Van Adelaide naar Sydney
donderdag 5 november 2015 om 20:37
Wij (man, zoon en ik) gaan eind van het jaar een rondreis door Australië maken. Één onderdeel van onze reis gaat met een campervan van Adelaide naar Sydney. Hier hebben we 17 dagen de tijd voor.
Onze route globaal:
Adelaide - Kangaroo Island - Mount Gambier of the Grampians - GOR - Melbourne - Philip Island - Wilson Promontery - Blue Mountains.
Is dit haalbaar in 17 dagen? Willen nl wel een beetje relaxt reizen.
We twijfelen of we Mount Gambier óf the Grampians in onze reis op zullen nemen.
Alle advies is welkom!
Onze route globaal:
Adelaide - Kangaroo Island - Mount Gambier of the Grampians - GOR - Melbourne - Philip Island - Wilson Promontery - Blue Mountains.
Is dit haalbaar in 17 dagen? Willen nl wel een beetje relaxt reizen.
We twijfelen of we Mount Gambier óf the Grampians in onze reis op zullen nemen.
Alle advies is welkom!
donderdag 5 november 2015 om 21:42
Gaaf, hoe oud is je zoon?
Wij zijn afgelopen mei geweest met dochter van anderhalf toen. Ander stuk, dat wel, brisbane naar Cairns.
Hij hadden 24 dagen een camper en hebben 2000 km gereden. Dat was prima te doen, en voldoende rustig voor dochter (en ons). Weet niet hoeveel km jullie stuk is?
Tips: (niet over de route dus, wel algemeen)
playgroudnfinder (website of app)
E-book op de ipad: budget restareas
Website van de overheid voor goedkope/gratis campsites (australia.gov.au)
Verder denk ik nog even na!
Wij zijn afgelopen mei geweest met dochter van anderhalf toen. Ander stuk, dat wel, brisbane naar Cairns.
Hij hadden 24 dagen een camper en hebben 2000 km gereden. Dat was prima te doen, en voldoende rustig voor dochter (en ons). Weet niet hoeveel km jullie stuk is?
Tips: (niet over de route dus, wel algemeen)
playgroudnfinder (website of app)
E-book op de ipad: budget restareas
Website van de overheid voor goedkope/gratis campsites (australia.gov.au)
Verder denk ik nog even na!
donderdag 5 november 2015 om 21:58
Dank voor je reactie missesjn!
Als je rechtstreeks rijdt is het Ong 1800 km, maar onze route zal zo'n 2500 km zijn. Onze totale reis is als volgt: zes dagen rondom Perth, vijf dagen Ayers Rock/Uluru, met de camper van Adelaide naar Sydney, paar dagen Sydney, vliegen naar brisbane, omgeving Brisbane, Fraser Island, Noosa. Dan zijn de 6,5 wk om
mijn zoon is 4,5.
Goeie tip playgroundfinder, opgeslagen onder favorieten. We hebben iig de Australia wide camp guide.
Als je rechtstreeks rijdt is het Ong 1800 km, maar onze route zal zo'n 2500 km zijn. Onze totale reis is als volgt: zes dagen rondom Perth, vijf dagen Ayers Rock/Uluru, met de camper van Adelaide naar Sydney, paar dagen Sydney, vliegen naar brisbane, omgeving Brisbane, Fraser Island, Noosa. Dan zijn de 6,5 wk om
Goeie tip playgroundfinder, opgeslagen onder favorieten. We hebben iig de Australia wide camp guide.
donderdag 5 november 2015 om 22:08
6,5 week, wat heerlijk! Mooie plannen!
Wij hebben net besloten flink te gaan sparen voor een lange trip over 2 jaar, denken aan 2 tot 2,5 maand. Dochter is dan ook rond de 4 a 4,5. Dan kan het nog
.
Stuk adelaide- melbourne zit ook in ons plan. En Tasmanië. Verder weten we het nog niet.
Melbourne naar brisbane hebben we eerder gedaan en dus afgelopen mei brisbane-cairns.
Philip island vond ik erg leuk (wel een blaasontsteking opgelopen, maar ach).
Wij hebben net besloten flink te gaan sparen voor een lange trip over 2 jaar, denken aan 2 tot 2,5 maand. Dochter is dan ook rond de 4 a 4,5. Dan kan het nog
Stuk adelaide- melbourne zit ook in ons plan. En Tasmanië. Verder weten we het nog niet.
Melbourne naar brisbane hebben we eerder gedaan en dus afgelopen mei brisbane-cairns.
Philip island vond ik erg leuk (wel een blaasontsteking opgelopen, maar ach).
vrijdag 6 november 2015 om 10:51
Ik denk dat het stuk opzich wel goed te doen is. Ik heb 5 jaar terug een 4 daagse tour gedaan van Melbourne naar Adelaide. Toen de great ocean road gezien en de grampians. Plak er nog een dag bij op voor Kangaroo Island. Dan heb je nog 12 dagen om van Melbourne naar Sydney te komen. Ik zou zeker 1 of 2 dagen in Melbourne blijven. Is een erg mooie stad, vond ik. Het fijne is natuurlijk dat je met een camper heel flexibel bent .
vrijdag 6 november 2015 om 12:34
Wij hebben dat stuk begin dit jaar in 10 dagen gereden, maar dat was wel heel veel rijden. Ik denk dus dat het prima te doen is! Een (voor ons in elk geval) gouden tip: de WikiCamps app voor op je telefoon. Je betaalt er een paar euro voor, maar kan dan de kaart van heel Australië inladen, waar ook alle gratis en betaalde kampeerspots op staan aangegeven. Even op de WiFi thuis alvast de kaarten downloaden, dan kan je er onderweg offline gewoon bij. Handig voor de kampeerplekken, maar vooral ook omdat je dan altijd kan zien waar je bent op de kaart.
maandag 9 november 2015 om 20:10
quote:fiona2012 schreef op 06 november 2015 @ 12:34:
Wij hebben dat stuk begin dit jaar in 10 dagen gereden, maar dat was wel heel veel rijden. Ik denk dus dat het prima te doen is! Een (voor ons in elk geval) gouden tip: de WikiCamps app voor op je telefoon. Je betaalt er een paar euro voor, maar kan dan de kaart van heel Australië inladen, waar ook alle gratis en betaalde kampeerspots op staan aangegeven. Even op de WiFi thuis alvast de kaarten downloaden, dan kan je er onderweg offline gewoon bij. Handig voor de kampeerplekken, maar vooral ook omdat je dan altijd kan zien waar je bent op de kaart.
Bedankt voor de tip van de app!
En hebben jullie the Grampians bezocht of Mount Gambier?
maandag 9 november 2015 om 20:13
quote:maaike_92 schreef op 06 november 2015 @ 10:51:
Ik denk dat het stuk opzich wel goed te doen is. Ik heb 5 jaar terug een 4 daagse tour gedaan van Melbourne naar Adelaide. Toen de great ocean road gezien en de grampians. Plak er nog een dag bij op voor Kangaroo Island. Dan heb je nog 12 dagen om van Melbourne naar Sydney te komen. Ik zou zeker 1 of 2 dagen in Melbourne blijven. Is een erg mooie stad, vond ik. Het fijne is natuurlijk dat je met een camper heel flexibel bent .Wij hebben nu twee dagen Melbourne in onze planning opgenomen, dat hebben we dus wel nodig. Lijkt me idd ook een leuke stad.
Ik denk dat het stuk opzich wel goed te doen is. Ik heb 5 jaar terug een 4 daagse tour gedaan van Melbourne naar Adelaide. Toen de great ocean road gezien en de grampians. Plak er nog een dag bij op voor Kangaroo Island. Dan heb je nog 12 dagen om van Melbourne naar Sydney te komen. Ik zou zeker 1 of 2 dagen in Melbourne blijven. Is een erg mooie stad, vond ik. Het fijne is natuurlijk dat je met een camper heel flexibel bent .Wij hebben nu twee dagen Melbourne in onze planning opgenomen, dat hebben we dus wel nodig. Lijkt me idd ook een leuke stad.
maandag 9 november 2015 om 22:28
quote:redbuIIetje schreef op 09 november 2015 @ 20:16:
Zou vooral ook naar Cairns gaan ipv Brisbane. Heb je schitterend regenwoud en kun je ook geweldig snorkelen/duiken. En Cairns is 'n heerlijk plaatsje.Ik weet niet hoe flexibel je hier in bent maar eens met redbulletje! Ik vond de stad Brisbane niet veel aan. Cairns en Cape Tribulation waren veel leuker! Andere leuke delen van de oostkust vond ik the Whitsunday Islands en Fraser Island. Bij de eerste prachtig duiken en snorkelen en de natuur of fraser island is prachtig!
Zou vooral ook naar Cairns gaan ipv Brisbane. Heb je schitterend regenwoud en kun je ook geweldig snorkelen/duiken. En Cairns is 'n heerlijk plaatsje.Ik weet niet hoe flexibel je hier in bent maar eens met redbulletje! Ik vond de stad Brisbane niet veel aan. Cairns en Cape Tribulation waren veel leuker! Andere leuke delen van de oostkust vond ik the Whitsunday Islands en Fraser Island. Bij de eerste prachtig duiken en snorkelen en de natuur of fraser island is prachtig!
maandag 16 november 2015 om 23:42
Wij zijn langs de kust gereden en kwamen dus door Mount Gambier. Niet heel speciaal, maar net hoe je wil rijden en/of wat de meest logische route is als je ook nog naar de GOR wil. Ik vond overigens het stuk van Melbourne naar Sydney mooier dan het stuk tussen Adelaide en Melbourne, maar dat is misschien iets persoonlijks. We zijn van Sydney naar Melbourne via de kust gereden en op de terugweg door het binnenland. Ik zou het binnenland aanraden, dat vonden wij vele malen mooier (en volgens mij is dat ook korter).quote:Vera01 schreef op 09 november 2015 @ 20:10:
[...]
[...]