Gezondheid alle pijlers

Langdurig onbehandelde Chlamydia

27-10-2015 19:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind september heb ik 2 keer onbeschermd seks gehad (met dezelfde persoon). Ik plaats dit bericht omdat ik me enigszins zorgen maak.

Alhoewel ik niet bijzondere klachten heb maak ik me toch zorgen of ik mogelijk een SOA heb opgelopen. Zoals Chlamydia, welke vaak zonder klachten is.

Natuurlijk heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts om me te laten testen. Hier kan ik echter pas volgend week donderdag terecht. Uitslag duurt vervolgens ook nog 1 tot 2 weken. Al met al zou dit betekenen dat als ik Chlamydia zou hebben, ik hier zo'n 6 tot 8 weken mee heb rond gelopen.

Overal vind ik informatie over onvruchtbaarheid door chlamydia en ik maak mij hierom zorgen. Overal staat dat dit alleen mogelijk gebeurt bij 'niet spoedige behandeling' of 'langdurig onbehandeld'. Maar dat het pas goed getest kan worden na 3 weken.

Ik vraag mij wat hiermee bedoel wordt. Gaat langdurig onbehandel om maanden/jaren? Of zit ik met 8 weken al in de gevarenzone? Ik kon helaas niet eerder terecht bij de huisarts .

Ik hoop dat iemand op het forum kan duiden wat langdurig is in dit geval. En hoop dat ik me niet al teveel zorgen hoef te maken.

Ik vind het onwijs stom van mezelf dat ik dit heb laten gebeuren en baal enorm van mezelf. Gebeurt me niet nog een keer.
Geen idee wat langdurig is in deze.

Over meer dan een week pas een afspraak bij de huisarts vind ik echter absurt. Ik zou een andere huisarts zoeken...
Ik heb er zelf waarschijnlijk meer dan een jaar mee rond gelopen en kon nog gewoon behandeld worden met antibiotica en heb er niks naars aan over gehouden. 6-8 weken zou ik me geen zorgen over maken
Thx TET73, stelt me beetje gerust .

@Azuri29: Ik kon ook a.s. vrijdag terecht maar dan moet ik werken.
Maar hoe komt het dat jij je daar nu ineens zorgen om maakt, als de evt. besmetting al in september heeft plaats gevonden?
Langdurig houdt echt wel meer dan 6-8 weken in hoor! Heb zelf waarschijnlijk heel lang met een chlamydia besmetting rondgelopen. Was ook bang voor de gevolgen maar nu zwanger van nummer 2. Beide keren direct zwanger!

Succes!!
Ik heb er ooit ook weken mee rondgelopen, paar pillen en het was weg.
Ik heb gelezen dat langdurig in dit geval meerdere jaren is dus zou me niet zo druk maken
E.e.a. kwam op tv voorbij en toen ben ik daar weer over na gaan denken. Had t in eerste instantie uit m'n hoofd gedeletet ('is vast niets'), maar nu ik er ook over terugdenk vind ik dat bijzonder dom. Dus vandaar.
Ik zou denken dat je huisarts dan nu niet alleen gaat testen op chlamydia maar ook op andere soa.
@julie, gaat ze ook doen hoor
@odsm288 Gefeliciteerd met je 2e zwangerschap! En bedankt voor je geruststelling.
GGD heeft bij mij ooit gezegd nadat ik voor de tweede keer chlamydia had (eerste keer dom en jong, tweede keer vreemdgaande vaste vriend) toen ik me heel erg druk maakte dat ze pas uitgaan van een verhoogd risico op mogelijke onvruchtbaarheid wanneer je 4x chlamydia hebt gehad. Uiteraard hangt het erg af van de duur hoe lang het onbehandeld is geweest maar in de basis gaan ze hier vanuit.

Ik was overigens in de eerste ronde meteen zwanger. Heb er dus niks meer van gemerkt!!
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2016 15:34
Reden: enquete verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven