Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:malu3 schreef op 09 november 2015 @ 17:25:

Hier kun je lezen waarom de EU helemaal niets tegen de immigratie van honderdduizenden kansarme mensen doet die uit culturen komen die totaal niet passen bij onze westerse leefwijze.

........

http://www.geenstijl.nl/m ... ofstadt_maa.html#comments

De natte droom van Verhofstadt is een federaal Europa waarin de Europese culturen moeten verdwijnen om plaats te maken voor mensen met een middeleeuws gedachtegoed. Zo kun je arbeid goedkoper maken en daar zijn de multinationals heel blij mee. Het huidige Europa moet kapot!

Op 3.00 .."een liberaal Europa,dat is mijn obsessie ".Hij vergat er even bij te zeggen,onder de alwetende en almachtige supervisie van de Verhofstadt-groep.

Kan me nog de beelden herinneren,dat die volksmenner samen met van Baalen op het plein in Kiev het volk stond op te hitsen.En allerlei stupide beloftes stond te doen ..."Verhofstadt beloofde de Oekraïners verder dat er elke week Europese politici, afvaardigingen van Europese partijen en europarlementariërs zullen komen, net zolang tot de demonstranten hun zin krijgen. "

http://www.elsevier.nl/Bu ... lijk-van-Moskou-1469122W/

Wordt echt hoog tijd dat de Belgen eens leren dat kereltje binnen te houden.Wel 1 troost,Malu3,om nou te zeggen dat dat filmpje met die brallende narcist een promotie voor de EU is

Maar ok,dit is een beetje OT
Vraag blijft,why is the rum gone?
http://www.bd.nl/regio/zaltbommel-e-o/z ... Y.facebook

ZALTBOMMEL/AALST - De opvang van 50 vluchtelingen gedurende drie dagen in sporthal de Maayenbogerd in Aalst heeft 88.489 euro gekost. Dat laat burgemeester Albert van den Bosch van de gemeente Zaltbommel weten.

Dat is aanzienlijk meer dan de gemeente van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vergoed krijgt. Voor crisisopvang hanteert het COA een bedrag van 40 euro per persoon per nacht. Voor Aalst komt dat neer op 6.000 euro. Over dit verschil heeft de gemeente Zaltbommel contact gehad met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Zaltbommel is niet de enige gemeente die niet uitkomt met het geld van het COA. Op 27 november staat dit op de agenda van het overleg tussen VNG, provincies en de rijksoverheid.

quote:Timetraveler schreef op 09 november 2015 @ 15:16:

[...]

Excuses als het er wat onduidelijk staat, het zijn wat hersenspinsels. Ik denk dat met de uitbreiding van de macht van de EU, de natiestaten afbrokkelen. Nationale inspraak wordt steeds meer afgebroken, zodat er een steeds sterker wordend centraal Europees beleid kan worden opgebouwd. Meer Europa = minder individualiteit van landen, minder nationaliteit.

Tegelijkertijd denk ik juist dat dit proces ervoor zorgt dat veel inwoners van landen juist behoefte krijgen aan een soort nationaliteit, een erkenning van hun rechten- en belangen als inwoners van hun land, meer dan als slechts inwoners van Europa. De identiteit en de belangen van individuele belangen wordt, juist door het beleid van de EU, voor de inwoners steeds sterker. De mensen willen denk ik juist ook trots mogen zijn op hun eigen land, cultuur- en grenzen.

Misschien kan er later nog wat aan toevoegen, ik weet nu even niet goed op papier te zetten wat ik bedoel.

Interessant, voor mij is dit een nieuwe zienswijze en verklaard de felheid die ik soms voel maar nooit goed kon plaatsen. Ik heb weleens gehoord van een complot waarbij de inwoners uiteindelijk worden verkocht aan arabie ( eurabie ofzoiets noemt men dat)

Maar waarom arabieren dat nou zouden zouden willen was me dan niet duidelijk.

Er is inderdaad wel iets raars gaande met Europa en dat voelt een beetje hoe jij het omschrijft.
quote:Nighttripper schreef op 09 november 2015 @ 19:18:

[...]

Op 3.00 .."een liberaal Europa,dat is mijn obsessie ".Hij vergat er even bij te zeggen,onder de alwetende en almachtige supervisie van de Verhofstadt-groep.

Kan me nog de beelden herinneren,dat die volksmenner samen met van Baalen op het plein in Kiev het volk stond op te hitsen.En allerlei stupide beloftes stond te doen ..."Verhofstadt beloofde de Oekraïners verder dat er elke week Europese politici, afvaardigingen van Europese partijen en europarlementariërs zullen komen, net zolang tot de demonstranten hun zin krijgen. "

http://www.elsevier.nl/Bu ... lijk-van-Moskou-1469122W/

Wordt echt hoog tijd dat de Belgen eens leren dat kereltje binnen te houden.Wel 1 troost,Malu3,om nou te zeggen dat dat filmpje met die brallende narcist een promotie voor de EU is

Maar ok,dit is een beetje OT Ik moet eerlijk zeggen dat het mij veel moeite kost om naar deze megalomane Belg te kijken met zijn zotte idealen. Samen met Van Baalen de boel ophitsen in Kiev. Alsof wij erop zitten te wachten om Oekraine bij de EU te krijgen. Het is een land dat in burgeroorlog is en zo corrupt als de neten. Dat interesseert de EU-hotemetoten totaal niet zolang zij hun machtshonger maar kunnen bevredigen. De EU heeft echt niet de belangen van de EU-burger voor ogen maar alleen hun eigen belang over de hoofden van de diverse bevolkingen heen. Wat een krankzinnig plan om Europa te laten overlopen door mensen uit het Midden-Oosten en Afrika. Gelukkig kunnen wij met het GeenPeil referendum onze mening laten horen. En reken maar dat ze aan alle kanten dat gaan proberen te dwarsbomen. Met de uitdijende EU is de democratie vermoord.
quote:rosemetijs schreef op 09 november 2015 @ 19:25:

ZALTBOMMEL/AALST - De opvang van 50 vluchtelingen gedurende drie dagen in sporthal de Maayenbogerd in Aalst heeft 88.489 euro gekost. Dat laat burgemeester Albert van den Bosch van de gemeente Zaltbommel weten.

Dat is aanzienlijk meer dan de gemeente van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vergoed krijgt. Voor crisisopvang hanteert het COA een bedrag van 40 euro per persoon per nacht. Voor Aalst komt dat neer op 6.000 euro. Over dit verschil heeft de gemeente Zaltbommel contact gehad met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Zaltbommel is niet de enige gemeente die niet uitkomt met het geld van het COA. Op 27 november staat dit op de agenda van het overleg tussen VNG, provincies en de rijksoverheid.

Jezus.....................

Hebben ze speciaal een sporthal gebouwd voor de gelegenheid
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sateofmayo schreef op 09 november 2015 @ 16:35:

Vandaag iets aparts meegemaakt. Ik was aan het wachten op mijn neefje die ik van peuterspeelzaal/naschoolse opvang zou halen.

Sta ik op het schoolplein, komt er een bus tjokvol asielzoekers aan, ze krijgen Nederlandse les in het gebouw. Mooi, denk ik.

Maar dan: vaders, moeders met kleine kinders.

De kinderen van de asielzoekers worden in school gebracht, naar de zelfde opvang waar mijn neefje verblijft. En dat gaat dus 2x per week vertelde de juf van de psz..

Oké, heel bijzonder. Dit kost dus kapitalen. Want waarom geven ze niet gewoon les aan de ene helft asielzoekers, de andere helft past op de kinders.

Maar nee hoor, iedereen onder de pannen, met giga dure kinderopvang van 3 uurtjes....per kind.

Nog slimmer was een paar leerkrachten Nederlands op de opvang van het AZC ipv met dure bus, dure kinder opvang, (Terwijl AZC ongeveer een half uur lopen is....Da's toch geen wereldreis)

Het mag een paar centen kosten!!Natuurlijk mag het iets kosten. Kosten van en voor asielzoekers merkt minister Dijsselbloem helemaal niets van zeggen sommigen.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:rosemetijs schreef op 09 november 2015 @ 19:25:

Hoe krijgen ze het voor elkaar?

Ik hoop dat ze hier een accountant op gaan zetten die dit controleert. Want dit is natuurlijk buitensporig.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Er komen in Griekenland 10.000 migranten per dag binnen.

En ze laten het gewoon gebeuren?

Zo moeilijk is het toch niet om een eiland af te grendelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 09 november 2015 @ 21:56:

Er komen in Griekenland 10.000 migranten per dag binnen.

En ze laten het gewoon gebeuren?

Zo moeilijk is het toch niet om een eiland af te grendelen.i

Lijkt mij ook niet, bovendien kun je ze toch ook gewoon op dat eiland laten zitten, is het zo afgelopen toch?

Nieuwsuur nu.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
3000+ postings. Nieuw deel is geopend: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven