Gezondheid alle pijlers

Allergisch voor deodorant

26-08-2015 15:03 53 berichten
En nog voor veel meer. Eigenlijk voor alles wat te maken heeft met zeep, cremes enz. enz.

Maar heel veel dingen kan ik vermijden. Deo alleen niet, dat heb ik echt nodig.

Wat heb ik al geprobeerd: deoleen, neutral, mengsels met soda, een mineraalsteen die je onder je oksels smeert. Op dit moment gebruik in nog Sanex sensitive. Dat ging nog wel, zeker als ik af en toe een paar dagen rust nam en niets gebruikte.

Maar nu krijg ik daar ook steeds meer last van, na twee dagen begint het al te jeuken. Dus ik ben bang dat ik daar binnenkort ook mee moet stoppen.

Maar wat dan? Zonder deo kan ik niet. Begin een beetje wanhopig te worden.
Ik herhaal hem even: Botox!
Even een update.

De lush deo Aromaco heb ik geprobeerd, ik vond de deowerking erg goed! Helaas kreeg ik er toch uitslag van. Heb mijn oksels nu even laten rusten, geen deo gebruikt.

Vanaf maandag ga ik Zarqa proberen en ik heb Eucerin besteld. Wil dan de ene oksel Zarqa proberen en de andere Eucerin. Hopelijk lukt het met een van die twee wel.
quote:Gravinnetje schreef op 26 augustus 2015 @ 17:58:

De enige deo waar ik geen jeuk van krijg is die van Sanex, de sensitive. Alle anderen staan garant voor jeuk. Ook die van Sanex.

Gebruik je een roller of spuit?

Heeft de dokter geen alternatief?

Deoleen schijnt voor velen te werken. Helaas werkte die voor mij ook niet maar dat is wellicht nog een optie?Grappig, voor mij inderdaad ook sanex sensitive. En dan alleen de spray. Deoleen werkt bij mij ook niet.
Ben ook bij mijn huisarts geweest en die heeft overlegd met de dermatoloog. Die raadde deoleen aan, maar daar heb ik niets aan want die werkt voor geen meter als deodorant.

Verder raadde hij mij aan om nieuwe deodorant altijd een paar dagen op de binnenkant van mijn onderarm uit te proberen. Als dat goed gaat, dan op mijn oksels. Dat heb ik gedaan met die Zarqa en die heb ik net voor het eerst onder 1 oksel gedaan. Even een paar dagen afwachten hoe dat gaat.
Allergoloog?
quote:stadenland schreef op 31 oktober 2015 @ 08:32:

Allergoloog?

Oh, ik wist helemaal niet dat die bestaan! Heb meteen even gekeken op google en in mijn stad hebben we er eentje in het ziekenhuis bij de afdeling dermatologie.

Misschien een goed idee om me daar eens naar te laten doorverwijzen. Bedankt voor de tip.
Graag gedaan. Ik ben apothekersassistente, wij zien wel eens recepten daar vandaan, vandaar. Hopelijk kun je er wat mee. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Medex, te koop de de ( reform ) drogist. Daar zit een heleboel niet in wat in gewone deo wel zit. Ik vind het super spul en het ruikt naar menthol.
Aluinblokje al eens geprobeerd?
Botox is inderdaad een hele goede optie. Klinkt misschien een beetje raar, maar het werkt echt. M'n neef is (was) een enorme zweter en heeft dat gedaan, en werkte super.

Hoef je niks op je huid te smeren, EN er is geen zweetgeur.
Met hetzelfde probleem ben ik ook eens naar de huisarts gegaan en die raadde mij aan om te scrubben met jodium. Als je om de dag 5 minuten met jodium (vloeibaar, verkrijgbaar bij de apotheek) scrubt, dood je de bacteriën en blijft de zweetgeur zo'n twee dagen weg. Het kost je 10 min. extra onder de douche, maar het is een prima oplossing.
Gelukkig ben ik niet ongelukkig
Ik gebruik een 100% mineralen stick v Crystal.

Te koop bij het kruidvat.

Voor mij nooit meer een 'normale' deo.
Ik moet alle deo's met o.a. ingrediënt aluminium (in allerlei voorkomens) mijden. Het is bekend dat dit allergische reacties kan geven.

Voor de etikettelezers.
Ik krijg ook jeuk van bijna alle deo's. De enkele deo's waar ik géén jeuk van krijg, helpen niet. Had er eindelijk een gevonden die prima hielp en war ik geenn jeuk van krijg (Bourjois mineral), is ie nergens meer te vinden

Ik ga die van Lush ook proberen! Bedankt voor de tip!
quote:yolo8 schreef op 01 november 2015 @ 11:05:

Botox is inderdaad een hele goede optie. Klinkt misschien een beetje raar, maar het werkt echt. M'n neef is (was) een enorme zweter en heeft dat gedaan, en werkte super.

Hoef je niks op je huid te smeren, EN er is geen zweetgeur.Maar hóe werkt dat? Dat is best duur toch? En moet je dat vaak herhalen?
Even wat gekopieerd

Deze injectable behandeling met Botuline toxine blokkeert de werking van zenuwen die zweetklieren prikkelen, waardoor voorkomen wordt dat de klieren zweet produceren. De behandeling die het meest door onze artsen wordt uitgevoerd is de anti-transpiratie behandeling van beide oksels. Eventueel kunnen ook handen behandeld worden. Nadat de arts de prikplaatsen heeft afgetekend krijgt u een aantal prikjes per oksel. U heeft de eerste keer 4-6 maanden plezier van een Botuline toxine anti-transpiratie behandeling. Het effect van een vervolgbehandeling houdt 6-12 maanden aan.

Varieert tussen 495-650 euro Dus misschien als allerlaatste optie.
quote:mick87 schreef op 26 augustus 2015 @ 15:06:

Ik maak altijd zelf deo met kokosolie bakingsoda en.maizena. Werkt goed! Mocht je reageren op baking soda het eruit laten of minder. Anders alleen kokosolie. Helpt ook!Ik ook! Ik heb heel lang een deo steen gebruikt maar die werkte op een gegeven moment niet meer goed. Toen ben ik deze deo gaan maken. Een tip: de kokosolie goed verwarmen, dan de baking soda en maizena erbij doen en heel goed met een garde kloppen zodat alle klontjes eruit gaan. Dan in een potje schenken en laten uitharden. Ik meng er zelf ook altijd nog een paar druppels etherische olie door (vanille). Deze deo werkt echt super, ik heb ook echt minder vochtige oksels en ben helemaal geurloos, ook na een dag werken. Nooit meer wat anders voor mij!
quote:teletascha schreef op 31 oktober 2015 @ 22:48:

Aluinblokje al eens geprobeerd?Ik denk dat dat allergie-technisch wel goed werkt want er zit geen troep in, maar na een hele tijd dit gebruikt te hebben werkte het bij mij niet meer. Ik rook weer zweetgeur en had klotsoksels. Wat je ook met aluin kunt doen is er brokjes van maken met een hamer en die in een oud deo flesje doen met water erbij. Dan lossen ze op en kun je die oplossing zo onder je oksels smeren.
quote:fellowes schreef op 31 oktober 2015 @ 21:07:

Ik gebruik Medex, te koop de de ( reform ) drogist. Daar zit een heleboel niet in wat in gewone deo wel zit. Ik vind het super spul en het ruikt naar menthol.Ook ooit gehad. Ik vond het vreselijk stinken. Het komt volgens mij op hetzelfde neer als de bakingsoda deo die je voor een fractie van de prijs van medex kunt maken. Kost bijna niks en is super effectief.
Die aluinblokjes werken bij mij helemaal niet.

Ik transpireer niet heftig, maar heb toch een deo nodig. Met die blokjes ruik ik mezelf de hele dag.
Aluinblokje heb ik volgens mij wel ooit geprobeerd.

Medex ken ik niet, ik heb het even gegoogled, maar vind het erg duur om uit te proberen.

Ik heb ook wat ik hierboven lees: alle effectieve deo's krijg ik uitslag van en de deo's waar ik geen uitslag van krijg zijn niet bijster effectief. Gisteren en vandaag het ik Zarqa gebruikt en ik heb nog geen jeuk, maar echt lekker fris ruik ik niet. Maar even afwachten of ik het echt fijn vind.

Anders ga ik die optie van jodium onder douche misschien ook proberen.
TO je moet het wel langere tijd proberen. Toen ik overstapte naar een natuurlijke deo begon ik meer te zweten dan normaal. Na 2 wkn ofzo waren mn zweetklieren gestabiliseerd. Weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven..

Nu ben ik alleen maar tevreden en doe een jaar met zo'n mineralen steen.
De Sanex Zero met aluin werkt bij mij. Geen jeuk. Geen stank, behalve als ik stress heb gehad. Dan heb ik wel opeens zo'n vieze zweetgeur.

Bevat geen aluminium!
Heb je Ohm al eens geprobeerd? Superdeo, wel wat prijzig.
Mijn man heeft hetzelfde, allergisch voor alles waar parfum in zit.

De enige deodorant die hij kan gebruiken is Deoleen en dan degene zonder parfum én zonder alcohol.

Bij hem werkt deze deodorant wel goed overigens.

Hetzelfde probleem met de douchegel. Op dit moment gebruikt hij Sanex, alles 0%. dat gaat tot zover goed.

Succes ermee, het is heel erg vervelend, want je moet overal mee opletten, bv ook met de waspoeder.

groetjes Giraf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven