3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

@zeef, tsja,je gaat ons natuurlijk ook niet vertellen wat dan jouw wereldje is he....

Als ik jullie posts over hapjes zo lees denk ik dat een blender onze eerstvolgende aanschaf voor dochter is!

@annet, welkom wat mij betreft! Lekker dat je zoontje al zo goed slaapt!

@Simbatje. hoe was het op het cb? minisimb weer goed gegroeid?

Gisteren kwam dochter bijna uit op 4 voedingen, maar ik vraag me eigenlijk af of dat al wel mag? ( ik heb haar uiteindelijk toch nog maar wakker gemaakt voor een late voeding, deels omdat ik 4 wel erg weinig vond en deels om te voorkomen dat ze midden in de nacht nog een keer zou komen).

@wolkenwietje, wat sneu van het sleutelbeentje van je zoon! Maar wel goed dat dat meteen gezien is, het schijnt vaker te gebeuren en wordt ook wel eens over het hoofd gezien. En de ouders zich maar afvragen waarom het kindje zo huilt bij het aankleden.....
Ik lees dat er wat vragen zijn over het reilen en zeilen op een kdv?

ff denken wat de vragen waren hoor...

Ons beleid is dat er niet meer dan 3 flessenkindjes tegelijk op 1 dag zijn. Dus dat betekent niet meer 3 kindjes onder de 1. Je staat met z'n 2-en op een groep van 12. Waar dus maximaal 3 kindjes onder de 1 zijn en dan varieert het verder van 1 tot 4 jaar.

We gaan meestal wel meteen kijken bij een huilende baby op een gegeven moment weten ook wij wat een bepaald huiltje inhoudt en ouders geven ook wel aan dat een kindje bv altijd eerst wat huilt voorat het in slaap valt. We laten een kindje niet een half uur huilen dan halen we hem/haar uit het bedje.

Kindjes hebben bij ons allemaal een vast slaapplek. Dus altijd in hetzelfde bedje. Soms moet een bedje gedeeld worden daarmee bedoel ik dat kindje A bv op woe/vrij komt en kinde B op din/don en dat er dan van hetzelfde bedje gebruik wordt gemaakt.

Doordat je dus met z'n 2-en bent kun je dus tegelijk een fles geven maar komt eigenlijk niet voor dat ze tegelijk een fles moeten. En ja soms moeten kindjes op elkaar wachten en moet je een keuze maken wie je het eerst doet. Dat is nu eenmaal zo.

Wat het wennen betreft bij ons komen ze eerst een paar uurtjes, dan een halve dag en vervolgens een hele dag. Dit gaat eigenlijk altijd goed. Heb nog nooit meegemaakt dat een kind niet kan wennen. Zeker de hele kleintjes gaat eigenlijk altijd goed. Hoe ouder ze zijn hoe moeilijker het eigenlijk gaat.

Tijdens de intake geven bij ons ouders aan hoe ze bepaalde dingen willen en geven wij aan of dat mogelijk is. Verder hebben we een bepaald ritme van activiteiten. Baby's volgen hun eigen ritme en wij gaan daar in mee.

Het komt ook vaker voor dat een kindje op een kdv bv minder slaapt dan thuis omdat het gewoon veel meer prikkels krijgt dan thuis. Maar je hoort ook wel weer eens andersom. Dus daar is niks van te zeggen.

Wij adviseren ouders om bv een knuffel van thuis mee te nemen waar de kindjes mee kunnen slapen geeft ze een vertrouwd gevoel. Het handigste een knuffel die gewoon op het kdv blijft anders moet je het altijd heen en weer nemen en dan kan je het altijd een keer vergeten.

Hmm volgens mij heb ik nu wel het een en ander vertelt vraag maar als je nog meer witl weten.

Waarom ik niet voor een kdv voor mijn eigen kids heb gekozen.

Ik werk nu een goed jaar op een kdv hiervoor heb ik met verstandelijk gehandicapten gewerkt en altijd onregelmatig en dan is het moeilijk om een kdv te vinden. Daarbij vond mijn moeder het erg leuk om te doen (en nog steeds). Zodra ze niet meer willen geven ze het aan en vinden we wel een oplossing. heb ook altijd gezegd dat ze qua vakanties geen rekening met ons hoeven te houden want dat we dat wel oplossen.

T. vindt het ook erg leuk met opa en oma. Ze gaat 2 ochtenden naar de psz want dat vind ik dan wel belangrijk als voorbereiding op school.

Zeef ja ik ken dat van die groepjes heb ik van mijn oudste dochter ook. Is heel leuk je vertelt toch wat meer dan hier op een openbaar forum en gaat elkaar beter leren kennen.
Carla, fijn dat je zo uitgebreid schrijft over het reilen en zeilen op een kdv... het is toch altijd lastig voor mensen die hun kindje weg gaan brengen en dan is het fijn om info te krijgen van 'inside out'

En over het op elkaar moeten wachten... Dat moet ook als je met twee kindjes thuis bent Dochter wordt regelmatig in de box geparkeerd als Zoon moet eten, luier verschoond, etc. Zoon moet weer vaak even wachten omdat Dochter aangekleed moet worden, luier verschoond moet worden, etc.... Ze moeten er maar aan wennen. Ik probeer ze -hoe klein ze ook zijn- wel altijd even uit te leggen wat er gebeurt. Mik dus niet zomaar Dochter de box in, maar vertel haar dat ze even moet wachten omdat mama even gaat eten met Zoon.

Lilla... over het mogen geven van 4 voedingen... gewoon doen wat je hart je ingeeft. Ik denk altijd maar, in de oertijd waren er ook geen CB's en andere mensen die je vertelden wat wel en niet mocht, en die mensen hebben het ook overleefd... Jij kent jouw kindje het best en als je haar 'volgt' en probeert aan te voelen, kan er weinig misgaan lijkt me.

Annet, welkom!
Carla, leuk dat je even vertelt hoe het op jullie kdv er aan toe gaat. Onze zoon gaat 2 dgn p/w naar het kdv en we zijn er heel tevreden over. Vantevoren was ik heel bang dat hij niet zou willen slapen omdat hij dat in het begin thuis overdag echt niet deed. Ondertussen is hij weer wat ouder en slaapt ie als de beste. Ook op het kdv, gelukkig maar. Ik vind het heel leuk om s avonds in het schriftje te lezen hoe de dag is verlopen. Houden jullie dat ook voor ieder kindje bij? Ons ventje zit trouwens in een babaygroep, is tot 1,5 jaar. Alleen maar baby s dus, meestal zijn ze met 4 leidsters waarvan 1 boventallig. Ik moet zeggen, respect, ik zou het niet trekken zoveel jengelende en huilende baby s tegelijk. Ze steken elkaar allemaal aan, dus soms als we zoon ophalen liggen er een stuk of 7 te huilen...haha. Ziet er wel grappig uit :-)

Wolkenwiet, wat naar dat jouw zoon zn sleutelbeentje gebroken had. Hopelijk heeft ie er niet teveel last meer van.

Annetjee, welkom hier. En wat leuk dat jouw zus ook een kindje heeft van dezelfde leeftijd. Zullen wel samen gaan opgroeien toch? Wij hebben ook een neefje van een aantal maanden ouder en vinden dat wel heel leuk.

Lilla, gezellig gehad met je moeder :-)

Zeef, je maakt mij ook wel nieuwsgierig hoor ;-D
We hebben geen schriftjes maar mappen. Die staan op de groep en wij schrijven daar 2 x per maand in en alle werkjes die ze hebben gemaakt gaan daar in (nou oke niet alle we maken een selectie wat in de map gaat en wat zo mee naar huis gaat). en als de kinderen van het dagverblijf gaan krijgen ze de map mee. Dus heb je een mooi naslagwerk van de jaren op het kdv. We schrijven hele simpele dingen hoor over hoe iemand buiten heeft gespeeld. Over verjaardagen, feestjes, opa en omadag dat soort dingen.

N 4 jaar heb je dus een dikke map en kan je ook het verschil in ontwikkeling zien bv eerst krassen op een kleurplaat daarna netjes kleuren. net zo met plakken leuk om te zien hoor.
Leuk om over het kdv te lezen, dank Carla!! Dus met de hele kleintjes gaat het meestal goed qua wennen? Dat vind ik wel een geruststelling.

Mijn dochter gaat eerst een halve dag, de week erna een hele en de week daarna twee dagen (dan werk ik weer), Ik vind 't erg spannend! Visioenen dat ze erg moet huilen en ons mist... Maar ze is misschien nog veel te klein om ons echt te missen?

Ik vind dochter overigens wel wat eenkennig de laatste tijd, herkennen jullie dat? Het is niet extreem hoor, maar mn als ze moe is valt het erg op: dan is ze stil bij mij of vriend, maar huilt ze zodra ze bij onbekenden op schoot zit. Die kijgen haar dan ook niet stil, terwijl dat ons wel lukt. Ik wist niet dat dat zo jong al kon, maar het is toch echt geen toeval volgens mij!

Zeef, je hebt gelijk, over doen wat je hart je ingeeft. Ik denk altijd hetzelfde, in de oertijd deden moeders het ook op hun gevoel, daar had je geen CB of Ria Blom of wat dan ook om te vertellen hoe het "moet". (Het wegbrengen naar het kdv gaat dan wel weer recht tegen mijn oermoedergevoel in, maargoed, het zal wel wennen, ik moet wel proberen nog een béétje modern te zijn;-))

Draaimolen, het was gezellig met mijn moeder inderdaad! Hoewel ze sinds de geboorte van Lillameisje duidelijk meer voor haar komt dan voor mij...
Haha Lilla, hier komen de opa's en oma's ook vooral voor de kleinkinderen... Ineens komen ze bijna elke week langs, hebben ze Skype, etc...

En over dat kdv... in de oertijd lieten de mama's vast ook hun kroost achter bij de stamoudste als ze zelf noten en bessen gingen verzamelen
Hee meiden! Ik hou het niet meer bij hier hoor, jullie zijn veel te actief! Wordt tijd dat iedereen aan het werk gaat haha.

Lilla, ik heb het je al eerder verteld, maar mijn meisje doet het echt super op het KDV. Ze heeft er dinsdag (eerste volledige dag was dat, na 5 wendagen) zelfs 3 uur aan een stuk geslapen 's middags! Ze is ook altijd vrolijk als ik haar ophaal. Ze zal daar heus ook wel eens huilen, maar dat vertellen ze me eigenlijk niet

Echt, je zult zien, het komt goed! Persoonlijk vind ik het heerlijk om weer te werken, ontaarde moeder die ik ben
Lilla,

Bij het cb werd minisimb gemeten door de assistente, maar dat was nu een andere dan de vorige keer. Ze keek niet eens of zijn hoofd wel recht lag! Toen ik er iets van zei, was haar antwoord dat dat niet uitmaakt. In de computer zag ze even later dat minisimb vorige keer ook al 62cm was (haar uitkomst na het meten) en zegt ze doodleuk: o, dan maak ik er maar 63cm van! Nou ja!!!! Ze had er duidelijk geen kaas van gegeten. De verpleegkundige zei even later (voor ik ook maar iets over dat geklungel had gezegd) dat meetresultaat erg afhangt van degene die meet, ze zei het niet met zoveel woorden, maar had volgens mij ook niet zoveel vetrouwen in de meetkunsten van de assistente haha! Thuis nog eens nagemeten door man bleek minisimb ongeveer 65-66cm te zijn. Dit moet ook wel, anders zou maat 68 hem niet al redelijk passen.

Verder was alles ok. Tips voor verkoudheid had ze niet echt, alleen Luuf nog, wat hier ook al genoemd was (ben ik dus vergeten te kopen, haal ik morgen wel). Ze vond hem vrolijk en alert. Heb nog gevraagd of hij soms ook een plat hoofd krijgt, omdat hij telkens weer op z'n rug draait als ik hem in zijhouding leg, maar dat was niet noemenswaardig. Man ziet ook niet waar ik me druk om maak, dus het zal wel meevallen. Wel mogen we vaker oefenen met buikliggen, ook als minisimb begint te huilen, als ik hem goed op zijn elleboogjes leg, moet hij het steeds langer kunnen volhouden en leuker gaan vinden. Heb ik vanmiddag dus braaf gedaan (hadden al zo'n speelkleed met boog liggen) en heeft een leuk filmpje opgeleverd!

Over afbouwen bv: ze begreep mijn probleem dat afbouwen betekent voorraad al aanspreken voordat ik ga werken en dat er dan maar weinig overblijft, maar ze zei dat het toch belangrijk was om vooral langzaam af te bouwen, om zo de voedingen die ik wel wil blijven geven (ochtend en avond) niet in gevaar te brengen. Ik maak me er niet meer zo druk om, zie wel hoelang minisimb bv kan krijgen, weekje meer of minder doet er tenslotte ook niet toe. Het aantal voedingen zou idd minder mogen, maar nu hij verkouden is en z'n neus dichtzit, mag hij van mij wel vaker eten. Dat vond cb ook, als hij beter is laatste voeding laten vallen en/of meer tijd tussen voedingen.

Minisimb heeft ook nog 2 prikken gehad en hij hoefde maar heel even te huilen, vond ik erg knap van hem.

Zeef, je maakt het inderdaad steeds spannender! Ik kan alleen niks bedenken wat het zou kunnen zijn. Frustrerend.... En je hebt natuurlijk gelijk met wachten-op-je-beurt-verhaal als er broertjes en zusjes zijn. Als je het zo bekijkt, lijkt het al veel minder zielig.

Annetjee, leuk dat je meeschrijft! Minisimb krijgt 16 okt een neefje. Dat vinden wij ook heel leuk, dat ze dan min of meer samen opgroeien. Helaas wonen ze wel bijna 200km van elkaar vandaan. Gezellig voor logeerpartijtjes later! Als het klikt natuurlijk.

Carla, bedankt voor je informatie! Maakt het trouwens nog uit hoe vaak een baby moet eten? Stel dat Minisimb nog 3x eet in de tijd op het kdv en andere baby's normaal gesproken maar 2x, kunnen leidsters die tijd dan vrijmaken? Minisimb komt ook in een verticale groep (er viel niks te kiezen, al kan ik voor beide systemen voor- en nadelen bedenken) en de telling qua leidsters is zoals hierboven staat beschreven. Het wordt echt tijd dat ik wendagen ga plannen, want nu spookt het de hele tijd door mijn hoofd.

Zo, klaar met kolven, nu slapen!
@ Simbatje: Vanaf a.s. maandag ben ik weer secretaresse op PZ bij een groot IT bedrijf.

@ Lilla: Wolkenbaby heeft sinds een paar dagen ook nog maar 4 voedingen (4x 180+6), hij lijkt er genoeg aan te hebben. Ik maakte hem ook altijd nog wakker voor de laatste voeding, maar hij blijkt dus gewoon lekker door te slapen als we dat niet doen. Dus nu krijgt hij een voeding per dag minder, maar wel weer meer per fles. Als je kleintje er nog niet aan toe is, dan meldt ze zich echt wel hoor. Maar het is het proberen waard toch?

@ Annetjee: Welkom! Ik heb je aan het schema toegevoegd.

Nog even over het sleutelbeentje van Wolkenbaby: hij had er na een dag of 3 al bijna geen last meer van. Maar doordat we het natuurlijk wisten, hebben we zijn armpje goed kunnen ontzien en dat scheelt zeker. Het komt inderdaad vaker voor, maar dan vooral bij zwaardere baby's. Bij Wolkenbaby kwam het door de snelheid van de bevalling. De vk hoorde echt een knakje toen zijn schoudertjes (en de rest) geboren werden. Het breukje voelde volgens de kinderarts goed en het hoefde niet gezet ofzo, het zou zo ook weer netjes aan elkaar groeien. De arts van het CB voelt trouwens ook wel elke keer hoe het er mee is. Maar Wolkenbaby heeft er nu geen last meer van. En sinds een paar dagen vindt hij het ook leuk om op zijn buik te liggen en rond te kijken (maakte ik me weer voor nix druk), hij komt al echt goed omhoog.

Hier trouwens ook regelmatig een poeprug, en poepbuiken trouwens ook). Wolkenbaby produceert om de 2-3 dagen echt enorme hoeveelheden. Meestal kan ik hem dan ook wel een schone romper en broek aan doen, want hij poept meestal niet binnen de lijntjes zeg maar. Hij kijkt altijd erg triomfantelijk als ik zijn luier dan sta te verschonen.

Vanavond lag Wolkenbaby bij papa naar de Knight Rider te kijken, hij was echt helemaal gehypnotiseerd. Volgens Wolkenman kwam dat door de Knight Rider, volgens mij gewoon door de tv. Wolkenman vond het belangrijk om zijn zoon kennis te laten maken met Kitt, want dat was jeugdsentiment. Ik zei al dat tegen de tijd dat Wolkenbaby oud genoeg is om dat soort programma's leuk te vinden, het nog wel steeds herhaald zal worden en dat het voor hem dan ook weer jeugdsentiment zal zijn.
@ Simbatje: wat is Minisimb al lang! Ben ook wel benieuwd hoeveel hij weegt nu.

Over het buikliggen: Wolkenbaby vindt het vooral leuk als hij op zijn buikje bij mij op mijn buik/borst ligt, dan ligt hij al iets omhoog en gaat het ook net wat beter. Heb dat nu een paar keer gedaan en merk echt duidelijk verschil met vorige week met buikliggen en hoofd optillen.
@wolkewietje

Dat kitt verhaal, haha! Simbaman denkt hetzelfde, maar dan over The A-team, echt heel erg. Maar Minisimb kijkt dan idd ook alsof het hem echt interesseert.....
@Elska, doet me goed te lezen dat het jouw dochtertje goed bevalt op het kdv. En de leidsters hoeven idd niet alles te vertellen, als dat beter is voor je gemoedsrust! Zolang je net zo'n vrolijke baby ophaalt als je wegbracht, is er denk ik niks aan de hand.
@Zeef, ja, dat van die stamoudste die op alle holbewonerkindjes past (lekker spelen met takjes en steentjes in hun dierenhuiden-luiertjes) terwijl de papa's jagen en de mama's bessen en noten verzamelen, dat zie ik wel voor me! Een soort van oer-kdv! (krijg er van die Ayla-beelden bij, ken je die boeken?) Zeer geruststellend, misschien is het allemaal tóch zo bedoeld!

@Elska, heerlijk, om te horen hoe goed jouw dochtertje het doet op het kdv, kan je wat mij betreft niet vaak genoeg herhalen!

@Simbatje, wij moesten ook meer oefenen met buikliggen, en dat gaat heel goed! Lillameisje begon eerst bijna direct te huilen, maar nu kan ze het al een hele tijd volhouden. Ik heb haar nooit willen frustreren en pak haar meteen op als ze gaat huilen (vlgs het cb moest ik haar dan ook nog even laten liggen, maar dat vind ik onzin, volgens mij krijgt ze er dan alleen maar meer een hekel aan).

Haha, kids voor de tv! Mijn dochter kan er ook al zo gehypnotiseerd naar kijken, al geloof ik niet dat ze al voorkeur heeft voor bepaalde programma's
@Lilla, cb gaf nog de tip een opgerolde hydrofielluier o.i.d. achter de elleboogjes te leggen (dus voor de borst langs), zodat de armpjes niet weg kunnen glijden. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar je baby hangt dan dus over die luier heen zoals je op de rand van het zwembad kunt hangen (zwembadrand is dan dus luier). Op die manier zou baby het langer vol kunnen houden zonder boos te worden van frustratie. Ga ik zo maar eens proberen als meneertje wakker wordt en in bad is geweest.
@simbatje, Sooww, nou ik moet vandaag met Brad naar het cb ik hoop dat het bij ons wel goed gaat!

Wat leuk dat babysimbatje ook een neefje krijgt, mijn zus en ik wonen haast naast elkaar, onze tuinen liggen met de 8erzijde tegen elkaar aan! Ik loop de tuin uit, dan een klein stukje door het paadje en dan sta ik bij me zus in de tuin! Wel leuk hoor! We wonen ook dicht bij de supermarkt en het winkelcentrum, dus gaan altijd samen boodschappen doen met de jongens, en lekker even shoppen, bij onze lievelings winkel KRUIDVAT! hahaha

Pffff.. Brad krijgt vandaag zijn eerste prikjes!!!

Het arme ventje! Hebben jullie daar al ervaring mee??

Maar ik ga gauw stoppen, moet om 11.15 op het cb zijn!

Doeg, brad is trouwens 30-07-08 geboren
Jeetje zeg ik kan jullie niet bijhouden hoor!

Annetje; ook welkom, gezellig dat je mee schrijft. Huilt je kindje niet veel ivm KISS?

Gisteren met Isabella bij de kinderarts geweest ivm het spugen. De hoeveelheden werder echt steeds groter. Al haar kleren en die van mijn man en mij roken zuur en er zitten zuurvlekken in die er niet meer uitgaan.

Dochter krijgt nu medicijnen (losec) tegen het maagzuur en tegen verstopping (hoewel dat steeds beter gaat dus zal ik niet structureel gaan gebruiken). Losec is erg onhandig, zijn namelijk pilletjes die niet goed oplossen. Mevrouw vond de onderzoeken trouwens geen probleem, lag vrolijk erbij te lachen.

Op advies van de kinderarts voeding weer verhoogd, krijgt nu dus 4 flessen van 230 cc!! (wie vroeg ook al weer of dat wel mocht), Gaan ook altijd leeg....

Dochter vindt op haar buik liggen trouwens geweldig, leuker dan op haar rug. Is al vanaf het begin. Ze kan dan ook rustig een kwartier op haar buik liggen met hoofd omhoog. Ze is nu aan het oefenen om speelgoed te pakken als ze op haar buikje ligt, is nog erg moeilijk zonder omvallen. Mevrouw kon met een week of 7 al van buik naar rug draaien, maar vindt het niet zo leuk dus doet ze het bijna niet. andersom kan ze trouwens niet.

Moet even gaan opschieten en spullen pakken, dochter moet naar gastouder en ik naar werk.
@Annetjee, hoe was het bij cb? Minisimb heeft geen last van de prikjes gehad, heeft er nu 3x twee gehad. Wat dat betreft lijkt hij gelukkig niet op z'n vader, die valt al haast flauw bij het zien van een naald, zelfs als hij niet degene is die geprikt wordt! Wat is KISS eigenlijk? (als ik terug ben google ik wel even..) Net geoefend met buikliggen en na wat gesputter in het begin vond hij het leuk. Rollen gaat ook steeds beter, maar lukt hem nog niet alleen. En gezellig dat jullie zo dicht bij elkaar wonen, dat zou ik ook wel willen.

@lievie1000, wat rot dat ze zo spuugt, krijg je dat zure echt niet uit je kleding? Minisimb spuugt laatste dagen dus ook, maar gelukkig niet zoveel als Isabella. Hangt volgens cb ook samen met verkoudheid. Wel een goed excuss om te gaan shoppen als de vlekken blijvend zijn!

Ga nu even naar de winkel, het is lekker weer voor een wandeling. Zal wennen zijn als ik straks weer werk.....
Gelukkig huilt hij na de 3 behandelingen die hij tot nu toe heeft gehad niet zo veel meer als voorheen! Hij huilde eerst zeker wel 12-13 uur op een dag, en dan ben je zelf ook helemaal afgedraaid hoor!

Kiss is een gewrichtssyndroom, doordat ik tijdens mijn zwangerschap veel stress heb gehad, en omdat hij in een stuit heeft gelegen, en een snelle bevalling, heeft hij dus veel spanning bij zich, en daarom overstrekt hij zichzelf, en groeien zijn gewrichten verkeerd! Maar gelukkig is dat te behandelen met manuele therapie, het is heel zielig om te zien! Hij huilt niet, maar ze trekt echt alles van zn plaats! Zn hoofd word ook bijna achterstevoren gedraaid, dat is wel eng om te zien!

Maar wij hebben zoiets als dat helpt dan moet het maar!

Van Kiss kan hij stotteren dislectie, en kan hij autistisch van worden! Dussja dat zijn ook wel weer redenen om hem te laten behandelen!

Op het cb ging het wel goed, hij huilde wel heel erg, en het zieligst vond ik nog dat ik hem niet mocht troosten, ik moest hem even laten krijsen, zodat hij alle pijn eruit kon krijsen(volgens de arts) Vind dat maar een beetje onzin!

Hij was gelukkig alweer gegroeid. hij woog eerst 3360gr 5weken terug en nu 4235gr, dus dat was netjes, en hij is ook 5cm langer geworden. Dussjaa, maar ik moet volgens haar stoppen met de 180ml per fles, want dat is te veel volgens haar.! Maar dat doe ik niet, want anders heb ik geen baby die voldaan is na zijn fles!

@simbatje, ons zoontje moet nu van de manueel therapeute minimaal een uur op zn buik liggen per dag! Hij krijst alles bij elkaar, dus doe het verdelen per 5-20 minuutjes!
quote:Annetjee schreef op 02 oktober 2008 @ 13:15:

Gelukkig huilt hij na de 3 behandelingen die hij tot nu toe heeft gehad niet zo veel meer als voorheen! Hij huilde eerst zeker wel 12-13 uur op een dag, en dan ben je zelf ook helemaal afgedraaid hoor!

Kiss is een gewrichtssyndroom, doordat ik tijdens mijn zwangerschap veel stress heb gehad, en omdat hij in een stuit heeft gelegen, en een snelle bevalling, heeft hij dus veel spanning bij zich, en daarom overstrekt hij zichzelf, en groeien zijn gewrichten verkeerd! Maar gelukkig is dat te behandelen met manuele therapie, het is heel zielig om te zien! Hij huilt niet, maar ze trekt echt alles van zn plaats! Zn hoofd word ook bijna achterstevoren gedraaid, dat is wel eng om te zien!

Maar wij hebben zoiets als dat helpt dan moet het maar!

Van Kiss kan hij stotteren dislectie, en kan hij autistisch van worden! Dussja dat zijn ook wel weer redenen om hem te laten behandelen! (f)

Op het cb ging het wel goed, hij huilde wel heel erg, en het zieligst vond ik nog dat ik hem niet mocht troosten, ik moest hem even laten krijsen, zodat hij alle pijn eruit kon krijsen(volgens de arts) Vind dat maar een beetje onzin!

Hij was gelukkig alweer gegroeid. hij woog eerst 3360gr 5weken terug en nu 4235gr, dus dat was netjes, en hij is ook 5cm langer geworden. Dussjaa, maar ik moet volgens haar stoppen met de 180ml per fles, want dat is te veel volgens haar.! Maar dat doe ik niet, want anders heb ik geen baby die voldaan is na zijn fles!

@simbatje, ons zoontje moet nu van de manueel therapeute minimaal een uur op zn buik liggen per dag! Hij krijst alles bij elkaar, dus doe het verdelen per 5-10 minuutjes!
hij slaapt eindelijl!!!!!!!!!
@Annet, wat bizar dat je niet mocht troosten op het cb! De pijn eruit krijsen, wat een onzin! Je zal het vast heel vervelend hebben gevonden, of niet? Dat is op ons cb niet hoor, die zeggen na het prikje meteen dat ik haar mag pakken en lekker kan gaan troosten.

Klinkt inderdaad best eng, die behandeling van je zoontje, maar wel heel fijn dat het lijkt te helpen! Lijkt me erg zwaar, een kindje dat zo veel huilt!!! Maar je hoeft volgens mij niet bang te zijn voor stotteren, dyslexie of autisme als gevolg van KISS hoor! Ik heb een aantal jaren in de kinderrevalidatie gewerkt en heb daardoor redelijk wat ervaring met en kennis van deze stoornissen, en ik heb nog nooit gehoord dat ze kunnen ontstaan puur als gevolg van KISS. Het kan natuurlijk zo zijn dat een kindje toevallig beide heeft, of dat beide stoornissen een gevolg zijn van één onderliggend probleem, maar een direct causaal verband is er voor zover ik weet niet. Van het KISS-syndroom zelf heb ik trouwens weinig verstand hoor, maar volgens mij hoef je je niet ongerust te maken over de andere stoornissen die je noemde!

Dus jouw kindje is niet tevreden met minder dan 180 cc? Ik heb hetzelfde probleem, mijn dochter wil ook altijd meer drinken (heb ik al eens eerder gepost hier), maar volgens mij heeft ze ook veel zuigbehoefte, zou dat ook bij jouw zoontje het geval kunnen zijn? Ik heb het idee dat ze op een gegeven moment wel genoeg melk heeft gehad, maar gewoon nog wil zuigen. En tja, als je zuigt op een fles komt er nou eenmaal melk uit, dus drinkt ze door. Ik probeer haar nu na de fles even op een pink of speen te laten zuigen, dat vindt ze prima, en vaak blijkt dat ze dan ook met iets minder tevreden is.

Ieder kindje is anders natuurlijk, maar in het algemeen kan je uitgaan van 150 cc per kilogram lichaamsgewicht per dag. Voor jouw zoontje zou dat dus ongeveer 635 cc zijn. De hoeveelheid melk per fles is dan weer afhankelijk van het aantal flessen dat hij op een dag krijgt. Als je zoontje bijvoorbeeld 6 flessen per dag krijgt zou hij volgens deze berekening grofweg 110 cc per fles moeten hebben. Bij minder flessen wat meer en andersom. 180 is hierbij vergeleken inderdaad wel wat veel. Maargoed, ieder kindje is anders natuurlijk, en ze hoeven ook niet allemaal in de berekeningen van het cb te passen of aan hun curves te voldoen!

@Simbatje, jij woont vast in een heel ander deel van nl dan ik, hie is het namelijk helemaal geen lekker weer! Het hagelde net zelfs....

Goeie tip trouwens van die hydrofiel als hulpje bij het buikliggen, ik snap precies wat je bedoelt! We hebben dat vorige week ook gedaan, maar deze week was dat al niet meer nodig! (Hoewel ik wel soms zelf even de armpjes van dochter weer goed leg, ze glijden nog wel eens weg maar niet meer zo snel).

@Lievie, wat sneu dat Isabella (is dat de echt naam van je dochter? mooi!) zo veel spuugt! Helpen de medicijnen, of is het nog te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen?
@Wolkenwietje, ik zie dat ik in het schema sta, thanx!
@Lilla, ik woon in Brabant en hier was/is het vandaag redelijk weer, een uur geleden heeft het even heel hard geregend, maar nu is het alweer droog. Hagel en zo heb ik hier vandaag niet gezien! Met de hydrofiel ging het buikliggen net weer heel goed, Minisimb krijgt er ook steeds meer plezier in, je kunt zien dat hij weet dat hij omrolt als hij nog een klein beetje meer beweegt.

@Annet, raar dat je niet mocht troosten, ik kreeg gisteren net te horen dat ik dat maar goed moest doen, dat hij het dan het snelst vergeten is. Vreemde medewerkers hebben die cb's er af en toe.

Wat je vertelt over kiss klinkt heftig, kun je iets 'zien' aan jouw zoontje of wordt de diagnose gesteld op basis van een optelsom (veel huilen, stress bij jou, snelle bevalling etc)? Heb jij nu nog zoveel stress of valt dat inmiddels mee? Al kan ik me indenken dat een baby die 12 tot 13 uur per dag huilt niet echt ontspannend werkt. Ben jij altijd bij hem of wordt je ook wel eens 'afgelost' zodat je even tijd voor jezelf hebt? Lijkt me heel zwaar, Minisimb huilde veel minder en daar werd ik af en toe al gestoord van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven