Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Wat fijn mygue spannend ook weer! Op jou test datum heb ik eerste echo!
Oh en korfje, gefeliciteerd!
Ik mag trouwens de 15e testen maar gezien vorige ronde wacht ik nog maar een paar dagen

Skawa, mooie dag voor veel goed nieuws denk ik zo!
Jaaaaa ik ben wel gespannen vanavond veel buikpijn Pff
Spannend myque! Hopen dat het iets moois oplevert!

@Skawa: buikpijn is niet fijn :( Ben je dan nu gespannen omdat je je afvraagt of het allemaal goed gaat?

@Korfje: Heb jij eigenlijk ergens last van (zwangerschapskwaaltjes)?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Myque, wat fijn! Nu weer duimen!

Skawa, kan me voorstellen dat je let op wat er met je lichaam gebeurt! En dat is vast heel veel met een groeiend kindje!
Ik wil ook niet allemaal dieet dingen gaan doen. Als je maar goed zoekt mag je heel veel niet of kun je beter laten. Ik doe maar gewoon normaal..
Ja maar ik denk dat ik last heb van mijn darmen want tot nu toe alles goed geen bloed en vanmorgen nog even getest en ja hoor was echt een knal test zoals ik bog niet eerder gehad heb. Binnen paar sec twee dikke roze strepen.

Morgen avond komt de moeders voor moeders mevrouw die doet ook nog een test.

Korfje hoe is t met jou?
Net terug van de gynaecoloog. Clomid slaat niet meer aan, dosis moet verhoogd worden. :(

Ik wist niet dat er gewenning kon optreden met clomid. Iemand van jullie hier ervaring in?
Oh balen JC2! Zij. Meerdere dames hier die daar ervaring mee hebben. Skawa is in ieder geval nu zwanger, dus een positief verhaal! 😊

Skawa, wat heerlijk om zo'n positieve knaltest te zien!
Jc, volgens mij heeft bijna iedereen al wel een dosis-verhoging gehad. Ook als het resultaat niet voldoende is (maar 1 ei) kun je een dosis-verhoging krijgen, had ik ook...
@myque, volgens mij heb ik met clomid 100 ook maar 1 ei. Is bij ons mij int zh dus wel voldoende om door te gaan met 100 Mg.
@missyE oh, misschien dat bij IUI de spelregels weer veranderen. Ik had vorige keer bij 50mg maar 1 ei en moest deze ronde dus 100mg slikken met als resultaat 1 groot ei en 2 kleinere...
@Skawa: Toch wel fijn dat je dan een een knaltest hebt! Geeft wel weer iets vertrouwen denk ik

@Jc2: Dat is enorm balen :( Hopen dat 100 mg dan wel gaat werken. En gewenning kan inderdaad :(

@myque: Denk dat ik een van de weinigen ben met wen dosisverlaging...

@missy ecco en myque: Bij ons in het ziekenhuis hebben ze ook liever maar 1 ei.. 2 mag nog, maar zodra het er 3 worden is het teveel...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Dank voor alle felicitaties dames!

@Myque, fijn dat de IUI voor je gevoel goed is gegaan en er nu weer en TD is waar je naar uit kunt kijken. Ik ga voor je duimen!!!

@JC, bij mij sloeg 50mg helemaal niet aan en dus direct opgehoogd naar 100. Ik denk dat iedereen hier dat wel zo'n beetje gehad heeft. Helaas biedt het weinig garantie en blijft het iedere keer weer afwachten.

@Skawa, ik herken die twijfel en het letten op alle kwaaltjes enorm. Vooral omdat ik de verhalen hier over toch ongesteld worden en miskramen etc lees en weet dat er met PCOS een verhoogde kans is dat het misgaat. Ik heb inmiddels ook 3 testen gedaan haha, ze blijven gelukkig positief. Last van je darmen en steken in je buik/vagina/rug schijnen ook normaal te zijn; je baarmoeder is gewoon aan het groeien.

@MissyD Ik heb een tijdje Kh-arm gegeten. Ze zeggen dat het helpt tegen insulineresistentie, en het is goed vol te houden, maar of het nou echt effect heeft... deze cyclus heb ik juist niet zo streng geleefd en ben ik toch zwanger geworden. Ik denk dat als je toch al clomid gebruikt het misschien iets kan helpen.

Hier vandaag alle afspraken gemaakt. Echo bij de gynaecoloog (27/11), intake en echo bij de verloskundige (11/12) en Moeders voor Moeders komt vrijdagavond langs. Ik vind het wel echt heel spannend om die afspraken te plannen, want het is nog zo ver weg en straks gaat het mis... Ik geloof dat mij collega het een beetje door heeft, met alle telefoontjes en ik die steeds de kamer uit loop (en mijn enorme mindering in koffie drinken), maarja, dat is dan maar zo. Ik doe in ieder geval net alsof mijn neus bloedt. Gelukkig ga ik zondag op vakantie en hoef ik anderhalve week lang niemand voor de gek te houden. Daarna krijg ik al bijna de eerste echo en kunnen we het de opa's en oma's, mijn zusje en mijn beste vriendin vertellen. Dan wordt geheimen bewaren makkelijker. Ben van plan op werk pas iets te vertellen met 12 weken, maar weet niet of ik dat dus volhoud. Ik kan nl. echt slecht liegen

Verder nog niet echt klachten. Veel plassen, meer honger, af en toe wat steekjes en krampjes en heel soms een vlaagje misselijkheid (vooral als ik honger heb). Benieuwd of het zo blijft en of ik de vliegreis dit weekend ga overleven...
He dames ik net buiten bij de gyn.

De eerste ronde Clomid heeft gewerkt. Een klein ei dat Wss niks gaat doen en een mooi groot. Meteen ook pregnyl gekregen dus het klussen kan beginnen. De gyn gaf me ook een vitamine briefje voor mijn vriend. Bevordert de beweeglijkheid. Maar die zei meteen dat we het eerst zo wel testen komende dagen.

Dus spannend!
@korfje, de tijd kan nu niet snel genoeg gaan he? Lekker dat je nog ff op vakantie gaat! Lekker ontspannen!

@lientje, dit is de eerste eisprong met clomid toch? Fijn! En succes en plezier de komende dagen! 😉
quote:Lientj88 schreef op 02 november 2015 @ 12:27:

He dames ik net buiten bij de gyn.

De eerste ronde Clomid heeft gewerkt. Een klein ei dat Wss niks gaat doen en een mooi groot. Meteen ook pregnyl gekregen dus het klussen kan beginnen. De gyn gaf me ook een vitamine briefje voor mijn vriend. Bevordert de beweeglijkheid. Maar die zei meteen dat we het eerst zo wel testen komende dagen.

Dus spannend!Welke vitaminen, Lientje? Misschien dat dat ook nut heeft bij mijn vriend. Afgelopen zondag was het zaad namelijk een stuk minder beweeglijk dan de vorige keer. Dus als vitamines slikken daarbij kan helpen, misschien helpt dat ook bij ons!
ik zit momenteel nog maar aan 25 mg... Dus nog afwachten tot zaterdag of de eicellen gegroeid zijn... En dan pregnyl of 50 mg clomid...

Trouwens nog een vraagje voor de meer ervaren experts onder ons

Net het resultaat van het sperma onderzoek teruggekregen. De mail van mijn gyn was zoals gewoonlijk nogal kort en onduidelijk.

"""

38.5milj/ml

Mot= 32%

"""

Tja, wat moet ik hier nu mee? Kan iemand dit vertalen? Ik heb al een mail terug gestuurd voor wat meer uitleg, maar het zal wel opnieuw geen antwoord krijgen :s.

De gyn zeij de vorige keer al dat er geen afwijkingen zijn. Maar de waarden hierboven vertellen mij niet echt veel.
quote:Jc2 schreef op 02 november 2015 @ 13:32:

38.5milj/ml

10% + 22%= 32%Ik dacht: 38,5 miljoen zaadcellen per ml waarvan 10% goed beweeglijk en 22% matig beweeglijk. En dan zou je dus uitkomen op 12,3 miljoen 'bruikbare' zaadcellen. Bij een IUI poging is dit een goede score, werd mij verteld. Maar ik weet niet zeker of ik het zo goed begrepen heb...
Hey meiden

Na mijn kuurtje duphaston gisteravond ongesteld geworden dus ik ga morgen eindelijk beginnen met clomid 50mg. Ben heel benieuwd hoe ik dit ga ervaren. Volgende week op dag 10 naar het zkh voor een echo.

Skawa en korfje nog van harte gefeliciteerd! Persoonlijk vind ik het erg geruststellend om te horen dat het vrouwen lukt om zwanger te raken in de mm!
quote:myque schreef op 02 november 2015 @ 13:37:

[...]

Ik dacht: 38,5 miljoen zaadcellen per ml waarvan 10% goed beweeglijk en 22% matig beweeglijk. En dan zou je dus uitkomen op 12,3 miljoen 'bruikbare' zaadcellen. Bij een IUI poging is dit een goede score, werd mij verteld. Maar ik weet niet zeker of ik het zo goed begrepen heb...

Sorry die 10% en 22% hadden geen betekenis... (ligt aan de ipad)

Als ik de mail correct open, dan staat er mot=32%

Geen idee wat dit betekent... Is dit nu een goede uitslag?
Van Freya.nl:

Uitslagen

De criteria voor kwantiteit en kwaliteit die in deze brochure worden genoemd, zijn gemiddelden. In de Nederlandse ziekenhuizen worden verschillende telmethoden gehanteerd en daardoor kunnen grenzen en 'normaalwaarden' verschillen. Inmiddels wordt er wel gewerkt aan standaardisatie van de meetcriteria. De hieronder genoemde waarden zijn door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geadviseerd. Een andere veel gehanteerde maat is: meer dan 7 miljoen zaadcellen, 18% beweeglijkheid en 4% normale vorm. Overleg met uw eigen arts welke waarden gehanteerd worden.

Aantal

Normaal komen er gemiddeld bij een zaadlozing 100 tot 200 miljoen zaadcellen in totaal vrij. Een man wordt verminderd vruchtbaar genoemd als er minder dan 20 miljoen spermacellen per ml. ejaculaat (zaadlozing) worden aangetroffen. 'Normaal' is een ejaculaat van 20 tot 50 miljoen per ml. spermacellen. Er is sprake van een ernstige zaadafwijking als er minder dan 10 miljoen zaadcellen per ml. worden gevonden. Een lager aantal spermacellen dan normaal, wordt oligozoöspermie genoemd. Als er herhaaldelijk helemaal geen zaadcellen worden gevonden spreekt men van azoöspermie.

Beweeglijkheid

De beweeglijkheid (motiliteit) van het sperma zegt iets over de kans dat het sperma op eigen kracht naar de eicel in de eileider toe kan zwemmen. Motiliteit blijkt een zeer belangrijke waarde te zijn van zaadkwaliteit. 'Normaal' is wanneer tenminste 50% van de zaadcellen beweegt waarvan 25% goed, dus vooruit, beweegt.

De beweeglijkheid is optimaal bij een temperatuur van 37 °C (= lichaamstemperatuur). Een motiliteit van minder dan 25% vooruitbewegende zaadcellen wordt asthenozoö spermie genoemd.

Selectie van de meest beweeglijke zaadcellen is mogelijk. Deze kunnen intra-uterien (in de baarmoeder) worden geïnsemineerd.

Vorm

Bij elke man komen zaadcellen met een afwijkende vorm voor. Als meer dan 70% van de zaadcellen qua vorm (morfologie) afwijkt van het normale beeld, spreekt men van teratozoöspermie. Er is geen verband tussen teratozoöspermie van de vader en het voorkomen van erfelijke afwijkingen bij zijn kind.

Hoeveelheid semen

De hoeveelheid vocht (het volume van het semen) is normaliter tussen de 2 en 5 ml per ejaculaat. Een laag volume kan wijzen op problemen bij de productie of het niet goed kunnen ejaculeren (retrograde ejaculatie in de richting van de blaas). Dit laatste kan vastgesteld worden door urine-onderzoek; er worden dan zaadcellen aangetroffen in de urine.

Zuurgraad van het semen

Een lage zuurgraad (pH-waarde kleiner dan 7, dus te zuur semen) wordt vaak aangetroffen in combinatie met een gering volume en azoöspermie. Veelal zijn de zaadleiders dan geblokkeerd of volledig afwezig.

Mot = motiliteit

mot=32% betekent dan: 32% van de zaadcellen vooruit beweegt. 'Normaal' is wanneer tenminste 50% van de zaadcellen beweegt waarvan 25% goed, dus vooruit, beweegt.

Deze uitslag is dan ongeveer gelijk aan de uitslag van mijn vriend afgelopen zondag, voor IUI-begrippen is dit prima (maar wel minder dan normaal). Maar het is ook een momentopname want vorige keer was de MOT 66% bij mijn vriend, nu 35%. Dat kan dus schommelen.
Dames, het gaat over flixar. Ik kreeg een voorschrift en folder daaruit leid ik af dat zo k, selenium en antioxidanten belangrijk zijn om de beweeglijkheid te bevorderen. (Hier zijn ze met erg veel maar net wat minder beweeglijk maar hij heeft juist het eerste onthouden of willen horen... Mannen en hun ego )

Soit ja we weten wat doen. Bedankt iedereen we gaan er wat leuks van maken
quote:myque schreef op 02 november 2015 @ 15:19:

Van Freya.nl:

Uitslagen

De criteria voor kwantiteit en kwaliteit die in deze brochure worden genoemd, zijn gemiddelden. In de Nederlandse ziekenhuizen worden verschillende telmethoden gehanteerd en daardoor kunnen grenzen en 'normaalwaarden' verschillen. Inmiddels wordt er wel gewerkt aan standaardisatie van de meetcriteria. De hieronder genoemde waarden zijn door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geadviseerd. Een andere veel gehanteerde maat is: meer dan 7 miljoen zaadcellen, 18% beweeglijkheid en 4% normale vorm. Overleg met uw eigen arts welke waarden gehanteerd worden.

Aantal

Normaal komen er gemiddeld bij een zaadlozing 100 tot 200 miljoen zaadcellen in totaal vrij. Een man wordt verminderd vruchtbaar genoemd als er minder dan 20 miljoen spermacellen per ml. ejaculaat (zaadlozing) worden aangetroffen. 'Normaal' is een ejaculaat van 20 tot 50 miljoen per ml. spermacellen. Er is sprake van een ernstige zaadafwijking als er minder dan 10 miljoen zaadcellen per ml. worden gevonden. Een lager aantal spermacellen dan normaal, wordt oligozoöspermie genoemd. Als er herhaaldelijk helemaal geen zaadcellen worden gevonden spreekt men van azoöspermie.

Beweeglijkheid

De beweeglijkheid (motiliteit) van het sperma zegt iets over de kans dat het sperma op eigen kracht naar de eicel in de eileider toe kan zwemmen. Motiliteit blijkt een zeer belangrijke waarde te zijn van zaadkwaliteit. 'Normaal' is wanneer tenminste 50% van de zaadcellen beweegt waarvan 25% goed, dus vooruit, beweegt.

De beweeglijkheid is optimaal bij een temperatuur van 37 °C (= lichaamstemperatuur). Een motiliteit van minder dan 25% vooruitbewegende zaadcellen wordt asthenozoö spermie genoemd.

Selectie van de meest beweeglijke zaadcellen is mogelijk. Deze kunnen intra-uterien (in de baarmoeder) worden geïnsemineerd.

Vorm

Bij elke man komen zaadcellen met een afwijkende vorm voor. Als meer dan 70% van de zaadcellen qua vorm (morfologie) afwijkt van het normale beeld, spreekt men van teratozoöspermie. Er is geen verband tussen teratozoöspermie van de vader en het voorkomen van erfelijke afwijkingen bij zijn kind.

Hoeveelheid semen

De hoeveelheid vocht (het volume van het semen) is normaliter tussen de 2 en 5 ml per ejaculaat. Een laag volume kan wijzen op problemen bij de productie of het niet goed kunnen ejaculeren (retrograde ejaculatie in de richting van de blaas). Dit laatste kan vastgesteld worden door urine-onderzoek; er worden dan zaadcellen aangetroffen in de urine.

Zuurgraad van het semen

Een lage zuurgraad (pH-waarde kleiner dan 7, dus te zuur semen) wordt vaak aangetroffen in combinatie met een gering volume en azoöspermie. Veelal zijn de zaadleiders dan geblokkeerd of volledig afwezig.

Mot = motiliteit

mot=32% betekent dan: 32% van de zaadcellen vooruit beweegt. 'Normaal' is wanneer tenminste 50% van de zaadcellen beweegt waarvan 25% goed, dus vooruit, beweegt.

Deze uitslag is dan ongeveer gelijk aan de uitslag van mijn vriend afgelopen zondag, voor IUI-begrippen is dit prima (maar wel minder dan normaal). Maar het is ook een momentopname want vorige keer was de MOT 66% bij mijn vriend, nu 35%. Dat kan dus schommelen.

Hartelijk dank voor de uitleg!

Maar nu begrijp ik er niets meer van. Net gebeld met de gyn en die zegt dat de zaadkwaliteit perfect in orde is??

Volgens uw artikel klopt dit niet...

ofwel doelt die 32% op de goed vooruit bewegende cellen... Dan lijkt mij dat wel logisch...

pfff kan de gyn nu gewoon eens de tijd niet nemen om alles correct uit te leggen...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven