Mijn vader rookt wiet

06-11-2015 16:48 227 berichten
Ik was gisteren bij mijn vader hij is nu thuis op zijn dood te wachten. (Uitgezaaide kanker)

Ik betrapte mijn vader dat hij wiet zat te roken verbaasd. Als antwoord kreeg het verlicht mijn pijn. Ik weet niet wat ik hier mee moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 07 november 2015 @ 01:42:

[...]

Misschien omdat diezelfde persoon zich in een populair "chattopic" laat zien en iedereen vertelt hoe goed het gaat. Om dan vervolgens dit topic te openen. Uitlokken van reacties is deze forummer niet vreemd, zullen we maar zeggen.Of je je laat uitlokken ligt ook bij jezelf natuurlijk.
Tja, kip en ei............
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik denk dat iedereen wel onderhand weet dat het puur een vraag naar aandacht is. Het is nou eenmaal naar (nou niet altijd), maar wel als je het niet zo goed weet allemaal, je die aandacht op een forum als deze zoekt. Dan lok je de reacties misschien een klein beetje uit, maar nogmaals, sommige reacties kunnen gewoon echt niet. Om je dood te schamen.
Helemaal eens Aubree.
En als je je uitgelokt voelt door een to snap ik eigenlijk al helemaal niet waarom je dan topics van diegene iedere keer gaat lezen ( niet zozeer voor jou persoonlijk bedoelt alixane, maar algemeen)

Ik voel mij ook weleens uitgelokt door een forummer. Oke, kan gebeuren, zal ik andersom ook ( onbedoeld ) bij anderen doen.

Soms zit je in elkaars irritatie zone.

Als ik mij vaak door dezelfde uitgelokt voel, blijf ik waar ik kan er vandaan.
Anyway, hoe uitgelokt je je ook voelt, die ene opmerking gaat wat mij betreft echt te ver.
Heey! Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik snap je reactie heel goed. Maar het verlicht de pijn. Ja het is ook slecht voor je maar kan dat nu nog kwaad? Het vergroot de kans op kanker alleen en maakt kanker zelf niet erger.
quote:consuelabananahammok schreef op 07 november 2015 @ 02:16:

Anyway, hoe uitgelokt je je ook voelt, die ene opmerking gaat wat mij betreft echt te ver.Beetje dom ook dat die opmerking in de quote nog gewoon te lezen is..
Als ik je vader was geweest had ik als laatste wens gehad dat iedereen na mijn overlijden om een kampvuur zou gaan zitten met een dikke joint en herinneringen ophaalt samen. Daarna krijgen ze pas de envelop over de nalatenschap.

Als je echt je terminale vader lastig gaat vallen om zijn onschuldige poging om nog een beetje onder die pijn uit te komen wauw...
Maar was Ttas niet degene die zo boos werd in een ander topic omdat haar ouders door een auto-ongeluk om het leven waren gekomen? Of haal ik nu 2 rellende forumsters door elkaar?

Ik denk dat het voor Ttas heel verstandig is dat zij zich heeft anonimiseren. Ik hoop werkelijk dat zij geen nieuwe nick gaat aanmaken, want door haar manier van communiceren in de verschillende topics, lukt het haar om in werkelijk ieder topic een berg ellende over zichzelf af te roepen. Je kan dat wel afschuiven op de andere forummers Thee, maar Ttas heeft hier toch echt zelf een heel groot aandeel in. Ik hoop dat het haar rust geeft dat ze niet zoveel tijd meer op het forum door gaat brengen en dus ook niet al die reacties over zich heen krijgt.
Je haalt 2 mensen door elkaar salve.
Ik denk dat Tas niet minder op het forum is, miss leest ze alleen mee of heeft ze weer een andere nick aangemaakt.. Vorige week had ze een topic 'verslaafd aan het vivaforum'

Aan de ene kant zou het goed voor haar zijn dat ze hier niet meeschrijft (of meeleest) maar aan de andere kant is dit miss wel haar enige uitlaatklep. Ik heb het idee dat het een hele verdrietige en eenzame meid is met een flink verleden die ze niet heeft kunnen verwerken. Nu moet ze volwassen zijn maar heeft ze geen idee hoe dat moet, kan zich moeilijk uitten/ verwoorden en voelt zich niet begrepen. Dat is mijn gevoel een beetje
Tnx, Jadaiswa, dan heb ik het verkeerd in m'n hoofd.

Ik denk dat je gelijk hebt Kittycat en ik hoop van harte dat haar therapie haar daarbij gaat helpen. Aan de ene kant heb ik medelijden met haar, maar aan de andere kant weet ze ook iedere keer opnieuw feilloos mijn irritatie-spier te raken. Niet alleen bij mij trouwens.

Ttas schreef 17 sept in haar topic over de erfenis: Ik heb geen donkere geest ik heb littekens die niet vervaagd zijn mede dankzij meneer die terminaal in bed ligt ik ben getekend voor mijn hele leven ik ga niet in details treden.

Dat zet dit topic toch ook wel weer in een ander licht vind ik.
Klopt. Denk ik ook Kitty.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-11-2015 20:19
Reden: op de man
% gewijzigd
quote:Aubree schreef op 07 november 2015 @ 01:18:

Idd, eens met thee.

'Je gunt die man bijna een snelle dood met zo'n dochter.......'

Het zal eens even tegen je gezegd worden. Ik neem het niet op voor TO, ze kan er blijkbaar zelf ook het nodige van, maar die opmerking is ronduit schandalig.Ach, ze wenst hem zelf een pijnlijke dood toe. En ze loopt te bekvechten naast zijn sterfbed. Om de erfenis.
quote:nessemeisje schreef op 07 november 2015 @ 19:33:

[...]

Ach, ze wenst hem zelf een pijnlijke dood toe. En ze loopt te bekvechten naast zijn sterfbed. Om de erfenis.Nog steeds geen enkele reden om dit tegen iemand te zeggen.
Dat die opmerking zwaar ongepast is, daar is geen twijfel over.

Dat Ttas regelmatig te maken krijgt met 'tegenwind' op het forum is niet zo raar als je 678 posts in iets meer dan drie weken neerkalkt. Zeker niet als een groot deel van die posts ook nog provocerend is wat inhoud betreft. Als je dan ook nog continu topics opent waarvan je vooraf al weet dat ze veel emoties zullen oproepen, dan moet je ook niet zeuren dat 'iedereen altijd tegen je is'.
quote:Aubree schreef op 07 november 2015 @ 19:36:

[...]

Nog steeds geen enkele reden om dit tegen iemand te zeggen.Gezien de hele manier van communiceren van TO vond ik dat ik dit best kon zeggen. De respectloze manier waarop zij met het sterven van haar vader omgaan deed bij mij mijn maag omdraaien. De egoistische uitingen van deze dame op dit en andere topics vraagt soms om een ongenuanceerde opmerking. Ik blijf er dan ook achter staan. De moderator heeft m verwijdert en mij een schop onder mijn kont gegeven en dat mag. So be it.
Aliquando et insanire lucundum est
nb.... in het achterhoofd had ik ook nog het idee dat TO een Trol is.
Aliquando et insanire lucundum est
quote:Salve schreef op 07 november 2015 @ 19:29:

Ttas schreef 17 sept in haar topic over de erfenis: Ik heb geen donkere geest ik heb littekens die niet vervaagd zijn mede dankzij meneer die terminaal in bed ligt ik ben getekend voor mijn hele leven ik ga niet in details treden.

Dat zet dit topic toch ook wel weer in een ander licht vind ik.

Dat geeft mij een beetje het idee dat er iets is gebeurt waar ze haar vader/ ouders verantwoordelijk houdt, iets wat op jonge leeftijd speelde wat nooit uitgepraat is. Ik kan best begrijpen dat je daar ooit een antwoord op zou willen, of een sorry. Dan kan ze dit afsluiten.

Iets relatief kleins kan op jonge leeftijd grote impact hebben.

Gister vroeg ik haar wat ze aan haar vader wilde vragen, als het bv zoiets was als bovenstaand dan had ze het in een andere vraagstelling kunnen doen zodat haar vader alleen ja of nee kon zeggen. Maar heb daar geen antwoord op gekregen.

Ze had dan bv kunnen zeggen ' goh pa, weet je nog toen? Dat heeft me wel veel pijn gedaan en ik denk er nog regelmatig aan. Ik had graag gewild dat het anders was gegaan, is dat voor jou ook zo'?

In bovenstaande quote lees ik vooral veel verdriet en boosheid, teleurstelling..
quote:Aubree schreef op 07 november 2015 @ 19:36:

[...]

Nog steeds geen enkele reden om dit tegen iemand te zeggen.+1
Helaas voor Tas is het waarschijnlijk sowieso te laat voor antwoorden. BGB gaf nog tips voor andere wiet, waardoor haar vader misschien beter aanspreekbaar zou zijn. Misschien hebben ze daar nog wat aan, want mijn ervaring is, en dat zei ik al eerder, dat je met mensen die blowen vaak best nog kunt praten. Ook al zijn ze wat duffer.
Later is nu
En hier kan verder over worden gepraat.
Er zijn vast nog een paar honderd topics te vinden van jaren oud die je naar boven kunt trappen om verder te praten :D
Niet geschoten is altijd mis
O, is vier maanden ook jaren oud? Zo leer ik nog eens wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven