Uitgerekend begin Juni 2016
zaterdag 26 september 2015 om 11:48
Topic voor meiden die begin Juni 2016 uitgerekend zijn!
De tabel is gesloten!
Het is een beetje stil rond Ippy, Felice en xKusx. Willen jullie nog meeschrijven?
NaamLeeftijdenKindje #UitgerekendBijzonderhedenGeslachtSunssshine27/281e31 mei 2016 18-12 geslachtsbepaling MeisjeBliss9124/301e1 Juni 2016 7 Januari 20 weken echo MeisjeIppy35/401e3 Juni 2016003liesje25/291e3 Juni 2016Imjustagirl30/321e3 Juni 2016 14-01 20 weken echoJongenVrouwtje3433/342e5 Juni 2016 25-1 20-weken echoJongenKatje5531/371e3 Juni 2016 16-12 VK Bonaire201534/421e3 Juni 2016 June32/271e6 Juni 2016 Ween29/312e8 Juni 2016xKusx28/301e8 Juni 2016Z0nnetje26/341e8 Juni 2016Autumn7243/??1e7 Juni 2016 JongenNadiaxx30/311e9 Juni 2016 Jongen
Maart198926/??1e10 Juni 2016 Tilly8332/321e10 Juni 2016 Pinoes38/432e11 Juni 2016 JongenMyrdal35/362e10 Juni 2016 NIPT vanwege verhoogde combitest, 14 dec vk, 25 jan 20 wekenFrutje35/333e12 Juni 2016 31 dec controle vk, 27 januari 20 weken echowrs meisjeWichke24/251e15 Juni 2016 25-1 20 weken echo JongenApriljune33/341e16 Juni 2016 Orchidee8826/322e16 Juni 2016
Klaber
Tabel wijzigen:
beginjuni2016
juni2016
Of zet je gegevens dikgedrukt
De tabel is gesloten!
Het is een beetje stil rond Ippy, Felice en xKusx. Willen jullie nog meeschrijven?
NaamLeeftijdenKindje #UitgerekendBijzonderhedenGeslachtSunssshine27/281e31 mei 2016 18-12 geslachtsbepaling MeisjeBliss9124/301e1 Juni 2016 7 Januari 20 weken echo MeisjeIppy35/401e3 Juni 2016003liesje25/291e3 Juni 2016Imjustagirl30/321e3 Juni 2016 14-01 20 weken echoJongenVrouwtje3433/342e5 Juni 2016 25-1 20-weken echoJongenKatje5531/371e3 Juni 2016 16-12 VK Bonaire201534/421e3 Juni 2016 June32/271e6 Juni 2016 Ween29/312e8 Juni 2016xKusx28/301e8 Juni 2016Z0nnetje26/341e8 Juni 2016Autumn7243/??1e7 Juni 2016 JongenNadiaxx30/311e9 Juni 2016 Jongen
Maart198926/??1e10 Juni 2016 Tilly8332/321e10 Juni 2016 Pinoes38/432e11 Juni 2016 JongenMyrdal35/362e10 Juni 2016 NIPT vanwege verhoogde combitest, 14 dec vk, 25 jan 20 wekenFrutje35/333e12 Juni 2016 31 dec controle vk, 27 januari 20 weken echowrs meisjeWichke24/251e15 Juni 2016 25-1 20 weken echo JongenApriljune33/341e16 Juni 2016 Orchidee8826/322e16 Juni 2016
Klaber
Tabel wijzigen:
beginjuni2016
juni2016
Of zet je gegevens dikgedrukt
maandag 26 oktober 2015 om 08:13
Orchidee
Herkenbaar, ik zit ook eerder vol.
Vrouwtje34
Wat leuk dat je zoontje graag een broertje of zusje wil, wanneer ga je het hem vertellen?
003liesje
Gefeliciteerd! Een mooie echo, wat fijn.
Iedereen die deze week een echo heeft veel succes, ik duim voor vele mooie echo's. Wij moeten nog een weekje langer wachten. Maar einde van deze week is mijn zoontje jarig, dus genoeg afleiding. Wel rare gedachte, vorig jaar was ik nu ook zwanger...
Herkenbaar, ik zit ook eerder vol.
Vrouwtje34
Wat leuk dat je zoontje graag een broertje of zusje wil, wanneer ga je het hem vertellen?
003liesje
Gefeliciteerd! Een mooie echo, wat fijn.
Iedereen die deze week een echo heeft veel succes, ik duim voor vele mooie echo's. Wij moeten nog een weekje langer wachten. Maar einde van deze week is mijn zoontje jarig, dus genoeg afleiding. Wel rare gedachte, vorig jaar was ik nu ook zwanger...
maandag 26 oktober 2015 om 15:10
Heej meiden...
Ik ben hier al een tijdje niet geweest omdat ik niet helemaal zeker was van mijn kwalen. En vond het erg moeilijk met het oog op mijn miskraam vorig jaar alle blij verhalen te lezen....
Vandaag (net) op 1e echo geweest en in plaats van de 7w3d waren we 6w6d wat evt. mag en is niks mee.... Het kindje was erg slecht te zien en ook het hartje was daardoor slecht te zien....
Het klopte te langzaam voor wat het moest zijn....
Nu gaan we een hele spannende week te gemoed want volgende week maandag moeten we weer op echo om te kijken hoe het er dan uit ziet..... Of het hartje harder is gaan kloppen of dat het gestopt is met kloppen....
Groetjes van een hele stressvolle en verdrietige maart..... Ik heb namelijk het gevoel dat het ook deze keer weer niet goed gaat komen.....
P.s. Sorry ik moest mijn verhaal echt even kwijt!
Ik ben hier al een tijdje niet geweest omdat ik niet helemaal zeker was van mijn kwalen. En vond het erg moeilijk met het oog op mijn miskraam vorig jaar alle blij verhalen te lezen....
Vandaag (net) op 1e echo geweest en in plaats van de 7w3d waren we 6w6d wat evt. mag en is niks mee.... Het kindje was erg slecht te zien en ook het hartje was daardoor slecht te zien....
Het klopte te langzaam voor wat het moest zijn....
Nu gaan we een hele spannende week te gemoed want volgende week maandag moeten we weer op echo om te kijken hoe het er dan uit ziet..... Of het hartje harder is gaan kloppen of dat het gestopt is met kloppen....
Groetjes van een hele stressvolle en verdrietige maart..... Ik heb namelijk het gevoel dat het ook deze keer weer niet goed gaat komen.....
P.s. Sorry ik moest mijn verhaal echt even kwijt!
maandag 26 oktober 2015 om 15:15
@ Maart: wat balen zeg! Maar ga niet te vroeg in de put zitten. Bij 6w6d is het hartje ook nog heel niet zo lang ontwikkeld/ aan het kloppen. Misschien heeft t gewoon iets meer tijd nodig! Snap dat je verdrietig bent, maar het kleintje leeft nog! En blijft misschien wel gewoon leven. Koppie omhoog! Hoe meer je gaat stressen...hoe groter de kans dat het mis gaat. Lekker rustig aan doen deze week, vitamientjes eten en goed voor jezelf zorgen:)
maandag 26 oktober 2015 om 15:22
@maart oh meid ! wat vervelend voor je !
wat klaber zegt goed voor jezelf zorgen je rust nemen vitamientjes eten en ja afwachten helaas !
meer kun je niet doen
@liesje fijn dat je een echo hebt gehad !
ik ben naar de huisarts geweest, brochitus, balen !
heb een pencilinne kuur gekregen die ik als zwangere wel mocht hebben dus hopelijk gaat het nu snel de goeie kant op !
wat klaber zegt goed voor jezelf zorgen je rust nemen vitamientjes eten en ja afwachten helaas !
meer kun je niet doen
@liesje fijn dat je een echo hebt gehad !
ik ben naar de huisarts geweest, brochitus, balen !
heb een pencilinne kuur gekregen die ik als zwangere wel mocht hebben dus hopelijk gaat het nu snel de goeie kant op !
dinsdag 27 oktober 2015 om 13:42
@ Maart wat vervelend. Het is toch allemaal niet vanzelfsprekend. Sterkte met deze spannende dagen. Succes voor volgende week.
Wij kregen vandaag een goede echo. 8w en 2d zover ze kon zien. Klopt tot nu toe op de dag af. Alles ok hartje klopte goed. Dooierzakje was heel wit en daardoor goed te zien, ik dacht al wat een rare bobbel op de rug.
Meiden ik hoop bij jullie ook op goed nieuws. Bij jullie ook de vraag gekomen of je een combinatietest wilt? Wat doen jullie?
Wij kregen vandaag een goede echo. 8w en 2d zover ze kon zien. Klopt tot nu toe op de dag af. Alles ok hartje klopte goed. Dooierzakje was heel wit en daardoor goed te zien, ik dacht al wat een rare bobbel op de rug.
Meiden ik hoop bij jullie ook op goed nieuws. Bij jullie ook de vraag gekomen of je een combinatietest wilt? Wat doen jullie?
dinsdag 27 oktober 2015 om 15:23
dinsdag 27 oktober 2015 om 16:00
Maart veel succes en duimen dat je goed bericht krijgt.
Vandaag onze eerste echo gehad. We dachten dat we 7 weken en een paar dagen waren maar kenbaar niet.
Eerste wat we zagen is een duidelijk kloppend hartje gelukkig. Alleen het was nog zo klein dat ze dacht dat we pas 6 weken waren.
Bij mij eerste was dit ook precies zo dat we eerst twee weken terug gezet werden en daarna groeide hij helemaal bij dus nu hopelijk ook.
Vind het wel spannend. Over twee weken wel een extra echo voor de zekerheid.
Vandaag onze eerste echo gehad. We dachten dat we 7 weken en een paar dagen waren maar kenbaar niet.
Eerste wat we zagen is een duidelijk kloppend hartje gelukkig. Alleen het was nog zo klein dat ze dacht dat we pas 6 weken waren.
Bij mij eerste was dit ook precies zo dat we eerst twee weken terug gezet werden en daarna groeide hij helemaal bij dus nu hopelijk ook.
Vind het wel spannend. Over twee weken wel een extra echo voor de zekerheid.
dinsdag 27 oktober 2015 om 17:53
Wij hebben vanmiddag ook de echo gehad! Wat bijzonder zeg! Duidelijk een kloppend hartje.. al zag ik het eerst niet alles zag er goed uit en ben 8 wkn en 6 dagen! Voor zover het er nu uitziet op 1 juni uitgerekend ipv 3
Wij moesten ook nadenken over die combinatietest. Denk dat wij het niet doen. Zie er niet echt het nut van in omdat het een kansberekening blijft. Jullie?
Nu weer afwachten, termijnecho op 17-11
Wij moesten ook nadenken over die combinatietest. Denk dat wij het niet doen. Zie er niet echt het nut van in omdat het een kansberekening blijft. Jullie?
Nu weer afwachten, termijnecho op 17-11
dinsdag 27 oktober 2015 om 21:50
Fijn dat de echo's goed waren! Hier was 'ie ook goed, ook een kloppend hartje gezien. Bijzonder hé! Dat zo'n klein frummeltje in je buik zit. En mijn man beseft het nu ook allemaal wat beter, nu 'ie het gezien heeft. Hij was heel enthousiast. Ik heb ook de termijnecho op de 17e. Combinatietest gaan wij zeker niet doen. Kindje met down of zonder down, het is welkom. (prima voor hen die het wel doen hoor)
dinsdag 27 oktober 2015 om 21:58
Allereerst sterkte maart en ik hoop dat de week toch een beetje opschiet voor je...
De andere dames...super jullie goede ervaringen met de echo's. Gefeliciteerd hoor. Ik kan bijna niet wachten tot die van mij...maar tja...duurt nog dikke 2 wkn
afwachten maar...enne die combinatietest ga ik ook niet doen...stel dat de kansberekening wat hoog uitvalt zeg maar...wat ga je dan doen? Het weghalen? Terwijl het misschien wel "goed" is.
Maar goed, dit is voor iedereen verschillend en een eigen keuze...
Suc6 voor de volgende dames voor de echo's
De andere dames...super jullie goede ervaringen met de echo's. Gefeliciteerd hoor. Ik kan bijna niet wachten tot die van mij...maar tja...duurt nog dikke 2 wkn
Maar goed, dit is voor iedereen verschillend en een eigen keuze...
Suc6 voor de volgende dames voor de echo's
dinsdag 27 oktober 2015 om 22:03
Nou precies klaber en vrouwtje34 dat zijn nou precies voor ons de redenen om de test niet te doen. Het kindje is sowieso welkom. En bij een hoge kansberekening weet je niks zeker en ga ik de zwangerschap niet afbreken. Wij werden er een beetje door overvallen vanmiddag maar al snel besloten dat we het niet gaan doen . Ieder zn mening hoor trouwens, ben wel benieuwd welke meningen hierover zijn. De vk zei dat 50% de test doet en 50% niet..
woensdag 28 oktober 2015 om 05:57
Wat superfijn al die goede echo's.
Onze echo was ook helemaal goed.
Wel denkt ze dat ik ipv nu 8 weken op 7-2 weken zit, uitgerekende datum 15-6. Balen... Wil zsm die 12 weken voorbij:(
Maargoed we zijn blij dat alles er gezond uitzag.
Gisteren het ook meteen vertelt aan de ouders. Vonden het fantastisch.
Wij doen de combinatietest wel. Stel dat er iets afwijkends te zien is kun je je hier veel beter op voorbereiden.
Onze echo was ook helemaal goed.
Wel denkt ze dat ik ipv nu 8 weken op 7-2 weken zit, uitgerekende datum 15-6. Balen... Wil zsm die 12 weken voorbij:(
Maargoed we zijn blij dat alles er gezond uitzag.
Gisteren het ook meteen vertelt aan de ouders. Vonden het fantastisch.
Wij doen de combinatietest wel. Stel dat er iets afwijkends te zien is kun je je hier veel beter op voorbereiden.
woensdag 28 oktober 2015 om 07:36
Fijn om te horen dat alles ok was bij de andere dames die gisteren moesten.
Succes voor de meiden die vandaag moeten.
Wij neigen ook naar niet, ik zou het inderdaad ook alleen willen weten ivm voorbereiden, maar misschien heb je dan geen leuke zwangerschap en teveel stress? Tenminste ik denk dat ik dat zou hebben.
Bij ons zei de vk dacht dat 20 procent wel deed en 80 procent niet deed in onze streek,maar dat dit in de stad wsl hoger was. In Denemarken doet bijna iedereen de NIPT test en daar werd je er dan soms ook op aangesproken als je wel eeen kind met down kreeg, er worden daar namelijk minderen kinderen met down geboren.
Succes voor de meiden die vandaag moeten.
Wij neigen ook naar niet, ik zou het inderdaad ook alleen willen weten ivm voorbereiden, maar misschien heb je dan geen leuke zwangerschap en teveel stress? Tenminste ik denk dat ik dat zou hebben.
Bij ons zei de vk dacht dat 20 procent wel deed en 80 procent niet deed in onze streek,maar dat dit in de stad wsl hoger was. In Denemarken doet bijna iedereen de NIPT test en daar werd je er dan soms ook op aangesproken als je wel eeen kind met down kreeg, er worden daar namelijk minderen kinderen met down geboren.
woensdag 28 oktober 2015 om 09:15
Yes voor alle goede echo's! Gefeliciteerd dames!
@Orchidee
Wat jammer dat het voor jullie net als de vorige keer toch wat spannend is. Ik hoop dat het weer precies zo gaat. Een vriendin van mij heeft dat trouwens ook gehad en dat is uiteindelijk helemaal goedgekomen.
Nog een week en dan zijn wij aan de beurt voor de echo. Ik kan niet wachten.
Wij twijfelen nog erg over de combinatietest. Dit omdat het een kansberekening is en je er eigenlijk niet zoveel van af kunt leiden. Het vervolg, een NIPT-test, is ook nog eens spannend en duurt wel een week of drie. Bovendien testen ze maar op een paar dingen. Tijdens de 20 wekenecho kunnen ze nog veel meer zien, maar ook niet alles. Nou ja, ik ben er nog niet uit.
Bij een zwaar gehandicapt kindje zou ik eerlijk gezegd de zwangerschap beëindigen. Ook omdat dat van grote invloed is op het leven van de twee kinderen die we al hebben.
@Orchidee
Wat jammer dat het voor jullie net als de vorige keer toch wat spannend is. Ik hoop dat het weer precies zo gaat. Een vriendin van mij heeft dat trouwens ook gehad en dat is uiteindelijk helemaal goedgekomen.
Nog een week en dan zijn wij aan de beurt voor de echo. Ik kan niet wachten.
Wij twijfelen nog erg over de combinatietest. Dit omdat het een kansberekening is en je er eigenlijk niet zoveel van af kunt leiden. Het vervolg, een NIPT-test, is ook nog eens spannend en duurt wel een week of drie. Bovendien testen ze maar op een paar dingen. Tijdens de 20 wekenecho kunnen ze nog veel meer zien, maar ook niet alles. Nou ja, ik ben er nog niet uit.
Bij een zwaar gehandicapt kindje zou ik eerlijk gezegd de zwangerschap beëindigen. Ook omdat dat van grote invloed is op het leven van de twee kinderen die we al hebben.
woensdag 28 oktober 2015 om 09:56
Ja, het is inderdaad een kansberekening, dat is ook het twijfelachtige. Maar hij wordt bij mij toch vergoed, bovendien, als er een sterk verhoogde kans is, dan wordt het vervolgonderzoek ook vergoed. Maar goed, mocht er iets met onze ukkepuk zijn, dan laten wij het wel weghalen. Dus dan sta je er ook anders in denk ik.
Maar, dat gezegd hebbende, als ik in de 20 zou zijn geweest, of begin 30, dan zou ik de combinatietest denk ik niet doen. Die kans is dan zo klein.
Maar, dat gezegd hebbende, als ik in de 20 zou zijn geweest, of begin 30, dan zou ik de combinatietest denk ik niet doen. Die kans is dan zo klein.
woensdag 28 oktober 2015 om 12:47
Net terug van de verloskundige. Alles helemaal goed, we zagen echt al een beetje een mensje en het hartje klopte goed. Na het meten kwam ze precies op 8+5 uit, precies wat we ook dachten. Uitgerekend op 3 juni dus Moeten nu ook nadenken over de combinatietest. Dacht voorheen altijd dat ik het wilde, maar nu denk ik toch.. waar is het eigenlijk goed voor. Toch een lastige keuzen.
Hoe ging/gaat het met de rest?
Hoe ging/gaat het met de rest?