En ineens doe ik het ook.....
maandag 11 augustus 2008 om 00:02
...voortdurend mijn mail checken. Mijn mobiel altijd binnen handbereik. Balen dat je nog steeds niks geen reactie hebt gekregen op je bericht..... gek word ik er van.
Het leek schier onmogelijk, maar Poez heeft een leuke man ontmoet. Bijna nog onmogelijker in Poez' ogen; leuke man vind Poez ook leuk.
En dan. Dan zit je in de fase van wanneer mag je bellen/mailen/smsen. Daar zijn geen regels voor, maar Poez vindt eigenlijk dat dat bij wet moet worden vastgelegd. Dat hele gedoe van wanneer en waar en hoe.
Kom op zeg, ik ben tegen de 40 en hij is er overheen.
Vroegah had je daar etiquette voor, in deze tijd van internet en mobieltjes moet je er maar naar raden.
Wat vinden jullie; was de oude manier beter/leuker/prettiger?
Het leek schier onmogelijk, maar Poez heeft een leuke man ontmoet. Bijna nog onmogelijker in Poez' ogen; leuke man vind Poez ook leuk.
En dan. Dan zit je in de fase van wanneer mag je bellen/mailen/smsen. Daar zijn geen regels voor, maar Poez vindt eigenlijk dat dat bij wet moet worden vastgelegd. Dat hele gedoe van wanneer en waar en hoe.
Kom op zeg, ik ben tegen de 40 en hij is er overheen.
Vroegah had je daar etiquette voor, in deze tijd van internet en mobieltjes moet je er maar naar raden.
Wat vinden jullie; was de oude manier beter/leuker/prettiger?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
vrijdag 3 oktober 2008 om 15:49
Hoe laat belt hij ongeveer denk je?
Scheidingen met kinderen zijn nog eens 10 x zo pijnlijk en ingewikkeld natuurlijk.
Aan de ene kant denk ik ook; het kan belastend zijn om al iets nieuws in beeld te hebben. Maar aan de andere kant: je krijgt toch juist ook heel veel energie en positieve input van (nieuwe) liefde?
Scheidingen met kinderen zijn nog eens 10 x zo pijnlijk en ingewikkeld natuurlijk.
Aan de ene kant denk ik ook; het kan belastend zijn om al iets nieuws in beeld te hebben. Maar aan de andere kant: je krijgt toch juist ook heel veel energie en positieve input van (nieuwe) liefde?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
vrijdag 3 oktober 2008 om 16:28
Ik geloof dat ik nog niet verwijderd ben, dus nog even een reactie voor Vinyl. Ik kan me zo goed voorstellen hoe lullig dit voelt, je bent verliefd en wil niets liever dan met hem samenzijn. Maar het is een man en mijn ervaring is dat als die zeggen tijd en ruimte nodig te hebben, dan bedoelen ze dat ze tijd en ruimte nodig hebben. Niet dat ze het uitmaken of niets om je geven o.i.d. En dat begrijp je ook, want een scheiding is niets niks. Geduld hebben is vreselijk moeilijk (vertel mij wat, ik zit op een spoedcursus
), maar als je deze man echt de moeite waard vindt, zou ik wel geduld proberen te hebben. Mannen zitten echt anders in elkaar dan wij: wij bespreken iets ingrijpends het liefst met degene(n) die we liefhebben, zij meestal niet, laat staan met de vrouw met wie ze een nieuwe relatie aan het beginnen zijn. Mannen trekken zich terug en ik denk dat dat is wat er nu aan de hand is. Dus luister hem aan, toon begrip, maar denk alsjeblieft niet dat je hem kwijt bent, ook al is dat misschien tijdelijk wel zo. Enne... ga hem niet zeggen dat hij alles met jou kan bespreken, dat je het helemaal niet erg vindt om hem door zijn scheiding heen te helpen, want DAT WIL HIJ NIET! Hij wil jou namelijk als nieuw begin, als iemand om weer van te kunnen houden...
Zo, soms heb ik ze echt wel op een rijtje.
Sterkte vrouw.

Zo, soms heb ik ze echt wel op een rijtje.
Sterkte vrouw.
vrijdag 3 oktober 2008 om 16:29
Whaaaaaah, het is nog gewoon goed.
Ik had weer last van een beren-op-de-weg aanval schijnbaar.
Hij bedoelde het helemaal niet zo. Maar heeft even wat rust nodig, hoopt dit weekend bij te tanken.
Hij wil ook alles netjes afronden en daar moet hij zijn koppie bijhouden.
Ik heb aangegeven dat ik de afgelopen uren heb nagedacht over hoe mijn rol is, en dat ik hem meer ruimte moet geven om dit te doen. Dat ik ook dingen moet doen voor onze toekomst.
Ben weer blij!
Ik had weer last van een beren-op-de-weg aanval schijnbaar.
Hij bedoelde het helemaal niet zo. Maar heeft even wat rust nodig, hoopt dit weekend bij te tanken.
Hij wil ook alles netjes afronden en daar moet hij zijn koppie bijhouden.
Ik heb aangegeven dat ik de afgelopen uren heb nagedacht over hoe mijn rol is, en dat ik hem meer ruimte moet geven om dit te doen. Dat ik ook dingen moet doen voor onze toekomst.
Ben weer blij!
vrijdag 3 oktober 2008 om 16:34
Ja, het is ongelooflijk, hij is heel erg lief en begripvol.
Mede daarom die beren denk ik, het is bijna ongeloofwaardig dat het zo mooi en fijn kan zijn zonder negatiefs...
Maar goed, deze paar uur zenuwen hebben mij ook wel doen inzien dat ik ook een rol heb ik hun scheidingsproces, namelijk hem ruimte geven om het goed te doen.
Hij zei ook: ik kan het maar 1x doen en doe het liever goed.
En het gekke is, ons begin kan ook maar 1x... en dat is die spagaat waar hij in zit.
Zucht.... ben wel blij zeg!
Mede daarom die beren denk ik, het is bijna ongeloofwaardig dat het zo mooi en fijn kan zijn zonder negatiefs...
Maar goed, deze paar uur zenuwen hebben mij ook wel doen inzien dat ik ook een rol heb ik hun scheidingsproces, namelijk hem ruimte geven om het goed te doen.
Hij zei ook: ik kan het maar 1x doen en doe het liever goed.
En het gekke is, ons begin kan ook maar 1x... en dat is die spagaat waar hij in zit.
Zucht.... ben wel blij zeg!
vrijdag 3 oktober 2008 om 16:38
vrijdag 3 oktober 2008 om 16:44
Ja, fijn gevoel. Al vind het nog steeds best lastig dat ik hem een week niet zie hoor.
Maar ben wel blij ja, ook dat we er zo open over kunnen spreken!
Maar goed, nu aftellen tot ik hem weer zie!
En als iemand zo lief wil zijn hun huis te kopen, ben ik helemaal blij
Wel lastig soms... als je om iemand geeft, ookal is het nog maar zo kort, dat je dan zo bang kunt zijn het weer kwijt te raken. Voor ik hem kende was ik ook gelukkig. Maar nu zou ik weten wat ik zou missen...
Maar ben wel blij ja, ook dat we er zo open over kunnen spreken!
Maar goed, nu aftellen tot ik hem weer zie!
En als iemand zo lief wil zijn hun huis te kopen, ben ik helemaal blij
Wel lastig soms... als je om iemand geeft, ookal is het nog maar zo kort, dat je dan zo bang kunt zijn het weer kwijt te raken. Voor ik hem kende was ik ook gelukkig. Maar nu zou ik weten wat ik zou missen...
vrijdag 3 oktober 2008 om 16:48
Mijn bijdragen hier heb ik al veranderd. Maar als ik blijf, dan onder een andere naam, deze was niet zo heel handig, een beetje 1+1=2 zeg maar. En toen ik van de week mijn baas op dit forum zag speuren, kreeg ik het even spaans benauwd, die man hoeft natuurlijk niet te weten wat voor emotioneel wrak ik soms ben, haha!
Overigens gaat het echt goed, ik heb wat afstand van LM genomen, maak me niet meer overal druk om, goed met mijn psych gesproken. Het gaat niet om sms'jes wel of niet beantwoorden, veel belangrijker is de aandacht die hij voor me heeft als ik er ben, de belangstelling die hij toont voor de dingen die ik doe, etc. En tja, hij is niet de man die ineens belt omdat ie mijn stem wil horen. Dat kan ik vervelend vinden en heel graag willen, maar ik kan ook accepteren dat hij gewoon zo is en dat dat niets zegt over zijn gevoelens voor mij. En dat doe ik. Ik ben nu inmiddels zelfs zo ver dat ik hem ook niet steeds sms. Niet om hem terug te pakken of een spelletje te spelen, maar omdat ik niet bang meer dat hij we elkaar niet meer zullen zien, die volgende keer komt er gewoon, ook al weet ik nu nog niet wanneer. Ben dus best tevreden.
Overigens gaat het echt goed, ik heb wat afstand van LM genomen, maak me niet meer overal druk om, goed met mijn psych gesproken. Het gaat niet om sms'jes wel of niet beantwoorden, veel belangrijker is de aandacht die hij voor me heeft als ik er ben, de belangstelling die hij toont voor de dingen die ik doe, etc. En tja, hij is niet de man die ineens belt omdat ie mijn stem wil horen. Dat kan ik vervelend vinden en heel graag willen, maar ik kan ook accepteren dat hij gewoon zo is en dat dat niets zegt over zijn gevoelens voor mij. En dat doe ik. Ik ben nu inmiddels zelfs zo ver dat ik hem ook niet steeds sms. Niet om hem terug te pakken of een spelletje te spelen, maar omdat ik niet bang meer dat hij we elkaar niet meer zullen zien, die volgende keer komt er gewoon, ook al weet ik nu nog niet wanneer. Ben dus best tevreden.
vrijdag 3 oktober 2008 om 16:50