Hoe maak ik dit schoon..??

12-11-2015 09:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze stortbak ziet er misschien vies uit, maar heb het al tig keer schoon geboend! Tenminste, het is nog steeds niet naar mijn zin! De buitenkant dan he.. Foto toevoegen lukt niet!

Snap er niets van.. De gele gloed op mijn stortbak gaat maar niet weg... Heb al cif, cillit bang, dreft, geprobeerd maar gaat gewoon niet weg! Ik weet dat hij wit hoort te zijn, want er zit echt een afdruk op van de precieze ronding van onze wcbril..

Iemand ideeën?
Kindjes op loslaten met permanent markers? Dan zie je het geel niet meer, en ben je al blij als alleen je stortbak versierd is

Ofwel een volledig nieuwe wc in zetten, ev. hangtoilet met doorspoelsysteem achter zo'n vals wandje verstopt.
Zorg voor een zwakkere verlichting of gebruik een lampje met een kleurtje. Ik heb ooit in een dolle bui een groen lampje in de fitting gedraaid, had ik over van de kerst. Man werd knettergek. Nou zit mijn kleine kamertje ingebouwd dus er zit geen raampje in, als je een WC hebt met een raampje doe je overdag waarschijnlijk geen licht aan.
verba volant, scripta manent.
Dat laatste zou het mooiste zijn! Alleen heb ik daar het budget op dit moment nog niet voor
Ja kunt dat heel prima met een spuitbus verf doen hoor.

Ik heb hier ook oude verkleurde kunststof planchetten gespoten.

Goed vetvrij maken met verdunde amoniak en dan laagjes spuiten. Is zo droog.

Als je de bak niet van de muur wilt halen kun je de tegels natuurlijk afplakken met kranten oid.

Oh en ik heb gewoon sprayverf van Action gebruikt.

Meer low budget kan bijna niet. Fles amoniak en een spuitbus. Voor onder de 4 euro ben je klaar.
Is het daarna dan nog wel makkelijk schoon te houden/boenen?
quote:Eef88 schreef op 12 november 2015 @ 11:58:

Is het daarna dan nog wel makkelijk schoon te houden/boenen?

Ja. Planchet wordt wekelijks gesopt.

In de wc heb ik ook zo'n gespoten planchet en daar was wc-spray op gelekt en dat had een beetje verf weg gebeten. Dat heb ik even bij gespoten.
quote:MarianneDavids schreef op 12 november 2015 @ 09:31:

Verkleurd plastic krijg je niet meer spierwit.

+1

Zo is hier bv de koelkast nog steeds geel van binnen, met dank aan de vorige bewoners die rookten en niet wisten dat je een afzuigkap af en toe moet schoonmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven