Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Condooms heb je dan wel gebruikt neem ik aan dus dan is de kans vrij klein. Geen paniek hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat heerlijk om van die niet-serieuze en 'geruststellende' reacties te lezen zeg! En voor de anderen, bedankt voor de reacties

Ik had een kortere stopweek gedaan omdat ik vaak veel en lang bloed verlies normaal gesproken, en omdat ik op vakantie ging wilde ik dit dus sowieso laten stoppen in het weekend... :/
quote:z-u-s schreef op 28 oktober 2015 @ 22:57:

daar niets te krijgen?Vast wel, maar aan nu een pil slikken heb ik niet zo veel denk ik, en een morning after is het al te laat voor...
Ga je naar de rimboe in Afrika dan? Je kan toch ook condooms halen ?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Maar ik snap nog steeds niet waarom je niet beschermd zou zijn als je een stopweek inlast? Die stopweek heeft toch niet lánger dan een week geduurd?
quote:wished- schreef op 28 oktober 2015 @ 23:12:

Ga je naar de rimboe in Afrika dan? Je kan toch ook condooms halen ?Ik heb nou ook geen seks meer, zondag was de laatste keer.
63,84%. En ga eens wat zorgvuldiger met je anticonceptie om.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Oranjetipje8 schreef op 28 oktober 2015 @ 23:00:

Ik had een kortere stopweek gedaan omdat ik vaak veel en lang bloed verlies normaal gesproken, en omdat ik op vakantie ging wilde ik dit dus sowieso laten stoppen in het weekend... :/Dan had je beter helemaal geen stopweek kunnen plannen. Lekker slim om te gaan zitten rommelen met de pil als je niet snapt hoe het werkt.
quote:lux. schreef op 28 oktober 2015 @ 23:13:

Maar ik snap nog steeds niet waarom je niet beschermd zou zijn als je een stopweek inlast? Die stopweek heeft toch niet lánger dan een week geduurd?Nee maar, ik ben weer begonnen met slikken na 3 dagen, en heb ik mijn stopweek dus eigenlijk beeindigd toch?
quote:lux. schreef op 28 oktober 2015 @ 23:13:

Maar ik snap nog steeds niet waarom je niet beschermd zou zijn als je een stopweek inlast? Die stopweek heeft toch niet lánger dan een week geduurd?En dit. Begin gewoon weer met een strip, dan is er niets aan de hand.
quote:prik schreef op 28 oktober 2015 @ 23:15:

[...]

Dan had je beter helemaal geen stopweek kunnen plannen. Lekker slim om te gaan zitten rommelen met de pil als je niet snapt hoe het werkt.Wat zou het leven toch makkelijk zijn als we dingen achteraf konden veranderen he ;)
quote:pommiaan schreef op 28 oktober 2015 @ 22:53:

Dus je hebt zondag nog je pil gewoon geslikt en op diezelfde zondag seks gehad? Dan is die kans heel klein denk ik. Als je in deze pilloze week wel seks hebt is de kans wel groter natuurlijk.

Waarom heb je trouwens maar een stopweek van 3 dagen ingelast? Zo werkt dat volgensmij niet helemaal met de pil, een stopweek volgens de strip is meestal vanaf maandag tot maandag.Korte "stopweek" is geen enkel probleem, de "stopweek" mag niet langer zijn dan een week, maar korter heeft helemaal geen invloed op de veiligheid van de pil.
quote:Oranjetipje8 schreef op 28 oktober 2015 @ 23:16:

Nee maar, ik ben weer begonnen met slikken na 3 dagen, en heb ik mijn stopweek dus eigenlijk beeindigd toch?Dan kun je nu toch gewoon weer minstens drie weken doorslikken? Dan ben je gewoon beschermd hoor.
quote:_blabla_ schreef op 28 oktober 2015 @ 23:18:

[...]

Korte "stopweek" is geen enkel probleem, de "stopweek" mag niet langer zijn dan een week, maar korter heeft helemaal geen invloed op de veiligheid van de pil.Daarom zie ik dat ook niet echt als een probleem... Het is meer dat ik nou een aantal dagen geen pil kan slikken, terwijl ik dat eigenlijk wel zou moeten. Ook omdat dit de 1e week zou zijn, en ik dus 3 dagen voor 'het vergeten van de pil' nog onveilige seks heb gehad. De bijsluiter zegt dat ik dus zwanger kan zijn.
O, ik snap nu dat je de afgelopen dagen geen pil hebt geslikt, en dat die stopweek vorige week was. Waarom heb je niet gewoon ergens een nieuwe strip gehaald toen je merkte dat je pillen bijna op waren?
Haal over een dag of tien een test.
quote:prik schreef op 28 oktober 2015 @ 23:20:

O, ik snap nu dat je de afgelopen dagen geen pil hebt geslikt, en dat die stopweek vorige week was. Waarom heb je niet gewoon ergens een nieuwe strip gehaald toen je merkte dat je pillen bijna op waren?

Ze is ze vergeten toen ze op vakantie ging

En dan straks natuurlijk huilen dat ze zwanger is geworden door de pil heen. Godzamme zeg.
quote:prik schreef op 28 oktober 2015 @ 23:20:

O, ik snap nu dat je de afgelopen dagen geen pil hebt geslikt, en dat die stopweek vorige week was. Waarom heb je niet gewoon ergens een nieuwe strip gehaald toen je merkte dat je pillen bijna op waren?Ik ben gewoon (als de idioot die ik ben) mijn hele pilstrip vergeten, en daar kwam ik pas maandagavond (net voor het slapengaan, als ik normaliter mijn pil slik) achter helaas.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 28 oktober 2015 @ 23:21:

[...]

En dan straks natuurlijk huilen dat ze zwanger is geworden door de pil heen. Godzamme zeg.Ik snap ook wel dat het dom is, daar hoef ik niet elke keer op gewezen te worden. Daar ben ik hier niet voor.

Ze is ze vergeten toen ze op vakantie ging En anticonceptiepillen worden alleen in Nederland voorgeschreven? En condooms verkopen ze ook nergens anders? Dan snap ik het.
quote:prik schreef op 28 oktober 2015 @ 23:23:

[...]

En anticonceptiepillen worden alleen in Nederland voorgeschreven? En condooms verkopen ze ook nergens anders? Dan snap ik het. Aan condooms heb ik niks als ik geen seks meer heb, en om nu nog de pil te gaan slikken heb ik niks aan.

[...]

En dan straks natuurlijk huilen dat ze zwanger is geworden door de pil heen. Godzamme zeg.

Nee hoor, want ze heeft nu geen seks.

Ze wil weten hoeveel risico de seks van zondag (de dag dat ze de vierde pil in de eerste week slikte (en achteraf de laatste)) is.
Voor je andere vraag is een apart topic: Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
quote:_blabla_ schreef op 28 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

Nee hoor, want ze heeft nu geen seks.

Ze wil weten hoeveel risico de seks van zondag (de dag dat ze de vierde pil in de eerste week slikte (en achteraf de laatste)) is.Juist
quote:Oranjetipje8 schreef op 28 oktober 2015 @ 23:26:

Juist Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven