meijuni2016 (deel 2)
zaterdag 24 oktober 2015 om 21:21
NaamLeeftijdU.D. 1e/2e/ 3e kindje Bijzonderheden Mijnnickname29 28 mei 2e kindje (dochter van dec '14) hartje zien kloppen bij 6.0, 7.5 en 9.6
13 november nekplooimeting Nijntje27 28 mei 2e kindje, zoon van 1,5 hartje zien kloppen bij 6,5 en 7,5 week. 4 nov termijnecho Bliss91241 Juni1e kindje 1 December geslachtsbepalingKleurig38 03 juni 1e kindje Single Mama, intake VK 27 oktober, echo 10 november Superstar 927 03 juni 1e kindje echo ..... Nadiaxx30 08 juni 1e kindje Eerste echo 27 oktober XkusX28 08 juni 1e kindje Eerste echo 11 november
Gurlie
Voor de meiden van het topic meijuni2016.
Inlognaam: meijuni2016
wachtwoord: babyboom
Wil je bij de geheime voor-vrienden-niet-zichtbare facebookgroep, stuur dan een mailtje naar meijuni2016@gmail.com.
13 november nekplooimeting Nijntje27 28 mei 2e kindje, zoon van 1,5 hartje zien kloppen bij 6,5 en 7,5 week. 4 nov termijnecho Bliss91241 Juni1e kindje 1 December geslachtsbepalingKleurig38 03 juni 1e kindje Single Mama, intake VK 27 oktober, echo 10 november Superstar 927 03 juni 1e kindje echo ..... Nadiaxx30 08 juni 1e kindje Eerste echo 27 oktober XkusX28 08 juni 1e kindje Eerste echo 11 november
Gurlie
Voor de meiden van het topic meijuni2016.
Inlognaam: meijuni2016
wachtwoord: babyboom
Wil je bij de geheime voor-vrienden-niet-zichtbare facebookgroep, stuur dan een mailtje naar meijuni2016@gmail.com.
zaterdag 31 oktober 2015 om 11:48
@Superstar, je staat erin. Moeten er nog meer gegevens bij?
@ Bloemetje; welkom! En als je er niet uit komt met de tabel, geef maar een gil.
@Gurlie; wat fijn dat je volgende week weer een echo hebt, wil je de datum in de tabel zetten? Dan weten wij wanneer we een feestje mee kunnen vieren
@Bliss; wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Doen ze dan trouwens een inwendige echo of een uitwendige?
Waarom krijgen jullie allemaal rond de 9 weken al een echo eigenlijk? Krijgen jullie dan rond de 11/12 weken weer een echo? Je krijgt er maar 2 vergoed toch? Of hebben jullie allemaal een medische dinges?
Hoe voelen jullie allemaal meiden? Ik voel me heel goed eigenlijk! Niet moe, nauwelijks kwaaltjes, gewoon zoals normaal... Alleen een andere eetlust en ander poep-ritme Verder merk ik nauwelijks dat ik zwanger ben... Ooh ja ik heb een enorm opgeblazen buik!! Jullie ook?
@ Bloemetje; welkom! En als je er niet uit komt met de tabel, geef maar een gil.
@Gurlie; wat fijn dat je volgende week weer een echo hebt, wil je de datum in de tabel zetten? Dan weten wij wanneer we een feestje mee kunnen vieren
@Bliss; wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Doen ze dan trouwens een inwendige echo of een uitwendige?
Waarom krijgen jullie allemaal rond de 9 weken al een echo eigenlijk? Krijgen jullie dan rond de 11/12 weken weer een echo? Je krijgt er maar 2 vergoed toch? Of hebben jullie allemaal een medische dinges?
Hoe voelen jullie allemaal meiden? Ik voel me heel goed eigenlijk! Niet moe, nauwelijks kwaaltjes, gewoon zoals normaal... Alleen een andere eetlust en ander poep-ritme Verder merk ik nauwelijks dat ik zwanger ben... Ooh ja ik heb een enorm opgeblazen buik!! Jullie ook?
zondag 1 november 2015 om 09:43
Nog 8 dagen wachten tot mijn echo! Het begint nu echt op te schieten.
Net lekker een oliebol gegeten zag ze gisteren bij de bakker haha!
Gisteren echt een super gare dag. Ondanks dat dochter tot 8.30 uur sliep was ik zelf vroeg wakker en de hele dag enorm moe en misselijk. Om 20.00 uur naar bed gegaan en nu voel ik me geloof ik wat beter.
Oh ja de vk vroeg weer of ik de 20 weken echo wil doen. Uiteraard wel. Vorige keer gevraagd waarom je het niet zou doen. Kreeg als antwoord dat je dan misschien geen onbezorgde zwangerschap meer hebt als blijkt dat er iets mis is. Echt wat een dom argument. Alsof je helemaal fluitend door de zwangerschap gaat als je niet weet of het goed zit. Vind ik dan natuurlijk. Ik wil juist graag de echos om te kijken of het goed zit en zo niet, gerichte actie te kunnen nemen of me goed kunnen voorbereiden
Net lekker een oliebol gegeten zag ze gisteren bij de bakker haha!
Gisteren echt een super gare dag. Ondanks dat dochter tot 8.30 uur sliep was ik zelf vroeg wakker en de hele dag enorm moe en misselijk. Om 20.00 uur naar bed gegaan en nu voel ik me geloof ik wat beter.
Oh ja de vk vroeg weer of ik de 20 weken echo wil doen. Uiteraard wel. Vorige keer gevraagd waarom je het niet zou doen. Kreeg als antwoord dat je dan misschien geen onbezorgde zwangerschap meer hebt als blijkt dat er iets mis is. Echt wat een dom argument. Alsof je helemaal fluitend door de zwangerschap gaat als je niet weet of het goed zit. Vind ik dan natuurlijk. Ik wil juist graag de echos om te kijken of het goed zit en zo niet, gerichte actie te kunnen nemen of me goed kunnen voorbereiden
zondag 1 november 2015 om 09:52
Ja ze vroeg aan mij idd ook of ik de 20 weken echo wilde. Vond het al een gekke vraag, dacht dat het standaard was.
Ik lag gister ook om 21:30 al in bed. Uiteindelijk had ik om 3uur tot 5 uur weer plafonddienst. Ben steeds rond dat tijdstip wakker. Heel irritant.
Ik heb eindelijk mijn wegwerp kattenbakken binnen!! Jeej!! Superhandig aangezien ik natuurlijk niemand in huis heb die nu de kattenbakken kan schoonmaken. Ze zien er superleuk uit! Voor de kattenliefhebbers: www.poopycat.com
Nog 9 dagen en dan de echo!!! Whoehoeoeoe! Daarna mijn lange ex (en stiefzoon) vertellen en daarna de rest van de wereld! Ik kijk er naar uit!!!
Ik lag gister ook om 21:30 al in bed. Uiteindelijk had ik om 3uur tot 5 uur weer plafonddienst. Ben steeds rond dat tijdstip wakker. Heel irritant.
Ik heb eindelijk mijn wegwerp kattenbakken binnen!! Jeej!! Superhandig aangezien ik natuurlijk niemand in huis heb die nu de kattenbakken kan schoonmaken. Ze zien er superleuk uit! Voor de kattenliefhebbers: www.poopycat.com
Nog 9 dagen en dan de echo!!! Whoehoeoeoe! Daarna mijn lange ex (en stiefzoon) vertellen en daarna de rest van de wereld! Ik kijk er naar uit!!!
zondag 1 november 2015 om 10:35
Dank je kleurig! 4 november heb ik mijn eerste echo dus dat mag er ook bij in.
Hier iets minder moe en borsten worden ook iets minder gevoelig. Verder wel een opgeblazen buik. Krijg geen broek meer dicht haha.
Nog een paar dagenen dan eindelijk de echo. Ben zo benieuwd en zenuwachtig!
Wat raar dat ze dat vragen van die 20 weken echo. Is toch standaars en mocht er iets zijn, wil je dat toch weten?
Hier iets minder moe en borsten worden ook iets minder gevoelig. Verder wel een opgeblazen buik. Krijg geen broek meer dicht haha.
Nog een paar dagenen dan eindelijk de echo. Ben zo benieuwd en zenuwachtig!
Wat raar dat ze dat vragen van die 20 weken echo. Is toch standaars en mocht er iets zijn, wil je dat toch weten?
zondag 1 november 2015 om 12:09
Voor ons kwam die vraag over de twintig weken echo ook zo onverwachts. Maar om even vanaf de andere kant te bekijken: ook bij de nekplooimeting wordt gekeken naar de medische staat van de baby. Daarvan is down het bekendst, maar er zijn nog een aantal andere punten die worden gecontroleerd. Hier op het forum zijn de meningen hierover verdeeld. Want zo zeggen de meesten: ik zou het toch niet weg laten halen. Overigens wij ook niet, ondanks dat we die test wel doen. En dat er bij 20 weken naar de gezondheid van de baby wordt gekeken wordt door iedereen als vanzelfsprekend ervaren en het is raar dat die vraag wordt gesteld door de verloskundige. Kijk, bij 20 weken wordt er natuurlijk op meer gelet en op ernstiger lichamelijke afwijkingen, maar het is en blijft een screening van de baby waarvan blijkbaar niet iedereen het antwoord wil weten. Vandaar de vraag bij de verloskundige.
zondag 1 november 2015 om 12:18
Ooooooo... ik probeer alles te lezen maar na het woord oliebollen wat schaapjes schreef neem ik niet meer zoveel op... ik moet oliebollen hebben! !!
Ik was vannacht ook erg onrustig kleurig. Lag er om 22 uur al in. Mijn tieten doen z'n zeer! Ik kan er niet lekker van liggen.
Wij willen ook de combinatie test doen ( zo heet ie toch ? )
Als het gehandicapt is laten wij het wel weghalen. Maar dat is echt niet zonder gevoel of zomaar even gedaan...
Dus ik hoop echt dat het gezond is.
Ik was vannacht ook erg onrustig kleurig. Lag er om 22 uur al in. Mijn tieten doen z'n zeer! Ik kan er niet lekker van liggen.
Wij willen ook de combinatie test doen ( zo heet ie toch ? )
Als het gehandicapt is laten wij het wel weghalen. Maar dat is echt niet zonder gevoel of zomaar even gedaan...
Dus ik hoop echt dat het gezond is.
Amor Vincit Omnia
zondag 1 november 2015 om 12:25
zondag 1 november 2015 om 13:12
Haha oh sorry van de oliebol misschien kun je eens rondkijken in je woonplaats haha. Ik had deze dus bij een bakker.
Nickname, ik snap de vraag van de verloskundige maar ik kan me niet indenken dat mensen niet willen weten dat hun kindje een afwijking heeft. Voor mijn gevoel is dat kop in het zand steken. Ik zou nooit een (halve) onbezorgde zwangerschap boven zoiets stellen. Bovendien zou mijn zwangerschap niet onbezorgd zijn als ik die echo niet deed. Maar ieder zijn ding hoor.
Gevoelige borsten heb ik helemaal niet meer!
Wij laten het kindje ook weghalen als het gehandicapt is. Ik vind zelf de zorg voor een gezond kind al zwaar en twee gezonde kinderen lijkt me sowieso loodzwaar. Een zeer zwaar gehandicapt kind erbij zou ik gewoon niet aankunnen. Kan natuurlijk altijd nog maar als ik het bij voorbaat weet zou ik het weghalen. Dan heb ik het wel over de zeer zware syndromen uiteraard en niet over andere afwijkingen.
Nickname, ik snap de vraag van de verloskundige maar ik kan me niet indenken dat mensen niet willen weten dat hun kindje een afwijking heeft. Voor mijn gevoel is dat kop in het zand steken. Ik zou nooit een (halve) onbezorgde zwangerschap boven zoiets stellen. Bovendien zou mijn zwangerschap niet onbezorgd zijn als ik die echo niet deed. Maar ieder zijn ding hoor.
Gevoelige borsten heb ik helemaal niet meer!
Wij laten het kindje ook weghalen als het gehandicapt is. Ik vind zelf de zorg voor een gezond kind al zwaar en twee gezonde kinderen lijkt me sowieso loodzwaar. Een zeer zwaar gehandicapt kind erbij zou ik gewoon niet aankunnen. Kan natuurlijk altijd nog maar als ik het bij voorbaat weet zou ik het weghalen. Dan heb ik het wel over de zeer zware syndromen uiteraard en niet over andere afwijkingen.
zondag 1 november 2015 om 19:43
Bij mij begint mijn smaak weer langzaam normaal te worden. Jeeej! Nu ben ik eigenlijk van al mijn kwaaltjes af, behalve dan mijn opgeblazen buik. Oh en het feitje dat ik ineens van alle gluten buikpijn krijg. Eerst had ik dat alleen van tarwe nu van alle glutenhoudende granen... Beetje jammer...
Ik heb vandaag uuuuren door het bos gewandeld zijn met mijn ouders. Klinkt relaxter dan het is want het was het Amsterdamse bos en het was er meeeeega druk met mensen en de vliegtuigen vertrokken vanaf de Buitenveldertbaan. Dat betekent dus dat er elke twee minuten een oorverdovend kabaal over kwam vliegen... Maar buiten dat, het bos is zoooo mooi in de herfst!! Maar nu een ander dingetje. Door het vele lopen begon ik mijn baarmoeder te voelen. Hebben jullie dat ook wel eens na het sporten of na inspanning ofzo?
Ik heb vandaag uuuuren door het bos gewandeld zijn met mijn ouders. Klinkt relaxter dan het is want het was het Amsterdamse bos en het was er meeeeega druk met mensen en de vliegtuigen vertrokken vanaf de Buitenveldertbaan. Dat betekent dus dat er elke twee minuten een oorverdovend kabaal over kwam vliegen... Maar buiten dat, het bos is zoooo mooi in de herfst!! Maar nu een ander dingetje. Door het vele lopen begon ik mijn baarmoeder te voelen. Hebben jullie dat ook wel eens na het sporten of na inspanning ofzo?
anoniem_83500 wijzigde dit bericht op 01-11-2015 19:44
Reden: typefout!
Reden: typefout!
% gewijzigd
maandag 2 november 2015 om 20:58
Hoi kleurig, ik merk het ook in mijn buik als ik (te) veel gedaan heb.
Hier minder leuk nieuws: er zijn antistoffen in mijn bloed gevonden
we weten verder eigenlijk nog niets, behalve dan dat er vandaag direct bloed bij mijn man geprikt moest worden. We zijn 3 dagen weg samen, gelukkig in NL, maar we moesten direct naar een ziekenhuis hier. Nu is het maximaal een week wachten op de uitslag, ik hoop echt zo dat het niets ernstigs is!
Hier minder leuk nieuws: er zijn antistoffen in mijn bloed gevonden
maandag 2 november 2015 om 22:39
Hey Nijntje, dat heeft te maken met die Rhesusfactor toch? Ik hoor wel vaker dat mensen zich daar zorgen om maken, maar volgens mij is het zo dat als dit inderdaad niet goed zit het relatief makkelijk kan worden opgelost met twee prikken (tijdens de zwangerschap en na de bevalling). Het fijne weet ik er niet van, maar de verhalen die ik hoor zorgen altijd voor meer stress bij de ouders dan nodig is. De gevolgen voor een (volgende) zwangerschap kunnen dan wel groot zijn, maar die zijn te voorkomen door die prikken. Maar als ik jou was dan zou ik morgen de verloskundige bellen om je goed voor te laten lichten. Je zorgen maken is nooit fijn, zeker niet als je er even lekker tussenuit bent.
dinsdag 3 november 2015 om 06:58
Oh nijntje dat is wel schrikken zeg. Hopelijk deze week snel voorbij. Wel fijn dat je iig in NL was en snel naar een ziekenhuis kon..
Kleurig, leuk toch die vliegtuigen zo dicht over je hoofd? Ik houd enorm van vliegtuigen in de lucht, niet om er zelf in te zitten haha, maar ben altijd blij als ik een vliegtuig zie (en ik woon dichtbij Schiphol dus zie er heel veel haha).
Nog 6 nachtjes tot m'n echo! Heb er zin in.
Kleurig, leuk toch die vliegtuigen zo dicht over je hoofd? Ik houd enorm van vliegtuigen in de lucht, niet om er zelf in te zitten haha, maar ben altijd blij als ik een vliegtuig zie (en ik woon dichtbij Schiphol dus zie er heel veel haha).
Nog 6 nachtjes tot m'n echo! Heb er zin in.
dinsdag 3 november 2015 om 07:53
Die rhesusprikken heb ik inderdaad gehad,aar de verloskundige wist hier nauwelijks iets van. Het enige wat ze kon vertellen is dat ze nu een kans uit gaan rekenen op een bepaald iets en dat ik waarschijnlijk heel nauwkeurig gemonitoord ga worden. Ze maakt het naar 1x per 3-4 jaar mee in haar praktijk terwijl resusfactor redelijk 'routine' is.
Allemaal nogal vaag dus, denk dat er helaas weinig anders op zit dan afwachten tot de uitslag bekend is.
Allemaal nogal vaag dus, denk dat er helaas weinig anders op zit dan afwachten tot de uitslag bekend is.
dinsdag 3 november 2015 om 15:01
Kleurig ja bij mijn verloskundige doen ze standaard een echo bij 8-9 weken en vervolgens nog een rond de 11 weken! Verschilt per verloskundige denk ik.
Ik heb afgelopen vrijdag een inwendige echo gehad, dat doet mijn verloskundige standaard tot 10 weken omdat inwendig dan gewoon altijd nog het mooiste beeld geeft zei ze.
Spannend Schaapjes! Zo leuk om te zien. Ik heb ook alweer zo'n zin in volgende week!
Oh dat is even schrikken dan idd Nijntje, hopelijk stelt het weinig voor!
Ik heb nog steeds echt nergens puf voor, lig dan ook veel te luieren op de bank de laatste weken haha. Blijf ik ook lekker doen zolang nodig!
Ik heb afgelopen vrijdag een inwendige echo gehad, dat doet mijn verloskundige standaard tot 10 weken omdat inwendig dan gewoon altijd nog het mooiste beeld geeft zei ze.
Spannend Schaapjes! Zo leuk om te zien. Ik heb ook alweer zo'n zin in volgende week!
Oh dat is even schrikken dan idd Nijntje, hopelijk stelt het weinig voor!
Ik heb nog steeds echt nergens puf voor, lig dan ook veel te luieren op de bank de laatste weken haha. Blijf ik ook lekker doen zolang nodig!