Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Toetsweek blijken ze allebei te hebben overleefd.

Jongste een 5 voor NL maar de rest er boven.

Oudste alles nog boven een 7.

Jongste stond al niet echt lekker voor NL. Staat nu een 4.7...

En de toetsen mag ie maar niet inzien.

Ik ga toch eens met mentor daar over hebben, wil toch graag weten of het slordigheid is of gewoon echt onkunde.

En nu weet je niks. Ja, dat ie een 3 en een 4,8 heeft...
Zo herkenbaar alles! Zelf geen (puber) kinderen, maar vanuit mijn eigen pubertijd. Leuk om te lezen!
Ik ben 32 inmiddels. School en huiswerk had ik een hekel aan. Liever lui dan moe. Toch leuk terecht gekomen, al zeg ik het zelf. Het kwartje qua leren viel wat laat.
En soms is het weer zo genieten. Vandaag een bord eten gemaakt voor sportmaatje van zoon. Hij moest tot laat naar school, vroeg trainen, zijn moeder moest werken. Dus hij mopperde zaterdag al, dat het allemaal niet handig was. Kreeg ik later het verzoek of ik hem wilde adopteren. Tenminste zeker op lastige dinsdagen.
quote:Mevrouw75 schreef op 09 november 2015 @ 13:07:

[...]

Maak je borst maar nat voor latere jaren. Ik sta soms voor 5 gymnasium waar 3/4 zijn boek niet mee heeft. En dat is dan de standaard. Schrift en huiswerk, of überhaupt pennen, lijken bijna uitgestorven dan.Hehehehe, herkenbaar. Ik geef les op het vmbo, daar heeft soms 25% in een klas geen pen mee... Ik koop in elke vakantie een bus pennen en dan mogen ze voor 20ct een pen kopen bij mij...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:suzyqfive schreef op 11 november 2015 @ 15:04:

[...]

Hehehehe, herkenbaar. Ik geef les op het vmbo, daar heeft soms 25% in een klas geen pen mee... Ik koop in elke vakantie een bus pennen en dan mogen ze voor 20ct een pen kopen bij mij...en hebben ze dan wel geld?
Hier twee pubers in huis, zoon van 16 en dochter van 14.

Vorige week zaterdag, midden in de nacht (2:34) word ik wakker van gerommel aan de deur. Ik schiet meteen in de aanvalshouding en roep door het raam: Wat moet dat daar! in de hoop dat de inbreker vlucht . Komt ineens het hoofd van zoonlief tevoorschijn: ik ben het maar! What! Hij hoorde bij zijn vader te zijn dus we hadden hem niet verwacht. Ik was hier niet zo van gecharmeerd... zacht gezegd... Zegt ie:Ik had een feestje en daarna geen zin om naar papa te fietsen en ik ben zestien dus oud genoeg om zelf mijn regels te bepalen... arggggg! Commentaar van zijn vader: ja ach, is ie eindelijk aan het puberen...(vader was zelf ook een puber met vijf hoofdletters... 7 jaar over de MAVO gedaan...)

En de week ervoor deed ie poeslief en had zelfs zijn huiswerk al af voor ik uberhaupt thuis was! reden: mag ik alsjeblieft poolen bij die en die?

Afgelopen maandag: na het eten gaat ie naar boven. Ik breng ondertussen de kleintjes naar bed. Hoor hem vervolgens weer naar beneden lopen. Kom ik na de bedrituelen weer beneden, geen zoon. Ik weer naar boven, ook niet. Was ie dus gewoon het huis uitgesneakt... Ik app hem: waar ben je eigenlijk? Hoor ik de hele tijd niks. Krijg ik om half 10 een appje, gewoon boven hoor, was even bij M. hu wat, wie?? Kom maar even beneden! Nee! Jawel, ik wil even praten dus je komt nu beneden! Nee! doe ik niet. Verdorie! Ik naar boven om hem aan zijn oren naar beneden te slepen (in a matter of speaking) Zit zijn kamerdeur op slot! uiteindelijk doet ie open, hij naar beneden. Meestal ben ik van het gesprek aangaan maar nu heb ik hem even duidelijk verteld dat dit niet de gang van zaken is hoe wij met elkaar omgaan. Hij mag best veel maar moet het overleggen. Zomaar verdwijnen of zomaar verschijnen (midden in de nacht) kan niet.

M. blijkt trouwens zijn vriendinnetje te zijn. Ha, zijn eerste 'liefde'. Wijt zijn gedrag in deze maar aan blinde verliefdheid ofzo ;)

Gelukkig heeft ie ook een hele lieve kant hoor ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:fietsie schreef op 11 november 2015 @ 15:07:

[...]

en hebben ze dan wel geld?20ct lukt meestal wel ;) Maar soms geef ik ze ook weg hoor. Ik wil in elk geval geen excuus dat ze niks kunnen maken omdat ze geen pen hebben...
Hier haalde dochter eindelijk haar afwas eens van haar kamer.

Reden: ze had geen fruit meegekregen vandaag. Omdat ik geen bakje had.

Die stond op haar kamer.

Dus zij mopperend naar boven. Komt met mijn halve servieskast naar beneden.

Ik: zo. Had je verzameld?

Kan je dat niet eerder mee naar beneden nemen?

Zij: u heeft het deze maand nog niet aan me gevraagd of ik mijn afwas naar beneden wou brengen!

Deze maand.....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:lientje69 schreef op 11 november 2015 @ 20:15:

Hier haalde dochter eindelijk haar afwas eens van haar kamer.

Reden: ze had geen fruit meegekregen vandaag. Omdat ik geen bakje had.

Die stond op haar kamer.

Dus zij mopperend naar boven. Komt met mijn halve servieskast naar beneden.

Ik: zo. Had je verzameld?

Kan je dat niet eerder mee naar beneden nemen?

Zij: u heeft het deze maand nog niet aan me gevraagd of ik mijn afwas naar beneden wou brengen!

Deze maand..... Ik hoop dat ze al die troep dan toch zelf mag afwassen?
Ze had mazzel. Het paste nog in de afwasmachine.

Het was al een grote straf voor haar dat ze geen fruit meegekregen had.

Tsja. Had ze haar bakje maar in de afwasmachine moeten zetten.

Ow ja, wat je niet vraagt hoeft niet gedaan te worden.

Hier is het elke avond hetzelfde riedeltje; douchen, tas klaarmaken, konijntjes verzorgen, tanden poetsen. Elke avond weer. Maar als ik nou straks roep; Caat, denk je aan tas en nijntjes enzo, dan is de kans groot dat douchen en tandenpoetsen overgeslagen worden want ´dat heb ik toch niet gezegd´.

Leuk hoor, pubers .
Hier ook een helse avond . Dochter heeft vanavond gesport en als we thuis komen is het eerste wat ze doet naar haar mobiel grijpen. Zat ze in de auto te klagen dat ze honger had,die is bij thuiskomst spontaan verdwenen. Tot het moment natuurlijk dat ik haar naar boven stuur om naar bed te gaan. Dan moet ze opeens nog wat eten. Ja,amehoela......doeiiiii.

Boven komen we uiteraard weer tot de ontdekking dat haar tas nog niet ingepakt is. Ok,doe dat dan nog maar even. Rent ze weer de trap af om een foto te maken van iets wat ze voor haar verjaardag wil. Ok,dan maar telefoon afpakken gggrrrrrrrrr......

Ik ben ondertussen haar hamster aan het vertroetelen,mam ik wil hem ook even knuffelen. Nee mop,eerst je dingen doen die je nu moet doen. Zucht,steun.

Dochter eindelijk klaar zeg ik tegen haar,kom je hamster nog even knuffelen. Heel nors,nee hoor,dat mag niet van jou. Demonstratief gaat ze op bed liggen en zet een pruillip op

Nou,dat was een gezellig uurtje hahahahaha......en voor iemand die heeeeeeeeeeeeeeel moe was lag ze natuurlijk weer veel te laat op bed. Onze schuld want ze moest nog zo veel doen van ons....

Nou ja,ze kwam vandaag weer met een mooi cijfer voor Frans thuis(gelukkig opgehaald van een 5 naar een 6.4)dus daar mogen we dan weer niet over mopperen......
Oh ja,hoe laat gaan jullie pubers eigenlijk naar bed? Dochter wordt 13 jaar in december,die proberen we altijd zo rond half 10 op bed te krijgen.
Hier een zoon die denkt dat hij in vier havo nog wel een taak op zich kan nemen. Naast assistent trainer/trainer in opleiding, wil hij nou ook nog coach worden van de F-jes. Is al drie keer met de hakken over de sloot over gegaan, maar heeft hier zo'n zin in! En het lijkt wel of hij efficiënter kan leren als hij goed moet plannen, dus vooruit na een goed gesprek daarnet gaan we akkoord.
quote:guirne schreef op 10 november 2015 @ 08:30:

Wat herkenbaar allemaal. Twee pubers hier.

Hoe gaan die van jullie met apparatuur om?

Vooral zoon kan nogal onverstandig zijn. Gisteren voor de 200.000e keer gezegd dat de tablet niet op de bank hoort. Nog geen half uur later ligt hij weer op de zitting. Zoon komt terug de kamer in, de tablet is weg en hij vraagt mij waar hij is. Heb hem gezegd in de kliko te kijken want daar gaan kapotte spullen heen. (Tablet had ik gewoon even in een kast neergelegd) . Zoon vond het flauw.

Binnen het uur hoor ik hem de trap af stommelen met een zooi spullen. Hij komt de kamer in, worstelend met een tas, broodtrommel, dopper flesje, de laptop had hij voor het gemak even onder zijn arm geklemd. Zijn lichaamshouding verried duidelijk dat het ding dreigde weg te glippen.

Dat ik hierover verontwaardigd was vond hij overdreven, complete onzin om twee keer de trap af te moeten lopen. Ik neem aan dat ik allang blij mag zijn dat hij zelf zijn trommel naar beneden bracht.Die van mij tot nog toe heel netjes. Telefoon in een hoesje, pc wordt met regelmaat op tafel gezet en, met name de ventilatoren, worden dan afgestoft. Fiets is een ander verhaal .
Krijg motto niet verwijderd :-)
Mijn dochter heeft een abonnement om oplaadsnoeren van haar telefoon en tablet om zeep te helpen, elke keer is het oeps.. Ook telefoonscherm ondanks hoesje is lastig, geen idee hoe er vocht in komt, tijdje geleden een glas water over haar laptop, ze had heel veel geluk, gelijk omgekeerd afgedroogd en te drogen gelegd, na een dag deed hij het weer.. Haar vorige fiets lag meer op straat dan dat die overeind stond, haar nieuwe fiets heeft dus een stuurslot en dubbele standaard...

En iedereen maar denken dat mijn zoon spullen sloopt, voor zij vorige fiets een mooi bedrag terug gekregen, het is dat die te klein werd anders had hij er nog op rond gereden..
Caat moet om tien uur naar bed en slaapt, voor zover ik weet, rond half elf. Ze moet er om kwart voor zeven uit. Caat is 15. Klasgenoten gaan over het algemeen iets later naar bed maar wonen dan weer geen tien km van school. En Caat is alleen. Bovendien gaan we zelf ook tussen half elf en elf uur, dus ook geen gezeur over niet eerlijk, dat scheelt wel denk ik.

Telefoon moet beneden blijven. Kan vaak ook niet anders, want hij wordt goed gebruikt en is tegen de avond aardig leeg. Dan gaat ie aan de oplader, anders moet ze ´s ochtends zonder muziek naar school fietsen. Tien km zonder muziek is echt heel erg ver fietsen hoor.

Ze heeft haar eigen taken, op zaterdag het konijnenhok, elke avond tafel dekken, in de zomervakantie een weekje koken, eigen zooi opruimen en zorgen voor goede cijfers. Zolang dat allemaal maar goed loopt doen wij niet moeilijk over een keer extra geld, een keer naar school rijden of andere voordeeltjes. Op het moment dat het onvoldoendes gaat regenen kan ze gaan werken voor extraatjes. Maar wij hebben allebei niet kunnen studeren en we moeten overal zo ontzettend hard voor knokken, ik wil mijn dochter een betere start geven. Wat zij er later mee doet is aan haar, maar school staat hier dus wel met stip op één.
Hier net weer mijn frustratiemomentje gehad.

Dochter is haar aardrijkskunde boek kwijt, en zoon zijn scheikunde boek.

Hoe bestaat het toch weer...word hier zo moe van...
Caat afgelopen week het boek van de docent Engels. Daar kregen ze een toets over en dat boek moest weer ingeleverd worden. Dat boek heeft hier wekenlang gelegen, op de tafel, de bank, de keukentafel, de wc (ze heeft er dus wel in gelezen ) maar op de dag van inleveren was het foetsie.

Bleek achteraf in het kluisje op school te liggen.
Ok,hier gaat ze om kwart over 9 naar boven en ligt dan rond half 10. Zolang ze loopt te klagen dat ze moe is gaat ze gewoon niet later. Telefoon gaat inderdaad ook niet mee naar boven,ik hoor af en toe om 23.00 nog bliepjes van de groepsapp dus daar gaat ze zeker op reageren als ze het hoort.

Puber vanmorgen 1e uur lesuitval dus die zit nu te leren in de keuken. Scheelt vanavond weer tijd(stressen) als ze moet paardrijden. Zou het dan eindelijk gebeuren,klaar staan zonder dat ik mopper zodat ZIJ op tijd is voor de les?
Sorry Suus, maar hier zijn dat soort fijne acties meestal eenmalig.

En Caat is een tijdlang wel later naar bed gegaan maar zat dan in de ochtend te huilen op de wc dat ze nog zo moe was. Dus daar hebben we toen wel korte metten mee gemaakt (was in de brugklas). Alle anderen mogen ook later naar bed. Kan zijn, maar al die anderen hoor ik niet zeuren.
Brugpieper is net 12 en gaat tussen 20.30 en 21.00 naar boven. Doet alles dan nog, tas in pakken en tandenpoetsen enz. Ligt er wel om 21.30 in. Staat rond 6.30 op.

Telefoon ligt beneden.

15 jarige heeft geen bedtijd en neemt zijn telefoon mee naar boven.

Maar die slaapt vaak eerder dan de brugpieper en staat 6.15 op.

Beide maken in de ochtend gelijk bij het opstaan hun brood.

Vooral de jongste mag niet eerst gaan zitten, want dan komt er geen zinnig woord meer uit, blijft ie hangen en draalen.

Wie als eerst thuis is, laat de hond uit.
Pubert, bijna 13, kwart voor 10 tanden poetsen en naar kamer. Rond 22.00 licht uit. Telefoon blijft in de woonkamer aan de oplader. S'ochtends ook eerst ontbijten, douchen, aankleden en dan pas telefoon.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Die telefoon is inderdaad een magneet en mag pas als alles klaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven