Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Hij zit op het gymnasium en moet met een gemiddelde 7 overgaan.

Dus ik vrees wel met grote vrezen als hij niet een beetje meer gaat doen.

Maar ja, havo/vwo is ook niet erg of zo.

Maar dat vindt hij wel weer erg... Niks doen maar wel tienen willen.

Maar het schooljaar is nog maar net begonnen, dus moet ook geduldiger zijn.
Is zeker een goede tip Casalinga!

Alleen...ik woon zo klein, en mijn hal is ook niet al te groot, dat als ik nu de stofzuiger in de hal erbij ga zetten, ik niet meer bij het toilet kan komen of de voordeur nog open kan.

Dat houdt dan de bezoekers overigens weer wél buiten de deur.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ben zo'n muts die het gewoon opruimt, maar dan wel bijv. zegt ik heb je zooi voor je opgeruimd, doe jij nu even de hond uitlaten. En dat wordt meestal zonder al teveel blabla gewoon geaccepteerd.

Ik werk dan ook thuis, dus moet helaas soms gewoon hun zooi opruimen, maar voor wat hoort wat.
quote:Casalinga schreef op 05 november 2015 @ 10:09:

Lientje, tip (ongevraagd );

Zet de stofzuiger in de hal. Als er dan onverwacht bezoek komt is het net alsof je al druk bezig was.

Vanaf nu ruim ik de stofzuiger nooit meer op!!
quote:Zusenzoo schreef op 05 november 2015 @ 10:16:

Hier ook een zoon, met precies dezelfde gedachten.

Komt in de loop van het schooljaar wel goed. Het begin is altijd lastig.

Zoon hier zit inmiddels in 6 gymnasium, en heeft zijn hele schoolloopbaan weinig tot niets uitgevoerd.

Merkt nu dat hij er in zijn examenjaar niet meer mee wegkomt, en baalt daar stevig van.

Maar als hij volgend jaar naar de Uni gaat, zal hij toch echt wat meer er aan moeten gaan doen.

Het is niet dat ze het niet kunnen. Bij mijn zoon is het meer een geval van : waarom zou ik drie uur leren voor een acht of negen als ik met 20 minuten leren een 7 kan halen?

Alles daaronder vind hij niet okee.

Toch gebeurd het regelmatig dat het "maar" een 6,8 is en dan neemt hij zich stellig voor de volgende toets écht meer te doen.

Tot de volgende toets nog twee of zelfs een dag in zicht is, en dan denkt hij, oja, toets!

Nou, red het met 2 keer 20 minuten leren ook wel.

En dan weer een zesje.

En dan begint alles weer van voor af aan.

Mag ik vragen waarom die regel er is? Als hij in een exclusieve gymnasiumklas zit snap ik de regel niet (het niveau is al hoger toch?).

Dan kan hij nog zakken dus. Caat zat in de brugklas mavo/havo. Mavo is op die school gewoon het laagste niveau, dus als je dat niet haalt moet je er vanaf. Degenen die in de havo/vwo klas zaten konden nog zakken. En er is ook niks mis met VMBO, maar dan moet je dus, in ons geval, wel naar een andere school.

Maar ze weten op school ook heel goed dat de meesten er ergens in het eerste trimester pas achterkomen dát je moet leren, en in het tweede trimester vaak pas ontdekken hóe je moet leren, om vervolgens in het derde trimester de boel weer redelijk recht te trekken.
quote:Kastanjez schreef op 05 november 2015 @ 10:30:

[...]

Mag ik vragen waarom die regel er is? Als hij in een exclusieve gymnasiumklas zit snap ik de regel niet (het niveau is al hoger toch?).

Nee, ze krijgen dezelfde stof aangeboden als de havo/vwo klassen, alleen met meer verdieping en latijn.

Volgens mij wordt het ook hetzelfde beoordeeld vandaar deze regel.

Maar dat zou ik eens na moeten vragen.

( hebben wel les uit vwo boeken)
quote:Casalinga schreef op 05 november 2015 @ 10:31:

[...]

Dan kan hij nog zakken dus. Caat zat in de brugklas mavo/havo. Mavo is op die school gewoon het laagste niveau, dus als je dat niet haalt moet je er vanaf. Degenen die in de havo/vwo klas zaten konden nog zakken. En er is ook niks mis met VMBO, maar dan moet je dus, in ons geval, wel naar een andere school.

Maar ze weten op school ook heel goed dat de meesten er ergens in het eerste trimester pas achterkomen dát je moet leren, en in het tweede trimester vaak pas ontdekken hóe je moet leren, om vervolgens in het derde trimester de boel weer redelijk recht te trekken.

Hoop het. Oudste zit ook op het gym, maar werkt er wel degelijk voor en hoef ik niks tot weinig te zeggen of aan te sporen. Dus nogal een verschil.

Lastig want het zijn natuurlijk gewoo andere kinderen.
Hallo dames,

Ik zou het leuk vinden om ook af en toe eens mee te schrijven.

Heb een dochter op het voortgezet(1e jaar Havo) en een zoon in groep 8.

Ik moet soms zo lachen om jullie verhalen,omdat ze zo herkenbaar zijn.

Dochterlief is wel aan het puberen maar er is nog mee te dealen. Huiswerk maken doet ze wel maar door haar ADHD is ze niet zo sterk in plannen enzo. Daar helpen we nog best wel veel mee. Ze komt in ieder geval met mooie cijfers thuis met heel af en toe een onvoldoende.

Gisterenavond zaten dochterlief en ik in de auto voor haar sport. Begint ze te zingen(af en toe mooi maar ook af en toe vals). Dus ik zeg dat ze maar even moet stoppen met zingen. Zegt ze heel serieus,waarom? Ik had een 8.3 voor mijn zang Duh......
Ow, Caat is volledig talentvrij als het gaat om zingen. Die zingt zelfs de valse tonen nog vals. De toonladder is bij haar een aaneenschakeling van gebrom en gepiep waaraan elke lociga ontbreekt.

Dus jij mag niet klagen .
quote:lientje69 schreef op 05 november 2015 @ 10:07:

Hier is mijn hal een grote bende, omdat dochter vanmorgen haar wanten weer eens "kwijt "was.

Trok bij het zoeken de hele kapstok ondersteboven.

En alle paardenspullen door de hal heen, want ja, waar zullen die wanten toch liggen.

Ha gevonden!. En mam, ik heb nu geen tijd meer, dus ik ruim het hier vanmiddag wel op. Doei!

En ik maar roepen: Spullen in de avond al klaar leggen voor de volgende dag!

En nu is ziet mijn hal er dus uit of er een bom ontploft is en moet ik overal overheen stappen.

En mijn vingers jeuken om de troep op te ruimen , want ik erger me dood aan de bende. Stel dat ik zo visite krijg onaangekondigd, dan denken die dat ik een slons ben . (ben ook geen truus poets, dat terzijde, maar gaat om het idee)

Maar ik laat het liggen, ik laat het liggen... (mantra)

Anders leert ze er nog niets van.Briefje op de voordeur doen,deur klemt ingang bezoek tijdelijk via de achterdeur.
quote:lientje69 schreef op 05 november 2015 @ 10:18:

Is zeker een goede tip Casalinga!

Alleen...ik woon zo klein, en mijn hal is ook niet al te groot, dat als ik nu de stofzuiger in de hal erbij ga zetten, ik niet meer bij het toilet kan komen of de voordeur nog open kan.

Dat houdt dan de bezoekers overigens weer wél buiten de deur.

Ruim het gewoon op dan zit jij vandaag gewoon lekker relaxed en dan een kwartiertje voordat je dochter thuis komt gooi je het weer op de grond. Kan ze het gewoon gaan opruimen. Leert vast wel van. Ze gaat er vast vanuit dat jij het nu opruimt. Ze hoeft niet te weten dat je dat ook gedaan hebt om het vervolgens weer voor haar neer te gooien
quote:cijfernerd schreef op 05 november 2015 @ 12:01:

[...]

Briefje op de voordeur doen,deur klemt ingang bezoek tijdelijk via de achterdeur.

Ik heb maar één deur. Als ze achterom gaan, komen ze bij de buren terecht.

Heb alleen de jassen netjes gehangen, die waren er dusdanig overheen gegooid, dat een jas erbij betekende dat de kapstok weer om zou vallen.

De rest ligt op een grote stapel aan de kant geschoven.

Tot nu toe geen onverwachte visite gehad, en anders is het maar jammer. De deuren kunnen in elk geval open nu.

Ginnyy, ik ruim het zeker niet op nee. Weet dat ze daar wel een beetje op rekent. Liever lui dan moe hè, die pubers?
`Caaaaaaaahaaaaaaaaaat, opstaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan`

Caat komt beneden, bijna half twaalf. Om half één moet ze weg. Ze moet nog de kooi van de konijntjes verschonen, rondslingerende kleren opruimen, ontbijten, aankleden, haren verzorgen en opmaken. In die volgorde, ik hoop dat ze het aankleden nog haalt....
Al maanden roep ik, na het douchen, handdoek in de eigen kamer uithangen en dezelfde 2 of 3 keer gebruiken( wordt hier soms tweemaaldaags gedoucht...)

Al maanden worden er een handdoek over de radiator opgehangen en bij de volgende douche beurt er nog een over heen en de douchebeurt daarna hetzelfde.

Resultaat is 5 natte handdoeken over elkaar heen.

Als je thuis komt, schoenen in de gang, ik bedoel, hoe moeilijk is het.

Ook al maanden gebeurt het standaard niet.

Net flink uit mijn pan gegaan. Oudste mocht logeren, nou nu even niet. Flikker op, iedere keer blijf ik mezelf herhalen en word zo langzamerhand een zeikwijf.

Argh... En nu zit ie boos op zijn kamer, hij vond dat ik gelijk had, zat gewoon alleen te papegaaien om toch te mogen logeren en alles was zo nep als maar kan. Gewoon zeggen wat ze wil horen en gewoon toch mijn ding doen...
O ja, herken ik Zusenzo. Sorry zeggen op een toon van zeur niet zo ik doe lekker toch waar ik zelf zin in heb.

Hier net wel gelachen. Mijn stoere zoon van een meter tachtig moet met biologie een hart ontleden.

Lerares vroeg wie er moeite mee heeft.

Zoon stak ( als enige) zijn vinger op.

Nu krijgt hij een plastic hart.

Ach gut. Klein hartje, die knul van mij.
Herkenbaar, zoon doucht ook gerust twee keer per dag, neemt zijn handdoek steevast mee naar zijn kamer omdat hij vergeet een boxer mee naar de badkamer te nemen, en dan liggen er na twee dagen vier handdoeken op zijn kamer, als hij ze nog netjes uit zou hangen maar helaas... Elke dag gaan zijn kleren in de was, jammer want als hij uit school komt verkleed hij zich meteen, wat hij dus eind van de middag aanheeft gaat als je niet uitkijkt ook de was in.. Dat hij altijd de meeste was heeft, verbaast niemand denk ik...
In de was gooien is sneller opgeruimd dan opvouwen en terug in je kast hangen.

Caat kleedt zich ´s ochtends aan, gaat naar school. Pyama over de badrand.

Komt thuis, trekt een joggingbroek aan, of een paardrijbroek, afhankelijk van de plannen. Kleren gaan over de badrand.

Gaat douchen, trekt pyama aan, joggingbroek gaat over de badrand.

Staat op, trekt wat nieuws uit de kast.....

Als ik dan roep dat het opgeruimd moet worden kukelt ze alles in één armzwaai de wasmand in. Dus meestal pak ik de hele stapel en mik het op haar bed.

Om vervolgens te ontdekken dat er zoiets bestaat als een ´prophoekje´. Met daarin álle kleren die ze de afgelopen tijd niet kon vinden......

Goh.
Leuk topic om te lezen! Ik heb een dochter die volgend jaar naar de middelbare school gaat en al redelijk begint te puberen. Goed om te lezen wat ik nog allemaal kan verwachten
quote:pamelacourson schreef op 08 november 2015 @ 11:41:

Leuk topic om te lezen! Ik heb een dochter die volgend jaar naar de middelbare school gaat en al redelijk begint te puberen. Goed om te lezen wat ik nog allemaal kan verwachten

Maar alles wat je hier leest doet jouw puber natuurlijk niet! Die doet heel andere dingen, dus ben je nog steeds onvoorbereid.

Hier mochten ze gisteren ivm met feestje net zo lang opblijven als ze wilden. Jongste (12) was dus vanmorgen vreselijk moe en dat was mijn schuld.
quote:lientje69 schreef op 05 november 2015 @ 14:52:

[...]

Ik heb maar één deur. Als ze achterom gaan, komen ze bij de buren terecht.

Heb alleen de jassen netjes gehangen, die waren er dusdanig overheen gegooid, dat een jas erbij betekende dat de kapstok weer om zou vallen.

De rest ligt op een grote stapel aan de kant geschoven.

Tot nu toe geen onverwachte visite gehad, en anders is het maar jammer. De deuren kunnen in elk geval open nu.

Ginnyy, ik ruim het zeker niet op nee. Weet dat ze daar wel een beetje op rekent. Liever lui dan moe hè, die pubers?

Bordje in de gang hangen.

Op last van de brandweer dient deze gang vrij te zijn van rommel,het is de enige vluchtweg bij brand.
Goed idee cijfernerd!

Ze hebben wel humor dus daar kunnen ze vast wel om lachen denk ik.
Schreef ik van de week dat er nog wel mee te dealen was(puberdochter),ze heeft het volgens mij gehoord en besloten om daar een einde aan te maken.

Alles gaat met gezucht en gekreun. Bedtijden staan mevrouw niet aan,duh,ben al twaalf hoor.(bijna 13).

Huiswerk Engels,of ik even wilde helpen. Lees:alles voorkauwen en zij schrijft het op

Alles met een zeurstem want dat is niet eerlijk,ik heb niets gedaan hahaha...

Maar,gisteren was ze uitgenodigd voor een filmavondje met nog wat meiden(in zo'n huispak,onesi ofzo)in een andere plaats. We worden gelukkig nog wel bedankt dat we haar weg brengen en op onmogelijke tijden op komen halen
Grrrrr

Gisteravond feestje hier thuis. Werd laat, dus vanavond moesten de jongens in ieder geval op tijd. Stuur ik een kind naar boven om te douchen, is hij dat 'vergeten'. Stond inmiddels dochter eronder maar die wilde haar lange, ernome dikke bos haar wassen. Dus werd het niet maar vijf minuten later, helaas.

Andere zoon kwam thuis en moest in de bijkeuken zijn werkkleding in de wasmachine doen, deur dicht doen en op 'start' drukken. Hij verongelijkt dat ik altijd zo zeur over de volgorde van dit soort dingen. Tja, als je eerst op 'start' drukt en dan pas de deur sluit dan begint de wasmachine niet. Dus de volgorde is essentieel. Maar gelukkig is de was nu wel klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven