Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Gek genoeg zien ze het belang van een volgorde dan weer wel als het gaat om smartphone, optutten voor een uitje of iets anders leuks .
En hier bleek maar weer, dat als zoon zich (wat) inspant op zijn toetsen en er tijdig mee aan de slag gaat, het echt wel werkt: 9,5. En nee, het gaat niet om het cijfer an sich, wat heel mooi is, alleen wél om de inzet en voorbereiden. Dat loont zich en is voor mij een teken dat hij het heus wel kan.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:Casalinga schreef op 08 november 2015 @ 10:55:

In de was gooien is sneller opgeruimd dan opvouwen en terug in je kast hangen.

Caat kleedt zich ´s ochtends aan, gaat naar school. Pyama over de badrand.

Komt thuis, trekt een joggingbroek aan, of een paardrijbroek, afhankelijk van de plannen. Kleren gaan over de badrand.

Gaat douchen, trekt pyama aan, joggingbroek gaat over de badrand.

Staat op, trekt wat nieuws uit de kast.....

Als ik dan roep dat het opgeruimd moet worden kukelt ze alles in één armzwaai de wasmand in. Dus meestal pak ik de hele stapel en mik het op haar bed.

Om vervolgens te ontdekken dat er zoiets bestaat als een ´prophoekje´. Met daarin álle kleren die ze de afgelopen tijd niet kon vinden......

Goh.Mijn dochter heeft een prop bankje, waar alle was 1 keer gedragen, een paar uur gedragen, en dat een vieze onderbroek er ook bij ligt, gevolg is dat alles alsnog in de was gegooid wordt. brrr.
Wat kleding wassen betreft heeft zoon al lang geleden geleerd dat als het niet in de wasmand ligt, het dus ook niet gewassen wordt. Als hij dan per se iets aan wilde wat gewassen had moeten worden, had hij pech.
quote:iceteapeach schreef op 08 november 2015 @ 22:59:

Wat kleding wassen betreft heeft zoon al lang geleden geleerd dat als het niet in de wasmand ligt, het dus ook niet gewassen wordt. Als hij dan per se iets aan wilde wat gewassen had moeten worden, had hij pech.Dat is hier ook, maar dat betekent ook dat ik de was wel een beetje moet plannen om hun activiteiten heen. Ze hebben maar één wedstrijdtenue, oudste heeft twee sets werkkleding. Aan mij de taak om die op tijd weer schoon te hebben. Zoon werkt in sportkleding, dus meestal op zondag na zijn werk draai ik een trommel sportkleding. En dat betekent dat ik de machine klaar zet, met alles erin en dat zoon de machine bij thuiskomst aanzet, nadat zijn spuller er in zitten. Maar deze chaoot slaat wel eens een stap in het process over. Kleding in de trommel, deur dicht, aanzetten is echt soms nog te moeilijk. En dan hoeft hij geen programma te kiezen en geen wasmiddel toe te voegen.
Hier óók weer even de stoom uit mijn oren.

Zaterdag: manege

Zondag: manege

Op voorwaarde dat ze de drie avonden aan haar huiswerk zou besteden.

Gisteravond kwart voor tien. Ik snap mijn economie niet.

Uh, wanneer moet dat af zijn?

Morgen.....

Waaróm dan niet vrijdag al wat aan gedaan. Of toen je het opkreeg?

Grrrrr. Plannen. Kunnen ze geen hout van. Pleziertjes eerst, dan nog meer pleziertjes en dan nog een keer dat. En huiswerk bungelt onderaan.

Vanmorgen: ik kan mijn sleutels nergens vinden. Waaróm nou niet in de avond je spullen klaarleggen???

Gloeiende gloeiende. Kan daar zó kwaad om worden. Ik lijk verdorie wel een papagaai elke dag!

Sorry maar ik moest even stoom afblazen. Slecht voor mijn bloeddruk die dochter van me.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Vanmorgen maar even de tas van de brugpieper gecontroleerd.

Gewoon voor 4 vakken zijn schrift niet meenemen... Terwijl we het gisteren nog over het nut van aantekeningen hadden gehad....
Mijn mantra hier thuis;

Rommel opruimen. Spullen opruimen. Ruim dit op. Leg dat weg. Doe dit in je tas. Ruim dat op. Zet dat in de afwasmasjien. Breng dat naar boven.

Afijn. Allemaal variaties op; ruim je eigen spullen op. En als het even kan ook nog daar waar ze thuis horen of op z´n minst op een plek waar je het later ook weer terugvindt. Inmiddels heeft Caat een eigen wasmand, dat werkt ietsje beter dan alleen een mand op de badkamer, want voorheen vond ik sokken en onderbroeken echt door de héle kamer. Fijn weer dus je denkt; kom, ik haal het beddengoed even af om te wassen, en je vindt was in-onder-tussen matras, dekens en bed in het algemeen.

Volgens mijn moeder was ik vroeger net zo........................

Is het voor jullie pubers ook zo verschrikkelijk moeilijk om een nieuwe wcrol op te hangen?? Of op z´n minst bij het laatste velletje even te controleren of er überhaupt nog wcpapier op de wc ligt!!
Heel herkenbaar Casalinga, de gebruiksaanwijzing van de wc borstel is ook nog te moeilijk voor 15-jarigen.
Ook herkenbaar, zowel wc-rol en wc-borstel. Of, bij het brood smeren, de broodzak open laten liggen.
Wc rol, gewone borstel, gel, tandenborstel, ontbijtspul, schoenen, tassen, jassen, deo, gymspullen, sportschoenen en nog meer.

Kaas open laten, deksel niet op de pindakaas doen. Honingpot op z'n kant terug leggen.

Echt ik word gek momenteel. En ik weet can vroeger hoe erg ik het vond als mijn moeder zo zeikte.

Nu doe ik hetzelfde omdat het anders wen vuilnisbelt wordt hier.
Voordeeltje hier; wij hebben maar één kind. Ze kan het dus niet afschuiven.

Dat wil niet zeggen dat ze dat nooit probeert hoor. De tekst ´waarom kom je altijd tegen mij zeuren´ kan nog wel in de OP toegevoegd worden.
quote:Zusenzoo schreef op 09 november 2015 @ 09:15:

Vanmorgen maar even de tas van de brugpieper gecontroleerd.

Gewoon voor 4 vakken zijn schrift niet meenemen... Terwijl we het gisteren nog over het nut van aantekeningen hadden gehad....Maak je borst maar nat voor latere jaren. Ik sta soms voor 5 gymnasium waar 3/4 zijn boek niet mee heeft. En dat is dan de standaard. Schrift en huiswerk, of überhaupt pennen, lijken bijna uitgestorven dan.
Treed er uiteindelijk een soort puberalzheimer op of kan ik gewoon nog goede hoop houden? Wc rolletjes, wcborstel, brood dicht, beleg opruimen enz gebeurt hier nog netjes.
Daarom is dit zo'n fijn topic, heerlijk stoom afblazen zo!

Bij ons hebben we allemaal 'last' van de pubers: (naast de lol die we hebben hoor)

Jongste (7) heeft zo'n zin aan Sint Maarten, hij had vorig jaar zijn tas met snoep verstopt voor zijn allesverslindende broers.

Zegt hij net: "Ik weet nog waar mijn ik mijn tas verstopt hebt hoor!"
quote:Moiren_ schreef op 09 november 2015 @ 13:17:

Treed er uiteindelijk een soort puberalzheimer op of kan ik gewoon nog goede hoop houden? Wc rolletjes, wcborstel, brood dicht, beleg opruimen enz gebeurt hier nog netjes.

Ligt eraan.

Toen Caat nog jonger was, stond ik er vaak bij, ik moest haar naar school brengen dus we waren tegelijkertijd in de keuken. Dat is nu veranderd. En als mams niet kijkt hoeft het niet.

Gek genoeg hoor ik van anderen altijd dat ze zo goed opgevoed is en alles zo netjes opruimt. Dus blijkbaar is het wel aangekomen.
quote:Zusenzoo schreef op 09 november 2015 @ 13:00:

Wc rol, gewone borstel, gel, tandenborstel, ontbijtspul, schoenen, tassen, jassen, deo, gymspullen, sportschoenen en nog meer.

Kaas open laten, deksel niet op de pindakaas doen. Honingpot op z'n kant terug leggen.

Echt ik word gek momenteel. En ik weet can vroeger hoe erg ik het vond als mijn moeder zo zeikte.

Nu doe ik hetzelfde omdat het anders wen vuilnisbelt wordt hier.Ik weet ook niet waar het mis ging. Mijn moeder zeurde vroeger nooit, drie dochters maar die ruimden zelf op, of na één keer vragen. Mijn schoonmoeder zeurde ook nooit, die ruimde zelf alles op wat haar kinderen lieten slingeren.

Hier één dochter die zelf opruimt, tenminste meestal en anders na één keer vragen. Helaas twee jongens die dat niet doen, die hopen volgens mij dat ik wat meer op mijn schoonmoeder ga lijken. Pech, dat gebeurt niet!
Ook zo´n leuke vaste teks;

Och, vergeten.

Maak een lijstje van vier dingen die ze moet doen, geen probleem, lijstje wordt keurig afgewerkt en afgevinkt. Eh.. zou jij niet douchen vanochtend?

Och, vergeten. Maar het stond ook niet op jouw lijstje. Duh, nee, douchen stond op jouw eigen lijstje, mijn lijstje staat daar los van.

Doe je de konijnenkooi zo even. Ja is goed. Stro, hooi, voer, wortel. Heb je ook het water bijgevuld?

Och, vergeten.

Zet je je bord even in de afwasmachine? Ja hoor, doe ik zo. Glas nog op tafel want;

Och, vergeten.

Maham, er is geen chocolade meer. Ja en? Je komt net van de winkel, had je zelf ook kunnen meenemen.

Och, vergeten.
Ik hoorde net dat pubert onder het gamen een enorme vloek liet. Ik werd me toch een partij boos. Ik vind vloeken zo lelijk en een teken van je niet normaal kunnen uitdrukken!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:Casalinga schreef op 09 november 2015 @ 09:31:

Fijn weer dus je denkt; kom, ik haal het beddengoed even af om te wassen, en je vindt was in-onder-tussen matras, dekens en bed in het algemeen.

Dit gaat voor mannen ook op... voordat ik de 60-graden-was draai, trek ik de achterkant van het dekbedovertrek los van de matras om daar een stuk of 6 boxers vandaan te vissen.

Nieuwe werk/schoolweek weer begonnen lees ik hahaha.....

Hier ook een paardrijmadam. Had afgelopen zaterdag een uitvoering op de manege.

Kom ik vanmiddag thuis van werk ligt heel de gang nog bezaaid met spullen. Als ik dan even mijn stem verhef dan ruimt ze wel op maar dan komt uiteraard het magische antwoord,maar mam,ik was met mijn huiswerk begonnen. Dat is veeeeeeeeellll belangrijker

Ja kind,je hebt gelijk......

En,hier ook herkenbaar....100 paar sokken in bed,en maar klagen dat er geen schone sokken meer zijn....
quote:Fiorah schreef op 09 november 2015 @ 19:10:

[...]

Dit gaat voor mannen ook op... voordat ik de 60-graden-was draai, trek ik de achterkant van het dekbedovertrek los van de matras om daar een stuk of 6 boxers vandaan te vissen.

Ik roep altijd dat mannen niet ouder worden dan 15 .
Het is hier best onstuimig weer en brugklasser moet het grootste stuk tegen de wind in trappen. Ik heb hem dus om zeven uur geadviseerd om voor achten weg te fietsen in plaats van vijf over acht. 'Ja, ja komt goed was zijn antwoordt.' Maar nu mket hij zijn schoenen nog aan, brood nog in zijn tas etc. Gaat hij dus niet redden.
Wat herkenbaar allemaal. Twee pubers hier.

Hoe gaan die van jullie met apparatuur om?

Vooral zoon kan nogal onverstandig zijn. Gisteren voor de 200.000e keer gezegd dat de tablet niet op de bank hoort. Nog geen half uur later ligt hij weer op de zitting. Zoon komt terug de kamer in, de tablet is weg en hij vraagt mij waar hij is. Heb hem gezegd in de kliko te kijken want daar gaan kapotte spullen heen. (Tablet had ik gewoon even in een kast neergelegd) . Zoon vond het flauw.

Binnen het uur hoor ik hem de trap af stommelen met een zooi spullen. Hij komt de kamer in, worstelend met een tas, broodtrommel, dopper flesje, de laptop had hij voor het gemak even onder zijn arm geklemd. Zijn lichaamshouding verried duidelijk dat het ding dreigde weg te glippen.

Dat ik hierover verontwaardigd was vond hij overdreven, complete onzin om twee keer de trap af te moeten lopen. Ik neem aan dat ik allang blij mag zijn dat hij zelf zijn trommel naar beneden bracht.
Oh,hier ook 2 die het gewoon niet zien dat ze gevaarlijk bezig zijn met spullen van ONS. Moeten we wel honderd keer herhalen en dan nog.....

En maar gillen als we iets moeten veranderen aan hun tablet/telefoon,nee niet zo,straks maak je het kapot hahahahaha....

We hebben hier dan ook een regel,als je iets sloopt van een ander draai je zelf voor de kosten op. Dochter zegt dan heel lief,ok is goed.

Zoon(een onwijze spaarder en krent )is daar niet zo heel blij mee dus zorgt ervoor dat het vaak net goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven