Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:linjmh schreef op 29 oktober 2015 @ 17:59:

Ja dat opstarten :( een kant gaat als een zonnetje, een kant is echt heel pijnlijk. En die borst is ook nog eens mega gestuwd, terwijl die andere er al weer netjes uitziet. Eerste keer ook even een paar weken gerommeld, maar ik heb zo bijzonder veel productie, bij stuwing zit t tot m'n sleutelbeen, auw!!!

Ja bij mij werkt het ook zo. Mijn theorie is dat de aanhap verkeerd is waardoor pijnlijk en baby minder goed leegdrinkt aan die kant. Maar ik heb ook al meermaals gedacht, misschien haal ik baby eerder weg bij die borst omdat ik het een verschrikking vind.

Hoe dan ook, ik weet en hoop dat het snel beter wordt.

Ik ben iig de stuwingsfase voorbij. Thank god!!

En dan al die bv sites dat bv het makkelijkst en eenvoudigst is. Nou een fles lijkt me nu super. Gelukkig weet ik dat er betere tijden komen.
Dan ook maar even een bv-klacht: de hele bv loopt als een ... (tiet... hihi), maar nu wil meneer 's nachts maar 1 kant leegdrinken. Daarna is hij echt in diepe, diep slaap. Ook tussendoor luier verschonen helpt niet. Dus dan mag ik nog naar beneden om de andere kant te kolven (bah, beneden is koud en donker en dan voel ik me allenig en zielig), of ik kruip weer in bed, maar wordt dan een uur later wakker van de pijn in de volle borst!
quote:Liefhebber1977 schreef op 30 oktober 2015 @ 08:22:

Dan ook maar even een bv-klacht: de hele bv loopt als een ... (tiet... hihi), maar nu wil meneer 's nachts maar 1 kant leegdrinken. Daarna is hij echt in diepe, diep slaap. Ook tussendoor luier verschonen helpt niet. Dus dan mag ik nog naar beneden om de andere kant te kolven (bah, beneden is koud en donker en dan voel ik me allenig en zielig), of ik kruip weer in bed, maar wordt dan een uur later wakker van de pijn in de volle borst!

Wat goed dat je dan wel gaat, alleen...ik ben dan zo bang dat ik die productie waar de baby niet om vraagt in stand houdt.

Misschien gaat je zoon binnenkort wel heel de nachtvoeding laten vallen. Of is dat te optimistisch gedacht?

Het wordt hier bijna een borstvoedingstopic klaagtopic .
Ja ik vind bv ook echt hárd werken in t begin. T is inderdaad dat ik weet hoe makkelijk het gaat zijn, en dat met de fles je ook nog steeds gebroken nachten hebt, maar ik had het van de week echt he le maal geschoten...

Dat van die ene borst en dan s nachts kolven had ik de vorige keer ook. Duurde een week of twee waarin ik steeds minder kolfde en toen verviel die voeding, konden we doorslapen en had ik 3 liter in de vriezer

Dus t had een voordeel...

Nog een klachtje: iedereen heeft t over het heerlijke weer maar ik ben al meer dan een week niet buiten geweest :( ik wéét niet eens wat voor weer t is, t gaat allemaal langs me heen...
Ik ga gewoon in de tuin zitten met baby ingepakt in de wagen. Baby slaapt dan extra goed en ik zie de zon nog even.

Vandaag zo even bijgekletst met een vriendin. Ik had bijna het idee dat het leven weer normaal was :-).
Hoera! Ik ben buiten! Ik zit op een bankje in de zon en man is de oudste aan t afjakkeren
quote:linjmh schreef op 30 oktober 2015 @ 10:08:

Ja ik vind bv ook echt hárd werken in t begin. T is inderdaad dat ik weet hoe makkelijk het gaat zijn, en dat met de fles je ook nog steeds gebroken nachten hebt, maar ik had het van de week echt he le maal geschoten...

Dat van die ene borst en dan s nachts kolven had ik de vorige keer ook. Duurde een week of twee waarin ik steeds minder kolfde en toen verviel die voeding, konden we doorslapen en had ik 3 liter in de vriezer

Dus t had een voordeel...

Nog een klachtje: iedereen heeft t over het heerlijke weer maar ik ben al meer dan een week niet buiten geweest :( ik wéét niet eens wat voor weer t is, t gaat allemaal langs me heen...Haha, ik ben sinds 2 dagen elke dag even kwartiertje gaan wandelen, verder/langer lukt niet want die rot hechtingen doen nog zeer (zoon was afgelopen donderdag 2 weken oud) Borstvoeding loopt hier iets te hard, hij verslikt zich steeds en kan de borst niet goed pakken, hij maakt al van die zuinige hapjes. Moet hem soms wel 6-7x laten happen voordat ie goed zit, zucht. Al 2x mijn borsten leeg gekolfd de afgelopen week, want er zaten harde bulten in die zoon ook niet weggedronken kreeg. Wel al zo'n 150ml melk in de vriezer liggen nu, dus dat scheelt wel :P Ingevroren in een ijsblokjeshouder dus kan straks met 1-2 ijsblokjes gaan oefenen met fles ( 1 blokje is ongeveer 15ml)
Vandaag vroeg een vreemde man bij de groenteboer of ik in verwachting was
Ahhhh dat is evil :(
quote:linjmh schreef op 31 oktober 2015 @ 20:58:

Ahhhh dat is evil :(Extra reden om toch maar naar de sportschool te gaan
Kraambezoek dat zegt: 'als jullie ons zat zijn, dan zeggen jullie het maar he'

Grrrr... Ga gewoon zelf na een uurtje weg.

Ben gewoon demonstratief de tafel gaan dekken...
quote:Lieveleen schreef op 01 november 2015 @ 09:32:

Kraambezoek dat zegt: 'als jullie ons zat zijn, dan zeggen jullie het maar he'

Grrrr... Ga gewoon zelf na een uurtje weg.

Ben gewoon demonstratief de tafel gaan dekken...Ja lieveleen, dat topt toch wel alles, gemeen van ze hoor!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Liefhebber1977 schreef op 30 oktober 2015 @ 08:22:

Dan ook maar even een bv-klacht: de hele bv loopt als een ... (tiet... hihi), maar nu wil meneer 's nachts maar 1 kant leegdrinken. Daarna is hij echt in diepe, diep slaap. Ook tussendoor luier verschonen helpt niet. Dus dan mag ik nog naar beneden om de andere kant te kolven (bah, beneden is koud en donker en dan voel ik me allenig en zielig), of ik kruip weer in bed, maar wordt dan een uur later wakker van de pijn in de volle borst!fijn dat het zo goed verloopt. is het anders een idee om allebei de borsten voor 50% te doen? of wordt je dan later alsnog wakkeer met 2 pijnlijke borsten? (ik ben een noob, nu 28 wk en ik nog geen idee )
quote:ourea schreef op 01 november 2015 @ 09:51:

[...]

fijn dat het zo goed verloopt. is het anders een idee om allebei de borsten voor 50% te doen? of wordt je dan later alsnog wakkeer met 2 pijnlijke borsten? (ik ben een noob, nu 28 wk en ik nog geen idee )Zou ik niet doen hoor. Dan krijt je kind teveel voor melk binnen, en daardoor weer meer kans op krampjes.
quote:ourea schreef op 01 november 2015 @ 09:51:

[...]

fijn dat het zo goed verloopt. is het anders een idee om allebei de borsten voor 50% te doen? of wordt je dan later alsnog wakkeer met 2 pijnlijke borsten? (ik ben een noob, nu 28 wk en ik nog geen idee )Volgens mij is dat niet zo handig. De dikke meer voedende melk zit (zeg maar) achterin.
If you can dream it, you can do it.
Dat klopt. De eerste melk is waterig en dorstlessend, daarna komt de dikkere melk met meer voedingsstoffen.
quote:kersopdetaart schreef op 29 oktober 2015 @ 18:41:

[...]

Ja bij mij werkt het ook zo. Mijn theorie is dat de aanhap verkeerd is waardoor pijnlijk en baby minder goed leegdrinkt aan die kant. Maar ik heb ook al meermaals gedacht, misschien haal ik baby eerder weg bij die borst omdat ik het een verschrikking vind.

Hoe dan ook, ik weet en hoop dat het snel beter wordt.

Ik ben iig de stuwingsfase voorbij. Thank god!!

En dan al die bv sites dat bv het makkelijkst en eenvoudigst is. Nou een fles lijkt me nu super. Gelukkig weet ik dat er betere tijden komen.haha, helemaal met je eens! Vannacht kwam zoon om de 1,5 uur, waar was mijn slaap zucht. Zoon hier heeft ook wat moeite met goed aanhappen, vooral rechts, tepel is daar stukje groter dan links. Gelukkig voor mij heb ik links de meeste productie, en drinkt zoon beter uit links. Net wel ff gekolfd, want het bleef pijn doen. Druk is er nu af, en dat lucht behoorlijk op. Zoon is hier 2,5 week nu.
Tvp.. nog een paar weekjes te gaan voor het bij mij ook zover is.
aaah thanks italiagirl, mel.nl en Sofief, weer wat geleerd. ik heb over 3 wk een borstvoedingscursus, daarna weet ik vast meer.
quote:Sofief schreef op 01 november 2015 @ 10:15:

Dat klopt. De eerste melk is waterig en dorstlessend, daarna komt de dikkere melk met meer voedingsstoffen.Dat is achterhaald. Over 'voormelk' en 'achtermelk' hoef je je niet druk te maken.
quote:ourea schreef op 02 november 2015 @ 07:00:

aaah thanks italiagirl, mel.nl en Sofief, weer wat geleerd. ik heb over 3 wk een borstvoedingscursus, daarna weet ik vast meer. Hier heb ik al aardig wat tips gehad via de facebookgroep van la leche league. Misschien kun je daar ook terecht voor vragen?
quote:Miffy schreef op 02 november 2015 @ 09:19:

[...]

Dat is achterhaald. Over 'voormelk' en 'achtermelk' hoef je je niet druk te maken.

Is dat echt zo? Ik heb hier namelijk toch echt een baby met krampjes als ze vaak mijn borsten niet leeg drinkt. Ze is nu bijna 4 maanden, dus in principe wel over de krampjes periode heen. En bij haar broer ging dat hetzelfde.

Heb bij beiden wel over productie gehad, misschien speelt dat mee.
Het is alweer vijftien jaar geleden maar ik zal nooit de vreselijke stuwing vergeten na de (keizersnede) geboorte van mijn oudste dochter. Ik had enorme opgezwollen borsten, de baby drink niet goed en ik heb ' s nachts met mijn tieten in een bak met warm water gehangen om de druk eraf te krijgen. Kolven was te pijnlijk. Na enkele weken zijn we overgestapt op flesvoeding, wat een opluchting was dat! De volgende twee hebben fv gehad, ik durfde er niet meer aan te beginnen.
https://www.lalecheleague ... 85-voormelk-en-achtermelk

Hier even wat info. Voor en achter melk is geen probleem, zolang je maar echt op verzoek voedt (en dat kan dus ook ieder uur zijn) en dus niet de voedingstijd aan de borst gaat verkorten.
Hier zoon weer opgenomen in het ziekenhuis.. Met 3,5 week ook al en nu met 5,5 week weer...was niet alleen zn luchtpijpje maar bleek toch ook echt reflux..

Arme kind ..

Wilde de laatste dagen bijna een liter! Melk drinken en had nog niet "genoeg" .. Mjaa dat was dus gewoon pijn! Heel blij dat ik na 2 dagen toch de dokter heb gebeld.. Want mn vlk met wie ik nog contact had zei alleen ja rond 6 weken huilen ze vaak wat meer..

Nou 7 tot 10 uur achter elkaar onophoudelijk krijsen vond ik niet normaal.. En dat was het dus ook niet..

Nu met medicatie en verdikte voeding na 3 dagen al een heel ander kind..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven