zilvervisjes....wie heeft de tip?

10-08-2015 19:33 61 berichten
zoals de titel al zegt hebben wij heel veel last van zilvervisjes in huis: in de badkamer, wc, slaapkamer, kledingkasten enz enz. Wie heeft er DE tip om voorgoed van deze vieze beestjes af te komen
Je kunt dit soort geurblokjes gebruiken, dan hoef je ze niet te doden:

http://www.zilvervisjes-w ... e-lekker-ruikend-8-stuks/
Alle reacties Link kopieren
ik heb inmiddels de aardappel in de zak - tip geprobeerd. hielp niet.

de zilvervisvallen - helpt ook niet. geen visje mee gevangen, terwijl ze er nog wel zitten als ik een boek opentrek ;-(.

ben ze nu handmatig aan het uitroeien. voordat ik naar het gif grijp ;-((
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 augustus 2015 @ 21:12:

doe iets aan je vochtprobleem. Beter ventileren etc.Ik heb ook last van die zilvervisjes. Heb mechanische ventilatie en zet alle ramen 2x per dag een half uur open (ochtend en avond). Sowieso staan alle rooster 24/ 7 open. Kom dagelijks wel een paar van die zilvervisjes tegen. Ook in de keukenla, juist in de keuken. Sprayen, schoonmaken, kieren dichtgeplakt niets helpt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 augustus 2015 @ 21:15:

straks in de winter, de ruimte waar ze zitten niet verwarmen dan gaan ze dood.Hoe doe ik dat met een open keuken?
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 augustus 2015 @ 21:17:

er zijn ook valletjes te koop die werken zonder insecticide en zijn veilig voor kinderen en huisdieren.

Je kan ook zelf een val maken met aardappel en een plastic zak.Die rode vallen die je in elkaar moet vouwen helpen niet.
Ik heb ze ook, echt vervelend. Ik heb wel eens gelezen dat je ze nog zoveel kunt verdelgen als je wilt, maar als je buren hebt die hun schouders ophalen, zoals die van mij, dan is er geen beginnen aan. Het moet massaal worden aangepakt, ook door de buren dus, ze komen anders via de spouw gewoon bij jou binnen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:dianavankrimpen schreef op 23 oktober 2015 @ 19:38:

[...]

Die rode vallen die je in elkaar moet vouwen helpen niet.

inderdaad ;-(

heb er tien gekocht, door het hele huis op strategische plekken - nou geen een visje zit erin.

wat een neptroep

maar met handmatig vangen heb ik bij fotoalbums het al van 15 visjes naar 1 weten te reduceren. morgen maar weer een inspectieronde.
Ik heb ze alleen in mijn bad, zo vies. Ik woon in een flat en ze komen blijkbaar door de afvoer. Ik vrees dat er niets aan te doen is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
de eerste keer dat ik er eentje zag, dacht ik dat het een kakkerlak baby was, griezel. dan nog liever zilvervisjes, maar ook hier wil ik nu echt vanaf.
Van mijn oma heb ik ooit gehoord dat zilvervisjes niet tegen zeep kunnen. Misschien zou je zeep kunnen vermalen en op plekken kunnen strooien waar je ze vaak ziet? Of het echt helpt weet ik niet, maar je zou het eens kunnen proberen. Het is in ieder geval geen gif.
thnx!

alle tips zijn welkom - probleem is alleen dat ze tussen papieren zitten en om daar nu zeep tussen te strooien...bv nu in mijn fotoalbums.
quote:simone789 schreef op 23 oktober 2015 @ 21:58:

thnx!

alle tips zijn welkom - probleem is alleen dat ze tussen papieren zitten en om daar nu zeep tussen te strooien...bv nu in mijn fotoalbums.

Kijk die albums goed na en stop ze daarna in kunststof boxen, want anders heb je straks geen albums meer over.

De enige échte remedie is de luchtvochtigheid in je huis omlaag zien te krijgen én minstens een maand te houden. Andere optie; in de winter een week of twee op vakantie gaan en zorgen dat het binnen kkkkkkoud wordt. Een combinatie is dodelijker dan dertig bussen gif.
quote:Oudblond schreef op 23 oktober 2015 @ 21:13:

Ik heb ze alleen in mijn bad, zo vies. Ik woon in een flat en ze komen blijkbaar door de afvoer. Ik vrees dat er niets aan te doen is.Doe je toch gewoon een stop in de afvoer.
quote:simone789 schreef op 23 oktober 2015 @ 21:58:

thnx!

alle tips zijn welkom - probleem is alleen dat ze tussen papieren zitten en om daar nu zeep tussen te strooien...bv nu in mijn fotoalbums.Dat zijn papiervisjes. Moet je maar even googlen. Ze kunnen echt schade aanrichten, zonde van je boeken en je foto's.
Die vouwvallen van Kruidvat hielpen hier als een tierelier! Maar ze zijn er alleen van Roxasect.
quote:stitch77 schreef op 10 augustus 2015 @ 20:11:

zouden ze de stofzuiger overleven? ik zuig ze vaak op maar vraag me nu af of dat wel verstandig is. ik bedoel gaan ze daar dood of blijven ze leven en leggen weer eitjes of kruipen ze er bijvoorbeeld gewoon weer uit?direct erna kattenbakgrind op zuigen, dan worden die kleine krengen meteen gestenigd.
Zilvervisjes zijn bijzondere diertjes. Ze kunnen 11 jaar oud worden. Ze hebben geen water nodig omdat ze vocht uit de lucht kunnen onttrekken. En er was nog iets.. wat ik vergeten ben. Sinds ik dat weet, als ik er 1 zie, niet als het een plaag is natuurlijk, laat ik hem leven. En geef hem een naam. 11 jaar is ouder dan de meeste van mijn konijnen zijn geworden en die hebben ook een naam. Maar ik heb er ook nog nooit meer dan 1 gezien eigenlijk. Nu hebben we er geen maar er woonde er een tijdje achter de prullenbak in de wc, die heb ik Herman genoemd. Ik denk dat ie is gaan hokken met zijn vriendin, of een kat heeft hem opgegeten.

Zo. Verder tot de orde van het topic: destructie. Zal jullie verder niet meer storen.
Wil je er een paar van mij Chief?? Ik heb er zat hier..
quote:dianavankrimpen schreef op 23 oktober 2015 @ 23:26:

[...]

Doe je toch gewoon een stop in de afvoer.De stop zit standaard dicht. En ik maak hem open en spoel de leiding door voor ik mijn bad vol laat lopen en dan drijven er nog ' lijkjes' in mijn bad als het vol gelopen is. Te bizar.
Casa, heb jij nu een nieuwe outfit, ava ander kleurtje??
Chief hoe is het met Nel?
Er zaten er gisteren twee in mijn bed

Vanmorgen mijn bed van de muur afgeschoven en daar zaten er een hoop!

Ik ben ook niet dol op gif maar heb vandaag alle kieren van het laminaat behandeld met een spuitbus van HG.
[quote]Chiefseattle schreef op 23 oktober 2015 @ 23:41:

Zilvervisjes zijn bijzondere diertjes. Ze kunnen 11 jaar oud worden. Ze hebben geen water nodig omdat ze vocht uit de lucht kunnen onttrekken. En er was nog iets.. wat ik vergeten ben. Sinds ik dat weet, als ik er 1 zie, niet als het een plaag is natuurlijk, laat ik hem leven. En geef hem een naam. 11 jaar is ouder dan de meeste van mijn konijnen zijn geworden en die hebben ook een naam. Maar ik heb er ook nog nooit meer dan 1 gezien eigenlijk. Nu hebben we er geen maar er woonde er een tijdje achter de prullenbak in de wc, die heb ik Herman genoemd. Ik denk dat ie is gaan hokken met zijn vriendin, of een kat heeft hem opgegeten.

Zo. Verder tot de orde van het topic: destructie. Zal jullie verder niet meer storen. X-D[/quote

quote:Oudblond schreef op 23 oktober 2015 @ 23:53:

[...]

De stop zit standaard dicht. En ik maak hem open en spoel de leiding door voor ik mijn bad vol laat lopen en dan drijven er nog ' lijkjes' in mijn bad als het vol gelopen is. Te bizar.Brrr, zou een beetje bleek helpen. Scheutje erin dan stop erop en kraan open.
quote:Marjo41 schreef op 23 oktober 2015 @ 23:56:

Er zaten er gisteren twee in mijn bed

Vanmorgen mijn bed van de muur afgeschoven en daar zaten er een hoop!

Ik ben ook niet dol op gif maar heb vandaag alle kieren van het laminaat behandeld met een spuitbus van HG.yak in bed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven