Kerst doorgeefbox

17-10-2015 14:55 151 berichten
Een tijd geleden is er meerdere keren een doorgeefbox geweest met keukenbenodigdheden. Ik dacht ik kijk eens of er interesse is voor een kerst doorgeefbox.

Het principe is simpel, ik maak een doos met allerlei kerst/winter dingen die ik niet meer nodig heb. De volgende pakt eruit wat hij/zij leuk vind en vult de doos weer aan met spullen die hij/zij over heeft hierbij is het wel de bedoeling dat het een beetje in verhouding is zodat de volgende ook wat te kiezen heeft.

De enige kosten die je hieraan hebt zijn de verzendkosten, de box moet wel onder de 10 kilo zijn zodat het bedrag rond de 7 euro blijft. Als je hieraan mee doet is het wel van belang dat je dit geld hebt. Het is voor niemand leuk als de box ergens lang blijft hangen omdat het loon/uitkering/toeslagen moment nog niet daar is.

Je kan alleen meedoen als je ook daadwerkelijk op dit forum schrijft, meelezers zonder nick kunnen dus niet meedoen. Mailen hierover heeft geen zin.

Ikzelf dacht eraan om maximaal 10 mensen deel te laten nemen zodat de box weer ruim voor de kerst bij mij is. Wat mij betreft mag alles erin wat met kerst/winter te maken heeft. Groot of klein, duur of goedkoop. Ook een kookboek met kerstrecepten of knutselspullen zijn leuk. Leef je maar lekker uit.

Als je spullen uit de doos haalt is het leuk om een foto te plaatsen (kan je ook naar mij mailen wanneer je geen plakrechten hebt dan plaats ik hem namens jou) maar niet van de dingen die nog in de doos zitten dan is de verrassing groter voor de anderen.

Alleen ik krijg je adres plus degene die de box jouw kant op stuurt, ik geef dan ook door wie de doos naar wie stuurt.

Verzenden naar het buitenland is niet mogelijk ivm. kosten maar ook omdat het vaak langer duurt en dan stagneert de box en dat is jammer.

Het is nogal wat informatie en het staat misschien wat star maar uit het verleden is gebleken dat sommige dingen, die vanzelfsprekend lijken, toch goed benoemt moeten worden om de box een succes te laten zijn.

Ik hoop dat er leuke reacties komen. Meld je aan via dit topic en stuur dan een mail naar. Wie er meedoen gaan op volgorde van aanmelding dus twijfel niet te lang, vol is ook echt vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me afmelden wegens onvoorziene erg vervelende familiare omstandigheden. 😢
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Wat jammer, muze veel sterkte!

Maaike, ik heb jouw gegevens doorgegeven om als volgende te zijn.
Wat een super leuk initiatief is dit. Ik ga volgen voor het plezier.
Prima. Ik ben vrijdag tm zondag weg, maar dan kan ik het altijd maandag ophalen bij het postnl punt en dinsdags weer versturen oid. Ik heb er zin in!
Box is onderweg!
Is een bananendoos, niet heel makkelijk op de fiets mee te nemen.
Wat een leuke dingen newimproved kitty!

Fijn dat de box alweer onderweg is naar adres 2

Dit topic is genieten.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Top ik ben benieuwd! Ik ben morgen de hele dag thuis, Hoop dat ie dan komt! Vandaag zijn ze in ieder geval niet aan de deur geweest. Had geen briefje in de bus in ieder geval.
Leuk topic. Ik lees mee en geniet mee van jullie verrassingen. Ik heb helaas niet echt kerst en winterspullen. Ik heb net al kerstballen geruild met mijn schoonmoeder en dat vond ik al leuk.
Doos is binnen! Ik vermaak me nu met uitpakken! Welkome afleiding op mijn studiedag!
Ik heb nog geen plaatjesplakrechten maar dit zijn de spullen die ik uitgezocht heb!

http://i68.tinypic.com/1hzgb8.jpg

Ik maak dit jaar mijn kerstkaarten zelf heb ik besloten, vandaar het papier. IBI geeft het goede voorbeeld ;-)!

De glitterstof op rol kan ik denk ik goed gebruiken voor mijn kerstdorpje en de kerstboom vond ik gewoon leuk!

De doos is inmiddels weer in gepakt, dus als ik een adres van IBI heb gekregen zal ik hem weer doorsturen.
Speciaal voor maaike:

Wat leuk papier met een kerstpatroon! Ik heb ook dik papier met een patroon op de achterkant waar ik mijn kleurplaten op uitprint.
Leuke dingen zitten er in de box!

Ik heb wel even een lastig vraagje trouwens - sorry alvast! Ik bedenk me namelijk net dat mijn vriend af en toe nachtdienst heeft (zoals nu), en de postbode hier rond het middaguur komt. Veel te vroeg als mijn vriend ligt te slapen en ik niet thuis ben.

Kan de persoon die mijn adres doorkrijgt even wachten met doorsturen tot ik in het topic heb bevestigd dat de postbode mijn vriend niet uit bed belt? Het komt niet heel vaak voor, maar mijn vriend en ik zouden er alvast heel blij mee zijn.
Leuk Maaike

Sjatje is de volgende. Het adres is inmiddels doorgegeven aan Maaike per mail.
Wat leuk om de foto's te zien, ik verheug me al op de box. Binnenkort eens kijken wat ik er in kan stoppen.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
De kerstbox is onderweg van het noorden van het land naar het zuiden! Ik denk dat je hem morgen of vrijdag kunt verwachten Sjatje!
Spannend

Net pakjesavond
De box is binnen bij Sjatje!

Dit is haar buit:

Yes. De box is aangekomen.

Ik heb een foto naar IBI gemaild, maar zal al verklappen wat ik heb uitgekozen.

Een paar " zelfgebreide" kerstsokken die heel ouderwets aan schouw komen te hangen.

Een bordje met een kerstspreuk.

En een schattig kerstmannetje.

Alles precies mijn smaak. Dus ik ben super blij.

Er zat een glazen theelichtje in dat de reis niet overleefd heeft, dit heb weggegooit.

De doos is weer aangevuld en ingepakt. Als IBI het nieuwe adres doorgeeft, goat de box morgen weer naar volgende.

Ik ben benieuwd wat jullie kiezen.

Groetjes en veel plezier. Sjatje
00suus00 ik heb jouw adres doorgegeven als volgende!
oooh leuk alweer een foto. Deze box reist best snel rond!

Jammer dat er een theelichtje is gesneuveld.

Het is al een cadeautje om hier naar de plaatjes te kijken, lijkt mij ook leuk om de doos uit te pakken.

Ik heb tijdens het opruimen verscheidene kerst/winterspullen gevonden. Mocht er nog een plekje zijn dan mail ik graag mijn adres door. (ik ben wel volgende week op vakantie).
quote:neweve schreef op 05 november 2015 @ 19:04:

oooh leuk alweer een foto. Deze box reist best snel rond!

Jammer dat er een theelichtje is gesneuveld.

Het is al een cadeautje om hier naar de plaatjes te kijken, lijkt mij ook leuk om de doos uit te pakken.

Ik heb tijdens het opruimen verscheidene kerst/winterspullen gevonden. Mocht er nog een plekje zijn dan mail ik graag mijn adres door. (ik ben wel volgende week op vakantie).Wat mij betreft kan je je adres mailen. Ik stel wel voor om het dan als vol te bestempelen. Dan is de kans ook het grootste dat de box voor de kerst weer bij mij is en dat zou ik wel erg leuk vinden.
Leuke dingen heb je uitgezocht Sjatje! Ik vond de doos ook echt een feestje!
leuk leuk leuk...

leuk ook om te zien hoe de box reist

van IBI naar mij in het zuiden -> noorden -> zuiden -> ?
De doos is verzonden. Veel plezier Suus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven