3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

Zeef, zo herkenbaar wat werk betreft. Hier echt exact hetzelfde, wist ook echt altijd alles wat er speelde. Nu ik 3 dagen werk heb ik mijn `leading plek moeten afstaan en moet zeggen dat ik het daar af en toe nog best wel moeilijk mee heb hoor. Maar goed dat is de consequentie als je parttime gaat werken. Voel me af en toe ook echt een 5e wiel bij mijn collega s omdat ze soms over dingen praten waar ik niets van weet en ze het dan ook niet nodig vinden om me op de hoogte te stellen (zowel werk als prive gesprekken). Erg jammer, maar ja dat is niet anders. Vind uiteraard zoon nu ook veel belangrijker dan mijn werk.

Else, vind wel dat mijn/ons leven behoorlijk veranderd is. Alleen al mn werkende leven voelt heel anders nu zoals ik hierboven al vertel. Verder waren wij voorheen heel makkelijk en impulsief in uitjes, of gewoon naar de stad uiteten of een nachtje ergens naartoe. Met 2 goeie fulltimesalarissen hoefden we ook nergens op te letten..en dat deden we dan helaas ook niet echt veel Nu verdien ik natuurlijk minder en ons ventje kost geld. Moeten nu dus echt anders leven. En dat vinden we niet erg, want daar hebben we voor gekozen, maar is dus toch wel even wennen en in een heel ander ritme komen. Moet zeggen dat we die al heel goed hebben gevonden hoor!
Draaimolen, nemen je collega's het je ook kwalijk dat je er minder bent en dat je ook je grenzen moet trekken met betrekking tot aanwezigheid enzo? Daar ben ik heel erg tegenaan gelopen.

Simbatje, balen zeg, dat mr-gebeuren.

Dat chippendales-managerschap is maar een bijbaan hoor. Voor de rest zit ik in het onderwijs, maar dan wel met een heel bijzonder vak. En daar heb je gewoon 12 weken vakantie. Het chippedalesgebeuren doe ik in het weekend. Want tsja, hier ook terug gegaan van 2 leuke fulltime-salarissen naar 2 parttime salarissen...

Klussen gaat goed. We zijn bezig met de zolder en ben nu bezig met het afschuren van de echt afschudwelijke mintgroene verf die de vorige bewoners overal op hebben gesmeerd... Verder het verlaagde plafond er uit gehaald zodat we nu tot aan de nok toe kunnen kijken. Ziet er wel mooi uit straks, denk ik.

Wil ik net gaan kolven, komt er gewoon niks uit... terwijl ik wel gewoon vol zat. Had voor het eerst in mijn leven gewoon geen TSR... weird. Heb maar heel hard aan Dochter gedacht, aan hoe ik haar aanleg, en toen kwam het uiteindelijk wel Maar vond het wel een rare gewaarwording!
Hi allemaal

Zeef, ik ben toch zo benieuwd wat je doet (naast je Chippendale-managerschap natuurlijk)

Wat betreft de verandering van een leven met kind:

Financieel is er bij ons weinig veranderd. Vriend is gewoon fulltime blijven werken en heeft vlak voor de geboorte van Poppie een flinke salarisstap gemaakt, dus dat dekt de kosten van de kinderopvang. Mazzeltje. Ikzelf werk nu 4 dagen van 8,5 uur, en hoef daarvoor maar 10% salaris in te leveren. Kortom, financieel is het goed te doen.

Met 4 dagen werken is er ook niets veranderd wat betreft "erbij horen" op het werk. Veel collega's werken 4 dagen, dus dat is bij ons wel normaal. Spontane etentjes en uitjes, dat gaat inderdaad niet meer. We lossen het echter op door 1x per maand samen uit eten te gaan en vragen dan een van de oma's als oppas. Dat doen ze maar al te graag! Een weekendje weg met z'n twee-en zit ook al in de planning. En verder gaan uitjes met vrienden gewoon door, met als verschil dat we niet meer dezelfde avond wegkunnen. Een goede kalender op het prikbord lost dat op. Alles bij elkaar vind ik het wel meevallen, ik denk dat ik de overgang van 1 naar 2 kinderen heftiger ga vinden.

Fijn weekend allemaal!
Zeef, bedankt voor het advies over de borstvoeding. Je hebt helemaal gelijk dat je jezelf niet uit moet wringen. Wel lastig hoor.

Als ik op m'n werk zit te kolven denk ' wat een gedoe zeg, ik ga over op de fles, wat maak ik me nou druk' .Het is een innerlijke strijd in mij al vanaf het begin. Want om heel eerlijk te zijn, vind ik die borstvoeding best wel een ingrijpende belasting

(afhankelijkheid dag en nacht zelfs op m'n werk ermee bezig moeten zijn). Maar omdat Ventje dus last heeft van eczeem is het echt het beste wat hij kan krijgen, en dan denk ik, het is maar voor een half jaar en we zijn al zover gekomen. Ik bekijk het aankomende week maar weer, want ik heb nog maar 100 ml extra in de vriezer.

Met m'n schoonouders ben ik heel erg blij. Ze zijn zo lief voor Ventje en hij is echt welkom bij hun. Mijn eigen ouders tonen helaas wat minder interesse, ik heb ook niet zo'n goede band met m'n ouders dus ben ik blij dat m'n schoonouders juist zoveel interesse tonen voor hem. Hij gaat daar 1 dagje in de week heen en daarna eten wij daar. Als m'n schoonmoeder iets niet weet overlegt ze altijd met mij door naar m'n werk te bellen en ze heeft helemaal niet zo'n houding dat ze alles beter weet gelukkig.

Ik kan me wel goed voorstellen dat het vervelend moet zijn om je te irriteren aan je schoonouders.

Wat mij trouwens opvalt is dat hij beter slaapt als hij bij het kdv en bij m'n schoonouders is geweest, vreemd he. Nou ja, hij zal daar wel wat meer indrukken opdoen ofzo.

Zeef, je schreef dat je 's avonds minder voeding had. Dat komt veel voor en had ik ook een poosje. Ik kreeg toen de tip om na de tweede borst weer de eerste aan te bieden en desnoods ook weer de andere. Na een paar daagjes maak je dan op dat tijdstip waarschijnlijk weer meer aan.

Met kolven vind ik het trouwens veel moeilijker om meer melk te produceren, vaak zitten m'n borsten wel vol maar komt het er gewoon niet allemaal uit.

Langzaam komt ons leven weer een beetje in een ritme vergelijkbaar als voor de geboorte. Als ik op m'n werk ben lijkt er niets veranderd, maar ik merk wel goed dat m'n prioriteiten zijn veranderd en maak me niet zo snel meer druk om dingen.

Ik ben ook altijd wel degene die van alles afweet en veel dingen doet en eigenlijk heeft niemand dit overgenomen tijdens mijn verlof en is iedereen erg blij dat ik er weer ben. Soms is het net of ik niet ben weggeweest, zo vreemd.

In m'n priveleven vind ik het soms nog wel eens moeilijk en heb ik echt geleerd om niet teveel te willen plannen, want negen van de tien keer komt er niets van terecht en dan is het juist zo frustrerend. Als je je inder voorneemt is het juist heel leuk als het lukt om meer tedoen dan je had gehoopt
Heel herkenbaar dat van op 't werk. Alles mee willen maken, maar dat kan niet altijd. Ik moet echt prioriteiten stellen, merk ik. Ik werk op donderdag en vrijdag (woensdag is een schooljaar lang ouderschapsverlof), maar vaak heb ik op op een van die andere dagen toch nog wel iets. Dat probeer ik dan vaak een beetje te combineren. Dus als ik bijv. woensdagmiddag toch al cursus heb en ik moet nog iets anders doen op school, plan ik dat op woensdagochtend. Zodat ik toch iig aan twee vrije dagen kom. Ga binnenkort ook eens vragen hoe dat zit met compensatie e.d....

Liefs Frutsje
quote:elska schreef op 04 oktober 2008 @ 13:57:

Alles bij elkaar vind ik het wel meevallen, ik denk dat ik de overgang van 1 naar 2 kinderen heftiger ga vinden.

Persoonlijk vind ik van 1 naar 2 ook wel meevallen. Je zit al in het ritme van een kind en ik ben ook veel minder onzeker dan toen. Alleen de eerste week vond ik wel heftig, omdat je dan een beetje moet wennen aan altijd-je-handen-vol-hebben.

Maar misschien dat ik het mee vind vallen omdat wij precies tussen de twee kinderen in zijn verhuisd van een flat naar een benedenwoning. Heb nu bijvoorbeeld de auto pal voor de deur (altijd, want in de straat parkeert iedereen voor zijn eigen huis en je gaat dus eigenlijk nooit zomaar voor het huis van een ander staan), en dan is het makkelijker 'even' twee kinderen inladen dan dat je met kinderwagen EN maxi-cosi EN luiertas EN peuter van vijf hoog naar beneden moet (om er dan vervolgens bij de auto achter te komen dat je je autosleutels bent vergeten ofzo)

En oppas regelen voor 2 is lastiger, want niet alle potentiele oppassen (mijn schoonmoeder bijvoorbeeld) zijn bereid om voor 2 kinderen te zorgen...
Ico, dank voor de avondvoedingtip. Ga ik zeker proberen als meisje straks weer terug is. Was al van plan om bij te gaan voeden uit de vriezer (heb nog 3 liter liggen ofzo) maar als het zo ook zou gaan, zou dat handiger zijn.

Ik vind bv geven ook best een belasting, maar bij mij zit het geloof ik vooral in mijn hoofd op het moment. Werk nog niet, dus nog geen gekolf op het werk, dus het enige wat voor mij belastend is is dat ik genoeg moet drinken, me niet te actief/druk moet maken en de ochtendvoedingen (ik wil ook weleens uitslapen). Zometeen op mijn werk wordt het heftiger, dan moet ik eerst helemaal naar benenden in het gebouw om bij de receptie een sleutel te halen voor de 'rustkamer' (die ik van tevoren moet reserveren en die niet altijd beschikbaar is in verband met meerdere kolvers), dan ruim een kilometer door het gebouw lopen naar deze kamer, dan kolven, weer terug (ze hebben wel een koelkast in de kamer geplaatst, maar geen fonteintje, dus onderweg ook nog even een wc in duiken om alles schoon te maken), sleutel weer inleveren, terug naar waar ik aan het werk was... al met al een lastige onderneming.

Oh en in mijn priveleven plan ik ook niet veel hoor, op de dagen dat ik thuis ben naar de kinderen. Het blijft meestal bij een ritje naar de winkel of de speeltuin. Ik ga wel vrijwel elke dag even met ze naar buiten.

Zo, klaar met kolven (kan inmiddels dubbelzijdig kolven en typen tegelijk, alles went), verder met klussen...

Baai!
quote:zeef77 schreef op 04 oktober 2008 @ 12:00:

Draaimolen, nemen je collega's het je ook kwalijk dat je er minder bent en dat je ook je grenzen moet trekken met betrekking tot aanwezigheid enzo? Daar ben ik heel erg tegenaan gelopen.Ja, ik heb zeker het idee dat ze het me kwalijk nemen. Ik kreeg zelfs toen ik net terug was te horen dat zij geen relaxte zomer hadden gehad omdat ze al mijn werk erbij hadden moeten doen en namen me dus eigenlijk kwalijk dat ik verlof en vakantie had gehad. Belachelijk. Vind het dus ook niet meer zo leuk. Zijn allemaal jongere meiden en helemaal nog niet bezig met kinderen. Zullen ook nooit vragen hoe het met mn zoon is. Ik ben nu dus ook de enige parttimer en ik kan merken dat ze dat niet leuk vinden. Zo van, jij hebt het makkelijk, maar 3 dagen werken. Dan denk ik, tja krijg ook maar voor 3 dagen betaald hoor, maar dat schijnen ze niet te snappen. Ach ik gooi het maar op hun leeftijd, komen ze nog wel achter dat ik op mijn vrije dagen echt niet alleen op mijn luie kont zit. Een baby kost veel energie, maar dat weten jullie uiteraard allemaal :-)
Zeef, wat een onderneming dat kolven op je werk zeg!

Ik kolf altijd in een klein kantoortje waar bijna nooit iemand werkt, dit is wel een fijn plekje op zich, maar het ligt dichtbij het kantoor van mijn leidinggevende, die er maar weinig is. Maar goed, deze week was hij er wel en toen merkte ik dat ik niet erg op m'n gemak zat want dat kolfapparaat maakt wel een typisch kolfgeluid en dat vind ik nogal genant

Verder moet ik ook daarna met m'n kolf over de gang naar de keuken waar ik dus altijd wel iemand tegenkom die me aanspreekt, en daar sta je dan met je kolf een beetje achter je rug, haha.

Draaimolen wat vervelend dat je collega's het kwalijk nemen, lijkt me niet zo' leuke werksfeer, ik hoop voor je dat dit over een poosje over is.
Goeienavond,

Zo jullie blijven schrijven leuk hoor...

Schoonmoeder: tja wat zal ik zeggen. het is op zich een lief mens hoor maar af en toe heeft ze bepaalde opvattingen/ideeen die me niet aanstaan. Heb ook minder vertrouwen in haar dan in mijn eigen moeder.

Ze is nogal van de snoeperij ook bij T. en ik vind dat dus helemaal niet nodig. Ze is ook heel erg op het eten van T. gefixeerd en zit dus zo 1,5 uur met haar aan tafel voor 1 boterham. Nou sorry maar daar pas ik voor. En dan voorheen zeggen. Nou dat redt ze niet hoor om 12.30 naar bed te gaan. Ik haar verbaas aankijken van hoezo niet? Zegt ze zo snel eet ze niet. Ik zeg dan moet je ook alleen met het eten bezig zijn en niet weet ik nog wat aan het doen zijn en haar afleiden en duidelijk zijn en na een tijdje gewoon de tafel afruimen want dan is ze zo klaar, maar dat vindt ze niet gezellig. Nou ja dat soort irritaties. Maar vooral het snoepen van haar ben ik heel stellig in tegen haar. Want van haar krijgt ze dus 's morgens zo 2 snoepjes en dan 's middags weer 2 en vaak nog een keer tussendoor. En dan het raar vinden dat ze geen honger meer heeft als er gegeten moet worden. Gelukkig heeft manlief daar wat van gezegd dat ze 's morgens 1 tussendoortje mag uit haar doos. en 's middags als ze ook haar fruit opheeft mag ze er nog 1 en dat is het. Vaak gaat het bij haar ongeveer zo. 's morgens kopje koffie met 1 tussendoortje, dan nog een kopje koffie en weer een tussendoortje (dat zijn er dan alweer 2!!!) En dan is het dus een doosje rozijntjes en een doosje smarties ofzo. Dan 's middags een boterham en dan 's middags kopje thee met een tussendoortje, nog een kopje thee met weer een tussendoortje. Fruit doet ze het liefst niet aan want daar houdt ze zelf niet van. Ze kan ook gewoon niet duidelijk zijn. Ze ging een keer T. naar bed brengen en T. kan erg goed rekken en dingen dan verzinnen en ze ging op alles in dus ik ging naar boven want ze was al een half uur bezig om afscheid te nemen. Dus ik zei T nu gewoon doen we gaan gewoon slapen, nog een knuffel en een kus en nu lekker slapen. Zat ze me echt aan te kijken van wat doe je nu maar T. weet dan wel waar ze aan toe is en was duidelijk blij dat ze nu wist wat er gebeurde.

O ja cadeau's ook zo bij elke poep of scheet wordt er een cadeau gegeven en dan niet een klein cadeautje maar gelijk iets groots kan ik me heel erg aan irriteren. Maar het gaat al steeds beter en ik zeg wel gewoon alles waar ik het niet mee eens ben.

Nou ja genoeg frustatie dus.

Of mijn leven is veranderd na de komst van de kinderen. Ja en nee.

Je kan idd niet meer heel spontaan dingen doen dat komt wel weer als ze wat groter zijn want met alleen T. kon dat wel maar nu dus weer even niet is het wat meer plannen maar ja is dat erg? ik vind van niet.

De overgang van 1 naar 2 vind ik zelf niet groot.

De 2de gaat heel makkelijk in het ritme mee van de oudste.

Bij mij werken bijna alleen maar part-timers dus dat scheelt heel veel.

Heb niet het idee dat ik iets mis.
Draaimolen, zooo herkenbaar, jouw verhaal! Hier wordt me ook kwalijk genomen dat ik verlof heb, terwijl ik gewoon vervangen wordt! Weliswaar door een minder ervaren iemand (net afgestudeerd), maar toch. Vorig verlof hadden ze me op alle Open dagen buiten mijn verlof om ingepland, terwijl mijn vervanger ook open dagen draaide... dus bij elkaar hebben vervanger en ik iets van 6 open dagen gedraaid, terwijl ik er zonder verlof maar 3 had moeten doen ofzo.

Toen ik terug kwam van verlof werd er gezegd "we zien jou nooit, jij moet altijd kolven" (dat is dan je dank voor het feit dat je zo netjes bent om in je pauzes te gaan kolven, in plaats van ook nog eens 25% van je werktijd te nemen buiten je pauzes om, waar je recht op hebt). En "jij gaat altijd zo snel naar huis" (ja, als mijn werktijd er op zit ga ik naar huis, daar zitten immers 2 kindertjes op mij te wachten). Een keer had ik buiten werktijd om 20 uur (!) in de avonduren gewerkt om een klus af te krijgen. Op vrijdag was ik daarom voor de files uit naar huis gereden toen mijn les afgelopen was. Krijg ik later te horen "ik vond het wel heel jammer dat je voor de files uit reed, WIJ zaten er allemaal nog om half zes". Ze zien gewoon niet wat ik allemaal nog thuis doe...

(Verder wel leuke sfeer hoor... alleen wat frustraties wat betreft het verlof en het kolven )

Carla... herkenbaar van dat snoepen. Schoonmama vindt het supercool om ventje ALTIJD rozijntjes te geven ('want dat vindt hij zo leuk' - haar tas gaat al open voor ze uberhaupt de deur door is... wie vindt het dan leuk? zijzelf!), maar dat doet ze ook rustig om kwart over vijf ofzo... en dan eet hij niet meer

Nouja...

Zolder is eind gevorderd. Nog een heel verhaal daarover, maar dat komt later. Nu even huis poetsen

grtz E.
Zeef, tja het kan idd lastig zijn zo op het werk. Die van, je gaat gelijk naar huis ken ik ook. Ik werk tot 17.00u en ben echt nooit stipt dan weg. Maar als het niet druk is en ik ben klaar dan ga ik toch niet tot half 6 uit mn neus zitten eten. Dan ga ik dus om 17.10 of 17.15u en dan krijg ik idd het commentaar dat ik snel weg ben. Terwijl ik dat dus altijd al deed, maar nu hebben ze ineens commentaar. En als ik het wel druk heb, blijf ik ook gerust tot 18.00u zitten en dan hoor je natuurlijk niks. Ik hoop dat het nog wat veranderd anders ga ik niet meer met plezier naar mijn werk terwijl ik er al jaren zit (als langste van al die meiden). Maar vrouwen onderling kunnen zo gemeen zijn, zou veel liever met allemaal mannen werken, die zijn veel relaxter over het algemeen dan.
Hallo,

Wat (schoon)moeders betreft weinig te klagen. Zowel mama als schoonmama zij n erg blij met hun kleindochter. De omgang daarmee is wel verschillend, mijn moeder hangt het liefst wekelijks aan de telefoon, mijn schoonmoeder wacht op initiatief van ons. Ik vind beide geen probleem. Zijn beiden verder ook geen 'beterweters', laten ons gewoon onze eigen gang gaan. Vertellen soms wel hie het vroeger ging, vind ik alleen maar leuk om te horen, het verschil met nu.

Wat betreft het veraderen van ons leven; in de eerste weken vond ik het heel heftig. Nu merk ik wel dat ze er is en dat dingen daardoor anders zijn, maar ze draait gewoon met ons mee.

Op mijn werk merk ik weinig verschil. Collega's zijn allemaal blij daqt ik weer terug ben. Wat wel scheelt is dat mijn team voor mijn verlof uit 4 mensen bestond, waarvan er nu nog maar 1 over is. Inmiddels zijn er 5 nieuwe collega's begonnen, maar die zijn tussen mei en augustus begonnen en moeten dus nog worden ingewerkt. Ik wordt vaak gebruikt als vraagbaak merk ik, vind het wel vleiend. Wel moet ik wennen aan mijn eigen agenda. Ik maak mijn eigen planning (dus dagen en tijden bepaal ik zelf), maar merk dat ik daar nu wel strenger in moet zijn dan voorheen. Dat vind ik nog wel lastig.

Vraagje; welke maat kleren dragen jullie kleintjes over het algemeen. Merk dat dochter erg snel groeit en dat 62/68 soms al te klein gaat worden (met name rompers).
Hallo!

Lievie, Minisimb draagt nu maat 68 (alleen rompertjes nog van stretchmateriaal 62/68), in maat 62 past hij echt niet meer. Ik heb daar volgens mij echt veel te veel in gekocht, sommige dingen heeft hij maar 1 of 2 keer gedragen. Als ik nu nog iets koop, dan is het maat 74, zodat hij er wat langer mee kan doen. Bij h&m bijvoorbeeld longsleeves, die draagt hij nu al met omgeslagen mouwtjes.

Hebben jullie kindjes een winterjasje? Ik had er een gekocht in 68, maar hij hangt voor de sier aan de kapstok; minisimb zwemt erin (mouwen zijn veel te lang) en kan zich niet meer bewegen door de stugheid. Kleinere maat kan niet, want dat zit dat te strak met een trui eronder. Sowieso lijkt het me niet fijn om met een dikke jas aan in de kinderwagen te liggen, of wel? Ik denk dat ik de voetenzak van de maxicosi gewoon gebruik voor in de kinderwagen, ligt hij ook lekker warm, maar wel met bewegingsvrijheid.

Gisteren was het babyzwemmen erg leuk. Minisimb heeft zijn ogen uitgekeken en alleen gehuild toen hij aangekleed was en op mij moest wachten. Ik vond alleen de kleedkamer niet zo'n succes: er zwemmen zo'n 15 a 20 baby's per groep en er zijn 6 aankleedplankplekken. Nou zijn er ook vaders die hun kind omkleden, maar toch. Was heel erg behelpen. Zwemluier zat prima, hij droeg er een zwembroek overheen (gekregen als kraamcadeautje) en zag er heel stoer uit.

Bij mij op het werk zijn de laatste tijd zoveel baby's geboren dat iedereen er wel aan gewend is en er echt geen onvriendelijke opmerkingen worden gemaakt. Afgelopen vrijdag nog met een collega (een ervaren kolfster) gepraat en zij zei dat kolven geen enkel probleem is op school, zij had dat ook gedaan en is het weer van plan (ze is weer zwanger). Dus dat ga ik denk ik toch maar doen, of in elk geval proberen.

Carla, oefenen jullie op het kdv ook dingen met baby's? Rollen bijvoorbeeld en later zitten en lopen en zo?

Draaimolen, vervelend dat je collega's zo doen. Had je eerder wel goed contact met ze of lagen jullie interesses toen ook al te ver uit elkaar?
Lievie, dochter zit in maat 62. Daar past ze nog goed in. De hele berg 68 ligt nog op haar te wachten. Mijn zoon heeft maat 68 bijzonder lang aan gehad, ik geloof zo'n maand of 4-5. Maat 74 heeft hij 3 maanden aan gehad, 80 heeft hij overgeslagen en 86 denk ik een maand of 6.

Simbatje, onze dochter heeft geen winterjasje. Ze heeft als jasje een soort 'sportjasje' van de Hema met capuchon, ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen, een jasje dat je binneshuis over iets heen kan aantrekken. Ze ligt niet meer in de kinderwagen, maar ze zit in de buggy in zo'n dikke voetenzak, dus ze heeft het niet koud. Jasjes heb je pas nodig als ze op de fiets zitten of gaan lopen, is mijn ervaring. Jasjes vallen ook altijd heel ruim, zoon heeft bijvoorbeeld maat 92 kleren, maar het jasje van maat 68 dat hij heeft valt echt nog veel te ruim.

Ik lees dat hier veel geoefend wordt met de kinderen, met rollen enzo... mmm ik doe dat eigenlijk niet. Ik leg haar weleens op het bed of in de box, maar echt oefenen doe ik niet. Het is wel een beetje een ding voor mijn Man, toch eens vragen of hij met haar oefent op zijn zorgdagen...

De tv staat op de achtergrond aan en op dit moment is Katja Schuurman in Trie before you die een hotelkamer aan het slopen. Wat verschrikkelijk STOM zeg. Ik zie er echt de lol niet van in...
quote:simbatje schreef op 05 oktober 2008 @ 22:18:

Draaimolen, vervelend dat je collega's zo doen. Had je eerder wel goed contact met ze of lagen jullie interesses toen ook al te ver uit elkaar?Nee dat is nu juist het stomme. Vantevoren kon ik met allemaal supergoed door 1 deur. Nooit problemen gehad. Er is er ook eigenlijk eentje die het ergste is, die heeft nogal een grote mond en de rest durft daar volgens mij niet zo tegenin te gaan. Beetje meepraters dus. Als zij iets vindt dan is het ook zo. Maar goed, probeer me er niet teveel van aan te trekken want mn werk is nl. wel leuk hoor. En ik hoop maar dat het gewoon voor iedereen een beetje wennen is :-) en dat het over een tijdje weer normaal wordt.
Onze zoon zit ook nog in maat 62 en dat zit nog goed, dus voorlopig nog niet naar maat 68.

Wat betreft het omrollen. Dat doet zoon hier nog niet. Hij rolt wel op zijn zij als hij op zijn rug ligt, maar snapt nog niet dat ie dan nog een keer moet omrollen om op zijn buik te komen. Oefen wel regelmatig met hem, hadden ze ook op het CB geadviseerd. Verder leg ik ´m ook elke dag even op zijn buik en ellebogen zodat zn armspieren sterker worden, maar dat vindt ie nooit zo leuk en eindigt meestal in een jengel c.q. huilbui.
Draaimolen, over een tijdje zijn ze in ieder geval weer vergeten dat jij zo lang weg bent geweest, dat scheelt wel. Dan is het ook meer 'back to normal' voor iedereen denk ik...
Ja, dat hopen we dan maar :-D Thanx
Draaimolen, je hoeft het nu in elk geval niet jammer te vinden dat je maar 3 dagen werkt en daardoor je leuke collega's minder vaak ziet! En waarschijnlijk trekken ze wel bij. Ik had trouwens ook een foto meegenomen toen ik vorige week naar school ging voor die cursus maar NIEMAND HEEFT ER NAAR GEVRAAGD! Wel veel belangstellende collega's hoor, maar toch, ik vraag zelf wel altijd om een foto. Ach, ik denk maar zo, de leerlingen willen straks heel graag zien hoe hij eruit ziet, die zijn zo nieuwsgierig.

Zeef, zo'n vestje net capuchon heb ik ook, maar dat is toch niet echt dik. Is idd ook voor binnen bedoeld. Waarom ligt je dochter in een buggy? Ik kijk nooit Try before you die, erger me anders dood
simbatje wijzigde dit bericht op 05-10-2008 23:16
Reden: smiley mislukt
% gewijzigd
Draaimolen en zeef, wat jammer dat jullie collega's zo reageren, echt stom hoor! Ik ben nog niet aan het werk, maar ik verwacht niet veel problemen wat collega's betreft, we werken met veel vrouwen en kolven is vrij normaal bij ons. Alleen is het altijd ruzieën qua tijd: we worden centraal gepland en ik hoor altijd problemen: kolftijd niet ingepland, kolftijd op heel onhandig moment, kolftijd wel ingepland maar twee keer meteen achter elkaar (lekker zinvol), enz....

Zeef: hoe kan je in hemelsnaam kolven en typen tegelijk, en dan ook nog dubbel kolven????? Ik krijg het nauwelijks voor elkaar om het knopje van het apparaat in te drukken...

Schoonmoeder, tja.... Ik moet zeggen dat het veel beter gaat dan verwacht eigenlijk. Mijn schoonmoeder is wel een beetje van het type "ik heb recht op mijn kleinkind" en ze vindt dat ze dochter veel te weinig ziet (terwijl ik het juist heel veel vind). Maar ze weet ook dat wij daar anders over denken, en ze probeert zich echt in te houden. Wel krijgen we altijd te horen dat ze Lillameisje al zo lang niet gezien heeft, en ik hoor daar ook altijd wel een verwijt in (maar dat kan mijn interpretatie zijn natuurlijk). Maargoed, ik was van te voren bang dat ze elke dag op de stoep zou staan om haar kleinkind even te zien. Zoiets had ze ook gezegd: "leuk, ik kan gewoon altijd even langskomen als ik zin heb om de baby te knuffelen!" tja, dat zag ik niet zitten dus!!! Maar dat valt dus ook erg mee, tot nu toe.

Wel heeft ze de neiging hebben om Lillameisje zo uit mijn armen te pakken, dat vind ik zo erg!!!! Ik weet dat het puur enthousiasme is, maar vráág het even!!! Of wacht tot ik haar geef, want dat doe ik heus wel, ik weet hoe leuk ze het vindt. En ik baal dan ook van mezelf, laat me overdonderen op zo'n moment. En ik ga natuurlijk ook niet met z'n tweeen aan de baby lopen trekken, dus voor ik met mijn ogen geknipperd heb heeft zij mijn dochter al op schoot. En achteraf ben ik dan boos dat ik het weer heb laten gebeuren, ik zou er een keer iets van moeten zeggen.

Lillameisje heeft nu maat 62, en de meeste dingen vallen nog vrij ruim.

Over winterjasjes; ik vind een bodywarmertje superhandig! Is niet zo'n gepruts met die armpjes, snel aan of uit, en dochter kan er tenminste nog een beetje in bewegen.Maar als het echt koud is, is het niet warm genoeg voor de armpjes natuurlijk.

Ik heb Katja ook weggezapt gisteren, sloeg echt helemaal nergens op!

Simbat, wat stom dat niemand naar je foto vroeg! Ik zou 'm gewoon opdringen en toch laten zien, dat mag best als trotse moeder vind ik!
Wie weet hoelang ik kv kan bewaren als het open is? Ik ben maar vast aan het kijken voor als ik het deze week misschien nodig heb, maar ik vond het flink prijzig (Ik heb dan hypoallergene voeding nodig). Is dit alleen maar in van die grote verpakkingen te krijgen? Ventje heeft hier misschien maar drie voedingen per week van nodig en ik weet nog niet eens of hij dit wel wil drinken.
Ico, wij geven nutrilon en achter op het pak staat dat je na opening de voeding nog 4 weken mag gebruiken.
Simbat, dat is ook niet leuk als niemand om een foto vraagt. Ik doe dat zelf ook altijd, ook uit nieuwsgierigheid trouwens :-) Ben altijd benieuwd hoe zon kleintje eruit ziet. Ik nam in het begin ook overal een foto van zoon mee naar toe. Als ze er niet om vroegen, liet ik m gewoon uit mezelf zien. Ik glom van trots en zag eigenlijk amper de reacties...haha. Was nog te vol van alles.
Dochter draagt wel een winterjasje, mt 68. Ze vindt het heerlijk zitten, lekker zacht. Ik moet wel zeggen dat ik odchter makkelijk op de arm even met naar buiten neem, ze ligt lang niet altijd in de wagen of maxicosi.

Ico; kunstvoeding is open geloof ik 3 a 4 weken houdbaar, uit een pak haal je ongeveer 33 flessen (staat op de verpakking, verschild per voedingssoort, maar bij AR is het 33) van 180 cc water met 6 schepjes. Ik heb voorheen wel van die kleine pakjes gehad, maar volgens mij bestaaan die inderdaad alleen maar in standaardvoeding.

Dochter ligt vandaag weer heel veek te kletsen, gezellig. Ze ligt nu op het tapijt met een rammelaar in haar handen hele verhalen te vertellen tegen de rammelaar, geweldig. Wij oefenen wel een beetje met rollen, maar vooral omdat ik dat een leuk spelletje vind en zij ook, moet ze heel hard om lachen. Betwijfel alleen of ze er sneller van gaat rollen. Dochter kon met 7 weken al van buik naar rug rollen en deed dat vervolgens weken niet, nu soms haha. Andersom kan ze nog niet trouwens, beweegt daar ook niet genoeg voor.

Ga maar weer eens iemand een schone luier geven, het stinkt hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven