Hoe overleef ik de nacht?

09-11-2015 00:37 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

pfff, m'n 3e topic al. Ik probeer m'n problemen over verschillende topics te verdelen zodat het verhaal overzichtelijk blijft. Dit is m'n volgende 'probleem':

Ik ben 18 jaar oud en ik heb nu een halfjaar een vriend. We zijn onafscheidelijk, we slapen namelijk al zeker 5 maanden elke dag met elkaar. Sommigen denken nu misschien: dat is toch normaal als je een relatie hebt? Voor de mensen die m'n andere topics niet gelezen hebben. Ik heb angst problemen (vooral 's avonds), ik heb t soms enorm moeilijk om mezelf in m'n hoofd bij elkaar te rapen en ik slaap slecht. Ik woon nog gwn bij m'n ouders en ik zit nog op school dus volwassen en zelfstandig ben ik nog niet echt.

M'n vriend is alles voor me en ik hou meer van hem dan dat ik van mezelf houd. Ik weet niet wat ik zonder hem zou moeten en we slapen dan ook elke nacht met elkaar. Naast alle verliefdheid heb ik toch nog een klein beetje gezond verstand dat me vertelt dat zo afhankelijk van iemand zijn niet goed is... Hij woont samen met z'n beste vriend en ik slaap daar dan ook regelmatig (als we geen zin hebben om bij mij thuis te slapen).

De afgelopen dagen sliepen we veel bij mij en de beste vriend van m'n vriend stuurde een berichtje dat ie niet meer samen wil wonen op deze manier. En dat ie een nieuw huis wil zoeken of eventueel zelfs terug bij z'n ouders wil gaan wonen. M'n vriend was daar helemaal van streek van omdat ie beseft dat ie z'n beste vriend heeft verwaarloosd en wil nu dus vaker alleen thuis gaan slapen met z'n beste vriend. En ik dan? Ik heb hem nu gewoon nodig. Ik lig nu alleen in bed (de eerste keer in een halfjaar) en het voelt zo raar, alleen in zo'n groot bed. Aan de ene kant moet ik het leren om alleen te slapen maar aan de andere kant ga ik er kapot aan. Wat nu als ik 's nachts opeens doodsbang wakker word en er niemand naast me ligt? Ik durf het licht gwn niet uit te doen en te gaan slapen. Ik kijk zo erg op tegen deze nacht, ik word er gwn misselijk van. Kan iemand me helpen of iets?

XXXXXX
Als je ouders er van weten waarom sturen die je in hemelsnaam niet naar de huisarts dan?

Dit is toch onhoudbaar zo?
Zoek hulp bij een psychiater.

Serieus.

In mijn zeer nabije omgeving is ook iemand die al drie jaar bang is en ook daar Indigo en daarna een andere instantie met lieve, goedbedoelende therapeuten maar het hielp niet. Gesprekje, ademhalingsoefeningen, dat soort dingen, heel goed dat men het probeerde maar er was een probleem wat een hele andere aanpak nodig had.

Nu, met een psychiater en medicatie, gaat het en stuk beter.

Scheelt ontzettend.
Gebrek aan empathie?

Je hebt het over Eleonora.

Ja, dan snap ik het!

quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 01:12:

[...]

Het is niet een nachtje, het zijn alle nachten die ik voor de rest van m'n leven tegemoet ga...

Des te meer reden er wat aan te doen toch?

Je moet nog even.
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 01:09:

[...]

Begrijp ik alleen k vond haar bericht een beetje alsof ze een gebrek heeft aan empathie. Onaardig... Ja dat weten ze maar ik had afgesproken dat ik vanavond ging proberen om alleen te slapen. Het gaat niet alleen om het feit dat m'n vriend er niet is maar meer om het feit dat ik 's avonds slaapproblemen heb en bang ben en dat ik alleen slaap. Hoopte daarnaast ook nog eens een adviesje mee te pikken over het hele beste vriend gedoe.

En toen kwam de aap uit de mouw!!

Had eigenlijk al een beetje een vermoeden dat dit hele gedoe wel om die vriend zou draaien. Wat voor adviesje wil je en hoop je op TO? Dat je vriendje de vriend die hij (al jaren?) kent laat barsten voor een verkering van 5 maanden? Dat hij zijn spullen pakt en bij jouw komt wonen? Waarom krijg ik het gevoel dat jij een jaloers meisje bent die er alles aan doet om haar vent alleen bij haar te hebben?

[...]

Het is niet een nachtje, het zijn alle nachten die ik voor de rest van m'n leven tegemoet ga...

Jij kunt toch gewoon daar gaan slapen en je verkering kan toch een paar keer per week of in de weekends bij jou komen pitten.

Je maakt een drama om niks.

En als je mij al onaardig vind dan ben je weinig gewend.

Ik ben absoluut niet onaardig, ik wijs je op het effect van je topictitel.
quote:Zarah schreef op 09 november 2015 @ 01:12:

Als je ouders er van weten waarom sturen die je in hemelsnaam niet naar de huisarts dan?

Dit is toch onhoudbaar zo?Ik ben bij de huisarts geweest 3 keer en ik ben in behandeling bij en psycholoog. Lees m'n andere topics, vooral als je bij het lezen van m'n topic onbegrip voelt
quote:Zarah schreef op 09 november 2015 @ 01:13:

Gebrek aan empathie?

Je hebt het over Eleonora.

Ja, dan snap ik het!

quote:Eleonora-1 schreef op 09 november 2015 @ 01:16:

[...]

Jij kunt toch gewoon daar gaan slapen en je verkering kan toch een paar keer per week of in de weekends bij jou komen pitten.

Je maakt een drama om niks.

En als je mij al onaardig vind dan ben je weinig gewend.

Ik ben absoluut niet onaardig, ik wijs je op het effect van je topictitel.Ik ben het volkomen eens met je over de topic titel. Dacht serieus even dat er iets ernstigs was en niet een 18 jarige die dr vriendje mist
quote:noespoes schreef op 09 november 2015 @ 01:16:

[...]

En toen kwam de aap uit de mouw!!

Had eigenlijk al een beetje een vermoeden dat dit hele gedoe wel om die vriend zou draaien. Wat voor adviesje wil je en hoop je op TO? Dat je vriendje de vriend die hij (al jaren?) kent laat barsten voor een verkering van 5 maanden? Dat hij zijn spullen pakt en bij jouw komt wonen? Waarom krijg ik het gevoel dat jij een jaloers meisje bent die er alles aan doet om haar vent alleen bij haar te hebben?

Prinsesje woont nog bij haar ouders dus ze is (ook nu) niet alleen in huis. Vraag mij af of ouders erop zitten te wachten dat hij ook bij hun komt inwonen

Ze kan altijd vragen of een van haar ouders bij haar komt slapen, denk dat ze morgen dan ook wijzen dat het misschien zinvol is om er hulp bij te zoeken want met angst leven is uiteraard heel vervelend maar wel iets aan te doen!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je mag blij zijn dat je vriend nog bij je is gebleven! Sorry dat ik dit zeg, maar het is niet je vriend zijn probleem dat jij niet alleen kan slapen. Ik krijg ook sterk het gevoel dat jij het niet accepteert dat je vriend in zijn eigen huis met zijn kameraad is.

Zorg dat je zelf dit probleem oplost.
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 01:17:

[...]

Ik ben bij de huisarts geweest 3 keer en ik ben in behandeling bij en psycholoog. Lees m'n andere topics, vooral als je bij het lezen van m'n topic onbegrip voelt

Heel gek. Verplaats je eens in een ander. Jij opent hier verschillende topics, en ik moet maar eerst al die andere topics doorstruinen om alle relevante informatie te vinden?

Ik voel geen onbegrip. Het zal je verbazen, maar ik voel juist heel veel begrip. Ik ben bekend met angststoornissen.

En daarom weet ik dat het totaal geen zin heeft om je angsten te vermijden (door altijd maar samen met iemand te slapen). Maar alleen maar om hulp te zoeken en de confrontatie aan te gaan.

Wedden dat je morgenochtend nog gewoon leeft?
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 november 2015 @ 01:20:

[...]

Prinsesje woont nog bij haar ouders dus ze is (ook nu) niet alleen in huis. Vraag mij af of ouders erop zitten te wachten dat hij ook bij hun komt inwonen

Ze kan altijd vragen of een van haar ouders bij haar komt slapen, denk dat ze morgen dan ook wijzen dat het misschien zinvol is om er hulp bij te zoeken want met angst leven is uiteraard heel vervelend maar wel iets aan te doen!!!Sliep hij niet al een poosje bij haar? Praktisch inwonend dus. Lekker voor die ouders dan
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 01:09:

[...]

Begrijp ik alleen k vond haar bericht een beetje alsof ze een gebrek heeft aan empathie. Onaardig... Ja dat weten ze maar ik had afgesproken dat ik vanavond ging proberen om alleen te slapen. Het gaat niet alleen om het feit dat m'n vriend er niet is maar meer om het feit dat ik 's avonds slaapproblemen heb en bang ben en dat ik alleen slaap. Hoopte daarnaast ook nog eens een adviesje mee te pikken over het hele beste vriend gedoe.

Leo is een enorme schat... en ik begrijp haar reactie ook. Ik dacht oh jee er ís een noodsituatie en iemand zit in ernstige (psychische) nood. Dat impliceert jouw titel namelijk!

Het ís heel naar als je niet durft te slapen, angsten zijn heel rot. Maak je vader/moeder wakker en vraag ze voor vannacht om hulp en ga morgen naar je huisarts toe. Je hebt psychische hulp nodig als je dingen hoort en angstaanvallen hebt.

Een nachtje niet slapen overleef je wel hoor. En maak je niet zo afhankelijk van een man... ik snap die vriend ook heel goed als jullie aan elkaar geplakt zitten en hij nooit meer alleen met hem in huis ís.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow

[...]

Het is niet een nachtje, het zijn alle nachten die ik voor de rest van m'n leven tegemoet ga...Onzin! Je moet Hulp gaan zoeken dan kom je van je angsten af of leer je ze te reguleren.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Hopeloosss dien even een verzoek in bij de mods om je topictitel in iets minder dramatisch te wijzigen.

Er zijn dus meer mensen die dachten dat er werkelijk iets ernstigs aan de hand was.

Er zijn echt forummers die met je meevoelen en je angst herkennen maar de inhoud van je topic strookt gewoon niet met de titel.
Wat bedoel je met 'alle nachten'?

In begin van je OP schrijf je zelf dat je niet zo afhankelijk moet zijn van je vriend en aan het einde dat hij je eigenlijk laat barsten.

Ik vindt het geen gezonde relatie om heel eerlijk te zijn. Jij verlangt veel van hem lijkt het wel en wil dat hij klaarstaat voor je ongeacht wat hij wil.
Ik dacht dat dit topic zou gaan over iemand die vanavond op straat moet slapen of met de dood bedreigd wordt ofzo.

Accepteer dat ermeer is in het leven van je vriend dan alleen jij (hoe harder je je aan hem vastklampt hoe eerder hij weg is) en zoek professionele hulp.
Hoe oud ís je vriend eigenlijk?
Lieve forummers, ik lees net de laatste posting van To in het andere topic.

Denk dat we niet zo bang hoeven te zijn dat TO de nacht niet doorkomt hahahaha. Was er bijna ingetuind hahahahahahah.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 november 2015 @ 01:51:

Lieve forummers, ik lees net de laatste posting van To in het andere topic.

Denk dat we niet zo bang hoeven te zijn dat TO de nacht niet doorkomt hahahaha. Was er bijna ingetuind hahahahahahah.

Jij hebt gestudeerd voor psygologie/psygiatrie tenslotte doe je of je er van verstand van hebt.
quote:Bij_Zonder schreef op 09 november 2015 @ 01:01:

Zoek op youtube het nummer "weightless" op van Marconi Union. Volgens wetenschappelijk onderzoek is dat het meest slaapverwekkende muziekje.

Mm. Hebben ze in dat onderzoek het nummer Teardrop van Massive Attack ook meegenomen? In dit nummer is namelijk het geluid van een hartslag verwerkt. Het idee is dat dat hetgene is wat een baby in de baarmoeder hoort. Ik word daar zelf heel rustig van. Wat slaapverwekkend is, is discutabel, niet iedereen wordt op dezelfde manier slaperig. Flutonderzoekjes ook eigenlijk. Ik bedoel, wie gaat dat nou onderzoeken?!

To, ik heb je andere topics gelezen, goed dat je meer hulp gaat krijgen. Ik denk dat je meer hebt aan een psychiater. Lijkt me dat je nog in het diagnostisch proces zit. Ik snap dat het idee van psychisch ziek zijn eng is maar je kunt absoluut geholpen worden en je veeel beter gaan voelen. Dat lijkt me nu belangrijk, dat je je beter gaat voelen. Probeer je niet teveel te verzetten tegen een diagnose want daar gaat het gevoel wat je nu hebt, niet van over. Ik heb meerdere diagnoses en ik leef nog steeds. Problemen niet oplossen, dat is dom. Moet ik ook vaak tegen mezelf zeggen want ik wil ook niet. Wie wil dat nou wel? 'Iets' hebben en dan allemaal vervelende dingen moeten doen om er vanaf te komen. Ik snap echt hoe naar je je voelt maar met de juiste behandeling gaat dat echt veranderen.

Helaas kun je geen formulier inleveren met welke aandoeningen je niet wilt hebben ergens, en dat je die dan ook echt niet krijgt. Dat zou natuurlijk geweldig zijn, als dat kon. Maar we moeten het spel van het leven spelen met de kaarten die we in handen hebben. En dat kun jij ook.

Sterkte met de hulpverlening, blijf het aangeven dat het zo slecht met je gaat en wat er dan met je gebeurt. Hopelijk lig je nu toch nog lekker te slapen.
Als je zo hysterisch blijft doen slaap je binnenkort weer elke nacht alleen.
Awel, ik denk dat TO alsnog lekker in slaap is gevallen.

Voor wat betreft je vriendje.

Hij heeft groot gelijk.

Samenwonen doe je omdat je het onwijs gezellig vindt dag en nacht met elkaar, niet om de reden die jij noemt.

Sterker nog met deze reden ga je hem alleen maar weg jagen.

Wat jij doet is claimen.

En hoezo bang dat je snachts doodgaat?

Je woont bij je ouders hoor, die merken dat heus wel de volgende dag als jij niet achter je beschuitje met hagelslag zit.

Wat je aan het doen bent is emotionele chantage bij je vriendje en ik geef hem gelijk dat hij daar niet intrapt.

Onaardig?

Vast wel, maar wel de waarheid.

Zijn leven bestaat niet alleen maar uit jou.

En dat is heel gezond
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest!

Google eens op 'Inzicht 270 psychologie magazine'. Eenzelfde ervaring is hier beschreven met hoe er mee om te gaan.
Doe als een ander dan vergaat het je als een ander

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven