Gezondheid alle pijlers

Kosten SOA test

04-11-2015 20:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn tegenwoordig de kosten van een soa test bij de huisarts?

Iemand die bij CZ verzekerd is en mij dat kan vertellen? Niet omdat ik niet ga als het me te duur is, maar zodat ik me daar op voor kan bereiden. De afspraak staat al

Ik ben 25+ en 1x onverstandig geweest, het risico is er... Dom, I know..
Geen idee, ik heb het ooit laten doen bij de GGZ en toen was het gratis...maar dat is wel zo'n 10 jaar terug

En iedereen kan wel eens een keer onverstandig zijn. Handig? Nee. Maar niemand is perfect, zolang je er maar geen gewoonte van maakt toch.
"Soa-onderzoek door de GGD is gratis. Maak je een afspraak voor een avondspreekuur bij de GGD, dan brengen wij daar ook kosten voor in rekening."
Silence is golden. Duct tape is silver.
340 euro en 16 cent
GGZ heeft nu strengere eisen. Even checken voor je belt. Ik heb ooit hij de huisarts laten doen, was iets van 120 euro volgens mij.
@missmisery dat klopt niet

GGD is alleen gratis als je aan strenge eisen voldoet of liegt dat je er aan voldoet.

En tegenwoordig is het ook niet meer anoniem.

Je kunt voor een soa-test bij de terecht als:

- je jonger bent dan 25 jaar

- je als man seks hebt met mannen

- je in de prostitutie / erotische sector werkt

- je klachten hebt die passen bij een soa

- je seks hebt gehad met iemand die een soa heeft

- jij of een van je ouders uit een land komt waar veel soa voorkomen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Zou idd gewoon de GGD in jouw regio bellen, dan weet je het zeker. Of anders een soa poli.
quote:missmisery schreef op 04 november 2015 @ 20:59:

Zou idd gewoon de GGD in jouw regio bellen, dan weet je het zeker. Of anders een soa poli.

Die hebben beiden dezelfde eisen, dus dat maakt niet uit.

Voldoe je er niet aan moet je liegen of dokken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:lollypopje schreef op 04 november 2015 @ 21:01:

[...]

Die hebben beiden dezelfde eisen, dus dat maakt niet uit.

Voldoe je er niet aan moet je liegen of dokken.

Bellen kan altijd toch? Tenzij jij de daadwerkelijke kosten weet heb je ook nog weinig relevante informatie gespuwd.

TO, check ook even wat er bij je verzekering staat over de dekking van zo'n onderzoek.

Wat ik quote kwam trouwens van de site van GGD hart van Brabant.
De bedragen voor een SOA onderzoek op chlamydia, gonorroe, syfilis en hiv variëren tussen de 110 en de 180 euro en soms zelfs meer

https://www.soapoli-onlin ... een-soa-test#.VjpmoPkvfNM
Ik heb dit een aantal jaar geleden laten doen bij de huisarts en heb net terug gekeken en weet niet precies of dat idd dit onderzoek was en kostte me ongeveer 50 euro aan wat niet vergoed werd toen.

Edit verkeerd gekeken. Was 140 Euro wat niet vergoed werd
quote:lollypopje schreef op 04 november 2015 @ 20:58:

@missmisery dat klopt niet

GGD is alleen gratis als je aan strenge eisen voldoet of liegt dat je er aan voldoet.

En tegenwoordig is het ook niet meer anoniem.

Je kunt voor een soa-test bij de terecht als:

- je jonger bent dan 25 jaar

- je als man seks hebt met mannen

- je in de prostitutie / erotische sector werkt

- je klachten hebt die passen bij een soa

- je seks hebt gehad met iemand die een soa heeft

- jij of een van je ouders uit een land komt waar veel soa voorkomenEen vriendin van mij heeft eens gelogen dat ze met verschillende mannen uit Afrika seks heeft gehad en ook betaalde seks had gehad maar ze kwam er alsnog niet doorheen
Ik ben een jaar of 2 geleden geweest.

Heb nooit het bedrag nagekeken maar ik was in ieder geval in één keer door mijn eigen bijdrage heen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:yolo8 schreef op 04 november 2015 @ 22:34:

[...]

Een vriendin van mij heeft eens gelogen dat ze met verschillende mannen uit Afrika seks heeft gehad en ook betaalde seks had gehad maar ze kwam er alsnog niet doorheen

Misschien dat ze het niet al te geloofwaardig had gebracht, wel vreemd... ik mocht wel gewoon gratis testen na 1 keer onveilig oraal zelfs al met een jongen die wisselende contacten heeft.

Ik was wel doodsbang omdat ik echt vage klachten kreeg daarna, opgezette klieren in mijn keel etc. Soms kan angst en stress echt rare dingen met je doen en krijg je vanzelf allerlei klachten, want achteraf na de test had ik gelukkig niets. Wel ging ik er niet heen met de bedoeling er een gratis test uit te halen. Ik was echt doodsbang dat ik iets had opgelopen. Misschien straalde ik dat uit.
quote:yolo8 schreef op 04 november 2015 @ 22:34:

[...]

Een vriendin van mij heeft eens gelogen dat ze met verschillende mannen uit Afrika seks heeft gehad en ook betaalde seks had gehad maar ze kwam er alsnog niet doorheen

Dat vind ik ook wel vergezocht. Je moet het simpeler en realistischer houden. Oftewel "mijn ex heeft een soa" of "ik heb af en toe seks voor geld, gewoon omdat ik het leuk vind".

En zorg dat je vragen op dat gebied kunt beantwoorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven