babywens

10-11-2015 13:46 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijns vriend en ik zouden heel graag voor een 2e kindje Gaan wij zijn inmiddels al ruim een jaar gestopt met de pip en inmiddels 4 maanden bezig om zwanger te raken.

Helaas is mijn ongesteldheid super slecht.

Soms ben ik 3 maanden achter elkaar niet ongesteld en vervolgens als ik ongesteld ben heel licht ongesteld.

Nou heb ik vrijdag een test gedaan en die bleek positief omdat ik het niet geloofde nog 2 testen gedaan allemaal in de ochtend en die waren negatief.

Ha gaf aan dat de ongesteldheid geen gevolgen kon hebben voor vruchtbaarheid.

Hebben jullie nog tips wat we kunnen doen?
Dat slijmverlies heb ik wel. Normaal werd ik rond de 7e ongesteld maar ben nu nog niet ongeteld. Test van vanmorgen was negatief en heel duidelijk
quote:Marie89 schreef op 10 november 2015 @ 14:41:

Ik heb geen aandelen in thermometers ofzo, maar kan je dat toch beter adviseren dan ovulatietesten.

Zo'n test moet je iedere dag doen om een duidelijk beeld te krijgen, maar geeft geen uitsluitsel over je eisprong.

Als je zo'n lange cyclus hebt, en bijvoorbeeld test vanaf dag 14, dan ben zo zo een hoop testen (en geld) verder.

Daarnaast kan je ook nog je slijm in de gaten houden. Dat moet rond je eisprong lijken op eiwit.

Maar misschien heb je daar helemaal geen zin in

Er is echt van alles te vinden op internet. En waar je ook veel betrouwbare informatie kan vinden is: www.fertilityfriend.com

Krijg je ook mooi inzicht in je cyclus. Zo kan ik terugzoeken dat ik twee jaar geleden mijn eisprong altijd eerder had dan nu.

en goedkoper dan die testen
Nee, er zou geen kwaliteit moeten zijn de de test. Of de CB zou iets gevoeliger kunnen zijn, maar dat heb ik ook wel eens andersom gehoord. Elke zwangerschapstest zou positief moeten zijn als je zwanger bent, hoe duur of goedkoop ook.
Na hoe veel maanden vinden jullie dat ik naar de ha moet gaan als ik niet ongesteld blijf, niet zwanger raak en mijn gewicht niet omhoog krijg.

Had laatst ook nog extreme buikpijn van die steken onderin kan dat miss afstoot zijn omdat de eerste test wel positief was.. Heb geen bloeding gehad
Na het stoppen met de pil heb ik ook ruim een jaar een verstoorde cyclus gehad. Misschien had het nog wel langer geduurd als ik niet zwanger geraakt was Maar wat ik wil zeggen is dat je lichaam misschien nog steeds aan het herstellen is en dat je daardoor minder vaak ovuleert. Overigens is vier maanden echt niks: pas als er na een jaar ofzo nog niet raakgeschoten is, is er misschien iets aan de hand.

Het is wel vreemd dat je soms positief en soms negatief test. Zijn het geen indrooglijntjes die je ziet?
Ik ben al ruim een jaar niet meer aan de pil.. bewust omdat we weten dat het zo lang kan duren als je aan de pil ben geweest.

De CB geeft zwanger aan en dan de weken die zou betekend dat de bevruchting 3 a 4 weken geleden gebeurd is
Je houdt bij hoe lang je cyclus duurt, hou je andere dingen als temperatuur en gewichtsschommelingen ook bij?

Ik gebruik een app om bij te houden wanneer ik zou moeten menstrueren (geen zwangerschapswens maar ook geen pil) en daarin kun je al die dingen ook bijhouden, temperatuur, gewicht, stemming, wanneer je sex hebt gehad en nog heel veel meer. Na een poosje geeft die app ook aan wanneer je vruchtbaar zou kunnen zijn op basis van al die dingen die je invult.

Nu zal die app er niet voor zorgen dat je zwanger raakt maar je kunt al die bijgehouden gegevens mailen en printen. Dat zal het voor een arts tzt makkelijker maken om je te helpen.

Het is een gratis app: cyclus kalendar-period tracker van abishkking. Maar zo zullen er vast nog meer zijn.
Super! Ga direct naar de app kijken wel handig inderdaad.

Hou op dit moment alles extra in de gaten.. weet dat ik aan moet komen om de kans misschien extra te vergroten maar tot op heden nog niet gelukt.
Ik heb zelf ook altijd flink ondergewicht gehad volgens de BMI-richtlijnen, maar ben altijd perfect gezond geweest en raakte makkelijk zwanger. Als jij ook gewoon gezond bent hoeft je ondergewicht geen invloed te hebben op je vruchtbaarheid hoor. Dus niet teveel stressen dat je aan moet komen!
Maar wat is je BMI nu dan?
Ik weet op dit moment 49 en ben 1.68 lang
Dan heb je inderdaad officieel ondergewicht. Hoewel Ollie92 geen problemen had met haar gewicht en zwanger worden, betekent dat inderdaad niet dat dat voor jou ook zo geld. Ik zou dan inderdaad toch proberen aan te komen.

Dus probeer dat, en houd je temperatuur bij. Want dat is écht het enige dat je garantie geeft dat je eisprong is geweest.
quote:babywens schreef op 10 november 2015 @ 15:30:

Ik weet op dit moment 49 en ben 1.68 langDan is je BMI 17,4 ongeveer. Dat is erg laag. Bij 52,5 a 53 kg zit je op een gezond gewicht met jou lengte. Je hoeft dus helemaal niet zo veel aan te komen. En ik zou gewoon terug gaan naar de huisarts. Je cyclus is al een jaar ontregeld en in combinatie met je lage gewicht zou dat wel vruchtbaarheidsproblemen kunnen geven.
Ja ik hoop het zo!

Jullie vinden niet dat ik naar de ha moet gaan om me eerst verder na te laten kijken omdat het allemaal niet lukt kwa gewicht en zwanger worden?

Mijn vriend wil al zolang een 2e en ik stelde het constant uit.

Hoop zo dat ik hem snel kan vertellen dat we ons gezin mogen uitbreiden met een nieuw wondertje ☺
Dat dacht ik ook Wilma.. Daar maak ik me heel ongerust over. Betekend niet als je er 1 mag krijgen je er ook meer mag krijgen. Eerder was ik heel netjes iedere maand ongesteld.

Normaal ik ongeteldheid niet leuk maar wat zou ik blik zij als ik weer ongeteld ben
quote:babywens schreef op 10 november 2015 @ 15:43:

Dat dacht ik ook Wilma.. Daar maak ik me heel ongerust over. Betekend niet als je er 1 mag krijgen je er ook meer mag krijgen. Eerder was ik heel netjes iedere maand ongesteld.

Normaal ik ongeteldheid niet leuk maar wat zou ik blik zij als ik weer ongeteld ben

Huh je wilt toch zwanger zijn?

Ongesteld en zwanger gaat niet samen hoor
Ik heb het gevoel dat ik tegen een muur praat

Voor zwangerschapsproblemen kan je in principe pas na een jaar naar de huisarts, tenzij je al je cyclus goed in kaart hebt gebracht en je dus bijvoorbeeld weet dat je niet altijd een eisprong hebt.

Voor je gewicht kan je natuurlijk altijd naar je huisarts stappen. Maar toch zou ik daar zelf eerst iets aan proberen te doen. Een boterham meer per dag kan al een heel verschil maken.
Ja maar als ik ongesteld ben weet ik in ieder geval dat ik niet zwanger ben en alles gewoon goed heb zitten.

Nu word ik niet ongesteld en word niet zwanger tot op heden dan liever toch het eerste.

Jammer Marie denk dat we elkaar niet begrijpen.. ben iets te ongeduldig!

Betreft gewicht heb alles daarin geprobeerd dus daar heb ik geen belang bij tips
Als je mbt aankomen alles al hebt geprobeerd, heb je dan ook wel eens met een diëtiste gepraat? Misschien heeft zij nog wel tips. Want als je echt zo veel eet en niet aankomt, is dat toch een beetje vreemd. Dus misschien denk je dat je meer eet dan dat je doet.
Ben al eerder bij een diëtiste geweest voor dit probleem denk dat het gewoon even mijn bouw is en het bij mij hoort zo.

Iedere avond fris en chippies / koekjes zou normaal helpen plus overdag normaal maar wel gezond.

We wachten gewoon nog af en kijken of we ons gezin mogen uitbreiden
Toeval of niet, wij hebben precies dezelfde maten babywens echt, als dit gewoon je bouw is en er is verder geen medische oorzaak voor je ondergewicht zou ik het gewoon laten voor wat het is. Alstjeblieft niet aan de snacks en frisdrank, dit doet meer kwaad dan goed hoor (ook met oog op je vruchtbaarheid). Als je toch per se wil aankomen, doe het dan op een gezonde manier.

Hopelijk heb je snel een positieve test in je handen!
Als je na de jaar nog niet zwanger bent kan je om een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen.

Als je ondergewicht hebt dan zal hij als eerste zeggen aankomen en dan kijken of je cyclus weer terug komt.

Geen wonder dat je moe bent als je ondergewicht hebt.

Ga eerst maar eens normaal eten en wat aan je ondergewicht doen. als je gewicht goed is kan je alsnog gaan proberen om zwanger te worden.
Wat een toeval Ollie ! Ben in ieder geval blij om te horen dat het bij jullie ook goed is gekomen destijds. Mocht het ons gegund zijn komt het bij ook goed

Dank je wel voor je tip! Doet me toch goed zo
Er zijn ook fertiliteitsartsen waar je zonder verwijzing heen kan, maar moet je wellicht zelf betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven