vraag over sleepzz melatonine
donderdag 2 oktober 2008 om 09:33
Hallo mede forummers,
Aangezien ik door een aantal ingrijpende veranderingen in mijn leven nu al 2 weken niet goed slaap en echt aan het eind ben van mijn grens, heb ik gisteren melatoine gekocht, de verkoopster vertelde dat ik er voor het slapen ging 3 tot 4 onder de tong moet laten smelten, dat heb ik gedaan en toch werd ik vanacht weer wakker, waardoor ik gewoon niet meer terug in slaap val, is de dosering te laag of is het juist te veel of is het zo dat je een spiegel moet opbouwen ? Ik kies voor melatoine omdat ik nog niet aan de echte recept slaappillen wil, omdat die toch verslavend kunnen zijn en omdat slaappillen maar 2 weken werken waarna een hogere dosering mischien tot gevolg nodig zijn, probeer ik het toch eerst op deze manier. Dus weten jullie mischien of ik meer pilletjes moet nemen en mischien op een andere wijze nemen verdeeld over de avond ?
Alvast hartelijk dank.
Girlxxx.
Aangezien ik door een aantal ingrijpende veranderingen in mijn leven nu al 2 weken niet goed slaap en echt aan het eind ben van mijn grens, heb ik gisteren melatoine gekocht, de verkoopster vertelde dat ik er voor het slapen ging 3 tot 4 onder de tong moet laten smelten, dat heb ik gedaan en toch werd ik vanacht weer wakker, waardoor ik gewoon niet meer terug in slaap val, is de dosering te laag of is het juist te veel of is het zo dat je een spiegel moet opbouwen ? Ik kies voor melatoine omdat ik nog niet aan de echte recept slaappillen wil, omdat die toch verslavend kunnen zijn en omdat slaappillen maar 2 weken werken waarna een hogere dosering mischien tot gevolg nodig zijn, probeer ik het toch eerst op deze manier. Dus weten jullie mischien of ik meer pilletjes moet nemen en mischien op een andere wijze nemen verdeeld over de avond ?
Alvast hartelijk dank.
Girlxxx.
donderdag 2 oktober 2008 om 09:37
Oja... ter aanvulling wat ik zelf al doe om te relaxen ik ben bezig met ontspanningsoefeningen en laat alle caffeine houdende dranken ver van mij af, dus daar let ik al op, en de gebeurtenissen die zo ingrijpend zijn voor mijn leven zijn op 1 na erg positief de andere word aan gewerkt d.m.v. gesprekken.
donderdag 2 oktober 2008 om 09:38
Niets is zo vervelend als slecht slapen. Melatonine is een goede inslaper mits de dosering goed is. Inderdaad is het te verkrijgen bij de drogist maar de dosering is heel erg laag.
Voor een hogere dosering zul je naar de huisarts moeten. Sommigen hebben echt wel 5 mg nodig om in te kunnen slapen!
Veel succes!
Voor een hogere dosering zul je naar de huisarts moeten. Sommigen hebben echt wel 5 mg nodig om in te kunnen slapen!
Veel succes!
donderdag 2 oktober 2008 om 09:54
2 weken is nog niet echt een slaapprobleem volgens medische termen. Ik heb nu 2 jaar slapeloosheidsklachten..en oa baan er door verloren.
In feite wordt melatonine gebruikt om je biologische klok te resetten. Volgens de arts van het slaapcentrum is het gebruik van melatonine niet gegrond bij slaapproblemen maar meer bij jetlags (boeit het zeg ik dan het werkt wel , maar goed;)
Het beste is om je melatonine niet vlak voor het slapen in te nemen maar 2 uurtjes daarvoor. De dosering is wel oke . Als je meer gaat gebruiken kan je erg duf gaat worden overdag. Ik zou je aanraden als het probleem een paar weken blijft bestaan naar je huisarts te gaan.
Bij mij werkt sporten (hardlopen) goed. Hoef je geen slaapmiddelen te slikken.
Succes!
In feite wordt melatonine gebruikt om je biologische klok te resetten. Volgens de arts van het slaapcentrum is het gebruik van melatonine niet gegrond bij slaapproblemen maar meer bij jetlags (boeit het zeg ik dan het werkt wel , maar goed;)
Het beste is om je melatonine niet vlak voor het slapen in te nemen maar 2 uurtjes daarvoor. De dosering is wel oke . Als je meer gaat gebruiken kan je erg duf gaat worden overdag. Ik zou je aanraden als het probleem een paar weken blijft bestaan naar je huisarts te gaan.
Bij mij werkt sporten (hardlopen) goed. Hoef je geen slaapmiddelen te slikken.
Succes!

donderdag 2 oktober 2008 om 10:45
linkje naar "mijn" merk melatonine.
Ik gebruik af en toe deze soort, en die bevalt me goed. Ik heb het van de huisarts voorgeschreven gekregen omdat ik "echte" slaapmiddelen niet aandurfde met een baby in huis. Het is gewoon te bestellen in de apotheek.
De dosering melatonine is in alle "vrij verkrijgbare" soorten hetzelfde. Bij de vitaminezaak werd mij verteld dat zij als eerste startdosis van een ander merk 30 tabletjes (hele kleine tabletjes) adviseerden, en elke dag met 5 stuks afbouwen.
In de soort die ik slik zitten ook nog valeriaan, passiebloem en hop.
Ik gebruik af en toe deze soort, en die bevalt me goed. Ik heb het van de huisarts voorgeschreven gekregen omdat ik "echte" slaapmiddelen niet aandurfde met een baby in huis. Het is gewoon te bestellen in de apotheek.
De dosering melatonine is in alle "vrij verkrijgbare" soorten hetzelfde. Bij de vitaminezaak werd mij verteld dat zij als eerste startdosis van een ander merk 30 tabletjes (hele kleine tabletjes) adviseerden, en elke dag met 5 stuks afbouwen.
In de soort die ik slik zitten ook nog valeriaan, passiebloem en hop.
donderdag 2 oktober 2008 om 10:52
De melatonine die vrij verkrijgbaar is, is heel laag gedoseerd.
0,1 mg per tabletje. Twee tabletjes is dus heel weinig.
Terwijl de melatonine die door een arts wordt voorgeschreven, minstens 2,5 mg is. Maar liefst 25x zo hoog dus.
Je kunt er niet aan verslaafd raken en je wordt er niet suf van.
In het ziekenhuis waar ik werk wordt het zelfs voorgeschreven aan hyperactieve kinderen.
In de VS is het vrij verkrijgbaar. Vorig jaar heb ik twee grote potten van 3 mg meegebracht. Daar neem ik een kwart tablet van in als ik niet kan slapen en doe járen met die potten. Jammer dat dat in NL niet meer vrij verkrijgbaar is.
0,1 mg per tabletje. Twee tabletjes is dus heel weinig.
Terwijl de melatonine die door een arts wordt voorgeschreven, minstens 2,5 mg is. Maar liefst 25x zo hoog dus.
Je kunt er niet aan verslaafd raken en je wordt er niet suf van.
In het ziekenhuis waar ik werk wordt het zelfs voorgeschreven aan hyperactieve kinderen.
In de VS is het vrij verkrijgbaar. Vorig jaar heb ik twee grote potten van 3 mg meegebracht. Daar neem ik een kwart tablet van in als ik niet kan slapen en doe járen met die potten. Jammer dat dat in NL niet meer vrij verkrijgbaar is.
donderdag 2 oktober 2008 om 10:59
donderdag 2 oktober 2008 om 11:07
donderdag 2 oktober 2008 om 12:18

donderdag 2 oktober 2008 om 12:32
Mijn zus heeft melatonine gekregen op doktersrecept terwijl ze last had van ME (chronisch vermoeidheidziekte). Ze had ook problemen om in slaap te komen en haar biologische klok werkte niet goed. Bij haar heeft het juist niet geholpen maar haar nog zieker gemaakt.... Het schijnt dat als je al last hebt van vermoeidheid dat melatonine dit kan versterken. Met een lage dosis zal je hier niet snel last van krijgen maar pas op met een te hoge dosis!
donderdag 2 oktober 2008 om 15:53
ik heb vernomen dat de dosering juist niet zoveel uitmaakt. Ik gebruik het voor jetlag. Kreeg 1 mg tabletten en mijn reisgenoot kreeg van een andere dokter 5 mg. Het werkte bij ons allebei even goed (geen jetlag terwijl ik die vroeger wel had).
Ben gaan googelen en vond toen dat een hoge dosering niet nodig is. Heb alleen geen link meer bij de hand. Maar 0,1 is wellicht wél te weinig.
Maar het helpt idd alleen voor inslapen, niet voor doorslapen.
Misschien moet je eens een jointje roken voor het slapengaan? Vroeger toen ik nog blowde sliep ik als een roos. Nu heb ik ook meer moeite met doorslapen. Lijkt me in elk geval beter dan slaappillen.
Ben gaan googelen en vond toen dat een hoge dosering niet nodig is. Heb alleen geen link meer bij de hand. Maar 0,1 is wellicht wél te weinig.
Maar het helpt idd alleen voor inslapen, niet voor doorslapen.
Misschien moet je eens een jointje roken voor het slapengaan? Vroeger toen ik nog blowde sliep ik als een roos. Nu heb ik ook meer moeite met doorslapen. Lijkt me in elk geval beter dan slaappillen.
.
donderdag 2 oktober 2008 om 17:25
Bedankt voor het meedenken en alle tips !
Placebo pillen zullen het niet zijn, want er zit wel de stof melatoine in, maar zoals jullie al zeggen is dat idd maar 0,1 mg.
Ik kijk aankomende nacht nog even aan, morgen ben ik gelukkig vrij van het werk, dus mocht ik vanacht wederom slecht slapen, bel ik morgen ochtend de huisarts en vraag om de 5 mg melatoine op recept basis.
Nou zou zeggen slaap lekker voor straks hihi.
Girlxxx.
Placebo pillen zullen het niet zijn, want er zit wel de stof melatoine in, maar zoals jullie al zeggen is dat idd maar 0,1 mg.
Ik kijk aankomende nacht nog even aan, morgen ben ik gelukkig vrij van het werk, dus mocht ik vanacht wederom slecht slapen, bel ik morgen ochtend de huisarts en vraag om de 5 mg melatoine op recept basis.
Nou zou zeggen slaap lekker voor straks hihi.
Girlxxx.
vrijdag 3 oktober 2008 om 01:05
vrijdag 3 oktober 2008 om 01:20
Ik heb die van 0,1 mg. een jaar of twee geleden gekocht. Bij mij had het weinig effect. Soms nam ik er een stuk of 10 en dacht dat dat heel veel was, maar hielp nog steeds niet.
Ik heb nu tabletten van 1,5 mg. per stuk en daar slik ik er 2 van. 3,0 mg., dus. Dat helpt bij mij wel. Als ik slaperig word, moet ik dan ook wel echt vrij snel naar bed gaan (geen uur wachten), anders is het stofje bij mij al over z'n piek heen en helpt het niet meer.
Zoals al eerder opgemerkt; het is bij uitstek een inslaper, geen doorslaper.
Overigens merk ik het de dag erna wel degelijk; ik ben duidelijk wat suffer dan. Ik gebruik het dan ook maar eens in de twee weken, als ik weer eens een enorm slaaptekort heb opgebouwd en graag eens een keer vroeg wil gaan slapen.
Ik heb nu tabletten van 1,5 mg. per stuk en daar slik ik er 2 van. 3,0 mg., dus. Dat helpt bij mij wel. Als ik slaperig word, moet ik dan ook wel echt vrij snel naar bed gaan (geen uur wachten), anders is het stofje bij mij al over z'n piek heen en helpt het niet meer.
Zoals al eerder opgemerkt; het is bij uitstek een inslaper, geen doorslaper.
Overigens merk ik het de dag erna wel degelijk; ik ben duidelijk wat suffer dan. Ik gebruik het dan ook maar eens in de twee weken, als ik weer eens een enorm slaaptekort heb opgebouwd en graag eens een keer vroeg wil gaan slapen.
vrijdag 3 oktober 2008 om 08:38
Toeval bestaat niet haha, maar ik heb gisteravond het volgende gedaan, ik heb op eigen houtje 6 pilletjes genomen, het dubbele van eergisteravond, en ik ben echt slaperig m'n bed ingedoken rond 22.30 en ik ben echt binnen 5 minuten in slaap gevallen athans naar mijn idee, ik ben vanacht 2 keer wakker geworden, maar ben blijven liggen en toch weer snel in slaap gevallen, of het nou het pilletje is die heeft gewerkt of dat ik gewoon echt totaal moe was ? geen idee, maar kan vertellen dat ik mij nu echt goed voel en niet zo ellendig. Toch juich ik nog niet te vroeg eerst kijken hoe het blijft gaan, en gaat het toch weer fout ga ik toch over op jullie advies !
Nogmaals bedankt voor het meedenken !
groetjes Girl.
Nogmaals bedankt voor het meedenken !
groetjes Girl.
vrijdag 3 oktober 2008 om 17:34
Ik heb ze ook een tijdje gebruikt in een zware periode in mijn leven (na overlijden vader) en ik heb het tel.nr gebeld wat op het potje staat voor info. Daar zeiden ze dat je inderdaad wel met 20 pilletjes moest beginnen en langzaam af moet bouwen en dat het geen kwaad kan. Nu ben ik nooit zo voor medicijnen maar als hetmoet dan moet het vandaar dat ik dit liever wilde proberen dan slaaptabletten van de dokter.
Ik ben begonnen met 6 pilletjes en afgbouwd tot 2 of 3 en ik moet zeggen het werkte bij mij wel! Ik was er erg blij mee.
Je word ook niet suf wakker of zo.
voor mij was het een half jaar lang een uitkomst!
Ik ben begonnen met 6 pilletjes en afgbouwd tot 2 of 3 en ik moet zeggen het werkte bij mij wel! Ik was er erg blij mee.
Je word ook niet suf wakker of zo.
voor mij was het een half jaar lang een uitkomst!

zaterdag 4 oktober 2008 om 10:43
Je kunt ze gewoon online kopen zonder doktersrecept.
http://www.import-usa.nl/website/index. ... uct=113463
http://www.import-usa.nl/website/index. ... uct=113463
zaterdag 4 oktober 2008 om 15:53
Gisteravond weer 6 ingenomen en heb weer heerlijk geslapen, dus het werkt bij mij echt goed.
Wie weet leest hier nu iemand mee die hetzelfde probleem heeft dus wie weet heeft het dan op jou/jullie ook een positieve werking, 4 pilletjes waren te weinig hoor, maar ik ga volgende week al proberen af te bouwen naar 5 dan 4 enz...!
Slaap lekker;)
Wie weet leest hier nu iemand mee die hetzelfde probleem heeft dus wie weet heeft het dan op jou/jullie ook een positieve werking, 4 pilletjes waren te weinig hoor, maar ik ga volgende week al proberen af te bouwen naar 5 dan 4 enz...!
Slaap lekker;)