3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

@lilla, simbatje; Ik vond het zo sneu dat ik hem moest laten huilen, ik wilde hem het liefst even lekker beetpakken en lekker knuffelen, hij wordt tenslotte van de geur etc. van de ouders wel wat sneller rustig, tog??

Door die manuele therapeute die gespecialiceerd in is, zei dat hij dat eraan over kon houden!

Dankjewel voor de tip, dan ga ik gewoon weer 150cc geven en daarna maar een speentje ofzo!

Ja kan hem heel af en toe even aan me man geven, maar die laat graag alle dingen aan mij over! Ik vraag weleens, wil jij hem de fles geven? nee doe jij dat maar, jij kan dat beter als ik!

Volgens mij is hij een beetje onzeker! Zou ik daar wat kunnen doen?

Ik ben ook snel geiriteerd en heb ook haast geen geduld, duss, soms weet ik ook geen raad met mezelf, en Brad natuurlijk!

Ik ga aanstaande donderdag voor het eerst weer een keer samen winkelen met mijn zusje en schoonzus! Mijn moeder past op! Ik hoop dat ik dan een beetje kan ontspanne en genieten!

Wij waren een paar weken terug naar een feest geweest en zijn ouders zouden oppassen, we hadden gezegd dat we tussen 00.00-01.00 terug zouden zijn maar waren eerder thuis doordat me man hoofdpijn en last van zn rug had, en toen zat het huis helemaal vol met vrienden en kennissen van me schoonouders, dus ik weet niet of ik de volgende x met een lekker gevoel van huis ga! Ben benieuwd, volgens mij moet me er maar bij neerleggen

!
Jeetje, je kijkt een paar daagjes niet, is er een hele roman bijgeschreven!

@ zeef: Je kunt mij niet om de tuin leiden hoor, ik ben achter je beroep! Een viva-publiek, weinig mensen met dezelfde baan... je bent manager van de Chippendales.

@ Annetjee: Welkom! Een kindje dat 12-13 uur op een dag huilt?! Je kon mij al na 3 uur wegdragen, knap dat je het volgehouden hebt! Ik lees dat je pas 18 bent, was het nu al krijgen van een kind een bewuste keuze of een 'geluk bij een ongelukje'?

Over de hoeveelheden in de flesjes: meiseltje zat op 5 flesjes van 200+6 (iets meer water ivm verstoppingen). Nu probeer ik haar echter meer te laten slapen en ook in bedje te leggen met een soort van Ria Blom, dus krijgt ze sinds maandag zo'n 8 flesjes per dag! Ze krijgt nu zodra ze wakker is een flesje, en aangezien mevrouw het vertikt om langer dan een half uur te slapen, gaat het snel. Geef nu 180+4, zodat ze per flesje minder voeding krijgt.

Ik hoop dat de rust en regelmaat gaat werken, want dit is ook niks!
quote:zeef77 schreef op 30 september 2008 @ 22:07:

Ico, zou het kunnen dat je kindje het koud heeft 's nachts? (Ik moest er aan denken omdat wij het eerste jaar met zoon regelmatig getobt hebben met zijn temperatuur. Wij moesten echt naast het slaapzakje nog 1, soms 2 dekentjes hebben en soms zelfs ook nog kruikjes. Regelmatig met al deze maatregelen toch nog een onderkoeld -en dus huilend- kind gehad)

(

Hoe weet je of je kindje het koud heeft? Ik voel wel ' ns in z'n nekje, maar die voelt volgens mij niet koud. Wel z'n handjes, maar dat is volgens mij normaal, toch?

Ik ben altijd erg huiverig om hem te warm toe te dekken i.v.m. warmtestuwing. Ik vind het soms nog wel erg moeilijk om te bepalen wat ik in het bedje moet doen. Hij slaapt nu in een pyama met lange mouwen en pijpen in een slaapzak en daarover een wit dun lakentje, zou dit te koud kunnen zijn?
@darceltje, waar krijgt een manager van de Chippendales dan rsi-klachten van???

@ico, dat vraag ik me ook vaak af. Minisimb slaapt op het moment in een pyama met lange mouwen en pijpen (met soms nog een t-shirtje eronder als ik het zelf erg koud vind) onder een lakentje en 2 fleecedekens in een wieg. Net na de geboorte was hij beetje onderkoeld en volgens kraamhulp blijft hij een koukleumpje) Hij heeft 1x een slaapzak geprobeerd, maar dat vond hij geen succes. Gelukkig had ik nog een mouwloos exemplaar in de kast liggen (ik blijk toch meer gekocht te hebben dan ik me herinner...) en heb ik er nog geen met mouwen gekocht. Enige probleem zijn ook hier z'n handjes, dat zijn bij de 1e voeding echt ijsklompjes. Sokjes zijn geen oplossing, want meneer wil wel kunnen duimen. Iemand tips?

@Annet, lijkt me heel pittig voor je als ik dit zo lees. Als mijn man het niet uit zichzelf had willen doen, had ik hem toch echt gevraagd af en toe taken van me over te nemen. Anders houd je het volgens mij niet vol. En oefening baart kunst! Al doet hij het misschien niet perfect (wie wel?), Brad voelt toch dat er goed voor hem gezorgd wordt en dat er aandacht voor hem is en dat is het belangrijkste. Blijf jij thuis bij Brad of ga je straks weer aan het werk? Kun je als je schoonouders oppassen Brad niet naar hen brengen als je liever geen vreemden in je huis wilt? Ben je dan bang dat het te druk voor Brad is? Kan ik me wel iets bij voorstellen en als het voor jou niet fijn voelt er zeker eens over praten. Je gaat er zoals je schrijftal zo weinig uit, dat moet niet nog minder worden!
De rsi komt van alle massages die ze moet geven, dat lijkt me duidelijk.Die mannen moeten van te voren in de olie, na afloop even de spieren losmaken. Ze heeft toch last bij haar duimen?!

I rest my case
Jeetje Annet, dat is idd pittig zeg! Gelukkig gaat het nu beter. Hier ook veel gehuil in het begin, maar veel noem ik dan misschien in totaal 2 uur op een dag en dan verspreid over de dag..snappen jullie m nog :-) Na het 1e bezoek aan het CB bleek toen dat ons ventje maar 225 gr. was aangekomen in bijna 4 weken tijd. Veels te weinig dus. Ik had genoeg BV, maar daar zat dus helaas te weinig voeding in. Vandaar al redelijk snel over op de fles, had geen keus. Sindsdien is zoon super tevreden en huilt amper. Maar ja, is zo moeilijk inj het begin he, alles is nieuw, ik wist het toen ook niet. Voelde me daarna wel een schuldig, want ventje heeft in het begin dus veel honger gehad, daarom huilde hij. In het begin legde ik m volgens mij elke 1,5 uur van, was heel vermoeiend. Maar goed, dat is alweer even geleden gelukkig. Zoon heeft zn gewicht weer goed ingehaald gelukkig.

Ico, volgens mij is idd het nekje van je baby idd de maatstaf of ze het warm genoeg hebben. Handjes voelen bijna altijd beetje koud aan, hier ook hoor.

Zeef die manager is van de chippendales, dat zou wat zijn :-D haha

Darceltje, ik vind het nogal wat jij aan vocht aan je kleine geeft. Begrijp ik goed dat je dus 8x 180 water geeft en in totaal 4x8 schepjes. Wel veel voor een kindje van 3 maanden oud (vandaag precies zag ik het schema :-) Hoe veel weegt je dochter?
@Annet, ik zou het ook niet echt grappig vinden als mijn schoonouders allemaal mensen uitnodigden in mijn huis zonder dat eerst te overleggen. Ik zou het er een keertje met ze over hebben, als je vaken komen oppassen.

hoe warm in bed: hier ook een moeilijk onderwerp! Dochter heeft een rompertje en een truitje aan, daar overheen een mouwloze slaapzak en dan nog een lakentje en (dun) dekentje erover. Ze heeft vaak koude handjes 's nachts en 's ochtends, maar slaapt wel antijd de hele nacht door. Als ze het echt koud had zou ze vast wel wakker worden denk ik. Maar dan ben ik dus weer bang dat ze het te warm heeft.....
Ze krijgt nu idd veel vocht, maar ik ben bang dat als ik dat verminder, ze niet tevreden is na de fles. Morgen heb ik een afspraak bij het cb, dus dan leg ik het even voor. Ik zou niet weten hoe zwaar ze nu is, morgen wordt ze weer gewogen. Vorige maand woog ze 5730 (dat was dus met 2 maanden al :-) ), dus ze zal wel ergens rond de 6500 zitten.
Zo he wat kunnen jullie schrijven. Ben eerst een half uur bezig om bij te lezen. Leuk hoor.

Ben blij dat jullie wat aan mijn verhalen over een kdv hebben. Als jullie vragen hebben dan vraag je maar hoor.

Weet niet meer wie het vroeg maar het maakt niet uit hoevaak een baby moet drinken als jouw kindje 3 x voeding nodig heeft dan krijgt hij/zij dat.

Annetje wat raar hoor dat je hem moest laten huilen raar advies hoor. Volgende keer gewoon pakken het is jouw kindje en jij bepaalt en niet die arts.

Over dat huilen daar wordt je gek van he. L heeft ook veel gehuild niet zoveel als bij jou maar denk dat ze zo'n 6 uur per dag wel redde hoor en ze sliep alleen maar op mijn arm ofzo. En dat is echt heel vermoeiend. Ik had daar dan ook nog een peuter van 3 bij rondlopen. Gelukkig nam manlief het als hij thuiskwam wel van me over en stuurde me op zaterdag vaak het dorp in ofzo zodat ik er even uit was.

Maar dat ben je ook wel weer snel vergeten want nu is het een meisje dat amper huilt.

Over de kou: handjes en voetjes zijn geen graadmeter voor het koud of warm hebben het nekje wel.

Hier slaapt L in een zomerslaapzak nog met daaroverheen een lakentje voor een beetje geborgen gevoel. Komt omdat ik heb ingebakerd en zo heeft ze toch nog een gevoel van zo'n coconnetje zeg maar. Maar denk niet dat dat nog echt nodig is want ze ligt tegenwoordig meer op het lakentje dan dat ze eronder ligt.

Schoonouders die vrienden bij jou thuis uitnodigen als ze oppassen. Nou gelukkig maak ik dat niet mee. Zou raar staan te kijken zeg.

8 x 180 is wel heel erg veel. Eigenlijk mogen ze niet maar dan 1 liter flesvoeding binnen 24 uur krijgen. L zit tussen 4 en 5 voedingen van 180 + 6 maar als jij dus 8 x 180 doet dan zit je dus ruim over de 1liter. Het schijnt niet goed voor de niertjes te zijn die kunnen dat niet verwerken. Maar overleg idd maar eens bij het cb misschien is het nl wel verstandiger om naar bv voeding voor hongerige baby's te gaan.

Ik heb vandaag weer gewerkt. Heb ook heerlijk gewerkt.

Thuis had T. met mijn moeder koekjes gebakken en daar was ze heel trots op.

L. had het ook goed gedaan. We laten haar nu zelf komen. Ze heeft om 16.00 uur de laatste voeding gehad en ze slaapt nu nog steeds. Als ze dan om 22.30 nog niet zelf is gekomen krijgt ze natuurlijk wel want anders komt ze 's nachts en daar heb ik niet echt zin in
Zo, ik heb ook weer weekend! Ik werk 4 dagen en vrijdag ben ik vrij. Ik had gedacht dat ik 4 dagen werken met een baby veel zou vinden, maar het tegendeel is waar. Als mijn weekend ingaat werken de meeste collega's nog een dag door dus ik vind 4 dagen werken een ongekende luxe

Darceltje, ik meen me te herinneren dat babies niet meer dan een liter vocht per dag mogen, omdat het anders slecht is voor de niertjes? Maar misschien heb ik het mis hoor. Ben benieuwd wat het CB zegt!

Mijn meis moet maandag naar het CB voor de 2e prikken. Ik schat dat ze inmiddels wel boven de 6,5 kilo is, de kleine dikzak :-) Maar ze is dan ook lang, bij zelf meten kom ik op 63-65 cm uit.

Ze drinkt trouwens in principe 5 x 180+6 scheppen, maar lang niet alle flessen gaan leeg, zeker die op het KDV niet! Vast teveel te zien om braaf te drinken... daar geven ze haar soms dus een extra (half) flesje. Ook prima.

Annet, ik zou het ook niet trekken als mijn schoonouders mensen zouden uitnodigen in MIJN huis. Sowieso vind ik dat babies rust om zich heen nodig hebben (okee, behalve op het KDV dan ) en daar hoort een huis voor onbekenden niet bij! Gewoon wat van zeggen hoor meid..

En de volgende keer moet je je mannetje maar lekker oppakken na de prikken, hij heeft dan toch de troost van mama nodig?

Zeef is manager van de Chippendales? Wat een geweldig beroep! :-)
Welkom Annetjee!

Ventje gaat nu al vijf weken naar het kinderdagverblijf en heeft het volgens mij erg naar z'n zin hoor! Ik hoor van veel mensen dat vooral de ouders eraan moeten wennen.

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik er niet zo'n moeite mee heb, waarschijnlijk hebben de leidsters meer ervaring met baby's dan

ik , maar misschien komt dat ook omdat ik hem niet zelf wegbreng, mijn vriend doet dat namelijk en die had er de eerste keer wel moeite mee om weg te lopen bij hem. Verder staat er iedere keer in z'n boekje dat ie zo vrolijk is geweest. Hij slaapt wel heel veel daar, terwijl hij thuis alleen maar korte slaapjes doet.

Schreef ik van de week nog dat ik om 10.30 260 ml kolf, zit ik sinds gisteren toch echt ineens een heel stuk lager en heb ik nu al twee dagen 100ml aan moeten vullen uit de vriezer.

Als dit zo blijft denk ik dat ik maar aan moet gaan vullen met flesvoeding want zoveel voorraad extra heb ik niet meer. Heeft er iemand ervaring met de combi van fv en bv?

Er was toch ook iemand die drie keer per dag kolfde voor alle voedingen? Hoe laat doe je dat dan en hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je dan voldoende voeding hebt?

@ allemaal,

Wat zijn we toch een bofferds met al die mooie lieve babytjes!
Sjeezzzzz zeg, moet hier wel echt heel vaak komen, want jullie schrijven zo snel en zoveel.

@Ico; het lijkt wel alsof ik mezelf hoor... ook ik vind het geen probleem dat Isis naar het kdv gaat. Manlief brengt haar 's morgens weg, ik haal haar op. En dan inderdaad alleen maar positieve verhalen. Scheelt ook veel dat ik de leidsters heel goed ken daar. Dus heel vertrouwd. Heb de twee keren dat ze er nu geweest is wel even tussen de middag gebeld, maar dat ga ik vanaf nu ook niet meer doen. Gaat gewoon goed en leuk daar.

@Annet; inderdaad vreemd dat je schoonouders mensen bij jullie thuis uitnodigen. Vooral als 't er een heleboel zijn...

Isis drinkt nu 4x180/6 en 's avonds voor 't slapengaan een papfles van 200cc met 2 lepels rijstebloem. Soms van een lepeltje (dan maak ik de pap dikker), soms uit de fles.

Moet ze nog wel aan wennen ;). Soms doe ik dus ook gewoon 100cc/1 lepel papfles en 100cc 'gewone' fles.

Hoe is dat bij jullie met schoonouders (vooral de schoonmama's?)... hier loopt 't allemaal niet zo lekker. Heel erg bezorgd (echt overdreven...), zich werkelijk overal mee bemoeien, zichzelf nog drukker maken dan wij... en altijd als ze daar is geweest is er weer iets gebeurd (of veel gehuild, niet goed geslapen, niet goed gedronken). Schoonmama is ook veel teveel met haar aan 't frummelen. Steeds oppakken, met kroelen, wordt er zelf al moe van...

Liefs
Annettje; wat pittig zeg, 12 a 13 uur huilen. Wat betreft autisme spectrumstoornissen (daar valt dyslexie ook onder) en KISS betreft: ik weet niet waar je manueel therapuet zijn info vandaan haalt, maar KISS kan dat niet veroorzaken. Autisme is namelijk een aangeboren stoornis en niet iets dat later ontstaat! Het kan wel zijn dat baby's met KISS ook vaker autistisch zijn, maar er is geen verband wat het ontstaan betreft! Overigens kan autisme pas na het derde (volgens sommige psychiaters 6e) levensjaar worden vastgesteld. KISS heeft wanneer je het iet behandeld trouwens wel effect op motorische ontwikkeling, vandaar dat behandeling zo belangrijk is.

Ico; ik kolfde 3 keer per dag voor alle voeding, maar had dan gewoon genoeg. Dat liep op een bepaald moment terug en toen ben ik de vriezervoorraad gaan aanspreken en uiteindelijk ook gaan afbouwen. Heb wel geprobeert hoeveelheid op te krikken door te gaan clusterkolven, maar werkte bij mij niet.

Wat betreft de zuurvlekken in de kleren, krijg Ze er niet uit. Zal nog proberen met extra vlekkenmiddel en anders maar weer wat nieuwe dingen kopen inderdaad. Eerst maar even afwachten wat de medicijnen gaan doen. Vandaag leek het erg goed te gaan en heeft ze maar weinig gespuugd.

Ik hoor jullie allemaal zeggen dat je jullie babytjes moeten oppakken na de prik, ik mag Isabella tijdens de prikken gewoon vasthouden. Is ze direct ook makkelijker te troosten. Is dat niet gewoon?

Zeef; bij deze heb je nu in onze fantasie echt een geweldig beroep, haha
Oh shit ik ben ontmaskerd

Net een half uur bijgelezen... en nu alweer vergeten wat iedereen schreef. Dus maar even een egoverhaal :-)

Net kindjes voor 3 dagen weggebracht naar mijn ouders. Man en ik gaan klussen in ons huis, niet echt makkelijk met 2 kids. Mis ze nu al

Ico, geloof dat jij vroeg over combineren van fv en bv. Heb dat gedaan tijdens afbouwfase van zoon. Hij kreeg dan de voedingen die ik aan het afbouwen was fv. Ik geloof dat ik qua hoeveelheid dan gewoon de hoeveelheid gaf die ik van ontdooide bv ook zou geven, en dan keek of hij er genoeg aan had.

Als ik je een advies mag geven: ga je zelf alsjeblieft niet "uitwringen" om toch de jezelf gestelde 6 maanden te halen... het is het zo niet waard om er veel stress over te hebben (want dat krijg je als je steeds twijfelt of je kind wel genoeg krijgt). Ik heb mezelf echt uitgewrongen bij zoon, tot ik het bij 5 maanden en 1 week echt niet meer trok en de dagen aan het aftellen was. Om maar die 6 maanden te halen. Op een gegeven moment 's nachts (de nachtvoedingen kwamen weer terug ) tot twee keer toe melk staan ontdooien omdat mannetje het er niet meer op redde, en toen dacht ik bij mezelf "waar ben ik mee bezig?". Toen vond ik het reuze-erg, dat ik die 3 weken niet meer volmaakte, en nu terugkijkend denk ik "ach, was het nou zo belangrijk?". Dus ga jezelf vooral niet schuldig voelen en doe gewoon wat het beste is voor jou en je baby.

Oh nog iets grappigs. Zoon denkt dat jij "jouw" heet. Omdat je dus heel vaak zegt "dat is van jouw". Dus hij wees vandaag naar de tandenborstels: mama (mijn tandenborstel)...papa (mans tb)... jouw (zijn eigen tandenborstel). Of hij wijst naar een foto van zichzelf en zegt dan "jouw". Schattig toch!

grtz E
Ico, jij was het toch die de 6 maanden wilde halen? Of Lilla? Weet het niet meer... Nouja, mijn verhaal was voor diegene :-)
@ Zeef: Wolkenmeisje heeft dat ook, dat ze jou tegen zichzelf zegt. Vraagt ze "Wil mama alsjebleift voor jou roosvicee maken?". Ze begint het nu trouens wel al vaker goed te zeggen, dus mij ipv jou.
Goedemorgen!

Wat schattig dat jullie kindjes zichzelf "jou" noemen

Wat betreft schoonouders heb ik niets te klagen. Ze passen zelfs om de beurt 1 dag in de week op en zijn allebei heel goed met ons poppie. Ik laat haar met een heel gerust hart achter. Ze hebben dan ook al 2 andere kleinkinderen waar ze vaak op gepast hebben. Misschien dat dat scheelt? Frutsje, wel lastig hoor, dat het bij jullie niet zo goed loopt met schoonmama! Wat zegt je man ervan? Was het niet ook jouw schoonmoeder die steeds de pakjes van de billendoekjes aan de zijkant openknipte? Zucht... zou daar ook erg geirriteerd van raken.

Vinden jullie jezelf trouwens veranderd door de komst van jullie kinderen? Ik vind mezelf helemaal niet veranderd Zeker nu ik weer werk, merk ik hoezeer ik gewoon nog "ik" ben. Vind het best apart, feitelijk heeft het krijgen van Poppie helemaal niet zoveel impact gehad op mij en mijn leven. Ik vind nog steeds dezelfde dingen leuk, ik doe nog steeds hetzelfde, ik heb er alleen een klein lief handenbindertje bij. Hoe is dat voor jullie?
Grappig, denken dat je 'jou' heet! Filmen jullie dat ook? Lijkt me erg leuk voor later.

Over mijn schoonmoeder heb ik niets te klagen, ze zou met alle liefde 3 dgn in de week op willen passen (en ik zou daar ook niks op tegen hebben), maar helaas is ze ernstig ziek en wonen ze ook zo'n 200km bij ons vandaan. Ze vindt het al geweldig dat ze haar eerste kleinkind uberhaupt nog meemaakt, daar had ze al heel lang niet meer op durven hopen. En nu komt dus ook nog kleinzoon nr 2 op 16 okt. Als wij daar zijn wil ze heel graag verschonen, flesjes geven (ik kolf dan af zodat dat kan) en knuffelen. Wij maken daar wel eens grapjes over, als ze vraagt of ze hem zou mogen verschonen, dat we dat thuis al vaak genoeg 'mogen' doen. De foto's van oma en kleinzoon zijn ook al lang niet meer te tellen. Kortom, niks te klagen! Schoonvader ook niet, die is ook dol op minisimb en zegt ook steeds: doe hier alsof je thuis bent, trek je van ons niks aan. Dus bij troosten, laten huilen, oppakken etc, gelukkig geen "o, wij deden dat altijd zo en zoals jullie het doen wordt minisimb een verwend monster."

Ik was voor ik Minisimb kreeg nogal aan het twijfelen. Had heel erg een "is dit het nou"-gevoel. Speelde met de gedachte nog een opleiding te gaan volgen (grote vraag: wat??) omdat er binnen mijn werk geen doorgroeimogelijkheden zijn. En dat zat me niet lekker; elke keer weer de gedachte: "ik heb verdorie gestudeerd en nu kan ik (heel zwart wit gesteld) nog 40jr lang hetzelfde blijven doen?" Uiteindelijk bedacht ik dat docent zijn met kleine kinderen wel een ideale baan is. Man doet hetzelfde dus elk jaar 12 wkn samen vrij met baby, dat is natuurlijk super. Hierin ben ik nu veranderd, ik heb niet meer het idee dat ik kansen laat liggen als ik niet NU verder studeer of solliciteer. Op dit moment kan een carriere me niet zoveel schelen, ik heb nu iets veel kostbaarders en dankbaarders om me mee bezig te houden. Weet niet of het zo blijft, maar dat zie ik dan wel weer. Merk wel dat ik, als ik weer even op school ben (ben er nu 3x geweest voor cursus, ouderavond en introductie mentorklas), ik 'thuis' makkelijk uitschakel. Hoe dat is als kdv de opvang doet, is nog een verrassing.
Elska; dat is inderdaad mijn schoonmoeder, met die billendoekjes... Ik zeg bijna alles tegen mijn man, vaak 'moppert' die dan een keertje op schoonmama. Maar soms houd ik ook maar wijselijk mijn mond, want is zijn moeder en wil haar ook niet steeds in een kwaad daglicht stellen. Maar word er wel erg moe van hoor. Even tot tien tellen ;) dus.

Simbatje; ik werk ook in het onderwijs! Wel basisonderwijs... dus ietsje anders. Maar vind t wel lekker dat ik veel vrij ben, lekker lang vakantie heb en dergelijke. Ik ben op dit moment Intern Begeleider en dat bevalt me wel erg goed. Mis 't contact met de klas soms wel, maar loop regelmatig binnen in mijn groep van vorig jaar (zit nu een vervangster omdat mijn duo langdurig ziek is).

Het valt mij ook mee, vind van mezelf ook niet dat ik heel erg veranderd ben. Kan inderdaad thuis ook goed uitschakelen als ik op 't werk ben, vind het eigenlijk wel lekker. Werk ook maar 2 dagen, dus dat is heerlijk. Bevalt me goed.

Liefs Frutsje
Mijn man is veel te onzeker, hij heeft al gauw zoiets; doe jij het maar, jij ben daar handiger in dan ik! maar ik heb ook alles moeten leren! net als in bad gaan! ik maak alles klaar. mijn man doet hem in bad, en ik mag hem afdrogen en aankleden want dan kan hij niet zo goed! Ik zou weleens weg willen een hele dag zodat hij er alleen voor staat! En dan ben ik benieuwd hoe hij het ervan afbrengt met B. Volgens mij hoef ik daar niet eens aan te denken! Hij zou het super doen!

En over het cb daar ben ik helemaal niet tevreden mee! Mijn man had nog gebeld, om te zeggen dat hij het stik asociaal vind dat ik hem niet mocht troosten. En toen hadden ze gezegd dat ik ook een slechte moeder was en niet goed voor B. kan zorgen omdat hij koude handjes en voetjes had!

Maar dat hij dat heeft, dat weten wij maar daar kunnen we niks aan doen! We hebben alles geprobeerd, maar dat heeft te maken met KISS!

@frutsje, mijn schoonmama is precies eender als de jouwe, overal mee bemoeien, en als ik er even geen erg in heb, heeft zij hem al weer op haar arm! Hij mag niet naar bed als zij er is, want Ik ben zijn Oma!! Vreselijk! Maarja als ik er wat van zeg kan ik nog een trap na krijgen ook!

Het huilen is al veel en veel minder, behalve gister na zn prikken! Hij is heel de dag uit zn doen geweest! Niet slapen niet eten niks!
@Annetje,kun je niet eens contact opnemen met de overkoepelende organisatie van het cb? Waar ik woon zitten ze op meerdere locaties, misschien kun je wisselen, en klikt het beter met de medewerkers van daar. In elk geval zou ik het niet accepteren als ze me zeiden dat ik een slechte moeder ben, en al helemaal niet op basis van de dingen die jij noemt; ze weten neem ik aan dat B. KISS heeft en wat daar de bijwerkingen van kunnen zijn? Zij zijn er toch om je te adviseren en tips te geven over hoe je dingen evt anders zou kunnen doen? Ze komen erg vreemd op mij over, eerst mag je niet troosten, nu dit. Ik moet nu even verschonen, type straks meer
Schoonouders, tja, ze blijven aangetrouwd he Mijn schoonouders hebben hebben nogal snel kritiek, daar heb ik soms wel eens moeite mee. Alles is zwart-wit en zij hebben altijd gelijk. Nu is Meiseltje dus verkouden en dat komt omdat wij haar nooit een jasje aandoen. Klaar. Je kunt er dan wel tegenin gaan, uitleggen dat we haar bijna altijd een jasje aandoen, behalve dan die ene keer waar zij bij waren toen het warm genoeg was naar onze mening; en dat verkoudheid door een virus veroorzaakt wordt natuurlijk. Maar ja, dat zien zij toch anders. Ze zeggen dat soort dingen trouwens alleen tegen mijn man hoor, ik weet niet of ik beleefd kan blijven als ze recht in mijn gezicht zeggen dat ik m'n kind ziek maak.

Ach, eigenlijk mag ik niet klagen als ik de verhalen van sommigen hier lees. Mijn schoonmoeder is helemaal idolaat van Meiseltje. Zelfs als er een grote snottebel uit haar neus hangt, is het nog de mooiste snottebel die ze ooit gezien heeft Ze is altijd heel lief voor m'n meisje, dringt zichzelf nooit op en ik zal nooit thuis komen in een huis vol met haar vrienden.

Wat in haar nadeel werkt, is dat mijn moeder is overleden. Mijn moeder zal nooit iets kunnen doen wat mij niet zint. In mijn beleving zou zij de perfecte oma zijn geweest (zou ze ook echt zijn geweest!) en soms betrap ik mezelf op gedachten als: dat zou mijn moeder anders/leuker/beter enz. hebben gedaan. Op zulke momenten heb ik het dan ook wel even moeilijk hoor.
Hello,

Elska, ik vind mezelf ook niet veranderd. In het begin leek mijn hele leven anders, maar toen ik weer ging werken en alles steeds meer z'n gangetje ging, werd ik ook steeds meer mezelf. Ik ben op mijn werk wel wat minder gestressed en minder ambitieus geworden. Voor ik kinderen kreeg werkte ik fulltime en was ik echt een beetje een "spinnetje in het web". Ik wist altijd wat er waar speelde. Nu niet meer. Twee keer zwangerschapsverlof, en tussen de verloven krap 1 jaar werken, maakt dat ik veel gemist heb. Anderen zijn in het "gat" gesprongen dat ik heb achtergelaten, en daardoor ben ik ook een stukje van mijn 'postitie' kwijt. Maar ik vind het eigenlijk niet zo erg.

Simbatje, ik ga inderdaad proberen te filmen dat mannetje zichzelf "jou" noemt, maar is het niet makkelijk om hem een 'kunstje' te laten doen op film, meestal slaat hij dicht zodra hij de camera ziet.

Jij zit in het voortgezet onderwijs toch? Doet je man dat ook? Lekker he, samen in het onderwijs. Hier ook 12 weken vakantie en Man ook. Soms vallen de vakanties niet tegelijk, maar heel vaak ook wel. En van de zomervakantie vaak wel 4 weken.

Frutsje, erg herkenbaar dat je je vaak in moet houden omdat je niet de hele tijd op je schoonmoeder wil afgeven. Mijn schoonmoeder is wel lief, maar ze is ook heel erg angstig, heeft behoefte aan structuur, denkt dat ze met haar 53 al bejaard is en leeft daar ook naar. Oppassen wil ze alleen bij hoge uitzondering, en vaak ziet ze allemaal beren op de weg. Op vrijdagmorgen gaat ze altijd naar de markt en daarom wilde ze op vrijdag niet oppassen toen we een keer heel erg omhoog zaten, omdat ze dan niet naar de markt (2 straten van ons huis vandaan) kon. Vaak moet je dingen in viervoud drie weken van tevoren schriftelijk aanvragen, dat werk. Niet echt handig. Ik moet altijd erg opletten wat ik zeg, en ze vindt altijd dat ze gelijk heeft. Terwijl ze al haar 'kennis' uit de Libelle haalt, en dat dan voor waarheid aanneemt. Verder inderdaad van die uitspraken als "van tocht wordt je verkouden", etc. Ik word er soms wel moe van. Aan de andere kant bemoeit ze zich weinig met ons en staat ze niet elke dag op de stoep ofzo.

Annet, ik ben het met Simbatje eens, ga eens kijken of je bij een ander cb terecht kunt. Want wat ik lees... ik vind het echt niet normaal. Koude handjes en voetjes is overigens helemaal niet vreemd bij kinderen, mijn oudste kindje had ook altijd ijsklompjes en Dochter ook. Dat is ook helemaal geen indicatie voor het koud hebben ofzo. Vreemd dat het cb zulke uitspraken doet en dan nog tegen je man en niet tegen jou zelf.

Darceltje, wat naar om te lezen dat je moeder is overleden. Lijkt me moeilijk.

Ik mis mijn kindjes!

Vandaag wel even via de Skype met ze gepraat. Zoon is met opa met de bus mee geweest en vond dat helemaal fantastisch. En Dochter had doorgeslapen (nu wel).

Heb gekolfd vandaag, 'opbrengst' was 200 ml, 200 ml, 140 ml, 120 ml en 200 ml. Gisterenavond om 23.00 uur was het 60 ml, dus geen wonder dat Dochter daar de nacht niet op doorslaapt... Ga dus maar bijvoeden van de voorraad uit de vriezer na dit weekend...

grtz E
Zeef, ik en man geven inderdaad allebei les in het vo (zelfde vak ook nog) in dezelfde regio, dus op af en toe een dag na, vallen alle vakanties gelijk. Wist trouwens niet dat je als manager van de Chippendales ook zoveel vakantie hebt! Lijkt me ook een leuke baan!

Ben je trouwens gewoon op je werk en mis je je kindjes of heb ik iets gemist en ben je tournee?

Net weer op school geweest voor een afscheid. Hoor ik dat ik toch in mr mag blijven, dus ik reageer heel blij (was afgelopen jr alleen vervanging). Dringt even later pas tot me door dat de vergaderingen altijd op do zijn en dat dat mijn mama-dag is. Ik had eerst de do vrijgehouden voor evt mr-lidmaatschap en op vrijdag vrij gekregen, maar omdat kdv op do echt geen plek had, heb ik uiteindelijk dus mijn vrije dag omgeruild. Hier baal ik echt ontzettend van; eigenlijk wil ik alles. Dus alles blijven doen wat ik leuk en interessant vind én een leuke, lieve mama zijn. Heel frustrerend. Man zegt heel simpel "wat niet kan, kan niet", maar ik blijf net zolang puzzelen en malen tot ik toch een oplossing vind, maar dat zit er nu niet in ben ik bang. Dit is dus weer typisch zo'n kans-vergooien-moment waar ik zo slecht tegen kan. Papa- en mamadag omruilen kan niet, op man's school is alles al keurig geregeld. Het stomme is dat ik me er al bij neergelegd had dat ik niet meer in de mr zat en me er nu toch zo rot bij voel.

Nu ga ik slapen, morgenvroeg 1e babyzwemles! Ben benieuwd of Minisimb het leuk vindt!
O zeef, ik lees net dat je aan het klussen bent. Schiet het een beetje op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven