminste dat zag ik op de echo's (heb er ontelbare gehad). We zullen zien hoe dit madameke is in real life!

Gisteren met kleine mannetje weer naar de dokter geweest en hij is weer goed gekeurd. Dus vandaag weer naar Kindergarten.

Kan hij zijn energie goed kwijt.

Wel een drama hoor dat krentenbaard! Nu maar hopen dat het wegblijft anders moet hij bloedprikken (zie ik nu al tegenop!)

Origineel, idd gewoon pas op de plaats maken hoor.

Zwanger zijn en nog zo'n kleintje bij je hebben is ook niet niets.

Sterkte en vergeet vooral ook niet te genieten he?!

Bluestar waaaaaar beeeeeeen jeeeeeeee???????????

(sorry ook nieuwsgierig en bezorgd!)
Hallo meiden, wat lief dat jullie zo aan me gedacht hebben gisteren. Wij hadden gisteren een hectische dag en moest er echt van bijkomen. Ik zag de echo als een mooie gelegenheid om de kleine uitgebreid te bewonderen en dat hebben we dus ook gedaan. Er bleken echter 2 softmakers te zijn die verder onderzoek vereisen. Dat zijn 2 verschijnselen die alleen helemaal niets zeggen maar als het er meer dan 1 is dan zou het kunnen duiden op een chromosomale afwijking. Jullie begrijpen dat ik dat helemaal niet zag aankomen. Alles leek goed en ik was zo trots en verliefd op de kleine. De echo werd standaard door een gyn. en een professor uitgevoerd en die laatste vertelde dat we nu ook moesten gaan nadenken wat we gingen doen met een slecht resultaat als we een punctie moesten laten doen. Dus of we het weg wilden laten halen...op dat moment ging ik helemaal stuk. Ik kan niets met die gedachte en zeker niet omdat de kans veel groter is dat er niets aan de hand is dan dat het wel zo is. Ze hebben een vochtblaasje in de hersenen gezien. Dat schijnen heel veel baby's te hebben en dat verdwijnt na 6-8 weken (meestal) en de nierbekkens waren binnen de norm maar wel aan de grote kant. Ik moest echt even goed met vriend en mijn moeder praten voordat ik het weer wat in perspectief kon plaatsen. Verder 's avonds even naar de yoga geweest en dat was ook goed. Nu hebben we volgende week maandag weer een echo en we gaan het echt stap voor stap nemen. Ik ga niet verder denken want dan maak ik me zelf alleen maar overstuur.

(Nog) niet goed nieuws dus maar ben er van overtuigd dat die wel gaat komen. Moet gewoon.
He jasses bluestar!!

Mijn moeder zegt altijd "gedachten hebben krachten"

Dussss ik ga nu heeel veeel positive gedachten jouw kant op sturen dat jij volgende week hier ook uitbundig kan roepen:YES!!

Probeer (is moeilijker gedaan dan gezegd) je niet gek te laten maken. Je zegt het zelf al de kans is groter dat het goed is dan dat het niet goed is!!!!!!

hele dikke &
he getverdemme bluester wat naar. Ik hoop ook zo ontzettend dat je na volgende week maandag positief nieuws hebt. (duimen draaien overuren en ook veeeeeeel positive gedachtenvibes jouw kant op) he bah. Wel fijn dat je nog wat van je laat horen, want begon toch een beetje zorgen te maken. Anyhoe, heb je dingen te doen de komende week om je gedachten een beetje te verzetten?
jeetje Bluestar dat is inderdaad niet wat je wilt horen...

meis we denken aan je
O nee, Bluester, ik hoop zo dat het allemaal goed zit.
Thanks meiden

Weet je, ik ga er echt vanuit dat het allemaal goed zit. Zo voelt het en alles op de echo zag er ook goed uit. Ze hebben echt heel zorgvuldig gekeken en nemen geen risico. Ik hoorde op de yoga dat die meiden een 20 weken echo van 30 minuten hebben gehad terwijl die van mij (vanwege het inwerken van de gyn.) een dik uur duurde. Wat ik dus zo moeilijk vond is dat ik meer dan een uur op een grote roze wolk zat die gevoed werd door al die goede dingen op de echo en er toen ineens keihard vanaf gegooid werd in dat gesprek.

Ik voelde me gisteren aan het eind van de dag en vandaag al weer een stuk rustiger en rationeler en dat paniekgevoel is gelukkig weg.

Ik heb genoeg te doen om mezelf bezig te houden (druk op het werk) en af te leiden maar belangrijkste voor mij is nu om het in het juiste perspectief te blijven zien. Als ik dat niet blijf doen dan leidt niets me meer af

Geniet trouwens wel lekker van dat kleiner wurmpje in mijn buik. Het is zo'n schatje
Bluester, wat een nieuws zeg! Hopelijk maandag beter nieuws. Sterkte deze week. Ook ik duim met je mee!!!
Bluester, wat goed van je om er zo in te staan! En gelukkig maar dat je veel afleiding hebt. Pffff, en dan zit ik hier te zaniken over bloedprikken....
Bluester, wat schrikken! Ik ga ook duimen dat alles goed is-goed komt. Vaak is een 20 weken echo bij een echoscopiste via de verloskundige 30 minuten en via de gyn een stuk langer. Daar zit je toch vanwege een medische verwijzing.

Sterkte!

Groetjes, NJB

PS wij hebben toch nog een afspraak gemaakt voor een 3-4 d echo! eind oktober! Hopelijk ligt frummel dan wel met benen wijd haha en gezichtje goed zichtbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven