Uitgerekend eind juni/begin juli 2016

24-10-2015 19:22 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Gisteren heb ik positief getest en ik ben dus zwanger van mijn eerste kindje! Het lijkt me leuk om met een aantal andere vrouwen te praten die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Dus heb je ook (net) positief getest, ben je ongeveer eind juni/begin juli 2016 uitgerekend en wil je ook meepraten, leuk!

NaamLeeftijd+partner1e, 2e, 3e kindjePositieve testUDBijzonderhedendivertimento28+311e23 okt25 juni?123snoes25+281e20 okt30 juni?Twee miskramenSkawa?1e23 okt3 juli5 rondes Clomid, 1 ronde Gonal-f + PregnylMeike197738+424e22 okt2 juliemma77emma382e24 okt5 juliIUI met donorGrandeteatime23+?2e?2 juli

Wil je wat in de tabel zetten of wijzigen? Zet het even dikgedrukt in een post en ik verander het zo snel mogelijk!
Ik heb geen testen meer in huis en ik ga ze ook niet meer kopen.

(Alhoewel, die vd action zijn verleidelijk, 2 voor 1,49)

Zojuist de verloskundige gebeld, ze kende me nog (ja toch 6 jaar geleden)

En ze belt me rond het middaguur terug om een afspraak te maken, heb even benadrukt dat ik 38 ben, wie weet mag ik dan wat eerder...

Nog 4 lange weken dan....,,
Ik snap dat je je druk maakt Skawa maar dat hoeft echt niet. Die klachten kunnen per dag heel erg verschillen. Maar bij elk klein dingetje maak je je druk hé! Ik herken het

De vorige keren heb ik wel echt obsessief getest. Maar ga dat dit keer niet doen. Heb zaterdag een knaltest gehad en een clearblue 2-3 weken. Dus helemaal super! En ga ij dus proberen niet meer te testen haha makkelijker gezegd dan gedaan. Het is prachtig om zo snel een test zo dik te zien worden hé!

Ik ga vragen of ik 16 november mag dan ben ik 7,5. Lijkt me prima :D ik ben die dag vrij kwam ik achter dus dat is ideaal. Dat duurt echt lang hé meike die weken Poeee. Lekker veel afleiding zoeken :D
Ik heb vrijdag action testen gedaan en zaterdag clear blue daarna niet meer getest. Zolang er geen bloed komt is t goed toch:)

Vanmorgen internist gebeld ik slik medicatie voor mijn schildklier en dat word nu opgehoogd ivm zwangerschap en 1 dec wil hij me zien voor extra controle

Moeders voor moeders aangemeld

Huisarts ingelicht

Nu nog t zh bellen voor mijn eerste echo afspraak en verloskundige zoeken.
where ever you go, go with your heart
Mag ik meeschrijven!? Ik ben 39 jaar en ben 3 juli uitgerekend, positieve test 25-10.. Ik ben net als Emma, BAM (IUI met donor) alleen word het voor mij mijn eerste kindje..

Ik heb eigenlijk alleen last van gevoelige borsten en verder had ik erg ongesteldheidsgevoel, nu is dat overigens weg en voel ik het alleen klein beetje rommelen en trekken daar beneden :-)

Ik heb eigenlijk niet meer getest, misschien later deze week nog.. streep is streep toch? en zolang de duivels nog een maand of 8 wegblijven zit het wel goed.. :-)

echo staat gepland voor 26 november.. spannend!!

heb me ook aangemeld voor moeders voor moeders trouwens..
swaka: Moet je je huisarts inlichten? of is dit niet verplicht.

vandaag ook nog getest.. de test streep stond er echt binnen 5 sec. dus zit wel goed hopelijk! ben de dagen naar 17 november al aan het aftellen. hier mochten we de vk bellen zodra je een positieve test in handen had. omdat ze ook willen kijken als er wat mis gaat ect.
Je bent denk ik niet verplicht bent je huisarts in te lichten maar het is wel slim. Ze zetten het dan in je dossier en zo komt t ook bij de apotheek die dan weer bij houd of je geen medicatie krijgt die kwaad kan. Bovendien weet je huisarts dan als je ergens voor belt al of t bv met zwangerschap te maken kan hebben.

Daarnaast was mijn huisarts erg meelevend tijdens het traject dus...
Welkom sunshine.

Leuk voor je zeg! Spannend ook! En heb je wel iemand dicht bij je staan met wie je dingen kan delen? Dat lijkt me wel fijn als je af en toe er over kan praten met iemand over je zwangerschap.

Ik heb 23 november mijn eerste afspraak bij de verloskundige.

We hebben al even gesproken over prenatale screening gezien mij leeftijd.

Maar ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat we niet gaan screenen.

Maar ik wil toch even hun advies hierin.

Nog 4 weken vanaf vandaag!

Vandaag alleen een beetje misselijk, niet heel erg en ik eet ook normaal, dus t valt allemaal nog mee.
18 november eerste echo! Kan miet wachtten haha. T is nog maar een korrel suiker maar toch al zo aanwezig in alle gesprekken met mijn vriend en gedachten van mezelf.

Ik vind t echt stoer dames die dit traject alleen in gegaan zijn!
Hoi hoi. Ik heb getwijfeld om mee te schrijven. De vorige x dat ik meeschreef in een uitgerekend in topic moest ik bij de 10 wkn echo vertellen dat het kindje het niet gehaald had. Met 7 wkn hadden we nog een mooi kloppend hartje. Het was de 2e miskraam achter elkaar. Van januari 2015 tot nu niet meer zwanger geweest. Ik zit nu qua gevoel tussen blij hoopvol nerveus en zenuwachtig in. Ik hoop dat ik mee kan lezen en schrijven tot week 40. Ik ben 37 mijn vriend 30. Voor mij is het mijn tweede kindje voor mijn vriend de 1e. 23 okt positief getest en Vrijdag de 13e 🙈 hebben we de eerste echo. Ik vind het zo spannend allemaal.
het komt zoals het komt, het is zoals het is
Ik zou hier ook graag mee willen schrijven! Afgelopen vrijdag voor het eerst positief getest! En blij dat ik ben. Heb de nodige zwangerschaps boeken al binnen gehaald. Ik ben rond 28 juni uitgerekend als mijn telling klopt!
Thrusy, ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen. Spannend hoor!

Sunshine76, super dat er nog een bammer meeschrijft!
Hebben jullie al veel last van de zwangerschapskwaaltjes?

Plus kunnen jullie ook aan bijna niets anders meer denken?
De zwangerschapskwaaltjes vallen reuze mee. Tot gisteren wat menstruatiepijn, maar vandaag niet meer en soms een vlaag van lichte misselijkheid.

Ik denk er al veel aan, maar gelukkig heb ik ook veel afleiding van mijn dochter (21 maanden, zit nu in de driftbui-fase maar tussendoor is ze ook heel erg lief).
Thanks Meike! en ja ik heb gelukkig een goed vangnet.. en ik weet ook eigenlijk niet beter, dat scheelt ook!!

Thrusy wat spannend.. snap je onzekerheid goed hoor, ik vind het al spannend dus in jouw situatie moet dat helemaal spannend zijn..

Ik vind het nog steeds heel onwennig alsof ik het over iemand anders heb, snappen jullie dat? Ik ben heel blij maar probeer ook nuchter te blijven.. en ik kan niet wachten het iedereen te vertellen.. (en heb dat ook al wel bij een aantal vriendinnen gedaan)

Ik merk wel echt elke dag meer, met name de moeheid en lichte hoofdpijn en koud! lig het liefst lekker onder dekentje.. misselijk ben ik niet echt.. meer beetje knagend gevoel in mn buik..

Oh en Emma, zeker leuk!! geeft alleen maar aan dat dit tegenwoordig best regelmatig voorkomt :-) we zijn niet alleen!
Ik kan ook aan niets anders denken.

Ik ben er zo blij mee. Maar ik maak mezelf ook een beetje gek af en toe, ik had van de week heel veel last van gespannen borsten, nu voelen ze minder gespannen. Ook moest ik achterlijk veel naar het toilet, vandaag ook niet.

Ik moet er maar vanuit gaan dat het wel goed zit, anders heb ik geen leuke weken de komende tijd.

wat ik wel heb is dat ik in een totaal andere wereld lijk te zitten met mijn gedachten, ik vergeet van alles, ben steeds dingen kwijt, word gek van mezelf.

Ook al is het onze vierde, het is weer net zo spannend als de andere drie keer.

ik zit me suf te denken hoe het toen was, en ik weet het gewoon niet, stom is dat...
ja ik kom hier ook meeschrijven.

ik heb 23 okt. positief getest en later die dag nog eens met CB die aangaf dat ik 2-3 weken zou zijn.

net als Emmy en Sunshine ook hier geen partner en ik was na de derde IUI zwanger, dus ik ga mezelf een heel mooi verjaardagskado bezorgen (ik ben op 6 juli jarig).

ik heb vrijdag meteen naar het Isala gebeld om de uitslag door te geven en de eerste echo staat gepland op 19 november.

ik zit nog steeds achterom te kijken op het toilet, maar het besef komt wel steeds meer dat het de komende 9 maanden uit zal blijven als het goed is.

qua kwaaltjes valt het me nog wel mee, al ben ik onwijs moe en koud, slaap ik heel slecht, misselijkheid is wel aanwezig, maar is niet heel erg, gelukkig.

moeders voor moeders heb ik afgelopen weekend ook gemaild en er komt woensdag iemand langs.

verder heb ik het alleen iemand op de sportschool verteld, aangezien ik even wilde weten of ik alles kon blijven doen. ik wacht nog even op de foto's van de positieve test die morgen binnen komt, hoop ik, dan vertel ik het mijn ouders ook.

de rest zal nog even moeten wachten in ieder geval tot 19 nov. en het grootste deel van de vriendenkring zal nog iets langer moeten wachten.

ik zou ook graag in de tabel willen komen, dus ik zal hieronder die gegevens even op een rijtje zetten:

wannabe79 36 1e 23okt. 30 juni derde ronde IUI met deense donor
Leuk wannabe!!
Even een kort berichtje van mij, misselijkheid is hier nu heel erg aanwezig:(. Verder heb ik vandaag de verloskundige gebeld, kan er op 16 november heen en daarnaast heb ik me ook aangemeld voor Moeders voor Moeders. Spannend dit allemaal!

Ik dacht dat het misschien ook makkelijker is om een topic aan te maken met een algemeen account, dan kan iedereen zijn eigen gegevens erin zetten en veranderen. Merk dat ik niet veel online ben nu en het is jammer als mensen er niet snel in komen te staan of dat er gegevens ontbreken. Laat maar even weten wat jullie hiervan vinden!

Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren in dit topic! Ik kom snel terug om wat uitgebreider te reageren:).
Wat leuk dat er meer zijn van boven de 35! Ik voel nog weinig. Ik heb wat last van mijn borsten en wat meer moe. Dat maakt me denk ik wat onzeker. Het liefst zou ik kots misselijk zijn zodat ik zeker weet dat het goed zit. ..en het is fijn om te lezen dat kennelijk iedereen het spannend vindt. 1e 2e 3e of 4e kindje.
het komt zoals het komt, het is zoals het is
Idd super stoer als je alleen het traject in gaat! Lijkt me extra spannend! En super fijn om dan een vangnet te hebben bij familie en vrienden. Uiteraard ook als je als stel een babietje krijgt haha ik heb ook wel raad en tips nodig straks :D

Ik ga proberen vandaag weer de verloskundige te bellen. Die zijn maar tor vijf bereikbaar en ik wil niet op t werk bellen. Altijd lastig!

Kwaaltjes: hier wel een soort van misselijkheid af en toe aanwezig. Slaap heel slecht en ben ook echt moe, emotioneel en chaotisch haha. Verser nog geen last van mm borsten. Herken t zeker thrusy: ik zou ook graag kotsmisselijk willen zijn dat je zeker weet dat t goed zit. Maae zelfs dan weet je t niet. Blijft altijd zo onzeker tot die 12 weken! Maar we gaan er gewoon vanuit dames dat t goed gaat :D
Wat leuk Wannabe79, nu zijn we al met 3 alleenstaanden

Hier ook slechter slapen.

Divertimento, ik heb al veel moeite met steeds in moeten loggen (zo irritant). Elke keer 10 pogingen wat niet lukt enzo. Op zich is zo'n algemeen account wel handig, maar ik log liever niet vrijwillig uit.
Hier ook slecht slapen of liever gezegd heel vroeg wakker en dan niet meer kunnen slapen grrr... en dan gaat er van alles door je hoofd.. haha

Ik ben zelf niet zo bekend met het maken van een algemeen account ik weet zelf dus niet zo goed wat je bedoelt divertimento? Ik snap wel dat het voor jou ook gedoe is om bij te houden dus als we iets zelf kunnen invullen moet je even uitleggen hoe..
Ik slaap ook slecht ja en sinds gisteren de hele tijd harde tepels die heel vervelend schuren langs bh of kleding;)

Misselijkheid komt en gaat maar nog nooit hoeven spugen.

Heeft er iemand een tip voor een leuk zwangerschap boek? Er is zoveel.

Ik ga t 4-11 aan mijn moeder vertellen dan is ze jarig. Ik haal bij de action een foto lijst en knutsel spul en ga een lijstje vullen met allerlei dingen die met zwangerschap te maken hebben en dan inpakken eh kado geven.

De rest van de familie moet even tot Sinterklaas wachtten hebben we een mooie surprise.

Ik ben ook heel erg bang dat t mis gaat, ook doordat ik zo lang bezig ben geweest. Aan andere kant probeer ik de hele tijd te denken je doet er niets aan als t mis gaat dan moet dat zo zijn. Ik weet nu in elk geval dat t werkt bij mij. Dus dan kan ik weer gaan spuiten. Vriendin van mij is bevallen van een zoontje na zes miskramen lijkt me zo zwaar Pff waar je dan nog pp kan vertrouwen...
hallo allemaal !!,

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen ik dacht ik ga gezellig mee doen met jullie.

Ik weet sinds 23 oktober dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje ik ben nu 5 weken zwanger.

Via Internet even opgezocht dat ik dan rond 27 Juni ben uitgerekend.

17 November heb ik mijn eerste echo ontzettend spannend dus nog even geduld.

Ik heb tot nu toe gelukkig nog niet veel kwaaltjes heb alleen elke avond wat last van mijn buik maar gelukkig helpt een warme kruik daar goed tegen.

Morgen afspraak met moeders voor moeders
Hallo,

Ik wil ook graag meeschrijven.

Ik heb gister positief getest op mijn nod.

Het is ons 2e kindje, net zoals bij mijn 1e zwangerschap ook nu erg onzeker, en test ik op de gekste momenten Grr.

Gister ochtend dik positief, net met middagurine, heel licht (1liter water gehad vandaag) en ook positief maar iets minder sterk als gister ochtend. Maak me meteen zorgen terwijl ik weet dat deze urine erg licht was en bijna niet rook.

Maar ik voel me op en top zwAnger dus niets om zorgen over te maken.

Ik ben 27 en mijn vriend 28, het was nog niet geheel gepland, we wilden eind dit jaar voor een 2e gaan dus meer dan welkom is het zeker.

Ik wil graag meeschrijven, ik heb 23 nov. Afspraak bij de vak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven