Goedkope vakantie

06-11-2015 20:59 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn langzamerhand alvast een beetje aan het uitkijken naar de zomervakantie. We willen naar een warm land met een mooie natuur. Het liefst ook in de buurt van een strand. We zijn echter beide nog studerende en plannen aan het maken voor een eigen plekje. Geld zit dus een beetje tegen. Voor de reis en verblijf willen we eigenlijk max 600 betalen voor 12 daagjes weg. Heeft er iemand tips?
Love the life you live. Otherwise make it the life you love
600 pp neem ik aan?
Cyprus?
Want dat is al erg krap als je niet van plan bent om in een tent te slapen.
Waarom dan gewoon een jaartje niet op vakantie? Sparen en dan later wat ruimer op vakantie....
Find people who will make you better (M. Obama)
Wij zijn vorig jaar naar Bosnie en Kroatie geweest. De laatste week een appartementje in kroatie gehuurd voor 370 euro (5 dagen) via hostelbookers. Als je dat combineert met een goedkoop vliegticket, soms ook in je eigen appartement koopt en uitstapjes met OV doet ipv een auto huren of taxi nemen, kun je best een goedkope vakantie hebben.
En je kunt ook (als dat je wat lijkt) gewoon een week all-inclusive boeken. Wij zijn toen 9 dagen naar egypte en 8 dagen naar tunesie (ok, momenteel niet de meest voor de hand liggende vakantieplekken, maar er is meer dan egypte en tunesie) voor 750 pp en dan zaten we in het hoogseizoen in de betere resorts.
Kijk vooral naar veiligheid en situatie in land! Een land waar het onveilig is of waar je tijdens je strandwandeling de bootjes met vluchtelingen voorbij ziet varen spreken mij NIET aan. Dan liever in eigen land blijven.
600 pp inderdaad.

Afgelopen jaar hebben we voor dezelfde prijs 12 dagen in een hotel in italie gezeten. De 600 euro is alleen vliegticket en appartement/hotel dan. Eten en excursies met het ov komt uiteraard nog bovenop die prijs.

Kroatie is misschien wel wat ja, bedankt we zullen eens gaan kijken
Love the life you live. Otherwise make it the life you love
600pp kom je er wel, niet super-de-luxe maar gewoon.

Overal in Europa kan je wel terecht dan, wat heeft je voorkeur?
Kreta? Warm, mooie natuur, leuke stadjes, ook veel archeologische sites.

Wij zijn er afgelopen zomer 15 dagen geweest en betaalden 300pp voor de overnachtingen (hotelletje via booking.com) en iets van 250pp voor de vlucht (ryanair met ruimbagage).

Edit: ik schrijf zomer maar het was september. Dat maakt misschien wel wat verschil in de prijs.
Je kan op ryanair de fare finder gebruiken, daar vul je een vertrekvliegveld, vertrekdatum en periode in en ryanair zoekt dan de opties op prijs gesorteerd.
Griekenland idd. 600 euro pp is zeker haalbaar.
Life is short. Eat dessert first.
Macedonië!

Wat onbekender, maar goedkoop, mooie natuur, lekker eten!
Afgelopen zomer voor 500 p/p op Kreta gezeten, maar geboekt voor de belastingverhoging. Zal nu ongetwijfeld duurder zijn. Het eten was al duidelijk duurder dan de jaren ervoor.
Kroatië is duur. Wat zou je denken van Albanië? Mooi binnenland, mooie zee (zolang het duurt, kust wordt nu in hoog tempo bebouwd) veel te zien, ook mooie steden, ruim binnen je budget en gastvrije bevolking. Hotel 50 euro per dag (goed hotel) kleine pensions of bij mensen thuis de helft.
http://www.alletop10lijst ... vakantielanden-in-europa/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.columbusmagazi ... tieland-ter-wereld_2.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kroatië idd. Ik vond het echt een heel erg mooi land qua natuur en ook Split en Dubrovnik mooie (wel kleine) steden. Alleen het eten vond ik ietsje tegenvallen, maar ach.
Deze zomer in Macedonië geweest. Mooie natuur (bij het meer van Ohrid), lekker klimaat, goed eten, je kunt er leuke excursies doen en alles is er spotgoedkoop.
Buiten het hoog seizoen gaan scheelt ook een hoop. Dus liever eind mei dan juli of augustus.

Spanje is niet duur, bijv een hotel via hotelkamerveiling/vakantieveiling en een vlucht via Transavia, transfer via shuttledirect. Daarnaast is Portugal goedkoop zolang het niet de Algarve is en je kunt er goed treinen. Vlieg bijv op Porto, paar dagen steden trip, trein naar Lissabon en verblijf een paar dagen en dan nog een week strand in Cascais. Je vliegt terug via Lissabon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mocht het tegen die tijd mooi weer zijn, zou ik Nederland eens aanraden. Mooie natuur, goede voorzieningen, goede kwaliteit van eten, veel mogelijkheden om bij het strand in de buurt te zitten. Ik zou de waddeneilanden aanraden (vooral Texel). Echt de moeite waard.
Portugal is inderdaad heel voordelig, mits je buiten de Algarve blijft. Ik vond het noorden van Portugal echt prachtig.

Montenegro moet ook prachtig zijn, ben er zelf nooit gewest, maar het staat op mijn verlanglijstje.

Of de Griekse eilanden (of vasteland), voordelig en in de zomer zeker mooi weer.

Aangezien je studerend bent, denk ik niet dat in het voorseizoen gaan een optie is hè? Misschien de meivakantie? Dat scheelt vaak behoorlijk veel geld met juli/augustus.

Als je wilt vliegen, boek je het beste zo snel mogelijk een ticket. Hoe goedkoper je ticket, hoe meer je ter plaatse uit kunt geven.
En als je in de meivakantie gaat, boek dan iets via een Belgische site. Daar kennen ze geen meivakantie, en ben je dus snel 100 euro pp goedkoper uit
September pas gaan. Of mei begin juni maar dan goed opletten ivm meivakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven