Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 oktober 2015 @ 20:25:

[...]

Er is volop informatie via Google te vinden over de arbeidsparticipatie van specifieke groepen migranten.Ik heb toegang tot meer specifieke info maar dank voor de tip. Mijn mening is niet op lucht of op Google gebaseerd.
http://www.joop.nl/opinie ... _de_exodus_van_de_moraal/
quote:vruchtgebruik schreef op 30 oktober 2015 @ 20:11:

[...]

Wat wil je nu precies zeggen?

Wat een stemmingmakerij. En dan nog heel sneaky het in de mond van een ander leggen. Je weet heel goed dat dat een generaliserende opmerking is maar je wil er zelf geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Wat is jouw bijdrage hier eigenlijk?

Je baas vindt van alles en je kennis ook. Wat vindt jij?

Gelijke kansen voor iedereen op de arbeidsmarkt en geen vooroordelen over mensen die hier net binnen zijn?

Die maarschappelijk werker kan het nooit hebben gehad over de mensen die hier net binnen zijn. Die zijn namelijk nog lang niet zover dat ze ook maar in de buurt komen van de door jou genoemde voorzieningen.Wat ik zelf vind,blader maar terug.
Enge toestand daar in Enschede

http://www.telegraaf.nl/b ... n_bij_demonstratie__.html
quote:cijfernerd schreef op 30 oktober 2015 @ 20:40:

[...]

Wat ik zelf vind,blader maar terug.De buurman van mijn vader zijn neef heeft een hekel aan mensen die niet voor hun mening uitkomen. En aan terugbladeren.
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 oktober 2015 @ 20:40:

http://www.joop.nl/opinie ... _de_exodus_van_de_moraal/Dank voor het delen.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 oktober 2015 @ 20:12:

[...]

Dat is nu toch ook al de realiteit, de meeste asielzoekers blijven toch afhankelijk van een uitkering. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het de huidige nieuwkomers beter zal af gaan.

Er was in de jaren 90 veel meer ongeschoold werk,dan nu in 2015.

Door alle arbo -en veiligheid eisen kun je geen mensen meer aannemen,die geen nederlands kunnen.

In de jaren 60 werd een gastarbeider met handen en voeten uitgelegd wat hij doen moest, die tijd is voorbij.

[...]

Wat een stemmingmakerij. En dan nog heel sneaky het in de mond van een ander leggen. Je weet heel goed dat dat een generaliserende opmerking is maar je wil er zelf geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Gelijke kansen voor iedereen op de arbeidsmarkt en geen vooroordelen over mensen die hier net binnen zijn?

Die maarschappelijk werker kan het nooit hebben gehad over de mensen die hier net binnen zijn. Die zijn namelijk nog lang niet zover dat ze ook maar in de buurt komen van de door jou genoemde voorzieningen.dat is precies wat ik laatst hoorde van een oude man die de oorlog nog had meegemaakt. Die zei: de angst regeert bij iedereen die roept dat nederland vol is. Angst en domheid. Maar mevrouw, wij hebben onze vrijheid ook maar aan anderen te danken en het kan maar zo over zijn. Samen hebben we het te rooien op deze aardkloot mevrouw.

[...]

Die maarschappelijk werker kan het nooit hebben gehad over de mensen die hier net binnen zijn. Die zijn namelijk nog lang niet zover dat ze ook maar in de buurt komen van de door jou genoemde voorzieningen.Wees niet zo naief,gelijke kansen zijn er nooit geweest voor iedereen,zelfs niet voor nederlanders.
quote:cijfernerd schreef op 30 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Wees niet zo naief,gelijke kansen zijn er nooit geweest voor iedereen,zelfs niet voor nederlanders.Precies, daar zouden we dus wat aan moeten doen. Gelijke kansen ongeacht ras, geloof of sekse. Vind je ook niet?
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 oktober 2015 @ 20:45:

[...]

dat is precies wat ik laatst hoorde van een oude man die de oorlog nog had meegemaakt. Die zei: de angst regeert bij iedereen die roept dat nederland vol is. Angst en domheid. Maar mevrouw, wij hebben onze vrijheid ook maar aan anderen te danken en het kan maar zo over zijn. Samen hebben we het te rooien op deze aardkloot mevrouw.

Als de stroom vluchtelingen blijft aanhouden in deze aantallen,juist dan komt onze vrijheid in gevaar.

En wij moeten ons deel opvangen,maar wel beperkt.

Wij kunnen er bijvoorbeeld geen 800000 huisvesten(ONGEVEER 5% VAN DE BEVOLKING)
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 oktober 2015 @ 20:51:

[...]

Precies, daar zouden we dus wat aan moeten doen. Gelijke kansen ongeacht ras, geloof of sekse. Vind je ook niet?Nee,ik zou niet weten waarom.
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 oktober 2015 @ 20:45:

[...]

dat is precies wat ik laatst hoorde van een oude man die de oorlog nog had meegemaakt. Die zei: de angst regeert bij iedereen die roept dat nederland vol is. Angst en domheid. Maar mevrouw, wij hebben onze vrijheid ook maar aan anderen te danken en het kan maar zo over zijn. Samen hebben we het te rooien op deze aardkloot mevrouw.

Ben veel op straat vanwege mijn werk (klinkt wat raar) en vooral.oudere mensen kletsen graag tegen me aan.

Al meermalen geeomotioneerde ouderen gehad die doodsbang zijn voor deze nare koude harde sfeer jegens vluchtelingen.

Ik schrijf maar niet op wat voor prachtigs ik vaak zie ivm te zoetsappig maar ik zie.in mijn prachtige stad veel warmte en mensen van allerlei afkomst die zo iemand dan troosten. Heel mooi om te zien.
quote:cijfernerd schreef op 30 oktober 2015 @ 20:54:

[...]

Nee,ik zou niet weten waarom.jij vind het goed dat blanke mannen bevoordeeld worden ten opzichte van alles en iedereen?
quote:vruchtgebruik schreef op 30 oktober 2015 @ 20:56:

[...]

Ben veel op straat vanwege mijn werk (klinkt wat raar) en vooral.oudere mensen kletsen graag tegen me aan.

Al meermalen geeomotioneerde ouderen gehad die doodsbang zijn voor deze nare koude harde sfeer jegens vluchtelingen.

Ik schrijf maar niet op wat voor prachtigs ik vaak zie ivm te zoetsappig maar ik zie.in mijn prachtige stad veel warmte en mensen van allerlei afkomst die zo iemand dan troosten. Heel mooi om te zien.Ja hoor, ik zie dat ook. De meeste mensen reageren normaal en genuanceerd op dit gebeuren en laten zich niet gekmaken door de telegraaf en geen stijl.
Ja Joop.nl is natuurlijk wel een uiterst betrouwbare objectieve linkse nieuwsbron..
quote:vruchtgebruik schreef op 30 oktober 2015 @ 20:56:

[...]

Ik schrijf maar niet op wat voor prachtigs ik vaak zie ivm te zoetsappig maar ik zie.in mijn prachtige stad veel warmte en mensen van allerlei afkomst die zo iemand dan troosten. Heel mooi om te zien.Heel lief van die oudere mensen. En dan? Warmte en vriendelijkheid is niks mis mee, maar daar red je de situatie niet mee. Die mensen willen allemaal wonen, eten, drinken, verzorging hebben, medische zorg hebben, hun familie laten overkomen, enz. En wie gaat dat betalen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:rosemetijs schreef op 30 oktober 2015 @ 21:04:

Ja Joop.nl is natuurlijk wel een uiterst betrouwbare objectieve linkse nieuwsbron..Had jij geen weekend?
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

Had jij geen weekend?Bevalt de reactie je weer eens niet?
Dit is ook een goed artikel zeg

http://www.trouw.nl/tr/nl ... vluchtelingencrisis.dhtml
quote:pejeka schreef op 30 oktober 2015 @ 21:07:

[...]

Heel lief van die oudere mensen. En dan? Warmte en vriendelijkheid is niks mis mee, maar daar red je de situatie niet mee. Die mensen willen allemaal wonen, eten, drinken, verzorging hebben, medische zorg hebben, hun familie laten overkomen, enz. En wie gaat dat betalen?Jij. En ik. En hopelijk ook de bedrijven die de Nederlandse staat nog steeds de hand boven het hoofd houdt. Er werd net wat lacherig over Criques post gedaan (compleet onterecht vind ik, ik wou dat ik zo steekhoudend en eloquent formuleerde! Woehoe voor jou, Crique!), maar kijk hier maar eens.
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 oktober 2015 @ 20:57:

[...]

jij vind het goed dat blanke mannen bevoordeeld worden ten opzichte van alles en iedereen?

In sommige beroepen worden blanke vrouwen bevoordeeld.

En in een chinees restaurant, zul je niet snel een kaaskop tegenkomen.

Iedere werkgever heeft zijn voorkeuren,en daar is niks mis mee.
quote:cijfernerd schreef op 30 oktober 2015 @ 21:15:

[...]

Iedere werkgever heeft zijn voorkeuren,en daar is niks mis mee.blanke vrouwen hebben ook een achterstand op de arbeidsmarkt. Witte mannen zijn dominant. dus je opmerking snijdt geen hout
quote:cijfernerd schreef op 30 oktober 2015 @ 21:15:

[...]

Iedere werkgever heeft zijn voorkeuren,en daar is niks mis mee.Ik heb het wel eens gezegd en ik blijf het zeggen: als alle allochtonen gaan staken dan heb je een probleem.
quote:barbaracartland schreef op 30 oktober 2015 @ 21:12:

[...]

Jij. En ik. En hopelijk ook de bedrijven die de Nederlandse staat nog steeds de hand boven het hoofd houdt. Er werd net wat lacherig over Criques post gedaan (compleet onterecht vind ik, ik wou dat ik zo steekhoudend en eloquent formuleerde! Woehoe voor jou, Crique!), maar kijk hier maar eens.

Weet je, als de overheid het sociale vangnet gewoon in stand zou hebben gehouden de afgelopen 10-20 jaar, zich inderdaad zoals tevoren solidair zou hebben getoond met mensen die door omstandigheden in de problemen kunnen komen, de WW niet had uitgekleed, enz. dan had ik nu waarschijnlijk ook een andere mening gehad.

Maar jarenlang zijn mensen, óók mensen die decennia lang betaald hebben aan de voorzieningen, zoals AOW-ers, in de kou gezet. Sorry, geld op, zoek het maar uit met de duurder wordende levensbehoeften.

En of het nou Crique is of wie dan ook, ik wacht nog steeds op een persoon die me duidelijk weet te maken dat deze nieuwe instroom van mensen gegarandeerd niet wéér nadelig gaat werken voor mensen die toch al afhankelijk zijn van sociale voorzieningen. En dat antwoord mis ik dus nog.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven