Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hollebollegijs schreef op 07 november 2015 @ 15:23:

De onbeschaamdheid van Zweden om de EU om hulp te vragen voor hun eigen wanbeleid.

Je zou in principe de Zweedse ambassadeur het land uit moeten schoppen.

Wat een malloten.

Zo gek is dat toch niet? In Nederland helpen we toch ook iedereen? Ook als mensen buitengewoon onverstandig hebben gehandeld. Onze overheid heeft daar een heel leger van knuffelaars voor in dienst. Leren van je fouten is niet nodig. Een ander lost het wel voor je op.

Zo werkt dat gewoon. Behalve voor de beste jongetjes van de klas natuurlijk. Die hebben het niet 'nodig'.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:malu3 schreef op 07 november 2015 @ 13:21:

Dat oorlogsmisdadigers hier bescherming genieten, geeft maar aan door wat voor een stelletje non-valeurs wij bestuurd worden. Rutte, Merkel, Juncker, Schmidt, Timmermans en de andere hotemetoten spelen met vuur. Zij doen echt helemaal niets om de eigen bevolking te beschermen. Het is een grote schande. Europa in de uitverkoop.

Ik zat te schuddebuiken in de auto toen ik het hoorde. Pegida mocht vandaag niet demonstreren in Utrecht, omdat het belang van de veiligheid voor burgers voorrang kreeg op het recht op demonstreren van Pegida. Nou, oké, vooruit dan maar. Maar tegelijkertijd vind onze overheid de veiligheid van oorlogsmisdadigers belangrijker dan de veiligheid van haar bloedeigen burgers. Nou sorry hoor, maar daar begrijp ik dus helemaal niets van. Schiet mij maar lek.

En ook in deze mag opnieuw duidelijk zijn dat de prioriteit van onze overheid ligt bij buitenlanders in plaats van bij de inwoners van Nederland.
Allemaal leuk en aardig de verschillende fora over vluchtelingen...maar er gebeurd geen ene reet.

Achter de p.c. meningen verkondigen prima, maar dan? Ik weet het ook niet.

Holle woorden op een wereldwijd web terwijl het al lang twaalf uur is.
quote:2Italy2 schreef op 07 november 2015 @ 19:47:

Allemaal leuk en aardig de verschillende fora over vluchtelingen...maar er gebeurd geen ene reet.

Achter de p.c. meningen verkondigen prima, maar dan? Ik weet het ook niet.

Holle woorden op een wereldwijd web terwijl het al lang twaalf uur is.Mmmmmm ik laat het niet alleen bij woorden op het WWW
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:malu3 schreef op 07 november 2015 @ 07:13:

[...]

Dat was heel dapper van Catherine Keyl. Zij is nu een paria die door de MSM gemeden wordt. Avond aan avond zit hetzelfde inteeltclubje aan tafel bij DWDD, Pauw, etc. te oreren hoe zielig al die 'vluchtelingen' zijn. Hebben totaal niet door dat er een invasie gaande is die heel slecht voor Europa en haar bewoners af gaat lopen. Gelukkig begint het te rommelen in Zweden en ook in Duitsland worden de protesten steeds heviger. Wanneer dringt het door tot de EU-hotemetoten door dat er een eind moet komen aan de ongebreidelde instroom afkomstig uit het Midden Oosten en Afrika. Tenzij de EU-hotemetoten juist chaos nastreven .....

Inderdaad dapper van haar.

Er wordt in de media veels te veel gedaan alsof iedereen die vragen bij het wagenwijd openzetten van Europa zet, gelijk staat aan iets heel slechts. Dit terwijl de meeste Nederlanders hier niet blij mee zijn.
quote:Defietsboer schreef op 07 november 2015 @ 21:39:

[...]

Inderdaad dapper van haar.

Er wordt in de media veels te veel gedaan alsof iedereen die vragen bij het wagenwijd openzetten van Europa zet, gelijk staat aan iets heel slechts. Dit terwijl de meeste Nederlanders hier niet blij mee zijn.

Nou Nieuwsuur is ook een vreselijk niet - objectief knuffel programma.

Juffrouw Ooievaar Mariëlle Tweebeeke zit bijna mee te huilen bij de reportages en maar heel zelden een kritische vraag.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
8-11-2015 Telegraaf

CDA-leider Buma wijst op verantwoordelijkheid vluchtelingen .

’Grenzen bijna bereikt’

Vluchtelingen zijn verantwoordelijk voor de wederopbouw van hun land. Ze moeten dus terug als het conflict in hun thuisland klaar is.

Dat zei CDA-leider Buma gisteren op het congres van zijn partij in Utrecht. Hij ziet dat Nederland een plicht heeft om vluchtelingen op te vangen, maar wijst tevens op wat zij zelf moeten doen. „Er is ook een verantwoordelijkheid van de vluchteling om als het veilig is weer bij te dragen aan de opbouw van het eigen land.” Het CDA pleit daarom al langer voor een ontheemdenstatus, een verblijfsvergunning voor zo lang het conflict in het thuisland duurt.

De partij bleek echter wederom linkser dan haar voorman.

Op het congres werd meermaals door leden benadrukt hoe belangrijk het is dat vluchtelingen worden opgevangen Buma gaat echter de boer op met het verhaal dat de grenzen van wat we kunnen, bijna bereikt zijn. Het congres nam gisteren een resolutie aan waarin staat dat de partij van harte bereid is en blijft om vluchtelingen op te vangen. Ook zegt het congres dat niet alle kosten voor de opvang uit de pot voor ontwikkelingshulp mag komen.

Buma worstelde met deze verhalen en de kritiek van leden.

„Zo schuilend achter de VVD, daar voel ik me niet bij thuis”, stelde een ’lid van het eerste uur’ in de discussie over vluchtelingen.

De CDA-voorman deed echter handig alsof iedereen het eens was en hield toch, vooral buiten het officiële gedeelte in gesprek met de pers, zijn strengere verhaal. Zijn partij kreeg hij vooral achter zich door stellig te herhalen dat hij nooit met de PVV zal regeren.

Opvang

Zo zegt hij begrip te hebben voor landen die hun grenzen sluiten en de grens aan de opvang is wat hem betreft in zicht. Hij zegt echter niet hier de grenzen dicht te willen en het maximale aantal vluchtelingen dat we kunnen opvangen, geeft hij niet prijs.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 08-11-2015 01:06
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Een voorbeeld van de asielwaanzin

3 jaar in Brazilië wonen, terug vliegen naar Turkije en daar op een rubberboot naar Europa
quote:hollebollegijs schreef op 08 november 2015 @ 07:21:

Een voorbeeld van de asielwaanzin

[afbeelding]

3 jaar in Brazilië wonen, terug vliegen naar Turkije en daar op een rubberboot naar EuropaWelkom welkom er kan nog meer bij,wij schaffen dat enzo
Nou het zal mij benieuwen:

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... rmen.dhtml

De president van de Europese Unie, Donald Tusk, eist dat Duitsland meer doet om de EU-buitengrenzen te beschermen. Hij is zondagavond in Berlijn om te praten met Angela Merkel over de vluchtelingencrisis aan de grenzen van Europa.

,,Ik begrijp het als Duitsland het moeilijk vindt een streng bewind aan de grenzen te voeren, gezien de historie'', aldus Tusk in Welt am Sonntag. ,,Maar ook Duitsland heeft de verantwoordelijkheid om de Europese buitengrenzen in geval van nood pan-Europees te bewaken.''
quote:rosemetijs schreef op 08 november 2015 @ 07:34:

[...]

Welkom welkom er kan nog meer bij,wij schaffen dat enzo Volgens de Spiegel zijn Merkel & co de controle kwijt, eerst Zweden en nu Duitsland

quote:rosemetijs schreef op 08 november 2015 @ 07:34:

[...]

Welkom welkom er kan nog meer bij,wij schaffen dat enzo En dan zegt er hier een doodleuk : Dan maar blut. Wat een grenzeloze vorm van naïviteit.

Zo zijn er velen die meeliften in de ellende van de echte vluchtelingen.

Ze moeten zich de ogen uit de kop schamen. En echt , op deze manier leveren wij van alles in en zij zijn de lachende derden. Wat een triest volk. Beschamend gewoon.

Grenzen sluiten en wel zo dicht mogelijk ook. Dat bepaald Nederland zelf wel wie er binnen mag komen.

Onze verzorgingsstaat wordt hier compleet uitgehold. Door dit soort kansloze figuren.
Het lijkt wel alsof het concept van West-Europese natiestaten, met eigen identiteiten- en culturen, moet worden afgebroken, of in ieder geval niet langer wenselijk is. Alsof er steeds meer van mensen wordt verwacht dat ze openstaan voor andere culturen, liefst een blend aanmoedigen, maar dat het willen handhaven van een eigen cultuur van deze mensen wordt ontmoedigd. Ik denk dat we binnenkort tegen een grens in dit gedachtegoed gaan aanlopen, en ik ben bang voor de onrust (burgeroorlogen wellicht?) die we nu al zien en denk ik alleen maar gaat toenemen.
Hoop dat Merkel c.s hier haar politieke consequenties uit zal gaan trekken.

Een land naar de rand van de afgrond brengen,geleid door eigen naieve arrogantie.Terwijl je allang op de hoogte was.Er hebben er voor minder moeten aftreden...

http://www.powned.tv/nieu ... wist_van_vluchteling.html
Vraag blijft,why is the rum gone?
quote:vruchtgebruik schreef op 07 november 2015 @ 08:55:

[...]

Ojee. Excuses voor de onduidelijkheid. De grenzen zijn nog niet dicht en we stoppen nog geen mensen achter hekken.Oh ik dacht dat je bedoelde achter het hek van Hongarije, daar stonden ze al 2 weken terug te huilen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Vandaag op het 20:00 journaal een ex migrant die in een paar zinnen uitlegt, in voor knuffelaars begrijpelijke taal, waar het hier om draait

Hij is Nederland uitgezet.
Ik had het gezien inderdaad. Zo op het eerste gezicht geen verkeerde jongen.
quote:Nighttripper schreef op 08 november 2015 @ 10:20:

Hoop dat Merkel c.s hier haar politieke consequenties uit zal gaan trekken.

Een land naar de rand van de afgrond brengen,geleid door eigen naieve arrogantie.Terwijl je allang op de hoogte was.Er hebben er voor minder moeten aftreden...

http://www.powned.tv/nieu ... wist_van_vluchteling.htmlHeel diep en diep triest als een welvarend Duitsland failliet zou gaan. Dat met VW doet Duitsland ook geen goed.
LOEP ME MAAR aub.
Een update uit Duitsland, de tegenstellingen worden groter.

Een deel van de CDU / CSU willen gezinshereniging tegen gaan als de gezinsleden zich in het veilige Turkije bevinden, omdat, zo schrijven wij hier ook, er dan geen levensgevaar meer is alleen maar economische redenen.

Verder willen ze migranten opsluiten tot duidelijk is wie door kan reizen en wie direct terug kan.

Hier mee versobert Duitsland nog verder dan Nederland dus zal Nederland wel "mee gaan" om aanzuiging te voorkomen.

SPD dat zijn knuffelaars maar dan ook nog extreem plakkerig wil dit allemaal niet dus zou dan eindelijk de scheuring nabij zijn
quote:missie_m schreef op 08 november 2015 @ 23:19:

[...]

Heel diep en diep triest als een welvarend Duitsland failliet zou gaan. Dat met VW doet Duitsland ook geen goed.Het is meer eng. Duitsland is 1 keer eerder bijna failliet geweest. De aanleiding voor een bijzonder zwarte tijd in Europa.
quote:TheQ schreef op 08 november 2015 @ 23:59:

[...]

Het is meer eng. Duitsland is 1 keer eerder bijna failliet geweest. De aanleiding voor een bijzonder zwarte tijd in Europa.

Daarom snap ik ook niet dat ze het zo gierend uit d klauw laten lopen.

Wat de CSU vraagt is meer dan redelijk: Opvanglocaties aan de grens van Duitsland en daar selecteren wie voor een asielprocedure kan in reizen en overige direct terug sturen.
Bedankt voor de update Gijs.

De vraag was niet of het fout zou gaan, maar wanneer. Met de huidige instroom kan het onmogelijk goed blijven gaan.

Ik ben benieuwd tot welke acties het zal gaan leiden.
Ondertussen in Calais.

Ook weer het gevolg van die "geweldige" open grenzen....Mensensmokkelaars zijn de enigen die er wel bij varen! Inmiddels 6000 bewoners

Lantaarnpalen zijn neergezet zodat de jungle 's nachts niet het toneel wordt van beroving en verkrachting

De jungle begint onder een afrit van de snelweg naar de haven, afrit 2, Oye-Plage. Ooit een ongerept natuurgebied waar tussen blauw helmgras en duindoornstruiken de zeldzame bontbekplevier foerageerde, is de duinzone nu verworden tot een voortwoekerende massa tentjes, een aanzwellende stroom kruiend afval temidden van regenplassen en modderige paadjes. Tot zover het oog reikt. Af en toe een slordig in elkaar getimmerd onderkomen, bespannen met dekzeil dat in de wind klappert. Soedanezen, Afghanen, Ethiopiërs en Eritreeërs vormen de grootste vluchtelingengroepen maar er zijn ook Koeweiti’s, Irakezen, Iraniërs en Pakistanen. Elke groep heeft zo zijn eigen sector in het kamp. Daartussen lopen Albanese mensensmokkelaars. Winkeltjes, restaurants en zelfs een fietsenmaker geven aan dat de bewoners weten dat hun verblijf wel eens langer zou kunnen duren als ze gehoopt hadden.

https://www.oneworld.nl/c ... anitaire-ramp-slow-motion
quote:gewiekst schreef op 09 november 2015 @ 07:26:

Bedankt voor de update Gijs.

De vraag was niet of het fout zou gaan, maar wanneer. Met de huidige instroom kan het onmogelijk goed blijven gaan.

Ik ben benieuwd tot welke acties het zal gaan leiden.

Dat is het voordeel van de hoge instroom, dan loopt het vanzelf muurvast zoals in Zweden

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat Dijkhoff vanmiddag de cijfers bekend gaat maken over de instroom van migranten de afgelopen weken.
quote:sateofmayo schreef op 09 november 2015 @ 10:39:

Ondertussen in Calais.

Ook weer het gevolg van die "geweldige" open grenzen....Mensensmokkelaars zijn de enigen die er wel bij varen! Inmiddels 6000 bewoners

Lantaarnpalen zijn neergezet zodat de jungle 's nachts niet het toneel wordt van beroving en verkrachting

De jungle begint onder een afrit van de snelweg naar de haven, afrit 2, Oye-Plage. Ooit een ongerept natuurgebied waar tussen blauw helmgras en duindoornstruiken de zeldzame bontbekplevier foerageerde, is de duinzone nu verworden tot een voortwoekerende massa tentjes, een aanzwellende stroom kruiend afval temidden van regenplassen en modderige paadjes. Tot zover het oog reikt. Af en toe een slordig in elkaar getimmerd onderkomen, bespannen met dekzeil dat in de wind klappert. Soedanezen, Afghanen, Ethiopiërs en Eritreeërs vormen de grootste vluchtelingengroepen maar er zijn ook Koeweiti’s, Irakezen, Iraniërs en Pakistanen. Elke groep heeft zo zijn eigen sector in het kamp. Daartussen lopen Albanese mensensmokkelaars. Winkeltjes, restaurants en zelfs een fietsenmaker geven aan dat de bewoners weten dat hun verblijf wel eens langer zou kunnen duren als ze gehoopt hadden.

https://www.oneworld.nl/c ... anitaire-ramp-slow-motion

Verbijsterend, je kan het hele zaakje toch oppakken en duidelijke keuzes voor leggen:

1) Je vraagt asiel aan.

2) Je gaat terug naar je vaderland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven