depressief al maanden

30-10-2015 18:53 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,

Ik moet het anoniem gewoon allemaal even kwijt.

Ik ben een 18 jarige jongen die nog thuis woont.

ik ben al een half jaar depressief en ben 4 maanden geleden ook nog gedumpt.

Ik heb al therapie voor 3 maand en slik ook al 2 maand anti depressiva.

maar ik trek het gewoon niet meer. mn ouders willen me op laten nemen. ik wil zelf gewoon niet meer en mis mn ex ook nog eens heel erg erbij. ik zie het gewoon niet meer zitten.

misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt en nuttige tips ofzo

alvast bedankt
Wie schrijft je medicatie voor?
Wat naar dat je je zo slecht voelt

Je schrijft dat je ouders je willen laten opnemen, wat vind je daar zelf van? Er zijn veel mensen bij wie dat helpt.

Heb je wel eens aan je therapeut verteld dat je het niet meer ziet zitten? Wat zei die daarop?
Wat zegt je behandelaar? Stellen zij ook een intensiever therapie voor?

Grijp elke kans aan voor behandeling, ook al geloof je er nu niet in. Er is geen magic trick die je binnen een week weer beter maakt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat klote zeg. Weet je waarom je depressief werd (voor je verkering), of kwam het ineens vanuit het niets? Is/was er een reden voor?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Heb je werk of een studie? Ga je daar nog heen? Wat doe je zoal op de dag?
quote:Moiren_ schreef op 30 oktober 2015 @ 19:33:

Heb je werk of een studie? Ga je daar nog heen? Wat doe je zoal op de dag?ik studeer gewoon en ga om mn studie heen ook gewoon naar mijn bijbaantjes maar heb er de lol niet meer in terwijl ik het vroeger geweldig vond
quote:ferdinandje schreef op 30 oktober 2015 @ 19:02:

Wat klote zeg. Weet je waarom je depressief werd (voor je verkering), of kwam het ineens vanuit het niets? Is/was er een reden voor?tijdens de relatie werd ik al depressief omdat mijn ex partner geen aandacht meer voor me had en werk enzo belangrijker waren.
quote:Bit1150 schreef op 30 oktober 2015 @ 19:40:

[...]

ik studeer gewoon en ga om mn studie heen ook gewoon naar mijn bijbaantjes maar heb er de lol niet meer in terwijl ik het vroeger geweldig vondMaar dat is onwijs goed! Dat je dat nog doet dan hè. En het plezier komt echt ooit weer terug.
Ga eens bij jezelf na waaróm je je niet fijn voelt. En dan geen vage dingen, maar concreet benoemen. Ik vind mijn ouders shit. Ik baal ervan dat mijn vriendin nou met een ander in de kroeg zit. Dat soort dingen. En kijk wat je eraan kunt doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 30 oktober 2015 @ 19:43:

Ga eens bij jezelf na waaróm je je niet fijn voelt. En dan geen vage dingen, maar concreet benoemen. Ik vind mijn ouders shit. Ik baal ervan dat mijn vriendin nou met een ander in de kroeg zit. Dat soort dingen. En kijk wat je eraan kunt doen.

Als je serieus depressief bent gaat dat echt niet lukken.

En voel je je nog rotter.
Wat ontzettend verdrietig dat je je op deze jonge leeftijd al zo rot voelt. Geen advies, wel een virtuele knuffel
Knuffel van mij! Kom op jongen, zet hem op. Het leven is veel te kort, geniet ervan.
Ik zal eerlijk zijn, ik herken het wel. Ook liefdesverdriet op die leeftijd, maar niet de hoofdreden. Diep in het moeras maar zelf opgekrabbeld. Pas op met antidepressiva, zelf heb ik ze na een jaar weggeworpen; ze verdoven je gevoel. Kom op jochie je kan het best zelf.

Ik voel me heerlijk tegenwoordig. Als je erdoorheen bent gegaan kan niet veel je meer deren.
quote:ferdinandje schreef op 30 oktober 2015 @ 20:22:

Ik zal eerlijk zijn, ik herken het wel. Ook liefdesverdriet op die leeftijd, maar niet de hoofdreden. Diep in het moeras maar zelf opgekrabbeld. Pas op met antidepressiva, zelf heb ik ze na een jaar weggeworpen; ze verdoven je gevoel. Kom op jochie je kan het best zelf.

Ik voel me heerlijk tegenwoordig. Als je erdoorheen bent gegaan kan niet veel je meer deren.Pas op wat je zegt tegen zo'n kwetsbare, jonge jongen. Antidepressiva zijn soms van levensbelang! Als het goed is verdoven ze je gevoel niet. Veel mensen met een ernstige depressie ervaren juist dat ze weer "zichzelf" worden MET hun gevoel, maar zonder de zwaarte. Ik zeg niet dat TO perse AD moet gebruiken, maar luister vooral naar je behandelaar en laat je niet bangmaker voor AD (of wat dan ook). Alle sterkte gewenst!
Ik voel me zo moedellooos
Ik was 18. Zwaar liefdesverdriet omdat vriendje vreemdging/me aan het lijntje hield etc. Klote baan in een fabriek. Geen leuke thuis situatie door oa een depressieve moeder. Pff wat heb ik me ellendig gevoeld. Ik dacht echt dat mijn leven een aaneenschakeling van klote momenten was.

Ik was zo eenzaam en verdrietig. Ik at bijna niets meer en mijn haar viel uit van de stress. Ik dacht vaak dat ik er liever uitstapte want het werd naar mijn gevoel toch niet beter..

Maar ja als het toch niet erger kon, tja dan kun je net zo goed doorgaan, niet?

Nu ong 12 jaar later ben ik zo blij dat ik die periode niets raars heb gedaan.

Heb een zoontje, liefste vriend die ik me kan wensen en een hartstikke goede baan!

Het klinkt cliché maar echt.. Na regen komt zonneschijn!

Hou vol! Doe waar jij je goed bij voelt. Misschien duurt het een tijdje maar jou tijd komt nog wel, echt waar!!
@ tjjjjjemig,

De crux is nu juist dat ik niet denk dat TO een 'ernstige depressie' heeft, maar angstig is voor de toekomst. Lebensangst.
quote:ferdinandje schreef op 30 oktober 2015 @ 20:57:

@ tjjjjjemig,

De crux is nu juist dat ik niet denk dat TO een 'ernstige depressie' heeft.Ah, jij hebt er voor geleerd en kent TO's dossier.

@ tjjjjjemig,

De crux is nu juist dat ik niet denk dat TO een 'ernstige depressie' heeft, maar angstig is voor de toekomst. Lebensangst.Tja, wat moet je daar nou op zeggen.....
@ Moiren

Door de meeste reaguurders wordt die jongen meteen in een depressie gedrukt/bevestigd. Ik geef wat tegenwicht.
quote:ferdinandje schreef op 30 oktober 2015 @ 21:04:

@ Moiren

Door de meeste reaguurders wordt die jongen meteen in een depressie gedrukt/bevestigd. Ik geef wat tegenwicht.ik ben al een half jaar depressief en ben 4 maanden geleden ook nog gedumpt.

Ik heb al therapie voor 3 maand en slik ook al 2 maand anti depressiva.

maar ik trek het gewoon niet meer.

Er wordt hier helemaal niemand een depressie aangepraat. Hij is in behandeling en slikt medicatie. Wie ben jij dan om de diagnose in twijfel te trekken?

Echt zo onwijs naar als iemand zoiets te horen krijgt. Of zeg jij tegen iemand die zegt dat hij kanker heeft ook dat jij denkt dat het niet zo is en het wel mee zal vallen?

@ tjjjjjemig,

De crux is nu juist dat ik niet denk dat TO een 'ernstige depressie' heeft, maar angstig is voor de toekomst. Lebensangst.

Volgens mij is juist de crux dat wij (jij, ik, anderen op het forum) helemaal niet weten of hij een ernstige depressie heeft of niet. Ik zeg alleen: pas op met dergelijke adviezen, SOMS zijn AD van levensbelang. Pas gewoon op met op de stoel van behandelaar te gaan zitten.

Dit zeg je toch ook niet bij een pas ontdekte hersentumor die misschien wel en misschien niet met chemotherapie behandeld moet worden: TO, luister niet naar je behandelaar, je kunt het zelf!! Chemo laat je lichaam veranderen, je bent jezelf niet meer. Kom op!! Ik ben er ook doorheen gekomen zonder chemo. Jij kunt het ook! Laat behandeling gewoon aan mensen over die ervoor geleerd hebben en geef hier wat huis-tuin-en-keukenadviezen (m.a.w. oordeel niet over de ernst van de ziekte en noodzaak tot behandeling met medicatie).
Moiren, we zijn het eens . Zag je bericht pas net.
quote:tjjjjjemig schreef op 30 oktober 2015 @ 21:16:

Moeten, we zijn het eens.Dat moet wel
quote:Bit1150 schreef op 30 oktober 2015 @ 19:40:

[...]

ik studeer gewoon en ga om mn studie heen ook gewoon naar mijn bijbaantjes maar heb er de lol niet meer in terwijl ik het vroeger geweldig vond

Als je nog werkt, lijkt een opname mij geen goed idee.

Ik denk dat je met studie en werk meer afleiding (en beter afleiding) hebt dan als je opgenomen wordt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven