; tattoo, wie heeft er een?

28-10-2015 21:35 84 berichten
Ik ben niet zo hip, maar de laatste tijd zetten schijnbaar relatief veel mensen een puntkomma als tattoo. Ten teken dat het leven verder gaat, dat je verhaal nog niet is afgelopen. Omdat ze het zelf moeilijk hebben gehad of iemand kennen die wel of uiteindelijk juist geen einde aan het leven maakte.

De laatste tijd zie ik die tattoo's wel vaker. Ik ben benieuwd of er hier iemand eentje heeft en waarom. Zelf zou ik bang zijn dat het een mode-ding is, waar je over een aantal jaar toch niet zo blij mee bent. Tegelijkertijd vind ik het een mooi symbool waarmee je herinnerd blijft dat het leven verder gaat, hoe zwaar het ook mag zijn. Waarmee je een moeilijke periode kunt afsluiten.

Dus ben ik heel benieuwd: Wie heeft er zo'n tattoo? En waarom..?
Alle reacties Link kopieren
Een ; vind ik dan weer een mode ding. Net als sterren en tribals. En veel tattoos zijn slecht gezet. Met hoekige rondingen, lijnen die erg in dikte variëren en gewoon veel te dik zijn en weet ik veel. Daar heb je bij zo'n ; dan weer geen last van.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:minnimouse schreef op 28 oktober 2015 @ 22:27:

[...]

Ik ken ook een man die al '100 jaar' met een anker op zijn arm rondloopt.

Denk wel dat het toen niet zoveel gedaan werd.Mijn vader heeft ook van die old school tattoos. Echt geweldig
quote:BWitched schreef op 28 oktober 2015 @ 22:30:

Een ; vind ik dan weer een mode ding. Net als sterren en tribals. En veel tattoos zijn slecht gezet. Met hoekige rondingen, lijnen die erg in dikte variëren en gewoon veel te dik zijn en weet ik veel. Daar heb je bij zo'n ; dan weer geen last van.Ik heb ff gegoogled, die ; zitten ook lillukerds bij hoor!!
http://wasbella102.tumblr.com/post/97310563294

Dit staat op mijn onderarm. Omdat ik het een prachtig woord vind en omdat ik hier m'n hele leven in wil blijven geloven.

En omdat ik een woordenboekdefinitie bij mezelf vindt passen, als taal- leerkracht en liefhebber.

Ik ben de puntkomma ook tegengekomen in mijn zoektocht naar een tattoo, maar ben er idd een beetje op afgeknapt omdat het zo'n hype is. Langs de andere kant, als je het echt wil met en als je het echt een mooi symbool vindt, dan vind ik ook niet dat je iets niet moet doen juist omdat het een hype is.
.
Nee hoor, maar ik denk ook niet dat dat de enige betekenis is :-) maar goed, zoals ik al zei, ben niet van plan een punt komma te zetten

Als er nog iets bij komt, dan is het een tweede definitie op m'n andere onderarm, maar D moet ik eerst nog een fantastisch woord tegenkomen :-)
Ik zou zelf niet per se een ; laten zetten, maar misschien wel ooit iets dat die betekenis heeft voor mij, als ik door deze periode heen zou komen. Ik heb al 2 kleine tattoo's. Misschien een klein hartje op mijn onderarm (bij de pols) ofzo..? Hoewel met al die uitstekende pezen etc dat misschien geen charmante plek is...
Nee, geen tattoo en daar heb ik nooit spijt van gehad.
Ik heb 2 tattoos en beide op plekken die niet zichtbaar zijn in het dagelijkse leven.

1 quote op mijn rib die voor sommigen heel cliche zal zijn maar ik vind het een fijn motto.

En een woord op mijn heup in een andere taal met een nazar erachter. Heeft ook een betekenis voor mij.

Ik zou geen tattoos nemen welke zichtbaar zijn in het dagelijkse leven zoals op arm of pols etc. geen speciale reden maar vind ik gewoon niks.

Mijn tattoos zijn voor mij en daarom heb ik ze ook alleen laten zetten ipv met een vriendin oid erbij en het dan helemaal hysterisch trots op fb plaatsen, nee bedankt.
quote:Hunniebunnie schreef op 28 oktober 2015 @ 21:36:

Joh, die zijn zooooo ouderwets, tattoos.....Nee joh, wordt alsmaar populairder.
quote:Blondiie90 schreef op 28 oktober 2015 @ 23:32:

[...]

Nee joh, wordt alsmaar populairder.Maar dat is natuurlijk niet de reden om er één te laten zetten.
h
anoniem_259143 wijzigde dit bericht op 29-10-2015 00:48
Reden: wou het niet
% gewijzigd
Ik heb er 7, more to come. ; vind ik een mooi idee, als je het graag wil ook vooral doen!
Ik vind het mooi bedacht, die ; tatoeage. Betekenisvol, en onopvallend te dragen.

Misschien niet bijster origineel, maar dat kan iedereen voor zichzelf afwegen.
quote:SpringDing schreef op 28 oktober 2015 @ 22:10:

[...]

Tentamen suïcide, zelfmoordpoging.Tsja, dat lijkt al gauw op aandachttrekkerij, vind ik.
Een tatto 'ts, bedoel ik!
quote:Blondiie90 schreef op 28 oktober 2015 @ 23:32:

[...]

Nee joh, wordt alsmaar populairder.Lieverd, neem het van dit fossiel aan: ze waren in de jaren 90 alweer passé....
quote:Moiren_ schreef op 28 oktober 2015 @ 22:04:

[...]

Mijn vader heeft ze echt al ruim 40 jaar

Dan liep ie erg voor, trendsetter dus.

Nu zie ik ze heel veel. Maakt mij niets uit maar het is nu wel hip. Ik zou dat dan nu niet zo snel laten zetten.
quote:Hunniebunnie schreef op 29 oktober 2015 @ 10:13:

[...]

Lieverd, neem het van dit fossiel aan: ze waren in de jaren 90 alweer passé....Ja en nu komt het weer terug. Ik zie het in mijn eigen omgeving. Nou ja, ik zie het overal eigenlijk.
quote:Goede-Fee schreef op 29 oktober 2015 @ 10:16:

[...]

Dan liep ie erg voor, trendsetter dus.

Nu zie ik ze heel veel. Maakt mij niets uit maar het is nu wel hip. Ik zou dat dan nu niet zo snel laten zetten.Nee, 40 jaar geleden was het dus wel hip. Nu is het ouderwets. Zo ongewikkeld is het niet hoor!
Ja, flaired jeans komen ook weer terug. Prima als je hem nog in de kast had liggen, dan haal je hem er weer uit. Maar je had er 5 jaar geleden niet in gezien willen worden. En dát is nou het verschil met een tatoeage...
quote:Hunniebunnie schreef op 29 oktober 2015 @ 10:27:

[...]

Nee, 40 jaar geleden was het dus wel hip. Nu is het ouderwets. Zo ongewikkeld is het niet hoor!
Ik heb er ook 4, welke een speciale betekenis hebben en een "verhaal" vormen, nog nooit spijt van gehad.

En op plekken dat je ze eigenlijk niet ziet in het dagelijkse leven. 1tje is een beetje zichtbaar als ik korte mouwen draag.

Ieder zijn ding toch. Ik zie ook wel eens ontwerpen waarvan ik denk, nou liever niet op mijn lichaam, of vriendinnen die er 1 laten zetten omdat het "hip" is, maar als zij dat mooi vinden, moeten zij dat doen. Ik maak me er niet zo druk om.
Cherish your past, live for today, and dream your future.
quote:Goede-Fee schreef op 29 oktober 2015 @ 10:34:

[...]

Ja sorry, die fossielen komen ook steeds weer terug
Ik wil er ook nog steeds eentje, maar alleen omdat ik nu kinderen heb. Het moet dan ook iets worden wat bij me past, ben er nog niet geheel uit. Punt-komma en 'let it be' en de paardenbloem die uitwaait tot vogeltjes vind ik te onderhevig aan de mode. Daar ga je echt een keer spijt van krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven