Uitgerekend eind juni/begin juli 2016

24-10-2015 19:22 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Gisteren heb ik positief getest en ik ben dus zwanger van mijn eerste kindje! Het lijkt me leuk om met een aantal andere vrouwen te praten die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Dus heb je ook (net) positief getest, ben je ongeveer eind juni/begin juli 2016 uitgerekend en wil je ook meepraten, leuk!

NaamLeeftijd+partner1e, 2e, 3e kindjePositieve testUDBijzonderhedendivertimento28+311e23 okt25 juni?123snoes25+281e20 okt30 juni?Twee miskramenSkawa?1e23 okt3 juli5 rondes Clomid, 1 ronde Gonal-f + PregnylMeike197738+424e22 okt2 juliemma77emma382e24 okt5 juliIUI met donorGrandeteatime23+?2e?2 juli

Wil je wat in de tabel zetten of wijzigen? Zet het even dikgedrukt in een post en ik verander het zo snel mogelijk!
@muisje; ik heb (een tijdje terug) bij de action de boekjes gehaald; oma schrijft, opa schrijft (en mama schrijft).

op de allereerst pagina heb ik de kruidvattest geplakt bij mijn moeder en bij mijn vader die van clearblue (blijft toch een man hè ;) )

mijn moeder was allen thuis dus heb haar haar boekje gegeven, nadat ze het boekje twee keer doorgebladerd had waarbij ze over de foto heengekeken had heb ik gezegt dat ze naar de eerste pagina moest kijken en toen gooide ze alles neer en hield ze niet meer op met knuffelen en huilen.

op het moment dat zij rustig op de bank zat het verhaal bij mijn vader herhaald en hij keek over de foto heen tot mijn moeder hem zij dat ie op de eerste pagina moest beginnen, toen pas kwam de bril erbij en had hij hem ook door.

ik ben wel benieuwd of de rest er ook wat speciaals van heeft gemaakt.
Hallo dames,

Van harte gefeliciteerd allemaal. Ook ik zou graag meeschrijven als dat kan. Heb vorige week donderdag positief getest en meteen bloed laten prikken bij de huisarts, en ja ik ben zwanger!

Zal me ook even voorstellen. Ik ben 31 jaar en mijn vriend is 35 jaar. We zijn al bijna 13 jaar samen. Vorig jaar zijn we naar een nieuw huis verhuisd. Doordat we allebei wat pech hebben gehad in onze gezondheid, ik heb drie jaar met mijn schouder gesukkeld en mijn vriend heeft zijn derde hernia, hadden we onze kinderwens wat uitgesteld. Maar nu ons huis zo goed als klaar is, vonden we het toch wel tijd worden. Ik heb z'n 5 jaar de pil doorgeslikt, dus dacht dat mijn cyclus wel wat tijd nodig had om te wennen. Ben pas 1 augustus jl. gestopt met de pil, na twee keer ongesteld, wat het al raak. Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger, als ik het goed het uitgerekend (had niet precies onthouden wanneer ik voor de laatste keer ongesteld was). 13 november heb ik een afspraak bij de gynaecoloog voor een echo.

Heb ook al last van wat kwaaltjes, veel last van mijn buik, misselijk en erg moe. Wij hebben het nog niemand verteld, willen eerst de echo even afwachten. Wat toch wel lastig is hoor, om niets te zeggen.

Jullie ook allemaal succes en hopelijk hebben we wat aan elkaars tips e.d.
Oh leuk, ik sluit graag bij jullie aan als dat ok is! Mag ik ook in de tabel?

Ben 38 jaar (vriend ook) en zwanger van ons derde kindje. Tijd lang hebben we samen gedubd, wel of niet die stap voor een derde zetten. We besloten het een paar maanden te proberen en tot onze grote vreugde was het de eerste maand raak! Wow, vind het zo bijzonder om het nog een keer mee te maken. Ik teste positief op 26 oktober en op basis van mijn laatste menstruatie ben ik vermoedelijk 29 juni uitgerekend. Heerlijk een zomerbaby! Morgen maar eens bellen met de verloskundige.

Zo nu eerst jullie verhalen lezen, leuk dat er al zoveel geschreven is.
Zo en helemaal bij nu! Wat een heerlijk herkenbare verhalen haha. Hier gaan mijn gedachten ook de hele dag alle kanten op. Surprise idee om het nieuws aan te kondigen werd hier ook al door vriendlief geopperd :-) maar ook wanneer mijn verlof zou ingaan, wat voor namen leuk zouden zijn etc. Mijn baas is niet zo blij met mijn non productiviteit op het moment vrees ik.

Hier goed misselijk als ik te lang niet eet dus dat maakt het wel echt duidelijk dat er wat gaande is in mijn lijf. En ook het kramperige gevoel heb ik idd wat jullie ook al beschreven.

Morgen bellen, hoop niet zo lang op een echo te hoeven wachten pfff
Wil ook graag meeschrijven. Had vandaag een positieve test. Vorige week donderdag ook getest maar die was negatief. Denk dat ik ergens 4 juli uitgerekend ben.

Ben zwanger van de tweede, ons eerste zoontje is bijna 3. Ben 31 jaar en partner 32. Dit was ronde 2, maar mn eerste ronde was 60! Dagen, had er een hard hoofd in maar toch zwanger.

Ga morgen alles lezen, nu slapen
Vanmorgen ook bij mij iemand langs geweest van moeders voor moeders. Maar ik had geen knaltest :( nu meteen weer helemaal onzeker dat het fout zit. Ondanks dat de streep niet knalde was hij wel duidelijk aanwezig, dus in plaats van dat ik nu komende maandag mag starten, mag ik pas 9 november starten.

Voor degene die ook al een moeders voor moeders test hebben gehad. Hoeveel dagen na de eisprong is jullie mvm test uitgevoerd?
Hoi bambi18 maak je geen zorgen !! Ik heb afgelopen woensdag moeders voor moeders over de vloer gehad en ik had ook geen knaltest.

Ik was op dat moment 5 en halve week zwanger dus ze zei ook logisch dat je geen knaltest heb.

Ik kreeg er nog 1tje extra om wat later te doen.

Ze zei dat is leuk voor later in het doosje.

En natuurlijk is het makkelijk gezegd maar maak je niet druk want ik heb toevallig net nog even stiekem een action test gedaan die had ik nog liggen en dat was weer echt een knaltest. (Mocht het eigenlijk niet meer doen van mijzelf)

Die van mvm zijn gewoon wat minder gevoelig.

Ik begin ook later ik ga starten vanaf 6 November.
Idd bambi wat chill zegt.. ze heeft mij ook uitgelegd dat pas rond week 7 keer hcg piek ligt.. en het is per vrouw verschillend. Ik had bijna een knal test en was 4 weken en 5 dagen.. was wel weer donkerder dan mijn eigen testen had jij dat ook?
Bedankt sunshine en cill voor jullie geruststellende woorden. Ik zit morgen pas op 5 weken, maar heb volgens mij mijn eisprong iets later dan gemiddeld, dus waarschijnlijk ben ik zelfs nog wat minder ver. De test was iets donkerder dan de kruitvat test van afgelopen dinsdag, maar niet veel. Ik had zelf dus meer verwacht, en schoot daardoor denk ik meteen in de onzekerheid.

@cill haha toch nog een action test? Ik heb helaas niets meer in huis. Anders zou ik ook nogmaals testen. Maar ik mag er van mezelf geen meer kopen.

Maar ik word wel een beetje onzeker van mezelf. Ben de hele dag op symptomen aan het letten. Duw veel tegen mijn borsten om te controleren of zo nog wel pijn doen. Ik hoop dat dat niet zo blijft tot de eerste echo 26 november, want dan maak ik mezelf echt gek.
Ik loop echt gelijk met jou bambi en ik herken zo wat je zegt ik zit ook mega op symptonen te letten maar die zijn vandaag weer niet echt duidelijk.. pfff vermoeiend maar het kan per dag verschillen hoor dus probeer je niet te druk te maken.. probeer ik zelf ook.. ik morgen ook 5 weken!
Ik ben zondag 5 weken en dinsdag komt de mvm vrouw langs. Ook ik zit de hele dag tegen mijn borsten duwen haha ben nog helemaal niet echt vermoeid en ook bijna niet misselijk ook geen knal test gehad maar vriendin stelt me gerust zij zei mijn streepje is nog nooit zo duidelijk geweest als bij jou en haar kindje loopt toch echt rond nu
where ever you go, go with your heart
Het is echt inderdaad bij elke vrouw anders hoe snel het word aangemaakt.

Dat onzekere ken ik heel goed is weer vrouw eigen haha denk dat wij dat allemaal hebben.

Ja stom he vandaag gewoon weer een test gedaan mocht het echt niet meer van mijzelf maar hij lag nog in de kast ik dacht doe het gewoon.

En werd zo blij met een knalstreep...maaaar ik mag het nu echt niet meer doen heb ze niet meer in huis dus het is klaar nu gewoon wachten op de eerste echo.

Ik vertelde woensdag nog heel onzeker aan die vrouw van nou ik voel mij ontzettend goed behalve op wat krampen in mijn buik af en toe.

Maar vanmorgen ging ik boodschappen doen en ik werd misselijk en het zweet brak mij echt uit.

Dus inderdaad sunshine ik denk echt dat het per dag verschilt.

Dus bambi die onzekerheid hebben we 'gelukkig' allemaal.

Ik vind het fijn dat we het hier met elkaar over kunnen hebben soms is het lekker om even van je af te schrijven
Ik heb ook veel krampen in mijn buik pff daar word ik dan weer bang van haha

gisteren avond tot elf uur gewerkt en vanmorgen om zeven uur begonnen nou ik kon vanaf 13 uur mijn ogen bijna niet open houden en als je zo vermoeid voelt voel je je toch wel even zwanger:)
Wat fijn dat we allemaal onze onzekerheden kunnen delen!!! Hopelijk lukt het ons ook om te genieten :-) morgen ga ik gewoon ff spieken bij de prenatal om alvast in de stemming te komen!!!!
Heel fijn idd!! Overdag vandaag ook relatief weinig gemerkt en dan slaat de twijfel toe. Nu gelukkig misselijk en zwaar sjaggo dus dat geeft vertrouwen ;)

Leuk dat je gaat (pre)shoppen!

Heeft iemand zich toevallig verdiept in de nipt test? Die gaan wij hoogstwaarschijnlijk wel doen.
Hier ook onzekerheid hoor. Ik had tegen mezelf gezegd niet meer te mogen testen, maar gisteren toch weer 2 kruidvattesten gekocht. Vanmorgen echt een knaltest en dat geeft toch geruststelling.

Ik heb nog 1 test over, die doe ik over een week wel, anders is het zonde

Ik wil morgen ook even naar Prenatal, ik wil een t-shirt kopen voor mijn dochter waarom staat "ik word grote zus" of zoiets. Weet iemand of ze dat verkopen bij Prenatal?

T.z.t (na 12 weken) wil ik het op die manier bekend maken op fb.

Ninpu, als de combinatietest niet helemaal goed blijkt, wil ik de nipt test zeker gaan doen.
Tja, testen ik vind het lastig.

Ik belde maandag mijn verloskundige en het eerste wat ze zo'n beetje zei was: denk in ieder geval na iver de prenatale screening gezien je leeftijd (38).

Ik heb bij mijn vorige drie nooit laten testen. Maar ik was wel tien jaar jonger.

Mijn gevoel zegt nog steeds; niet testen.

Down syndroom is welkom, het is meer zorg en intensiever maar dat komt dan ook wel goed.

De andeere twee syndromen waar ze op testen zien ze ook wel terug met de twintig weken echo, en ik zou de zwangerschap zoiezo doordragen.

Moeilijk he!
Ik wilde de combinatie test doen en als daar iets niet goed is krijg je vruchtwater punctie
Morgen 5 weken ! Ik heb nu mijn laatste 2 nachtdiensten. ..pfff ik had het aardig zwaar vannacht. Nog 1 en dan hoef ik voorlopig niet meer. Wij hebben besloten om alle prenatale onderzoeken te doen die we aangeboden krijgen. Mvm ook aangemeld. Gaat voor mij beetje bij beetje steeds meer leven. Fijne zaterdag!
het komt zoals het komt, het is zoals het is
Ik en mijn vriend hebben besloten geen prenatale testen te doen. Is dat stom? Doet (bijna) iedereen dit?

Wij hebben er voor gekozen om het niet de doen, omdat ik niet voor het dilemma wil komen te staan om een kindje weg te laten halen. En een kindje met het down syndroom zou bij ons gewoon welkom zijn.

Wat is voor jullie de reden om het wel te doen?
Bambi ik zit er ook over te denken om t niet te doen. Ik laat me wel nog eventjes informeren door de vk hoe en wat. Misschien dat ik het alsnog doe. Ik twijfel nog. Het heeft allebei z'n redenen om t wel of niet te doen.

Ik heb net een leuk pakje gekocht bij de zeeman ik kon t niet laten haha

Ik heb trouwens voor m'n moeder een boek gekocht: voor t eerst opa en oma. Die ga ik dr geven na een goede echo
Ik ga ook testen tzt... vooral omdat ik het alleen doe allemaal. Wil ik het wel weten, weer nog niet wat ik met de uitkomst ga doen.. eerst maar s die eerste weken door.. vandaag veel steekjes en dat maakt me toch onzeker..borsten zijn ook minder gevoelig.. doodeng!
@sunshine over je borsten. Ik denk ook iedere dag dat ze minder gevoelig zijn dan de dag er voor. Maar ik heb inmiddels een patroon ontdekt. S morgens voel ik ze nauwelijks, en gedurende de dag neemt het toe. S avonds dus het meeste last, en daardoor dacht ik iedere ochtend dat het minder was dan de dag ervoor. Omdat ik dan aan het gevoel van de avond ervoor terug dacht.
Dat heb ik idd ook bambi! Savonds voel ik het wel meer maar ik heb t ook wel een keer heel erg gevoeld dat ik ze bijna niet kon aanraken, met douchen bv.. maar nu voel ik t nog maar een beetje.. maar lees op internet dat het ook ineens kan verdwijnen dat het niks wil zeggen maar pfff.. wat een onzekerheid.. voel me wel echt belabberd dus dat zijn dan wel weer goede tekens maar ja je weet nooit hoe t zou moeten voelen.. nu dus weer die steekjes erbij maakt me wel beetje bang. Maar goed ook vlagen van misselijkheid. Zou fijn zijn als de komende weken voorbij zijn!
En Emma toevallig vandaag bij prenatal geweest en geen shirtjes gezien met ik word grote zus.. ik denk dat je via internet wel veel kunt vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven