Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Origineel hoe is het vandaag gegaan met de echo?

Barrel gefeliciteerd
Jahaaa! Gefeliciteerd Barrel. Wat een ukkie zeg.
Barrel, gefeliciteerd! Is dit de eerste keer dat je tante bent geworden. Tante zijn is echt zoo leuk....

Origineel, de echo gehad vandaag???

Hier gaat verder alles prima. Buikje lijkt afgelopen twee dagen opeens snel gegroeid, en vandaag een leuke wrapper en wat knuffels gekocht voor de kleine.

Slaap lekker straks!
Barrel gefeliciteerd!!!

En ons grote nieuws:

HET IS EEN JONGEN!!!! Alles is goed, voor zover ze dat dan kunnen zien.

Dus tijd om de mooie roze babydingen te gaan wegdoen en kom maar op met die stoere kleren Nu kan ik ook gaan shoppen, al is het maar in de marge. Want eigenlijk hebben we niet veel echte meisjesdingen, behalve kleertjes. Maar die kan ik beter in januari in de uitverkoop gaan kopen. Wat ik graag nog wil is zo'n wrapper/voetenzak die meteen slaapzak is maar ook in de maxicosy kan. Dingen zijn hemeltjeduur, maar lijken me heel praktisch. Voor Neeltje hadden we de voetenzak van de wandelwagen, maar die was eigenlijk te groot voor maxicosy en is ook geen slaapzak. Dus: dat wordt een mooie blauwe
Barrel gefeliciteerd met je neefje!

Origineel, gefeliciteerd met je zoon! Het begint een beetje bij te trekken met al die meisjes in het begin. Leuk, kan je lekker gaan shoppen! Wij hebben alles al qua kleding dus ik vind het best een beetje jammer dat het niet nodig is om voor kleding te gaan shoppen. Er bestaat toch ook zoiets als een draagzak, voetenzak voor de maxicosi in een?? Of bedoel jij die? Die leek mij namelijk ook heel handig.

We zijn al een heel eind met de babykamer. Het is natuurlijk vooral een kwestie van opruimen, we hoeven gelukkig geen behang te krabben. We moeten nog discussieren over de kleur. Ik wil blauw en manlief wil oranje. Maar goed, in november is er een schilder en inricht weekend gepland. Dus we hebben nog even om te beslissen. In ieder geval zijn de spullen die niks met babies te maken hadden weg dus we kunnen straks echt beginnen met gezellig maken.

Van de week ga ik een kleine boedha halen. Dat is ook het eerste wat ik voor zoon had gekocht toen ik zwanger van hem was en hij staat nu nog steeds op zijn kamer. Deze zoon krijgt er ook een natuurlijk! Ben niet gelovig, maar vond het wel een mooi gebaar om dat voor allebei te doen.

Zo dames, een fijne herfstige zondag gewenst!!!
Origineel, je voorgevoel wat dus toch goed!! Gefeliciteerd. Koop maar een Lodger Shelter. Is gelijk een draagzak, voetenzak voor de maxicosi en wrapper voor in de wandelwagen ineen. Ook wel via MP te koop. O kijk, daar had Biaha het dus ook al over.

Het is een heel handig ding, lekker warm van fleece, het enige jammere is dat je hem binnen niet kan gebruiken, want dan wordt het een beetje warm, maar het scheelt een hoop gemier met jasjes, want die hoeft dus ook niet aan in de Shelter.
Barrel gefeliciteerd met je neefje.

Orgineel gefeliciteerd met een goede echo een een jongen.

Bluester succer morgen hoop dat het allemaal goed zal zijn.
Barrel van harte gefeliciteerd met de geboorte van ej neefje. Stijn , wat een leuke naam. Mijn man vond dat nooit wat maar anders....

Origineel: jouw voorgevoel klopte tenminste. Wat leuk dat er nu ongeveer even veel jongens aan zitten te komen als meiden! Ik vind het altijd bijzonder als mensen een jongen en een meisje hebben. (Koningswens noemen ze dat toch?)

Volgens mij heb ik de shelter als kado bij mijn abonnement op het blad Kinderen gekregen. Ik kon kiezen en een draagzak leek me heel handig. Ik ben nl niet zo'n fan van een maxicosi aan je arm. Mijn idee is dat de baby in de shelter gedragen naar buiten wordt en dat de maxicosi vast blijft in de auto. Ik haal de shelter van mijn schouder en hopsakee hij kan in de maxi cosi. Het is lekker warm fleece en de mijne is bruin, lijkt ie net een beertje. En idd je hoeft geen jasje te kopen. De shelter ga ik ook ipv beddengoed in de wandelwagen gebruiken. Grappig dat er meer zijn die er 1 willen/ hebben.

Hier ook een herfstige zondag waarop we behalve luieren lekker aan de slag gaan met plamuur en schuurpapier, voor de plinten.
gecheckt, ja ik heb de shelter.

Jeetje ik wist niet dat ze dat moesten kosten! Zo duur was het jaarabonnement ook. Dus eigenlijk heb ik best een goede deal gedaan.
Origineel, gefeliciteerd met de goede echo! Leuk, een jongen!

Bij de Bijenkorf had je gisteren tijdens de dwaze dagen een wrapper in de aanbieding, (voor ¤19) ze gingen erg hard! Je had ze ook echt in leuke kleuren. Vandaag is de restantenverkoop, en gister, eind vd middag, had je ze nog. Dus je zult ze vandaag denk ik ook nog wel hebben.

Maar weet niet zeker of je zo'n soort wrapper bedoelt....
Floortje, zo gaat het precies!! Wij hebben ook nooit de maxicosy uit de auto gehad. En met zo'n voetenzak werkt dat heerlijk. Alleen was die van ons dus een beetje groot.

Maar een lodger shelter wordt het dus. En nu maar kijken of ik hem goedkoop kan kopen
Ik was idd ook al op zoek naar zo'n ding. We hadden nu wel een zakje voor in de maxicosi (en dan nog een jasje, sjaal muts.....ach ja net ouders en in de winter uit het ziekenhuis komen, weet ik veel) vaak wel gewoon een vestje en dan in het puudje. maar we hadden toe nzelf nog geen auto.

wat is eht verschil ook alweer tussen de lodger wrapper en shelter?

vandaag de ikea leeg gekocht. Voor hummel ook al het 1 en ander bijgekocht en voor MAyte een lattenbodem, matras, dekbed en allerlei toebehoren voor op d'r nieuwe kamer. dan kunnen we komende week gaan proef draaien met slapen op het grote bed. en asl dat eenmaal allemaal goed gaat, dan kunnen we met de babykamer aan de slag.

@Biaha je kan toch blauw met oranje combineren?

@Barrel gefeliciteerd met je neefje....idd een kleintje

En orgineel met je zoon!
Een Lodger wrapper is bedoelt als wikkeldeken en speelkleed en de Shelter is een sling en voetenzak voor in de Maxicosi, maar je kan hem net zo goed ook in de wandelwagenbak leggen en dan de slinggedeeltes, het draaggedeelte dus, naar boven en onder leggen. Een wrapper doe je langer mee voor in de wandelwagen, maar ja, tegen de tijd dat de Shelter te klein is geworden is het ook al tegen de zomer, dus een Shelter heeft meer plusjes. Hebben jullie de Bubble ook al gezien? Da's een hele mooie capuchonhanddoek van heel zacht materiaal. Wij hebben er gewoon een van de Ikea voor 4 euro en die voldoet overigens prima.

Gaat Mayte in een zo'n meegroeibed? Spannend.
nou het is geen meegroeibed. Zat me met die dignen steeds af te vragen of je nu elke keer ook een nieuw matras moet kopen? Hoe werkt dat? we hebben nu gewoon een standaard 1 persoons bed van 2.00 bij 90 cm. Dus meteen een "grote meisjes" bed.

Hier capuchonhanddoeken bij de prenatal vandaan, erg ideaal want ook met voetenzak! vandaag voor hummel een capuchonhanddoek gekocht met een kikkerkop...zo leuk!

Maar de shelter kun je dus ook gebruiken ipv de babybjorn....hebben we dus ook gekocht maar eigenlijk nooit gebruikt.
klinkt leuk, helaas was de ikea hier vandaag dicht. We wonen er vlak naast dus meestal gaan we niet op spitstijden maar het depriweer van vandaag hadden we in de ikea mooi kunnen ontwijken. We hebben wel wat geklust vandaag maar niet enorm veel. Gisteren wilden we ook maar we kregen onverwacht hele leuke visite en die hebben we meegenomen naar het asiel. Want het was dierendag en we kennen bijna alle medewerkers van het asiel dus dat is extra gezellig.

Ik heb zelfs nog zelfgemaakte capuconhanddoeken van mijn schoonmoeder gekregen, heeft ze voor mijn man gebruikt. Heel schattig bruin/ geel. Ik maak er zelf ook nog 1 of 2. Ik maak ook nog gordijnen en vitrage en binnenbekleding voor het ledikantje. De spijlen van het ledikant staan wat ver uit elkaar en als baby van 5 pond heb ik eens klem gezeten tussen de spijlen. De verloskundige en de echoscopiste voorspellen nu al dat we geen grote baby gaan krijgen dus voor de zekerheid binnenbekleding voor de eerste 2 maanden. Creme wafeltjesstof afgezet met gekleurd biesjes en strikjes om vast te maken.

Morgen weer aan het werk, heb ik zin in en in de avond naar naailes, ik ga een leuk shirt maken voor tijdens de zwangerschap. Heb enorm veel gekocht maar zelf maken is toch leuker. Jammer alleen dat het zoveel tijd kost.
Goeiemorgen!

Zo Floortje, jij bent wel aan het freubelen zeg! Ik koop maar gewoon alles. Ben niet zo'n creabea.

We zijn inmiddels wel uit de kleur. Gisteren bij de bouwmarkt hebben we toch oranje laten mengen. We gaan éen muur schilderen en daar komt een grote kast voor. Eigenlijk een roomdevider met open vakken. Dus de kleur zie je wel. Verder hebben we alleen witte meubels. Alleen nog wat leuke dingetjes kopen voor aan de muur en een mobile enzo. En de verf op de muur smeren natuurlijk We komen er wel een keertje!
pfffft Floor, jij bent echt lekker bezig. Heb zelf ook wel een naaimachine, maar die staat al jaren te verstoffen op zolder. Was ook ooit van plan om........van alles en nog wt eigenlijk.

ben meer van het meubels pimpen, heb nog een aantal projectjes staan, maar zometeen eerst Mayte's kamer af en dan de babykamer. Wordt volgens mij een combi van groen, geel en oranje. en moet nog even kijken wat de kleuren combi's zijn van kitchkitschen plakplastic (errug leuk om mee te freubelen) had in eerste instantie zwart met rood en groene accenten bedacht, maar vond ik toch wat te somber. dus nu lekker vrolijk.

Ga m'n meisje en mezelf maar eens in de kleren heisen en dan is het alweer bijna tijd om naar de oppas te gaan!
***duimt vandaag heel hard voor Bluester!!***

Bij ons wordt het wit met roze en zilver.. Witte meubeltjes van de babydump (miami geloof ik..) En voor de rest ga ik zelf ook crea aan de slag!!

Ben hier nog steeds niet echt lekker.. Helaas.. Vannacht weer erg beroerd, grieperig, koortsig.. Had nog wel een vrije dag vandaag.. Die valt mooi in duigen zo.

Tante Barrel!! Eindelijk!! Joepieeee, en Stijn vind ik een hele leuke naam.

En origineel een kereltje! leuk leuk leuk!!

BBBrrr.. ik ga de verwarming aanzetten...
Hallo Dames!

Hoe gaat het met iedereen? Hier helaas iets minder. Ik heb last van de omslag van het weer. En ben daardoor verkouden en heb last van mijn astma... Gelukkig had ik nog een afspraak staan voor bij de dokter morgenochtend dan kan ik het daar direct even over hebben. *einde ego berichtje*

Mijn schoonouders waren gister op bezoek en wilden reuze graag kleertjes kopen. Dus wij naar binnen bij LIEF! (had schoonmoeder gezien op haar weg het centrum in). En ze heeft daar een heel lief rood jasje en truitje gekocht met STOER erop.

Ik heb het overigens reuze naar mijn zin met iedereen voor de gek houden. Zo kijk ik vrolijk bij de jongens kleding en vertel ik dat ik het al gezien had op de echo voor de echoscopiste het verklapt had. Ik denk het ook gezien te hebben en op de video die ik wat vaker doorgespoeld lijkt het zichtbaar maar iedereen schijnt te denken dat een jongen beter te zien is dan een meisje... De weddenschappen in de familie staan met 3-2 momenteel in het voordeel van de jongens.. Ze moeten nog maar even geduld hebben voor ze hun weddenschappen kunnen inlossen
Hallo allemaal,

Ik weet dat ik erg laat ben met mijn aanmelding, ik ben al halverwege mijn zwangerschap!

Eigenlijk wilde ik niet echt op een forum, als ik google kom ik namelijk zoveel onzin tegen op die dingen (no offence).

Toch voelde ik me toch wel aangetrokken tot dit forum en na ruim een maand stiekem kijken en meelezen (en leven) met jullie verhalen kan ik de verleiding toch niet weerstaan!

Dus ik hoop dat ik nog mee mag doen!

groetjes, anna bee
@ Annebee,

Welcome, join the club!

Je snapt natuurlijk wel dat we alles van je willen weten he...

wanneer ben je uitgerekend, heb je de 20 weken echo al gehad... willen jullie weten of het een jongetje of een meisje is etc. etc.

@Bluester... ben zo enorm benieuwd. Hoop zo erg voor jullie dat het helemaal goed zit met de kleine spruit.

@alle zieken

BETERSCHAP! T heerst geloof ik wel enorm. Afgelopen week waren hier ook al 3 collega's ziek geweest.

Ik ga gauw afsluiten en naar huis. Vanavond meidenavondje... lekker antm en bridget kijken met vriendinnetje. BYE!!
Annabee, Welkom!! En we willen alles weten..

@loewyz: thnx! Ik ga ook vanavond rtl5 avond houden denk ik.. Vriendje kijkt maar ff wat ie doet.. hihi..

Bbrrr.. Ik ga weer.. Kwam ff kijken of Bluester al was geweest..

**duimt verder..**
Annabee, welkom. Wanneer ben je uitgerekend en heb je al een 20 weken echo gehad.

Bluester ben heel benieuwd hoe het bij je is gegaan vandaag.

Hoop dat het allemaal goed is.

Lein hoe was je 20 weken echo???

Hier vandaag lekker geshopt.

Heb een onwijs leuke babykamer uitgezocht bij de ikea.

We krijgen hem van mijn moeder kado.

Daarnaast nog wat kleine dingetjes erbij gekocht bij de ikea en de prenatal.

Maar blijf me verbazen hoeveel leuke dingen er te krijgen zijn.

Iedereen die ziek/grieperig is beterschap allemaal!!
Nog een vraagje voor de ervaren mama's hier.

Wat gebruiken jullie liever een deken met een laken of een duodeken met een dekbedovertrek?
Annabee, leuk dat je mee komt schrijven. Maar... je moet wel vaak komen posten hoor, want het is geven en nemen hier . Verder ben ik heulemaaaal niet nieuwsgierig...

Bluester, hoe ging het vandaag?

B12, wij gebruikten de eerste maanden een laken met een dekentje, na drie maanden ging Seppe in de slaapzak. We leggen wel een fleecedekentje over hem heen om hem een ingepakt gevoel te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven