Wat is dit eigenlijk voor iets?

30-09-2008 00:14 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me springt soms van de hak op de tak tijdens normale gesprekken. We zitten bijvoorbeeld naar ANTM te kijken en ineens zegt ze: ik vier mijn verjaardag trouwens ook in het café.

Zoiets zegt ze dan uit het niets en het gaat dan vooral om de intonatie en ook het woord 'trouwens', dat er op zou moeten duiden dat zijn opmerking een logisch gevolg is op een eerder gesproken zin (wat het dus niet is).

Iemand een idee of het hier een lichte afwijking/stoornis betreft?
huh , ik denk meer dat TO zich afvraagt waarom mensen dat toch doen, want als jij het niet zelf bent die het doet, is het altijd vrij onlogisch. En niet dat ze denkt dat het een ECHTE stoornis is..Toch?
Haha, iedereen hier maar zeggen dat het door een zgn. intelligentie/denkvermogen komt, maar eigenlijk is het gewoon een beetje dromerigheid in combinatie met impulsief iets zeggen. Maarja, dat streelt het ego minder.....
Het wordt nog erger als je het probeert uit te leggen. Soms realiseer ik me dat mijn opmerking uit het niets komt, en dan denk ik. ok ik ga dit inleiden. Ja op dat linkertafeltje bij die reclame, ja 3 reclames geleden, bij die reclame over dat ding, daar stond zo'n kopje, en toen dacht ik, ja dat hadden wij toen ook met die vakantie en toen belde je moeder, nou ik had dus ook je moeder gisteren nog aan de telefoon over die nieuwe bank bij ikea. Zullen we groen of zwart doen?

en dan het hele verhaal stamelen omdat het onlogischer wordt met de minuut.

Dan ga ik toch voor de gouwe ouwe ook
quote:yellowlove schreef op 01 oktober 2008 @ 22:58:

Het wordt nog erger als je het probeert uit te leggen. Soms realiseer ik me dat mijn opmerking uit het niets komt, en dan denk ik. ok ik ga dit inleiden. Ja op dat linkertafeltje bij die reclame, ja 3 reclames geleden, bij die reclame over dat ding, daar stond zo'n kopje, en toen dacht ik, ja dat hadden wij toen ook met die vakantie en toen belde je moeder, nou ik had dus ook je moeder gisteren nog aan de telefoon over die nieuwe bank bij ikea. Zullen we groen of zwart doen?

Ja hetzelfde hier. Uitleggen is een ramp aangezien de gedachte die ik ervoor heb over het algemeen vrij associatief zijn. Ik heb het dus ook gelukkig kan mijn vriendin mij gewoon volgen en met mijn zusje doe ik het altijd. Wij weten vaak ook al bij het begin van de zin waar het over gaat terwijl het uit 'het niets' komt. Dat is dan natuurlijk niet zo maar vaak leggen wij dezelfde verbanden en dat is erg handig moet ik zeggen
Ik heb het met een collega ook. Hij zegt: Heb je nog...

En dan heb ik al ja gezegd. Dit komt wekelijks een paar keer voor. Echt geen telepathie hoor, maar gewoon in de gaten hebben waar een ander mee bezig is.
Ja en dan heb ik soms ook zooo geen zin om weer helemaal uit te moeten leggen waar het precies vandaan kwam die gedachte.

Het zijn ook eigenlijk vooral mannen die dat willen, die uitleg bedoel ik dus
quote:yellowlove schreef op 01 oktober 2008 @ 22:42:

huh , ik denk meer dat TO zich afvraagt waarom mensen dat toch doen, want als jij het niet zelf bent die het doet, is het altijd vrij onlogisch. En niet dat ze denkt dat het een ECHTE stoornis is..Toch?Ehm... lees haar laatste zin nog eens..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven