Woning gezocht

06-11-2015 10:29 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi viva lezeressen! Hopelijk kan een van jullie mij uit de brand helpen..

Zoals velen van jullie misschien al weten is het zoeken van een gepaste woning lang niet zo simpel. Veel sites bieden hun diensten aan waar je na het zien van de juiste woning eerst even administratie kosten moet betalen en een abonnement moet afsluiten.

Ik heb dat nu 1x gedaan en zonder succes.. Ik vroeg mij daarom af of iemand misschien een site weet waar je gemakkelijk, gratis of voor een lage prijs op huurwoningen kan reageren en waar GEEN wachtlijst voor staat. Woningnet is geen optie vanwege mijn lage woonjaren.

Alvast bedankt :D!
In welke regio zoek je wat, en welke prijsklasse/type woning heb je op het oog?
Regio?

Budget?
-
anoniem_185845 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 20:52
0.00% gewijzigd
Misschien een open deur, maar: Ik heb mijn huurhuizen gevonden via marktplaats, facebook en funda, en dan bij funda gewoon een berichtje sturen in plaats van bezichtiging plannnen.
quote:Anoniem3812048 schreef op 06 november 2015 @ 10:33:

Regio?

Budget?Ik zoek voor max 900,- (inclusief) een huurwoning in regio Amsterdam.
Een abonnement op die sites bedoel je? Dat is toch helemaal niet nodig? Kijk gewoon op Funda, Jaap, marktplaats, etc. Bij de huurwoningen worden daar vaak de verhuurders (makelaars of vastgoedbeheerders) genoemd, en dan ga je rechtstreeks naar de site van die verhuurder en regel je via hen een bezichtiging.
Wij zijn momenteel druk op zoek in Amsterdam en omgeving naar een grotere woning vanwege zwangerschap. Het is idd heel erg moeilijk! We hebben ons ingeschreven via ikwilhuren.nu (36 euro), komt regelmatig aanbod maar heeft tot nu toe nog niks opgeleverd. Verder funda goed in de gaten houden en als je iets passends ziet je daar als een piranha inbijten...!

We zitten nu warm, hopelijk binnenkort een woning. Word helemaal gek van de eisen, overal zijn ze anders! Ymere is mega streng, Vesteda en Eigen Haard ietsje minder. Jacobus Recourt en MVGM (ikwilhuren.nu) zijn redelijk schappelijk. Maar onze ervaring is tot nu toe wel dat degene met de grootste zak geld de woning krijgt.... :(
Live life to the fullest
quote:appelstroop88 schreef op 06 november 2015 @ 10:35:

Misschien een open deur, maar: Ik heb mijn huurhuizen gevonden via marktplaats, facebook en funda, en dan bij funda gewoon een berichtje sturen in plaats van bezichtiging plannnen.Ja ook al naar gekeken inderdaad en veel moois gezien. Helaas lag de huurprijs ver boven mijn budget. Voor 50 vierkante meter aan de rand van Amsterdam zou ik 1100,- moeten dokken. Bizar hoe alles zo duur is! Heb ik mij echt even goed in vergist. Voor 865,- had ik wel een woning in de stad maar zat ik weer boven een druk bezocht Italiaans restaurant haha.. Facebook is ook wel een goeie inderdaad! Dank je :D
quote:marana schreef op 06 november 2015 @ 10:37:

Een abonnement op die sites bedoel je? Dat is toch helemaal niet nodig? Kijk gewoon op Funda, Jaap, marktplaats, etc. Bij de huurwoningen worden daar vaak de verhuurders (makelaars of vastgoedbeheerders) genoemd, en dan ga je rechtstreeks naar de site van die verhuurder en regel je via hen een bezichtiging.Jaap stuurt je vaak door naar makelaars die uiteindelijk alsnog een abonnement of zoals hun het noemen ''inschrijving voor woning'' eisen. Ik belde net naar een woning die op Jaap.nl stond via makelaardij MVGM en ook hun zeiden dat ik me moest aanmelden :(. Echt niet zo simpel als het lijkt dus.
Ja, je hebt gelijk. Mensen kunnen bizarre prijzen vragen voor een kleine woning. Ik denk dat je zeker in Amsterdam, je wensen flink bij moet stellen voor een huurwoning. Daar heb ik ooit nog op een kamer gezeten voor 700 euro per maand. Dat is meer dan ik nu betaal voor mijn 3 kamer appartement in een andere grote stad, en dit is ook vrije sector huur.
quote:loveden schreef op 06 november 2015 @ 10:38:

Wij zijn momenteel druk op zoek in Amsterdam en omgeving naar een grotere woning vanwege zwangerschap. Het is idd heel erg moeilijk! We hebben ons ingeschreven via ikwilhuren.nu (36 euro), komt regelmatig aanbod maar heeft tot nu toe nog niks opgeleverd. Verder funda goed in de gaten houden en als je iets passends ziet je daar als een piranha inbijten...!

We zitten nu warm, hopelijk binnenkort een woning. Word helemaal gek van de eisen, overal zijn ze anders! Ymere is mega streng, Vesteda en Eigen Haard ietsje minder. Jacobus Recourt en MVGM (ikwilhuren.nu) zijn redelijk schappelijk. Maar onze ervaring is tot nu toe wel dat degene met de grootste zak geld de woning krijgt.... :(Helemaal gelijk! Mijn vriend en ik zitten nu ook warm en hebben het goed dus we mogen in feite niet klagen. Het is alleen echt oprecht vermoeiend hoe alle woning corporaties hun eisen hebben. Pas gereageerd op een woning via van der Linden groep. Te laag inkomen zouden we hebben. Terwijl we nu een woning van 1150,- dokken. Snapte er niks van. Willen graag goedkoper wonen om zo wat meer te kunnen sparen en ook minder te hoeven werken maar snap hun conclusie nog steeds niet. Ook bij Ymere geld, wie het meeste geld heeft wint... Onze woning moet eigenlijk genoeg zeggen over ons inkomen. Als we een huur van 1150 euro kunnen opbrengen, waarvan we 3x de huurprijs als borg hebben betaald snap ik niet dat ons inkomen niet ''toereikend'' genoeg is. Haha ik zit er echt mee :p
quote:sweetlullaby schreef op 06 november 2015 @ 10:35:

[...]

Ik zoek voor max 900,- (inclusief) een huurwoning in regio Amsterdam.

Woningnet loting woningen. Als je de eisen niet te hoog stelt (dus ook gewoon akkoord gaat met bv Amsterdam Noord...). Iedere week reageren op de woningen, ik ken diverse mensen die zo met 2 a 3 maanden raak hadden.

Maar als je 900 euro aan huur kan betalen is kopen dan niet een optie. Momenteel nog een gunstige markt (is al wel weer aan het aantrekken, zeker in Amsterdam). Wij hebben iets in noord gekocht een paar maanden geleden 84m2, 3 slaapkamers op loopafstand van de toekomstige noord zuid lijn voor omstreeks 150 000 euro. Wij betalen aan de hypotheek 650 bruto (met 20 jaar rente vast).

Succes met je zoektocht!
quote:Anoniem3812048 schreef op 06 november 2015 @ 11:22:

[...]

Woningnet loting woningen. Als je de eisen niet te hoog stelt (dus ook gewoon akkoord gaat met bv Amsterdam Noord...). Iedere week reageren op de woningen, ik ken diverse mensen die zo met 2 a 3 maanden raak hadden.

Maar als je 900 euro aan huur kan betalen is kopen dan niet een optie. Momenteel nog een gunstige markt (is al wel weer aan het aantrekken, zeker in Amsterdam). Wij hebben iets in noord gekocht een paar maanden geleden 84m2, 3 slaapkamers op loopafstand van de toekomstige noord zuid lijn voor omstreeks 150 000 euro. Wij betalen aan de hypotheek 650 bruto (met 20 jaar rente vast).

Succes met je zoektocht!

Dankjewel voor je reactie! Kopen is zeker een optie! Wat gaaf dat je voor die prijs zo een woning hebt gevonden! Ik denk dat het dan echt een kwestie is van blijven proberen en inderdaad iets minder hogen eisen stellen. We hebben wat kopen betreft helaas nog niks gevonden wat in ons budget past maar na jouw verhaal weet ik zeker dat het ons ook zal lukken.

Veel geluk met je huis :D!!
quote:sweetlullaby schreef op 06 november 2015 @ 11:43:

[...]

Dankjewel voor je reactie! Kopen is zeker een optie! Wat gaaf dat je voor die prijs zo een woning hebt gevonden! Ik denk dat het dan echt een kwestie is van blijven proberen en inderdaad iets minder hogen eisen stellen. We hebben wat kopen betreft helaas nog niks gevonden wat in ons budget past maar na jouw verhaal weet ik zeker dat het ons ook zal lukken.

Veel geluk met je huis :D!!

Gaat zeker lukken. Wat goed betaalbare wijk is (en heel rustig/veel speelgelegenheid voor kindjes), plus wat wij een enorm pluspunt vonden dat je zo in het centrum zat, maar ook zo buiten de stad, is de wijk ten noorden van het Buikslotermeerplein.

Succes!
Hoe groot is jouw regio Amsterdam ?

Ik woon zelf een half uurtje treinen van Amsterdam.Voor de prijs van mijn hoekwoning met tuin van 12 meter krijg ik in Amsterdam een 3 kamerappartement op 3 hoog.Met geluk dan nog een balkonnetje.Laat mij dan maar lekker in de tuin zitten.
Waar woon jij dan Plein18?

Ik heb zelf nu iets lopen in Weesp en aan de rand van Amsterdam Noord (richting Twiske). We verwachten een kindje dus rust en natuur in de buurt is een pro! Wij moeten wel echt verhuizen helaas, wonen nu écht te klein! Iemand trouwens ervaring met wonen in Weesp?

Wij zouden ook makkelijk ¤1000 euro neer kunnen tellen maar bij heel veel plekken zijn de voorwaarden zo belachelijk! Vind het ook bloed irritant dat vaak het tweede inkomen maar voor de helft meetelt.....uhmm je gaat toch samen verhuizen?! Maar ja ze dekken zich waarschijnlijk in voor het geval je uit elkaar gaan ofzo..
Live life to the fullest
quote:Plein18 schreef op 06 november 2015 @ 12:03:

Hoe groot is jouw regio Amsterdam ?

Ik woon zelf een half uurtje treinen van Amsterdam.Voor de prijs van mijn hoekwoning met tuin van 12 meter krijg ik in Amsterdam een 3 kamerappartement op 3 hoog.Met geluk dan nog een balkonnetje.Laat mij dan maar lekker in de tuin zitten.

Half uurtje treinen in Amsterdam zit je dus in Regio Alkmaar bv, of Lelystad of Almere.

Dat noem ik persoonlijk echt geen regio Amsterdam meer...
Ik woon in Kennemerland.Heemskerk, Castricum en Uitgeest hebben een directe treinverbinding met Amsterdam en Haarlem.

Heemskerk is de grootste plaats.Als je wat meer rust zoekt, dan zijn Castricum en Uitgeest goede keuzen.En 's zomers ben je dan zo op het strand.
Mijn ouders wonen in omgeving Utrecht wat ook een half uur met de trein is. En dat is ook niet bepaald regio Amsterdam te noemen..

Ik ben ook op zoek naar een betaalbare woning in Amsterdam en ik vrees dat je toch naar koophuizen moet gaan kijken.

Diemen schijnt nog aan startersleningen te doen? Dat is officieel geen Amsterdam maar wel op fietsafstand!
Wij hebben zojuist akkoord gekregen op een nieuwe woning! Wel in Weesp, maar om de hoek van het gezellige centrum én het station dus we staan ook zo op Amsterdam centraal (17 min met de trein). Via Ymere dus. Die vrouw die de bezichtiging deed zei dat er in Amsterdam gemiddeld 300(!!) mensen reageren per woning...daar kom je dus amper tussen.

Zag vandaag toevallig dat er op funda ook nieuwbouw woningen in oost worden aangeboden nu, via een makelaar. Succes!
Live life to the fullest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven