Jongetje zaait dood en verderf in dierentuin

03-10-2008 17:13 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lachende jongen op beveiligingscamera

Ik lees net onderstaand bericht en denk... een jongen van 7 die lachend doodt?

Ik ben geen moeder, maar... het lijkt mij dat er iets niet klopt met dit ventje. Ik vind het beangstigend...

Wat vinden jullie hiervan? En hoe zouden die ouders zijn?

Ik ben echt perplex!

Jongetje voert dierentuinreptielen aan krokodil

Een 7-jarige Australische jongen heeft dood en verderf gezaaid in een dierentuin.

Stenen

Het jochie sprong over de omheining van het Alice Springs Reptile Centre in het midden van het land en leefde zich een half uur uit. Hij sloeg sommige dieren dood met stenen. Andere beesten voerde hij levend aan de krokodillen.

Lachend

Op beelden van een beveiligingscamera is de jongen lachend gezien terwijl hij in totaal 13 dieren doodde, waaronder een schildpad, enkele hagedissen, twee komodovaranen en een 20-jarige varaan. De schade loopt op tot 4000 euro.

Aanklagen

Werknemers van het dierenpark noemden de actie van het jongetje ongelooflijk. "We gaan proberen de ouders van de jongen aan te klagen", aldus de directeur van het park. Kinderen onder de tien kunnen niet worden vervolgd.
quote:IvyRosa schreef op 04 oktober 2008 @ 17:59:

[...]

Best wel psychopatisch, bewust een slachtoffer te zoeken om je op af te reageren.Haha, de mensen die het paard durfden te berijden waren bij dat paard juist 't slachtoffer. 't Was precies rodeo. Maar als je zelf wat af te reageren had was 'n goed robbertje vechten met dat paard wel 'n goede remedie om het kwijt te raken. Dat paard zelf raakte 't nooit kwijt, volgens mij hebben ze het naderhand afgemaakt want de eigenaar heeft er diverse gebroken botten aan overgehouden.
En dat is een excuus om je maar op dat dier uit te leven? Dat vind ik net zo erg als wat dat jongetje heeft gedaan. Wat is nu eigenlijk het verschil?
Misschien moest het jongetje ook wat afreageren....ik zie wel overeenkomsten.
Creepy...ik zou niet eens durven te gaan slapen met zo'n kind onder mijn dak, of douchen.....psycho!

Even off-topic, een zijstraat in:

Vanmiddag een documentaire op de tv, gewoon kinder tv-kijk tijd. Ik zit met een van mijn zoons te kijken, het ging over de bezoekers van een dierenwinkel, wat ze daar kopen en ze worden dan geïntervieuwd over de band met hun huisdier.

Hilarisch, de vrouw die haar hond als een kind vertroetelt, het dier is haar bijna nog liever dan haar zoon...

Een man die duiven houdt, daar samen met zijn dochter zijn hele leven daarop inricht.

En dan, de man die van exotische dieren houdt, die allemaal in een kamer van 2 bij 4 gehouden worden, waaronder een wurgslag van 4 meter.

Dan komt het: het ene moment zegt hij dat hij deze slang konijnen voert, het volgende moment, zonder waarschuwing zet hij een vlaamse reus, volgroeid, in het hok bij de slang.

Ik wist niet dat slangen snel waren, maar in één keer grijpt hij het konijn en begint te knijpen.

Ik geef een gil van ontzetting, WAAR is de afstandbediening!!

Niet te vinden zoals altijd. Ondertussen zie ik dat het konijn gewurgd wordt, het lichaampje schokt, ik wordt beroerd, moet bijna kotsen. Ik zoek verder naar de ab..terwijl ik vanuit mijn ooghoeken zie hoe het konijn uit elkaar getrokken wordt...ik heb de tv uitgezet.

Het waren walgelijke beelden. Absoluut ongeschikt voor het tijdstip waarop ze werden uitgezonden.

Ik begrijp niet dat dit zomaar gebeurt.
2 komodo's??? Lijkt me erg stug.
Mja, dat is de natuur, en niet zo ernstig vind ik. Kinderen mogen best leren dat een slang niet naar de slager gaat voor een konijnenboutje. Het kan als schokkend worden ervaren, maar ik denk niet dat het gedragsbeinvloedbaar is.
Goed. Dus. Onderstaande foto is een Bearded Dragon. Nogal wat anders dan een komodo dragon. Sukkelige berichtgeving.

Wat een schatje!
Het was ook niet dat ik niet wist dat dit een natuurlijk gebeuren was.

Ik vond de beelden ongeschikt voor het tijdstip waarop ze werden uitgezonden.

Ik kan me van andere schokkende beelden nog herinneren dat er van te voren wel gewaarschuwd werd dat een uitzending niet geschikt was voor jeugdige kijkers.

En dit was mij ook te veel.

Maar om even te linken naar het jongetje in de dierentuin: als je een wurgslang in huis hebt, kun je die ook vlees in andere vorm te eten geven.

Wie naar een dierenwinkel gaat om een konijn te kopen en vervolgens gaat zitten toekijken hoe het dier op een nare manier aan zijn eindje komt, is volgens mij ook niet helemaal vrij van sadistische trekjes.

Hetzelfde geldt voor mensen die piranha's houden, en er dan een grote goudvis bij loslaat om die in stukken te laten scheuren.
Nou ja Perel, vaak geven ze levend voer om de slang zich een beetje in z'n natuurlijke habitat te laten voelen. Ik vind mensen die een slang houden sowieso bizar. Ik vind slangen leuk hoor, daar gaat het niet om. Maar het 'nut' van een huisdier houden is normaal gezien gezelschap en wat knuffelmomenten. Een slang maalt daar niet om.

Overigens hadden wij een kraai en die gaven we levende wormen. Nooit problemen mee gehad.
ik kan me reacties van borodini en muis levendig voorstellen. Ik wordt er ook nogal naar van hoe in dit topic dit jongetje zo ongeveer al ter dood wordt veroordeeld. Het kind is ZEVEN!! Als je al iemand de schuld wilt geven dan zijn het de ouders die hem niet in de gaten hebben gehouden, alhoewel het natuurlijk ook kan dat hij in een onbewaakt ogenblik aan hun aandacht is ontsnap (en waar hij stond is waarschijnlijk niet de eerste plek waar je je kind zoekt). Het kind vertoont inderdaad afwijkend en vermoedelijk ziek gedrag, maar om hem dan maar helemaal af te schrijven als volwaardig lid van onze maatschappij gaat mij veel en veel en veel te ver! Door dit soort kinderen helemaal af te schrijven kweek je volgens mij JUIST psychopaten. Laten we liever zorgen dat het kind en zijn ouders de hulp krijgen die ze nodig hebben ipv al die veroordelende vingertjes....
quote:Lika schreef op 04 oktober 2008 @ 20:43:

ik kan me reacties van borodini en muis levendig voorstellen. Ik wordt er ook nogal naar van hoe in dit topic dit jongetje zo ongeveer al ter dood wordt veroordeeld. Het kind is ZEVEN!! Als je al iemand de schuld wilt geven dan zijn het de ouders die hem niet in de gaten hebben gehouden, alhoewel het natuurlijk ook kan dat hij in een onbewaakt ogenblik aan hun aandacht is ontsnap (en waar hij stond is waarschijnlijk niet de eerste plek waar je je kind zoekt). Het kind vertoont inderdaad afwijkend en vermoedelijk ziek gedrag, maar om hem dan maar helemaal af te schrijven als volwaardig lid van onze maatschappij gaat mij veel en veel en veel te ver! Door dit soort kinderen helemaal af te schrijven kweek je volgens mij JUIST psychopaten. Laten we liever zorgen dat het kind en zijn ouders de hulp krijgen die ze nodig hebben ipv al die veroordelende vingertjes....Mwa, dat lijkt me niet. Kind heeft 's avonds ingebroken in de dierentuin. Zijn oudere broer behoorde tot een groep kinderen die een aantal jaar terug een van de krokodillen daar al eens getreiterd hebben.
quote:Star schreef op 04 oktober 2008 @ 21:07:

[...]

Mwa, dat lijkt me niet. Kind heeft 's avonds ingebroken in de dierentuin. Zijn oudere broer behoorde tot een groep kinderen die een aantal jaar terug een van de krokodillen daar al eens getreiterd hebben.En weer: its all in the family. Dit maakt het alleen nog maar enger. Lijkt mij goed als de kinderbescherming daar eens een kijkje gaat nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven