Uitgerekend begin Juni 2016

26-09-2015 11:48 684 berichten
Topic voor meiden die begin Juni 2016 uitgerekend zijn!

De tabel is gesloten!

Het is een beetje stil rond Ippy, Felice en xKusx. Willen jullie nog meeschrijven?

NaamLeeftijdenKindje #UitgerekendBijzonderhedenGeslachtSunssshine27/281e31 mei 2016 18-12 geslachtsbepaling MeisjeBliss9124/301e1 Juni 2016 7 Januari 20 weken echo MeisjeIppy35/401e3 Juni 2016003liesje25/291e3 Juni 2016Imjustagirl30/321e3 Juni 2016 14-01 20 weken echoJongenVrouwtje3433/342e5 Juni 2016 25-1 20-weken echoJongenKatje5531/371e3 Juni 2016 16-12 VK Bonaire201534/421e3 Juni 2016 June32/271e6 Juni 2016 Ween29/312e8 Juni 2016xKusx28/301e8 Juni 2016Z0nnetje26/341e8 Juni 2016Autumn7243/??1e7 Juni 2016 JongenNadiaxx30/311e9 Juni 2016 Jongen

Maart198926/??1e10 Juni 2016 Tilly8332/321e10 Juni 2016 Pinoes38/432e11 Juni 2016 JongenMyrdal35/362e10 Juni 2016 NIPT vanwege verhoogde combitest, 14 dec vk, 25 jan 20 wekenFrutje35/333e12 Juni 2016 31 dec controle vk, 27 januari 20 weken echowrs meisjeWichke24/251e15 Juni 2016 25-1 20 weken echo JongenApriljune33/341e16 Juni 2016 Orchidee8826/322e16 Juni 2016

Klaber

Tabel wijzigen:

beginjuni2016

juni2016

Of zet je gegevens dikgedrukt
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Maart! Super fijn.

Wij hebben het nog helemaal niemand verteld, volgende week vrijdag de termijnecho en dan mag iedereen het weten te beginnen met de opa's en oma's haha!

Succes alvast morgen Frutje!

Ik ga weer bankliggen haha, nog steeds zo moe en geen puf. Zal over een paar weken vast vanzelf minder worden maar voor nu geef ik er maar gewoon aan toe!
Wat fijn Maart, gefeliciteerd!

En jaaa, hier ook een mooie echo met goed kloppend hartje! Met de uitwendige echo was het niet heel duidelijk te zien voor mij en mijn man, dus moest even gaan plassen en dan zou ze een inwendige echo maken want dan wist ze zeker dat ze ons iets moois kon laten zien. Toen was ik al gerustgesteld! Het dringt nu eindelijk goed door!

Zou volgens de echo 7 weken en 5 dagen zijn en dat klopt ook volgens mijn berekening. Ik gebruikte ovulatietesten, makkelijk terug te berekenen.

Zijn vandaag meteen cadeautjes voor de opa's en oma's gaan kopen. Kom maar op met het weekend!
Maart, wat fijn om goed nieuws te lezen!

Apriljune, gefeliciteerd met de goede echo! Ik vond dat je het erg goed kon zien op een inwendige echo, mijn darmen zaten de vorige zwangerschap in de weg, dus was mijn eerste echo ook een inwendige. Stiekem hoop ik daar weer op.

Frutje, heel veel succes morgen. Ik heb dezelfde onzekere gevoelend als jij. Zouden we nog een keer een mooi kindje mogen krijgen? Ik kan haast niet wachten tot donderdag.
Nou... Ik kom me ook maar even melden. Zwanger van de 2e en, als het goed is, uitgerekend op 6-6. Morgen de intake bij de verloskundige en maandag de 9e afspraak voor Nipt test want met die combinatietest heb ik niet zoveel. Mijn 1e kind is een schat hoor... Maar ook heel erg zorgintensief. Dus een bewuste keuze om de nipt te doen.

Ik ben niet zo goed in alles onder elkaar bijhouden van wie en wat allemaal, ik lees het wel allemaal mee. Hopelijk gaat bij jullie alles goed!
Oh :( ik zie nu pas dat de tabel al gesloten is.
Super weer van de goede echo's wederom gefeliciteerd dames.

Ik ben t wachten beu...duurt nog 9 dgn voor mij echo...maar aan de andere kant...t schiet best op en dan heb ik t nog tegoed😉

De afgelopen dgn toch flink beroerd geweest dus had genoeg daaraan zeg maar😑

Wel ben ik blij als ik de "bevestiging" ga kunnen zien op de echo...maar dat is voor ons allemaal wel een puntje (geweest).

Wij gaan het na een "goede" echo de 12e meteen dat weekend het vertellen aan de ouders, broers en beste vrienden en ons zoontje natuurlijk...😆
Leuk dat we allemaal zo'n beetje synchroon lopen met wat we meemaken

Wij hebben het afgelopen zaterdag aan mijn schoonouders verteld, ze gingen huilen en waren echt heel blij. Dit wordt hun eerste kleinkind. We hadden ze een boek gegeven 'handboek voor opa's en oma's' - ze hadden maar 1 seconde nodig om te beseffen wat er aan de hand was. Komend weekend gaan we het mijn ouders en broertje en zusje vertellen. Mijn zusje blijft maar zeuren dat ze tante wilt worden, dus ze zal wel blij zijn

Donderdag heb ik weer een echo + bloedprikken voor de combinatietest en dan 2 weken later de nekplooimeeting. Wel fijn dat we zo snel weer kunnen kijken of alles goed zit. Wat betreft de combinatie test.. het is en blijft een lastige keuze. Maar er moet toch een keuze gemaakt worden. Hopelijk pakt het goed uit en zo niet.. dan zien we dan weer verder.

Wat betreft misselijkheid is het deze week op zijn top, elke avond overgeven en flink bikkelen op werk. Hopelijk gaat het na deze week langzaam afnemen..
Pinoes je mag mijn plekje wel in de tabel, ik denk dat ik door schuif naar de half juni /eind juni groep! Blijf hier wel lezen en schrijven soms maar dan kun jij in de tabel!
Wat lief Florine! Dankjewel
Wat goed om te lezen dat alle echo's tot nu toe goed zijn... houden zo.

Zelf heb ik mijn 2e echo de 11e november, ben dan 10 weken.

Pinoes:

Wat is de reden dat je direct naar de NIPT test gaat?

Mijn verzekering (& ik denk alle verzekeringen) dekt alleen de NIPT als de combinatietest een verhoogd risico aangeeft.

Betaal jij hem zelf?
Hoi allen,

Vanmorgen naar de verloskundige geweest voor de intake. Leuk gesprek, tasje met boekjes mee.

Vorige bevalling besproken want dat was in een andere woonplaats maar ik had mn zwangerschapskaart en bevallingsformulier bewaard. Daar was de verloskundige erg blij mee. Ze was ook behoorlijk onder de indruk dat ik zo supersnel bevallen ben de vorige keer (in 3 uurtjes. Van vliezen breken tot geboorte) engaf ook aan dat mn vriend zich inderdaad maar moest voorbereiden op het eventueel zelf opvangen van de baby. Nou prettig om gelijk maar te weten .

Omdat we maandag al de afspraak voor de nipt hebben moest er ook wel gekeken worden of de berekende termijn juist was. In principe doen ze hier bij de intake niet gelijk een echo maar doen ze die een week of twee later. Maar goed... Heel even gauw kindje kijken. Ik bleek toch wat minder ver te zijn en ben teruggezet in de termijn met 5 dagen. Dat is best veel vind ikzelf maar ach... Het meten van de vrucht gaat ook maar een beetje uit de losse pols. Het betekende wel dat ik gelijk de afspraak voor de nipt met een weekje moest verzetten. Die doen we nu de 16e.

Maar... Kindje bewoog, hartje klopte... Het ziet er goed uit!

Autumn72 idd ik betaal de nipt zelf. Mijn dochter heeft autismespectrumstoornis en is heel zorgintensief. Mijn vriend en ik hebben samen overlegd wat we zouden doen. Hij heeft al twee kids en ik 1. Als er nu een kind met down of andere trisomie zou komen dan kunnen wij niet voorzien in de zorg die al de kids verdienen. Wij hebben dus vooraf al besloten dat we in dat geval de zwangerschap afbreken. Voor sommigen is dat wellicht heel hard om te lezen maar we hebben hier uitgebreid over gesproken, ook met de verloskundige nog voor ik zwanger werd. We hebben tegenwoordig de mogelijkheid om het uit te zoeken en je hoeft het je niet te laten overkomen. Vandaar de keuze. Er zitten altijd haken en ogen aan zo'n discussie. Maar ik weet uit ervaring hoe intensief de zorg voor 1 kind al kan zijn. De verzekering dekt idd niets, ja die combintest uit de aanvullende verzekering. Maar ja... Ik heb niet zoveel met een kansberekening. Ik ga voor de meer aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Voor de tabel:

Pinoes 38/43 uitgerekend 6-6 maar verzet naar 11-6 nipt 16 november, termijnecho 20 november
Hey allemaal !

We hebben een goeie echo gehad !

Een kindje met een kloppend hartje !

Ene meting was die 1 dag jonger en de andere 2 dus. Ach ik hou nu maar 8 weken aan Ib plaats van 8 en 1 dag haha !

Wij zijn er allebei erg blij mee en ik ben nu nog wat beduusd gelijk even gaan bloedprikken en kom thuis en krijg buikpijn en ik denk dat het de spanning ook was van vandaag maar alles kwam eruit 😯

In ieder geval blij!

Nu even op bed liggen rusten en hopelijk gaat de buikpijn en stress weg .

Sinds gisteren ook echt zere rug als in rugpijn erg vervelend !

Maar zal er allemaal wel bij horen !

Dankjewel voor jullie reacties

Het gaat redelijk het hoesten is gelukkig afgezakt maar als ik hard lach of me druk maak dan komt er wel gelijk een hoest bui aan ik hou het in de gaten en anders gaan we weer naar de huisarts !

De rib is het vervelendst ik kan me niet goed bewegen of tillen of iets dergelijks gelukkig is mijn vriend thuis !
Officieel welkom Pinoes!

Wat jammer dat je minder ver bent dan je dacht, zou ik ook van balen. Maar wel fijn dat je meteen een echo kreeg.

Lijkt me heel heftig, een kindje met autisme. Ik kan me voorstellen dat nog een kindje dat veel zorg nodig heeft dan teveel is.

Wichke

Ja, gefeliciteerd! Wat fijn!

Ik ben ook helemaal blij en opgelucht. We hebben vanmorgen een goede echo gehad. Alles groeit volgens plan en we zagen een hartje kloppen. Eentje dus, erg fijn. Ik ben precies zover als ik dacht wat niet zo gek is met IUI (dan brengen ze de zaadjes rondom je eisprong in je baarmoeder in). Wauw, ik merk dat er echt een last van me afvalt en dat het nu pas écht voelt. Jippie.

We hebben de termijnecho op donderdag 19 november, plus intake met de vk.
Zo, ik heb de tabel even bijgewerkt. Wel vrolijk zo met al die hartjes .
Thanks Frutje! Wij lopen heel aardig gelijk op zo te zien!

Wichke wat naar zeg met je ribben. Dat je maar snel weer helemaal opknapt!

Ondertussen heb ik het topic van begin af doorgenomen... Weet ik gelijk een beetje hoe en wat.

Momenteel heb ik trouwens wel veel last van klachten. Enorm misselijk en spugen. Daarnaast soms onrustige nachten. Daardoor begin ik de dag moe en dat helpt ook niet voor de misselijkheid.

Mijn dochter stond van de week naast de wc pot heel beteuterd te kijken toen ik moest spugen. Mama kan je me wel naar school brengen. Ja hoor lieverd... Natuurlijk doe ik dat! Maar hemel... De klachten zijn heftig... Zo heb ik het de vorige keer niet meegemaakt! Ik merk dan ook dat ik niet aankom en zelfs wat afval. Maar aangezien mn BMI prima is schijnt dat dus geen probleem te zijn.
Welkom Pinoes,

Gefeliciteerd met je goede echo.

Ook Wichke, fijn dat alles ok is.

Wij hebben er voor gekozen om geen testen te laten doen, behalve de 20 weken echo.

20 november hebben wij nogmaals een termijn echo/ 12 weken echo, omdat het vorige week moeilijk was voor de verloskundige om het heel precies te kunnen vaststellen.

Onze ouders weten het al en een aantal collega's. De zussen gaan we het voor de 20e vertellen. Na de 20e maken we het openbaar.

Ik ben al behoorlijk gegroeid, mijn darmen zijn erg opgezet en in veel kleding zie je al een bolling van de buik. Ik heb altijd al wel een buikje gehad, maar ben het laatste jaar veel afgevallen ivm een dieet en door het lijnen van de bruiloft dat het nu wel opvalt vind ik zelf. Ik hoop dat het anderen niet erg opvalt en dat ik het nog 16 dagen verborgen kan houden.

Succes voor de meiden die nog moeten voor de echo. Ik ben ook benieuwd naar de meiden die weinig laten horen. Hoe gaat het met Ippy en Maart 1989? Misschien te moe of het is niet goed? Ik wens ze veel sterkte als ze wel meelezen!
Fijn frutje, dat de tabel weer is bijgewerkt. Leuk al die hartjes!

Ik lees mee, schrijf niet veel.

Ben echt zo moe....
@maart1989 ik zie dat ik je bericht even over het hoofd heb gezien. Ik was wat achter met berichten lezen.... Gefeliciteerd dat de echo nu goed was. Was even bang dat het niet hoed zat. Geniet ervan!
Vanmorgen even een avontuur richting het ziekenhuis. Ik moest nuchter bloed laten prikken. Nou... Mij nuchter naar het ziekenhuis sturen terwijl ik al misselijk ben voor ik mn ogen open had.... Whaaaaa...

Al spugend erheen en daar lijkbleek een half uur zitten wachten. Mezelf daarna wel op een luxe ontbijtje getrakteerd bij het restaurant van het ziekenhuis... Ze hebben er hele zure smoothies en ik moet zeggen... Daar knapte ik van op.

Nu aan het werk... Das dan wel weer jammer want daar staat mn hoofd eerlijk gezegd totaal niet naar.
Bedankt Frutje, voor het up-to-date maken van de tabel! En welkom Pinoes. Vervelend dat je zo beroerd bent. Hopelijk gaat het gauw wat beter! Ik ben ook heel beroerd geweest en zó moe dat ik niet meer van de bank kon af komen en ineens voel ik me sinds zaterdag echt prima! Niet misselijk, niet moe en ik eet alles wat los en vast zit (vooral veel koekjes en chips, vet ongezond!) Ik maakte me wel een beetje druk omdat ineens die klachten weg waren, maar zodra ik met 1 vinger op m'n borst druk, weet ik echt wel zeker dat ik zwanger ben haha! Wowie. Ik hoop trouwens niet dat ze groter gaan worden. Ben heel slank maar heb al van die grote memmen, dus groter hoeven ze echt niet te worden!

Ik ga me deze week eens verdiepen in kraamzorg en in de verzekeringen. Heb eigenlijk nog geen idee hoe het allemaal zit en vind het wel belangrijk om te weten! Zijn jullie al helemaal op de hoogte en moet ik nog letten op belangrijke dingen? Verder heb ik deze week van m'n moeder en vriendinnetje de eerste cadeautjes gekregen.. wat is dat leuk zeg! Super schattig, die mini kleertjes..

Werkse weer allemaal!
Even snel tussendoor, hier vanmorgen ook een goede echo gehad, hartje gezien en gehoord, klonk heel krachtig! Ze kon echter niet goed meten hoelang, want ukkepuk lag met het hoofd tegen de baarmoederwand. De beste meting leverde 12-6 op. Geen verrassing dat de datum naar achteren gaat, ik had namelijk geen regelmatige cyclus.

Omdat we wel een combinatietest willen laten doen krijg ik een extra echo op 16-11 om wel de datum goed te kunnen bepalen, dan kan ik gelijk daarna bloed prikken en een afspraak maken voor de nekplooimeting.

Klaber, zie je vraag even snel. Waar je op moet letten is of je zorgverzekering een contract met de kraamzorginstantie heft. mijn zorgverzekering heft in mijn region 2 kraamzorginstanties welke ze prefereren, dus ik heb vorige keer 1 van die 2 gekozen.

Ik ga weer verder met mijn jubelstemming!
Pff.. vervelend Pinoes, kan het me helemaal voorstellen dat het no fun was. Ik heb vandaag ook bloed laten prikken, maar hoefde er (gelukkig) niet nuchter voor te zijn, want dat was ook echt een fiasco geworden. Heb vandaag dus het standaard bloed laten prikken en meteen voor de combinatie test. Daarnaast weer een echo, het was een week en een dag later en het baby'tje was nu al van 2 naar 3 cm gegaan en ook veel duidelijkere contouren. Lag lekker te trappelen met armpjes en benen, zo leuk om te zien! De verloskundige vertelde dat ze al kon zien dat alles er dusdanig uitzag dat de kans op een natuurlijke miskraam en half procent was, wel een fijne gedachte. Ze heeft ook rondom mijn baarmoeder gekeken of daar alles in orde was en dat was gelukkig ook zo.

Over 2 weken weer een echo voor de nekplooimeting, benieuwd hoe het er dan uit ziet!

Wat betreft kraamzorg etc. etc. daar heb ik me nog helemaal niet verdiept! Eerst het goede nieuws volgende week maar eens gaan vertellen aan een aantal dierbaren
frutje hoe heb je de tabel bijgewerkt ?

mijn datum voor de termijnecho staat er nog niet bij zou je dat willen doen ?

25 november
Hoi dames

Myrdal

YES! Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, gefeliciteerd! Lekker verder jubelen.

Pinoes

Wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Ik hoef niet over te geven (afgezien van gisteravond maar ik vermoed dat dat meer met iets griepachtigs te maken had), lijkt me heel naar. En dan ook nog nuchter bloedprikken, hels!

Ik ben overigens ook afgevallen, nu iets van 1,5 kg. Komt er straks vast weer bij…

Katje

Lastig al zo’n dikke buik. Ik moet wel echt opletten met wat ik aandoe (en aankan, sommige dingen zitten niet lekker meer), maar kan het nog wel prima verbergen. Al is mijn buik aan het eind van de dag wel wat opgezet. Die darmen he.

Klaber

Fijn dat je je wat fitter voelt maar toch je bevestiging krijgt via je borsten.

Wat betreft verzekering is het goed om bij de keuze van je zorgverzekering voor komend jaar alles extra te vergelijken. Een aanvullende verzekering is in veel gevallen verstandig aangezien je er gebruik van gaat maken. Denk aan je eigen bijdrage voor de kraamzorg, vergoeding van een bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie, vergoeding voor het volgen van cursussen, voor hulp van een lactatiekundige en voor je kraampakket.

Imjustagirl

Wat fijn zo’n echo! Daar word je helemaal blij van, denk ik.

Wichke

De tabel aanpassen doe je zo: uitloggen onder je eigen naam, inloggen met de gegevens uit de eerste post (beginjuni2016 etc). Vervolgens klik je op bericht bewerken en verander je de gegevens op de juiste plek. Opslaan en klaar. Het is wel belangrijk dat je alle tekens van de tabel laat staan.

Hier gaat het redelijk. Ik heb de laatste dagen nogal last van diarree. Ik dacht eerst dat het van de spanning rondom de echo kwam, maar het houdt nog steeds aan. Gisteravond was ik er echt ziek van. Hopelijk gaat het nu weer wat beter.
Bedankt voor de tips Frutje! Die diarree heb ik ook weer, inmiddels al de 4e of 5e keer sinds ik zwanger ben. Volgens mij heeft het gewoon te maken met op hol geslagen darmen... Succes! Bananen en ontbijtkoek eten zeggen ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven