Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Detje91 schreef op 18 oktober 2015 @ 18:39:

Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier maar zit met een aantal vragen..

Mijn vriend en ik willen graag een kindje.

Nu hebben wij rond 25 sept (rond mijn eisprong) seks gehad. +\- 6 dagen er na had ik bij het afvegen een klein beetje helderrood bloed verlies.

Ook kreeg ik al snel behoorlijk pijn aan mijn borsten.

Afwachten tot mijn NOD dus.. Mijn menstruatie kwam maar niet en ben gaan testen. Negatief. Na 3 dagen was ik nog steeds niet ongesteld en naar de huisarts geweest, weer een negatieve test. Nu nog een week verder ben ik nog steeds niet ongesteld en heb ik al 3 dagen soms menstruatie achtige krampjes maar geen bloed.. (niet eens een beetje en dat heb ik normaal wel voor mijn mensttuatie). Ook heb ik heel veel pijn aan mijn borsten en voelen ze hard aan..

Heeft iemand dit eerder mee gemaakt?

Hebben jullie advies?

X D

Voor de 25ste of na de 25ste en hoe wist je dat je een eisprong had?

Soms duurt een positieve test lang.
Ooh! Ik lees dit nu pas, ik heb net een topic geopend dat hier hoort. Mijn topic kan dus dicht.

Hoi,

Ik heb ergens in augustus onveilige seks gehad. Erg stom natuurlijk. Hij kwam niet in me klaar, waarop ik besloot geen morning after-pil te halen. Ik werd ongesteld op de dagen dat ik dat normaal ook ben. Ook de maand erop werd ik ongesteld, weer zoals altijd. Maar sinds ongeveer een week voelt mijn buik raar, naar mijn idee wat dikker, borrelig en een beetje hard of stevig. Ik heb er een naar gevoel bij. Ik ben ook twee kilo aangekomen, maar ja, dat kan, dat soort schommelingen heb ik ook wel vaker. Nu ben ik dóódsbang dat ik misschien wel zwanger ben omdat Google mij vertelt dat je zwanger kunt zijn terwijl het lijkt alsof je ongesteld bent + van hoogstens voorvocht + zonder verdere symptomen als gevoelige borsten, misselijkheid et cetera. Er zijn zelfs vrouwen die na negen maanden zomaar een baby krijgen zonder maar een idee gehad te hebben dat ze zwanger waren al die tijd. Ik kan niet anders dan een zwangerschapstest bestellen want dit maakt me gek. Twee in een pakje of zo. Ik las dat die van de Kruidvat erg goed waren, is jullie ervaring daar ook goed bij? Maar ondanks dit alles voel ik me angstig en onzeker en zou ik graag horen of ik het achter me kan laten na twee negatieve testen (daar hopen we maar op) en hoe groot de kans werkelijk is dat ik zwanger kan zijn met al die factoren die 'niet zwanger' zeggen. Ben ik nu heel irrationeel?

Alvast bedankt...
Graag verrijk ik dit topic alvast even met de volgende mededeling:

Van voorvocht kun je niet, ik herhaal, niet zwanger raken

De enige uitzondering hierop is als de man al eerder is klaargekomen en daarna nog niet heeft geplast, dan is de kans minimaal.

Dank u

http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm
Ab imo pectore
quote:Teemo schreef op 12 oktober 2015 @ 16:46:

TO trapt af?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Hallo dames,

Ik hoop dat er iemand is die zichzelf herkent in mijn verhaal.

Ik ben namelijk de afgelopen 3 weken niet helemaal mezelf ik ben vaak misselijk, moet eigenlijk elke dag wel een keer overgeven, last van mijn onderrug en hoofdpijn.

heb wel eens een pil vergeten, maar meestal alsnog genomen binnen 36 uur, aantal weken terug wel 2 dagen in de diaree gezeten, en hier toen niet om gedacht.

ik heb dan ook afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan zonder resultaat, nouja negatief dan, ik heb het dus op de aankomende menstruatie gegooid,

Op dit moment zit ik in de stopweek maar naarmate de dagen voorbij gaan, is er nog geen menstruatie.

Ik heb vorige week donderdag ochtend de laatste pil van de strip gehad, meestal duurt het dan 4 dagen voor het op gang komt.

Maar tot op vandaag nog geen spoor van een menstruatie te zien.

Maandag ben ik bij de huisarts geweest, en die adviseerde mij om nogmaals te testen omdat ik misschien te vroeg had getest.

mocht deze dan nog steeds negatief zijn, wil ze ontlasting opsturen omdat het dan misschien een bacterie is?

Ik herken mezelf niet in het verhaal van een bacterie, dus heb ik ook gevraagd of een bloedtest niet mogelijk was, dit was eventueel ook nog mogelijk maar dit schoof ze eigenlijk een beetje weg.

Mijn buik is erg opgezet, en heb veel krampen, en nog een aantal kleine symptomen zoals donkere urine, veel afscheiding en snel vermoeid.

ik heb dus net nogmaals een zwangerschapstest gedaan maar opnieuw negatief.

We zijn niet bezig met zwanger worden, maar mocht het zo zijn, dan is het welkom.

Aan een schijnzwangerschap zit ik dus ook niet te denken.

iemand enig idee ?
vandaag opnieuw negatief getest, wel witte vlokken in de urine.

verder geen klachten van een blaasontsteking.

nog steeds geen menstruatie..
quote:Jolaniee schreef op 21 oktober 2015 @ 18:15:

Hallo dames,

Ik hoop dat er iemand is die zichzelf herkent in mijn verhaal.

Ik ben namelijk de afgelopen 3 weken niet helemaal mezelf ik ben vaak misselijk, moet eigenlijk elke dag wel een keer overgeven, last van mijn onderrug en hoofdpijn.

heb wel eens een pil vergeten, maar meestal alsnog genomen binnen 36 uur, aantal weken terug wel 2 dagen in de diaree gezeten, en hier toen niet om gedacht.

ik heb dan ook afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan zonder resultaat, nouja negatief dan, ik heb het dus op de aankomende menstruatie gegooid,

Op dit moment zit ik in de stopweek maar naarmate de dagen voorbij gaan, is er nog geen menstruatie.

Ik heb vorige week donderdag ochtend de laatste pil van de strip gehad, meestal duurt het dan 4 dagen voor het op gang komt.

Maar tot op vandaag nog geen spoor van een menstruatie te zien.

Maandag ben ik bij de huisarts geweest, en die adviseerde mij om nogmaals te testen omdat ik misschien te vroeg had getest.

mocht deze dan nog steeds negatief zijn, wil ze ontlasting opsturen omdat het dan misschien een bacterie is?

Ik herken mezelf niet in het verhaal van een bacterie, dus heb ik ook gevraagd of een bloedtest niet mogelijk was, dit was eventueel ook nog mogelijk maar dit schoof ze eigenlijk een beetje weg.

Mijn buik is erg opgezet, en heb veel krampen, en nog een aantal kleine symptomen zoals donkere urine, veel afscheiding en snel vermoeid.

ik heb dus net nogmaals een zwangerschapstest gedaan maar opnieuw negatief.

We zijn niet bezig met zwanger worden, maar mocht het zo zijn, dan is het welkom.

Aan een schijnzwangerschap zit ik dus ook niet te denken.

iemand enig idee ?Klinkt alsof er iets anders aan de hand is. Ik zou in het advies van de huisarts meegaan en eens laten testen op een bacterie. Ik vraag me af waarom je dat meteen aan de kant schuift. Hoe weet je nou dat het dat niet is, hoezo herkennen??
quote:AlladinSane schreef op 21 oktober 2015 @ 01:49:

Ooh! Ik lees dit nu pas, ik heb net een topic geopend dat hier hoort. Mijn topic kan dus dicht.

Hoi,

Ik heb ergens in augustus onveilige seks gehad. Erg stom natuurlijk. Hij kwam niet in me klaar, waarop ik besloot geen morning after-pil te halen. Ik werd ongesteld op de dagen dat ik dat normaal ook ben. Ook de maand erop werd ik ongesteld, weer zoals altijd. Maar sinds ongeveer een week voelt mijn buik raar, naar mijn idee wat dikker, borrelig en een beetje hard of stevig. Ik heb er een naar gevoel bij. Ik ben ook twee kilo aangekomen, maar ja, dat kan, dat soort schommelingen heb ik ook wel vaker. Nu ben ik dóódsbang dat ik misschien wel zwanger ben omdat Google mij vertelt dat je zwanger kunt zijn terwijl het lijkt alsof je ongesteld bent + van hoogstens voorvocht + zonder verdere symptomen als gevoelige borsten, misselijkheid et cetera. Er zijn zelfs vrouwen die na negen maanden zomaar een baby krijgen zonder maar een idee gehad te hebben dat ze zwanger waren al die tijd. Ik kan niet anders dan een zwangerschapstest bestellen want dit maakt me gek. Twee in een pakje of zo. Ik las dat die van de Kruidvat erg goed waren, is jullie ervaring daar ook goed bij? Maar ondanks dit alles voel ik me angstig en onzeker en zou ik graag horen of ik het achter me kan laten na twee negatieve testen (daar hopen we maar op) en hoe groot de kans werkelijk is dat ik zwanger kan zijn met al die factoren die 'niet zwanger' zeggen. Ben ik nu heel irrationeel?

Alvast bedankt...Je bent echt niet zwanger.
quote:Yavanna schreef op 22 oktober 2015 @ 17:12:

[...]

Klinkt alsof er iets anders aan de hand is. Ik zou in het advies van de huisarts meegaan en eens laten testen op een bacterie. Ik vraag me af waarom je dat meteen aan de kant schuift. Hoe weet je nou dat het dat niet is, hoezo herkennen??Uiteraard zou ik het advies van mijn huisarts meenemen, ben alleen van mening dat je je eigen lichaam het beste kent, en ik herken mijn klachten niet in wat zij aangeeft.
Hallo dames,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben een vrouw van 38 en moeder van drie dochters, ze zijn bijna 10, 8 en 6.

Twee maanden geleden waren mijn man en ik een weekend weg en kwam ter sprake dat t toch misschien nog leuk zou zijn, een vierde.

Ik stopte acuut met de pil en was helemaal in de gloria, een vierde was welkom. Na een aantal dagen sloeg de twijfel bij beiden toe en besloten we er nog wat langer over te denken.

Drie weken geleden zei ik tegen mijn man dat ik nog steeds blije gevoelens had en dat dat de negatieve overheerste. Omdat hij veel, heel veel reist voor zijn werk, moest het nu gebeuren. Juli/augustus is hij in nederland. Die twee maanden mocht ik het proberen. Als het dan niet zou lukken dan zouden we blij zijn met onze dochters en het daarbij laten. (Vanaf september tot zo'n beetje eind mei vliegt hij bijna drie keer per maand naar chicago of kaapstad /joh burg., dus geen tijd voor evt bevalling!0/kraamtijd/baby)

Nu had ik 25 sept mijn laatste pil, 26 sept eerste menstruatie en jullie raden het al;

Vanmorgen een vage plus in de early zwangerschapstest van kruidvat, maar hoe vaag ook, een plus is een plus.

Mijn man zit nu in san Francisco, ik wil het hem persoonlijk vertellen. Ik eord helrlmaal gek.

Weet ook gek genoeg niet hoe ik me voel, niet echt blij, niet somber. Meer overvallen.

Morgen nog een testje...
Oei... Spannend Meike!! Heb je al een tweede test gedaan??
Hallo, mijn vriendje was gister klaargekomen en toen zat er wat sperma aan zijn handen, nadat we dat hadden schoongemaakt met wc-papier (niet handen gewasssen) heeft hij mij gevingerd en is hij ongeveer met die hand 10 seconden binnen geweest, ik zit midden in mijn ovulatie.

Maar mijn vraag is, ben ik nu zwanger?
Ja.
Ik denk het ook...
Lastig hè, lezen. Nog moeilijker dan opletten in de biologieles

Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
En je kent wel een heeeeeel moeilijk woord "oooooovuuulatie ".... maar het antwoord op de vraag of je van vingerverven zwanger wordt, dat weeeeeet je niet.

Maandag weer naar school?
En 10 seconden vingeren? Tssssssk. Ik zou me geen zorgen maken om een zwangerschap, wel om de vaardigheden van je vingeraar.
Het is triest gesteld met zowel het seksleven als de seksuele voorlichting van de gemiddelde middelbare scholier in Nederland.
Wil je graag zwanger zijn?? Omdat je het over ovulatie hebt?
Hoe weet je zo zeker dat je in je ovulatie zit? Heb je getest?

Daarbij ga aan de anticonceptie (bij voorkeur pil+condoom) wanneer je niet zwanger wil worden, of stop tijdelijk met alle seksuele handelingen.

Dit gerommel wat je nu doet zou tot een zwangerschap kunnen leiden.
Het is wat he? Wel aan seks doen maar nog zo jong dat je niet weet wat de gevolgen kunnen zijn....
En geef je vriendje eens een lesje wat vingeren nu precies is...
Ik denk dat je vriend zwanger is.
*
anoniem_209708 wijzigde dit bericht op 23-10-2015 10:54
Reden: Verplaatst naar het goede topic
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven