Napraattopic deel 41

05-11-2015 17:57 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik ben ook benieuwd.

Heel benieuwd.

Hopelijk wordt er ingegrepen.

Opzouten met homofoben.
quote:Zusenzoo schreef op 07 november 2015 @ 13:59:

[...]

Nee, als je mening bij wet verboden is.

Bijv: ik vind alle negers vies.

Wat jij zegt is hetzelfde.Verboden. Laat me niet lachen zeg.
quote:Kia-Ora schreef op 07 november 2015 @ 13:34:

[...]

Moi gaat naar het platteland, hoop dat we haar nog weerzien .Ah, da's mooi man, heerlijk die mestgeur. Het boerenleven zou wel wat voor mij zijn. Nee, ik kijk niet naar boer zoekt vrouw. Vind ik tenenkrommend. Maar ik zou een leuk boerinneke zijn!
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 14:02:

[...]

Verboden. Laat me niet lachen zeg.Dat lachen vergaat je nog wel.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:52:

[...]

Ik val niet door de mand Star. Ik verberg niets. Ik kom er open voor uit. Door de mand vallen is je anders voordoen dan je bent. En dat doe ik zeker niet.Dat doe je wel. In het vluchtelingentopic heb je een enorm grote bek tegen mensen die er een andere mening op na houden dan jij, maar intussen hou jij er, over een ander onderwerp weliswaar, precies dezelfde meningen op na en dan vind je ineens dat je dat toch gewoon in het rond moet kunnen roepen. Iets met boter, en hypocriet. Bah.
Ze zouden het topic kunnen verwijderen wegens sfeerbederving. Of stemmingmakerij.

[...]

Verboden. Laat me niet lachen zeg.

Discriminatie is bij wet verboden.

Wat lach je nu stom.

[...]

Verboden. Laat me niet lachen zeg.Discriminatie op grond van seksuele geaardheid is verboden.
Denk toch echt dat nergens in de wet staat dat je seks tussen homoseksuelen goed moet keuren en het niet walgelijk mag vinden.
Voor mijn eigen registratie: Plaatjes passen niet op een mobiel en vreten MB. Kan duur worden.

Duur in de zin van centjes die aan een provider betaald moeten worden.
quote:Zusenzoo schreef op 07 november 2015 @ 14:04:

[...]

Discriminatie is bij wet verboden.

Wat lach je nu stom.Lach ik stom? Ik lach heel mooi hoor.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 14:06:

Denk toch echt dat nergens in de wet staat dat je seks tussen homoseksuelen goed moet keuren en het niet walgelijk mag vinden.

Je denkt het maar een eind weg, maar zodra je uitspreekt dat je een bevolkingsgroep vies of walgelijk vind, discrimineer je en ben je strafbaar bezig.

Dus denk het maar gewoon en houd gewoon je waffel verder.
quote:Zusenzoo schreef op 07 november 2015 @ 14:07:

[...]

Je denkt het maar een eind weg, maar zodra je uitspreekt dat je een bevolkingsgroep vies of walgelijk vind, discrimineer je en ben je strafbaar bezig.

Dus denk het maar gewoon en houd gewoon je waffel verder.Dit dus!

[...]

Verboden. Laat me niet lachen zeg.4. Wat is niet toegestaan op Viva.nl?

a. Het plaatsen van berichten die in strijd zijn met de wet.

Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is voor een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderszins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast.

Dussss.
quote:Zusenzoo schreef op 07 november 2015 @ 14:07:

[...]

Dus denk het maar gewoon en houd gewoon je waffel verder.Kan jij ook normaal doen?? De manier waarop je mij aanspreekt vind ik pas respectloos. En blijf wel goed lezen. Ik heb het gehad over seks tussen twee homoseksuelen. Niets hele groep.
En nu nog de functie uitvinden dat ook gequote tekst niet meer zichtbaar is.

Wat zou dát een feest zijn.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 14:10:

[...]

Kan jij ook normaal doen?? De manier waarop je mij aanspreekt vind ik pas respectloos. En blijf wel goed lezen. Ik heb het gehad over seks tussen twee homoseksuelen. Niets hele groep.J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-11-2015 16:31
Reden: beledigende opmerking is verwijderd!
% gewijzigd
homeOver onsKlachtSponsors/partnersOpinieVoor de gemeenteContact

KennisbankDiscriminatieWetgevingCijfersOordelenTrainingenProjectenPublicaties

Hoofdpagina / Discriminatie naar seksuele gerichtheid :

Discriminatie naar seksuele gerichtheid

Discriminatie van homoseksuele mannen en lesbische vrouwen is in strijd met de wet 

Sinds 1994 is er de Algemene Wet Gelijke Behandeling waarin ongelijke behandeling op grond van seksuele gerichtheid is verboden op de volgende terreinen:

- bij de arbeid (van werving en  selectie tot en met ontslag) 

- bij vrije beroepen 

- bij het geven van advies over  school- en beroepskeuze

- bij het aanbieden van en het  verlenen van toegang tot goederen  en diensten

Discriminatie van homoseksuele mannen en lesbische vrouwen is strafbaar

In de artikelen 137 c t/m f en 429 quater van het wetboek van strafrecht zijn bepalingen opgenomen die discriminatie op grond van seksuele gerichtheid strafbaar stellen. Zo is het strafbaar je opzettelijk beledigend uit te laten over een groep mensen wegens hun seksuele gerichtheid en in het openbaar aan te zetten tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden wegens hun homoseksuele gerichtheid  (137c en d Wetboek van Strafrecht). Ook is het niet toegestaan iemand te discrimineren in de uitoefening van een ambt, beroep of bedrijf. 

Acceptatie in de praktijk

Homoseksuele mannen, lesbische vrouwen en biseksuelen worden in Nederland breed geaccepteerd, zo is hun ervaring, blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau over dit onderwerp.   

Het SCP concludeert dit in het onderzoek naar ervaringen van homo- en biseksuele mannen en vrouwen. Het onderzoek is gebaseerd op enquetes in 2010 en 2011.

Gunstige tekenen van de grote mate van acceptatie van homoseksualiteit zijn:  

Verreweg de meeste homoseksuele mannen en lesbische vrouwen zijn open over hun seksuele voorkeur. Minder dan 10% is niet open tegenover naasten zoals de ouders, broers en zussen en heterovrienden. 

92% van de moeders en 86% van de vaders van homoseksuele mannen en lesbische vrouwen accepteert de seksuele voorkeur van hun kind.

Minder geruststellend is dat:  

29% van de homoseksuele mannen en 23% van de lesbische vrouwen in het afgelopen jaar in de openbare ruimte een of meer negatieve reacties kreeg vanwege hun seksuele voorkeur.

Veel homoseksuele mannen en lesbische vrouwen passen hun gedrag aan om negatieve reacties te voorkomen. Meer dan de helft van degenen met een partner raakt die in het openbaar (soms) om die reden niet aan. Biseksuelen, zeker biseksuele mannen, zijn minder open over hun gevoelens dan homoseksuelen.

Meer lezen: Niet te ver uit de kast

Meer lezen over Homoseksualiteit en geloof

Zoeken 

Belangstelling Pagina doorsturen Pagina printen

Naar boven 

Copyright Radar 2015 Links Aansprakelijkheid Uw privacy RSS Feeds Mail de webmaster Veelgestelde vragen
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:58:

[...]

Opjutten en ruzie zoeken? Hoe kom je daar nou bij.Ik heb je eerder aangesproken en heb geprobeerd om dat op een nette manier te doen. Ik vind jou op een heel nare manier forummen, ook bij het vluchtelingentopic en ook bij het racismetopic.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 14:06:

Denk toch echt dat nergens in de wet staat dat je seks tussen homoseksuelen goed moet keuren en het niet walgelijk mag vinden.Klopt. Maar het steunen van de mensen waar je van houdt, is de basis voor gezonde relaties. Zeker als het familieleden betreft.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 14:10:

[...]

Kan jij ook normaal doen?? De manier waarop je mij aanspreekt vind ik pas respectloos. En blijf wel goed lezen. Ik heb het gehad over seks tussen twee homoseksuelen. Niets hele groep.Sjeezes. Zo'n stom argument heb ik in geen tijden meer gelezen hier
En nou opbokken met je achterlijke meningen!
quote:Fenrir-Greyback schreef op 07 november 2015 @ 14:09:

[...]

4. Wat is niet toegestaan op Viva.nl?

a. Het plaatsen van berichten die in strijd zijn met de wet.

Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is voor een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderszins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast.

Dussss.

Het hele forum staat vol hiermee.

Ik vind het echt ongelofelijk belachelijk dat ik hier geen mening over mag hebben. Dat is wat ik bedoel met het wordt je gewoon opgedrongen.
quote:yasmijn schreef op 07 november 2015 @ 14:11:

En nou opbokken met je achterlijke meningen!Nee. Het blijft nog altijd een mening.
quote:Zusenzoo schreef op 07 november 2015 @ 14:01:

Hoe zet je Iemand onder negeer via je mobiel, kan dat btw?

Bij de naam, in de grijze regel, staat een soort pijltje naar beneden.

Als je daarop klikt kun je oa iemand op negeer zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven