Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
hee dames! het eerste weekje zonder werk vliegt voorbij en ik heb nog best veel op de to-do list staan...

volgende week ga ik weer postcrossen heb ik mezel beloofd! eerst mijn lijstje afwerken...

heb er al veel zin in... die meeting komt ook dichtbij hoor!

zag ik nou een cavia langsvliegen?
Ik heb mijn cavia gekocht bij de Tuinland Dreamer. Er was ook nog een ander, die kaart was iets groter (en duurder) maar op deze zie je iets meer cavia. Het is een dubbele kaart dus ik heb 'm doormidden geknipt (zie je niet). Ik heb daar ook een paar echte gezien trouwens, nog baby's, zo lieflijk.

Op de terugweg van de Tuinland fietste ik langs de boekhandel in de A-weg/straat?. Daar ben ik nog even naar binnen gewipt en stomtoevallig zag ik daar een kaartje van een Nederlands koeienlandschap met regenboog. En mijn Thaise profiel heeft o.a. landschappen en regenbogen als wens. Dussss.... die gaat nu naar Thailand. En ik vond nog een regenboogsticker ook.

Mijn postbode is na haar ronde bij Snorhaar weer bij mij langsgeweest. Er lag één kaartje. Niet echt een prachtig kaartje eigenlijk, een nightview dus een beetje te donker voor mij. Verder is de kaart heel dun en alle randen zijn beschadigd (al vind ik dat op zich niet zo erg) en de Russische had erg weinig tekst.

Ondanks jouw drukte en het ziekig zijn (beterschap trouwens!) ben je nog wel lekker bezig met Postcrossing HappyOwl234. Hopelijk voel je je weer wat beter als je naar Brussel gaat.

Wow Dreamer, wat heb jij goede zaken gedaan bij het museum! Heerlijk toch! Klinkt goed. Ze hebben daar nu dus ook nog steeds leuke kaarten. (Kwijl)

Rosekapje:
Rosekapje

Hier geen kaartjes. Ook geen hurray's. Ik moet nu toch weer eens aan de bak met sturen, ben ik bang.

Boekhandel in de Astraat/-weg? Niet de Brugstraat? Tegenover het scheepvaartmuseum? Anders weet ik daar helemaal geen boekhandel.. Of bedoel je Akerkhof?

Ik ben niet meer naar de fanshop van de FC geweest, was ik vlakbij, maar .. eh.. ik weet niet eens waarom.
Later is nu
Inderdaad de Brugstraat Dreamer. (Haal ik altijd door elkaar.)
Die zit er ook niet logisch
Later is nu
Mijn Pieter Post-kaart is aangekomen in Duitsland. Ik kreeg een uitgebreide, Duitse Hurray, dus blijkbaar was mijn Duits een beetje begrijpelijk voor hem. Ik mag een nieuwe kaart sturen naar Frankrijk. De Française had geen voorkeur, dus krijgt ze een kaartje met daarop vier geschilderde hondjes die een biertje drinken. Het profiel was erg kort dus heb ik er maar een standaardverhaaltje op geschreven in mijn beste Frans. Dat is gelukkig wel ietsje beter dan mijn beste Duits.

Ik vond net twee mooie kaarten in mijn brievenbus: Een Italiaanse cityview en een kaart met prachtige bloemen uit / van Guernsey. Dat is een eiland waarvan ik dacht dat het bij Frankrijk hoorde, maar blijkbaar hoort het niet eens bij de EU. Vreemd. Ik heb ook een ID van 5142, dus dat voelt een beetje speciaal.

Ik heb nog maar drie postzegels en ik mag maar één velletje per maand. Verhip, wat gaat het snel deze maand. Ik wilde de 24e pas nieuwe kopen.
Aaargh... had ik vanmiddag een uitgebreide reactie gepost, is er ineens een storing waardoor hij niet geplaatst werd Toen was ik er even klaar mee...

Nou, korte samenvatting dan maar:

Na het bijlezen van het forum van de afgelopen dagen had ik veel zin in Tony chocolade

De afgelopen dagen drie kaartjes ontvangen (2x Rusland, 1x Duitsland) en twee hurrays (Belarus 14d en Duitsland 5d). Nieuwe kaartjes zijn inmiddels onderweg naar Rusland (heb nu twee kaartjes onderweg naar Rusland; dat was niet de afspraak... ) en China.

Verder gisteren nog een kaartje verstuurd naar USA. Niet voor postcrossing, maar naar een gepensioneerd echtpaar dat ik vorige week in Barcelona ontmoet heb en met wie ik een paar uur ben opgetrokken (lang verhaal). Had visitekaartje gekregen, zodat ik wat foto's kon doorsturen per email. Maar was gisteren zo lekker bezig met kaartjes schrijven, dat ik er ook meteen maar eentje naar hun heb geschreven, vinden ze vast ook wel een leuke verrassing.

Inmiddels ook vandaag weer twee kaartjes in de bus gehad: nogmaals Rusland (derde deze week, allemaal uit Moskou!) en Bulgarije. En net een hurray uit Frankrijk, dus ik ga zo een nieuw adres trekken.

Las trouwens hierboven ergens dat sommigen van jullie het trekken van een nieuw adres leuk vinden, maar soms opzien tegen het schrijven van de kaartjes. Dat heb ik juist helemaal niet, ik vind het schrijven eigenlijk het leukste deel! Wat voor mij dan weer meer een 'moetje' is, is het registreren van ontvangen kaarten. Ik doe het wel altijd zo snel mogelijk en probeer altijd een uitgebreide hurray te schrijven, maar vind dat niet het leukste deel van het postcrossing gebeuren.

@Labellei: bewonderenswaardig hoeveel moeite jij hebt gedaan om een cavia kaart te vinden. Wel tof dat het uiteindelijk gelukt is!!
Voor ons allemaal: 1 reep per persoon:

1 reep per persoon? Valt dan toch een beetje tegen

Maar dankje Labellei

Leuk druk postcrossen hier

Ik vind het registreren van een ontvangen kaartje ook wel een beetje een 'moetje' Neliba, maar ik probeer het wel zo snel mogelijk te doen. Toen ik laatst een kaartje een paar dagen liet liggen, ik heb tenslotte nog andere bezigheden (dit forum bijvoorbeeld ) bleek het een 1e kaartje te zijn. Zo iemand zit natuurlijk met smart te wachten op een hurray! Dus.. heb ik mijzelf gemaand meer discipline te tonen.

Het is bij mij vooral dat ik zo nieuwsgierig ben naar het volgende adres. Het land, profiel, de voorkeuren. En ja.. dan moet je ineens ook nog aan het werk. 't Is me wat.
Later is nu
Ohja.. en ik kreeg een hurray uit USA 'thanks for pretty postcard' Een vrouw van weinig woorden.
Later is nu
Oh en nu had ik echt een enorm verhaal getypt maar die is nu verschwunden.

Een héle beknopte samenvatting:

Ik had een superblije, leuke en aardige Hurray uit Finland waar de badpakdame was gearriveerd.

Verder had ik 2 kaartjes in de bus uit Duitsland.

Ik sta nog steeds een paar voor met verzenden (huidige stand = 299 verzonden), dus wie weet krijg ik morgen wederom post.

Ik ben wel van plan om dit weekend weer een stuk of 3 à 4 kaartjes te versturen. Zal ik nu alvast een adres aanvragen? (Of kan ik me nog inhouden? )

.

.

.

.

Jij kunt je niet inhouden!

Klopt Snorhaar. ik kan me nooit inhouden, of het nu gaat om adressen aanvragen of chocola eten.

Ik heb 1 adres (ja slechts één adres) opgevraagd: Letland. Een leuk profiel. Ze heeft diverse wensen, o.a. zwart/wit, vintage en nijlpaarden. Nu heb ik nog een oud zwartwit kaartje (ooit bij de kringloop gekocht) van Artis: een dierenarts die het gebit inspecteert van een nijlpaard. Lijkt mij helemaal goed.
Oh die klinkt leuk Labellei!
Later is nu
Haha, klinkt zeker als een erg leuk kaartje labellei!

Ik heb ook weer eens 2 adresjes getrokken, ben momenteel wat minder actief, te druk met andere dingen.

Eerste adres is van een Chinese net begonnen met postcrossing, heeft 2 kaartjes verstuurd, nog niks ontvangen en een nagenoeg leeg profiel. Ik stuur haar maar een multiview van Nederland: tulpjes, klompjes, fietsen en koeien.

Omdat ik het Chinese adres nou niet heel leuk vond nog maar een adres getrokken. Duitsland is dat geworden, deze dame heeft wat meer wensen. Voornamelijk zonnebloemen en kattenkaarten. Gaat een kaartje heen van een kitten die in slaap gevallen is op een appel. Tis een snoezig kaartje.
Hahaha dat herken ik wel Famke. Dat je na een tegenvallend nieuw adres nog maar voor een extra adres gaat. (Ik heb trouwens ook katten en zonnebloemen in mijn profiel, maar ik woon niet in Duitsland )

Ik heb snel even een foto genomen van mijn kaartje. Is niet heel duidelijk en tinypic doet 'm alleen horizontaal, dus je moet even scheef kijken.

Doet m gewoon helemaal goed. Echt bijzonder!

Ik krijg net een email van de opleiding dat ik de verkeerde opdrachten had "oeps foutje" en dat ik nog even een blog van 600-800 woorden moet schrijven over een actueel onderwerp ik baal zo! Nou had ik wel net een conceptie geschreven, toevallig over wat artikelen die van de week op Facebook langskwamen, maar dat is maar 350 woorden ofzo. Pff.
Later is nu
Oh... Ik moet toch eens beter lezen, zie ik. Ik mag mijn laatste blogupdate gebruiken voor de opdracht. Heb ik het geluk dat deze toevallig ook nog redelijk aan de opdracht voldoet.
Later is nu
Wat een ontzettend leuke kaart Labellei! Lijkt me ook helemaal goed voor de Letse.

Jouw postbode was vandaag weer bij mij en had een kaartje voor me uit Italië, een mooie repro van een oud dorpsgezicht. Zoef zoef in twee dagen naar mij toegereisd!

Oh oeps Dreamer! Maar het komt toch nog goed dus!

Fijn weekend iedereen!
Ik heb een rustige dag en weekend dus ga zo adressen trekken.
Later is nu
5 gedaan, all the usual.

Duitsland, Finland, China, Belarus en Estland. Wel leuke profielen. Ik had nog nooit gehoord van Ktek en nu 2 profielen die het wel willen ontvangen.

2 van de profielen hebben zo'n lange wenslijst, dat ik gewoon elk kaartje uit de la kan pakken, volgens mij.
Later is nu
Leuk dat jij ook weer een aantal adressen hebt getrokken Dreamer!

Ik heb naast Letland nóg 3 adressen aangevraagd. Gelukkig 3 leuke profielen!

Rusland: wil katten of uilen. Ze krijgt een kat.

Litouwen: een enorme wensenlijst. Ze krijgt van mij een kattenschilderij.

Duitsland: krijgt snoep.

Mijn postbode is vandaag wel heel snel op en neer gereisd na haar bezorging bij Snorhaar. Want even na 13.00 uur kreeg ik al een kaartje in de bus. Weer heel keurig 1. Het is een heel leuk volgeschreven kattenkaartje uit New York: helemaal super.

Goed weekend allemaal!
Hier (weer) geen kaartje ontvangen. En ik had het fout: ik ken Krtek wel, het is het Tsjechische molletje, die ik zelfs al eens heb gekocht voor iemand
Later is nu
Da's toevallig Dreamer, ik heb afgelopen week ook zo'n molletje-kaart verstuurd! Wist niet dat die Krtek heette, maar heb 'm net even gegoogeld en het is inderdaad dezelfde. Deze ontvanger vroeg er niet speciaal naar, maar wilde graag strip / tekenfilm figuren en deze zat in mijn collectie en vond ik leuker dan de zoveelste Disneykaart.

Gisteren ontving ik een kaartje uit Indonesië, een mooie kaartje op geschept papier met een (getekende) afbeelding van een tempel. De achterkant was behoorlijk vol beschreven en ook nog leuk gepimpt met stickertjes en tape. Het grappige was dat de kaart in een soort enveloppe / hoesje van doorzichtig plastic zat. Best of both worlds: wel de beschermende functie van een envelop, maar doordat ie doorzichtig is, kun je de kaart toch gewoon als ansichtkaart beschrijven / versturen. Al vind ik het uit milieu-oogpunt eigenlijk niet zo'n goed plan om al die miljoenen postcrossingkaarten op die manier te gaan versturen...

Gisteren ook een hurray, uit Groot-Brittannië. En vandaag zowaar een hurray uit de USA! Ik had me er al helemaal bij neergelegd dat ik ook mijn eerste expired kaartje zou gaan beleven, maar na 58 (!) dagen is mijn kaartje dus toch nog aangekomen!! Was ook een leuk, enthousiast berichtje, dus ik was echt helemaal happy.

Overigens denk ik dat ik over een tijdje toch echt een expired kaartje ga hebben. Heb een kaartje dat al 31 dagen onderweg is naar Kazakhstan. Ontvanger is een maand geleden voor het laatst online geweest, heeft 5 kaarten verstuurd en 1 kaart ontvangen / geregistreerd. Klinkt als een gevalletje "O-dat-postcrossing-lijkt-me-leuk-ik-verstuur-meteen-vijf-kaarten-en-drie-dagen-later-ga-ik-op-zoek-naar-een-nieuwe-hobby". Wel jammer, want ik had Kazakhstan graag aan mijn landenlijstje toegevoegd!

Net twee nieuwe kaartjes geschreven. Het is blijkbaar kindertijd (die horen toch al lang in bed te liggen?!): naar Engeland gaat een kaartje naar een jong meisje die als droom heeft om later in Parijs te gaan wonen vlakbij de Eiffeltoren, zodat ze die iedere dag kan gaan bekijken. Ter voorbereiding oefent ze alvast de Franse taal. Ik heb dus een kaartje met een (getekende) afbeelding van de Eiffeltoren uitgezocht en deze in het Frans beschreven, kan ze mooi oefenen!

En mijn tweede kaartje gaat naar een schoolklas met 8-9 jarige leerlingen in het Zweedse Uppsala. Leuk! Hiervoor heb ik een kaartje van een aap uitgezocht (ze wilden graag dierenkaartje) en beschreven waar zijn Nederland mogelijk van zouden kunnen kennen. Kunnen ze er wellicht een mooi lesje aan koppelen

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven