Wat is dit eigenlijk voor iets?
dinsdag 30 september 2008 om 00:14
Een vriendin van me springt soms van de hak op de tak tijdens normale gesprekken. We zitten bijvoorbeeld naar ANTM te kijken en ineens zegt ze: ik vier mijn verjaardag trouwens ook in het café.
Zoiets zegt ze dan uit het niets en het gaat dan vooral om de intonatie en ook het woord 'trouwens', dat er op zou moeten duiden dat zijn opmerking een logisch gevolg is op een eerder gesproken zin (wat het dus niet is).
Iemand een idee of het hier een lichte afwijking/stoornis betreft?
Zoiets zegt ze dan uit het niets en het gaat dan vooral om de intonatie en ook het woord 'trouwens', dat er op zou moeten duiden dat zijn opmerking een logisch gevolg is op een eerder gesproken zin (wat het dus niet is).
Iemand een idee of het hier een lichte afwijking/stoornis betreft?
dinsdag 30 september 2008 om 09:39
dinsdag 30 september 2008 om 10:09
Hmm ik heb dat ook (gehad). Heb gelukkig iemand gehad die mij er attent op maakte, was mezelf dan ook van geen kwaad bewust.
Nu let ik er op dat ik niet ineens midden in een gedachte van mij begin te praten maar dat ik het even leuk inpak met een inleiding en uitleg.
Is geen afwijking hoor volgens mij! Ach en ik kan er nog wel een afwijking bij hebbben trouwens, ik spaar ze dus kommaarop.
En ik snap dan weer niet wat ANTM is maar dat kan ook aan mij liggen hoor!
Nu let ik er op dat ik niet ineens midden in een gedachte van mij begin te praten maar dat ik het even leuk inpak met een inleiding en uitleg.
Is geen afwijking hoor volgens mij! Ach en ik kan er nog wel een afwijking bij hebbben trouwens, ik spaar ze dus kommaarop.
En ik snap dan weer niet wat ANTM is maar dat kan ook aan mij liggen hoor!
dinsdag 30 september 2008 om 10:18
dinsdag 30 september 2008 om 10:18
Dan hebben mn vriendinnen en ik ook een afwijking, wij doen niet anders dan van de hak op de tak springen en erkaar onderbreken.
wij hebben bedacht dat n een vrouwenkwaal is, 'n vriend van me raakte helemaal gefrustreerd als ik hem zn verhaal niet liet afmaken en snapte echt niet ddat ik me van geen kwaad bewust was
wij hebben bedacht dat n een vrouwenkwaal is, 'n vriend van me raakte helemaal gefrustreerd als ik hem zn verhaal niet liet afmaken en snapte echt niet ddat ik me van geen kwaad bewust was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 30 september 2008 om 10:36
quote:maudym schreef op 30 september 2008 @ 08:17:
Ik ben het met Maaswater eens, het ligt aan het woordje "ook'', en niet aan "trouwens". In onze hele familie wordt er vaak zo gepraat, en het leuke is dat de dames het allemaal kunnen volgen. De mannen (en in dit geval dús de aanhang) kijken elkaar vaak aan:
Bij ons wordt er dan gezegd: Bladzijde 8!
Herkenbaar! Behalve dat bij ons de mannen al geen moeite meer doen eigenlijk...
Bij ons is het ook nog eens zo dat je alleen er tussen kan komen als een ander toevallig adem moet halen. Mijn man was hier in het begin heel verwonderd over...
Ik ben het met Maaswater eens, het ligt aan het woordje "ook'', en niet aan "trouwens". In onze hele familie wordt er vaak zo gepraat, en het leuke is dat de dames het allemaal kunnen volgen. De mannen (en in dit geval dús de aanhang) kijken elkaar vaak aan:
Bij ons wordt er dan gezegd: Bladzijde 8!
Herkenbaar! Behalve dat bij ons de mannen al geen moeite meer doen eigenlijk...
Bij ons is het ook nog eens zo dat je alleen er tussen kan komen als een ander toevallig adem moet halen. Mijn man was hier in het begin heel verwonderd over...
dinsdag 30 september 2008 om 11:11
(Gedachtes in hoofd) hee, die jurk die dat meisje aanheeft komt me bekend voor. Oja, huppeldepup heeft een jurk die erop lijkt. Die droeg ze tijdens haar verjaardag in de kroeg. Dat was gezellig.Hardop uitgesproken: ik vier mijn verjaardag trouwens ook in het cafe....
Ik doe zoeist altijd, en krijg altijd vreemde blikken als mensen me niet kunnen volgen. Moet ik altijd oeven terugspoelen en alles hardop zeggen in plaats van de helft weglaten
kan gebeuren.
Ik doe zoeist altijd, en krijg altijd vreemde blikken als mensen me niet kunnen volgen. Moet ik altijd oeven terugspoelen en alles hardop zeggen in plaats van de helft weglaten

dinsdag 30 september 2008 om 11:15
Denk je echt aan stoornis.
Zoals zoveel hier al zeggen,je vriendin heeft gewoon een groot denkvermogen.
Ik doe precies hetzelfde,soms komt het raar over.Maar mijn vrienden en familie moeten er wel om lachen.
Mijn dochter doet het trouwens ook en wij schakelen samen moeiteloos over op wat de ander ineens zegt,we begrijpen elkaar
Ik denk dat ze hoogbegaafd is of zoals ook al gezegd,ze vind atwt geen zak aan,vind ik ook een hele verklaarbare reden.
Aan mij zie je het trouwens,ik staar een beetje weg en voila! daar komt ineens een heel ander gespreksonderwerp op tafel.
maar ik schakel ook moeiteloos weer terug.
Ik sla alles op.
Ik denk ook dat het een vrouwenkwaal is.
Zoals zoveel hier al zeggen,je vriendin heeft gewoon een groot denkvermogen.
Ik doe precies hetzelfde,soms komt het raar over.Maar mijn vrienden en familie moeten er wel om lachen.
Mijn dochter doet het trouwens ook en wij schakelen samen moeiteloos over op wat de ander ineens zegt,we begrijpen elkaar
Ik denk dat ze hoogbegaafd is of zoals ook al gezegd,ze vind atwt geen zak aan,vind ik ook een hele verklaarbare reden.
Aan mij zie je het trouwens,ik staar een beetje weg en voila! daar komt ineens een heel ander gespreksonderwerp op tafel.
maar ik schakel ook moeiteloos weer terug.
Ik sla alles op.
Ik denk ook dat het een vrouwenkwaal is.

woensdag 1 oktober 2008 om 14:59
quote:korenwolf schreef op 30 september 2008 @ 08:58:
Edgar Allan Poe heeft daar een verhaal over: The Murders in the Rue Morgue.
Maar hij zegt over degene die dergelijke gedachtensprongen juist wel kan volgen: "[it] was merely the result of an excited, or perhaps of a diseased intelligence."
Lichte afwijking? Ohja! En met de kwestie waarom dammen moeilijker is dan schaken. Als kind helemaal verslingerd aan E.A. Poe.
Edgar Allan Poe heeft daar een verhaal over: The Murders in the Rue Morgue.
Maar hij zegt over degene die dergelijke gedachtensprongen juist wel kan volgen: "[it] was merely the result of an excited, or perhaps of a diseased intelligence."
Lichte afwijking? Ohja! En met de kwestie waarom dammen moeilijker is dan schaken. Als kind helemaal verslingerd aan E.A. Poe.
woensdag 1 oktober 2008 om 15:03
Ik kan dat ook hebben dat ik ineens midden in het gesprek iets zeg wat totaal niet van toepassing is op het gesprek. Dat is zoals hier al heel vaak gezegd gewoon een snelle gedachtengang. Ik heb hier vooral 'last' van als iets inderdaad nogal saai is, waar ik mijn aandacht moeilijk bij kan houden. Of als er te lang op een onderwerp wordt doorgehamerd. Of...gewoon zomaar, eigenlijk heb ik er altijd wel last van hehehe
Vinden jullie momenteel de appels van de nieuwe oogst ook zo heerlijk?
Vinden jullie momenteel de appels van de nieuwe oogst ook zo heerlijk?
woensdag 1 oktober 2008 om 22:21
Ik weet niet wat ANTM is, maar ik ben bang dat ik op dat moment ook gewoon even lekker in mijn eigen wereld keer en (aangezien ik altijd aan een stuk doorlul) even vergeet dat ik dit keer mijn gedachten niet hardop heb uitgesproken en jou dus alleen deel laat nemen aan het laatste stukje uit mijn gedachten.
Trouwens komt dus gewoon voort uit een zin die zij vergeten is uit te spreken.
Trouwens komt dus gewoon voort uit een zin die zij vergeten is uit te spreken.