Napraattopic deel 42

07-11-2015 22:32 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:38:

[...]

Nou komt de aap uit de mouw je ware aard komt naar boven.Welke ware aard komt naar boven? Wat een vreemde reacties geef jij.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
O,....stom,.....ik heb geen link geplakt alleen de tekst hier gezet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:42:

[...]

In mijn link staan ook foto's. Heb jij die wel bekeken? :-)

Nee.

quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:42:

O,....stom,.....ik heb geen link geplakt alleen de tekst hier gezet.Ik wilde al gaan zoeken.....
quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 12:25:

Tja en over nog eens vijftig jaar hebben we een discussie dat de hulpjes van Sinterklaas blank/wit zijn. Dan komt er iemand die het discriminatie vind, dat alleen blanke mensen in aanmerking komen voor dat elite baantje.Precies. Ik zie bij held Piet een mooie kleur, hem weigeren is pas discriminatie.

In mijn kerststalletje staan op 3 januarie drie koninginnen waarvan een eentje donkergekleurd is. Mag dat nog wel?
LOEP ME MAAR aub.
quote:MevrouwJack schreef op 12 november 2015 @ 14:28:

[...]

?

Ik snap je reactie niet, wat bedoel je?Lees haar reactie en dan die van mij succes
quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 14:41:

[...]

Klopt, maar dat wist die vrouw ook niet, er gaat iemand voor zijn beurt, dan kun je gewoon zeggen dat het jouw beurt is. En als de ander dan sorry zegt is het klaar. Ik snap niet dat je dan als eerste zegt: 'Ja hoor, kruip maar voor, donkere mensen hebben tenslotte niks anders te doen dan wachten bij de bakker!'Toen ik nog een klein, oud auto'tje reed en ik kreeg geen voorrang van een dikke, dure Mercedes riep ik ook weleens zoiets. Zei ik ook niet " heeft u me niet gezien " maar " wat dacht je: kleine auto'tjes moeten wachten ? " bekt gewoon veel lekkerder.
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:44:

[...]

Lees haar reactie en dan die van mij succes

Ja dat is juist het probleem, ik zie geen verband. En ik ben niet de enige die moeite heeft om jouw posts te begrijpen.

En uitleggen is je blijkbaar teveel moeite
Tjezus, wat vals
Zoooooo,.....ik ben weer klaar met de pieten en rassendiscussie aangezien er hier net zo infantiel gerageerd wordt als op die andere topics.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:47:

Zoooooo,.....ik ben weer klaar met de pieten en rassendiscussie aangezien er hier net zo infantiel gerageerd wordt als op die andere topics.Ik zat me net af te vragen waarom ik aan een pietendiscussie mee zit te doen, ik had me toch zo anders voorgenomen
Tjezus, wat vals
.
quote:MevrouwJack schreef op 12 november 2015 @ 14:48:

[...]

Ik zat me net af te vragen waarom ik aan een pietendiscussie mee zit te doen, ik had me toch zo anders voorgenomen
Wat een dooddoener. Wie reageert hier infantiel? En waarom zou je de discussie dan stoppen, dan leidt het toch nergens toe?
quote:MevrouwJack schreef op 12 november 2015 @ 14:45:

[...]

Ja dat is juist het probleem, ik zie geen verband. En ik ben niet de enige die moeite heeft om jouw posts te begrijpen.

En uitleggen is je blijkbaar teveel moeiteMet ander woorden probeert fietsie te zeggen dat donkere mensen zich niet zo aan moeten stellen.
waarom haal je je reactie nu weg pumps?
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 12:29:

[...]

Zwarte piets is discriminatie daar kom je niet onder uit waarom die afropruik waarom dikke rode lippen waarom altijd die maloten acties waarom? En de witte man met baard word als leider gezien dat is toch discriminerend? Ik vindt van wel. Ik ben zo hollands als maar kan ik ben TEGEN zwartepiet. Mijn toekomstige kind leer ik niks van die traditie zolang de zwarte pieten blijven bestaan.Zit je nou mensen af te kraken over hun doen? Malloten acties? Dat is juist leuk. Een nar heeft zo zijn actie's, een clinic-clown ook, dus Piet-uit-Spanje ook (Hollandse naam volgens mij) anders is Piet geen Piet maar een Hans-zonder-Grietje.
LOEP ME MAAR aub.
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:49:

[...]

Met ander woorden probeert fietsie te zeggen dat donkere mensen zich niet zo aan moeten stellen.Fietsie ontkent discriminatie niet, maar erkent ook dat er bruine mensen zijn die zich aanstellen en dat is ook zo. Wat nu?
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:49:

[...]

Met ander woorden probeert fietsie te zeggen dat donkere mensen zich niet zo aan moeten stellen.Ze zegt dat de donkere mevrouw eerst boos werd omdat haar kind niet gevraagd werd te helpen en de keer daarna dezelfde mevrouw boos werd omdat haar kind wel gevraagd werd om te helpen. En dat beide keren die mevrouw dat onder discrimineren schaarde. Niet zo gek dat je dan als medewerker niet meer weet wat je moet: je doet het blijkbaar nooit goed.
Tjezus, wat vals
quote:Cateautje schreef op 12 november 2015 @ 14:49:

Wat een dooddoener. Wie reageert hier infantiel? En waarom zou je de discussie dan stoppen, dan leidt het toch nergens toe?

Ik ga geen namen noemen. Dat doe ik een keer voor ik net op vakantie ga, als een bannetje niet zo uit maakt.

En de discussie hier voeren ipv op de topics die er al over zijn geopend voegt ook niet zo heel veel toe.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:45:

[...]

Toen ik nog een klein, oud auto'tje reed en ik kreeg geen voorrang van een dikke, dure Mercedes riep ik ook weleens zoiets. Zei ik ook niet " heeft u me niet gezien " maar " wat dacht je: kleine auto'tjes moeten wachten ? " bekt gewoon veel lekkerder.Je moet dan niet mopperen op het type auto maar op de chauffeur want er zijn vast ook "dikke auto's" (en kleine oude autootjes) die in het verkeer wel doen zoals het hoort.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Cateautje schreef op 12 november 2015 @ 14:52:

[...]

Fietsie ontkent discriminatie niet, maar erkent ook dat er bruine mensen zijn die zich aanstellen en dat is ook zo. Wat nu?Ik snap waar ze overvallen waarom is we geen donkere sinterklaas? Als je door de schoorsteen gaat krijg je niet ineens kroeshaar en dikke rode lippen. En gedraag je je ook niet zo malloot en dom in andere woorden betekent het dat donkere mensen dom zijn en maloot en dat ze slaven zijn want pieten werken hard. En de goedheilig man de witte man de slimste is en alles weet want piet de donkere man is dom.
quote:MevrouwJack schreef op 12 november 2015 @ 14:53:

[...]

Ze zegt dat de donkere mevrouw eerst boos werd omdat haar kind niet gevraagd werd te helpen en de keer daarna dezelfde mevrouw boos werd omdat haar kind wel gevraagd werd om te helpen. En dat beide keren die mevrouw dat onder discrimineren schaarde. Niet zo gek dat je dan als medewerker niet meer weet wat je moet: je doet het blijkbaar nooit goed.Ik geloof er geen bal van
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:45:

[...]

Toen ik nog een klein, oud auto'tje reed en ik kreeg geen voorrang van een dikke, dure Mercedes riep ik ook weleens zoiets. Zei ik ook niet " heeft u me niet gezien " maar " wat dacht je: kleine auto'tjes moeten wachten ? " bekt gewoon veel lekkerder.Dat het lekker bekt, maakt niet dat het discriminatie is. Dat wilde ik aleen maar zeggen.
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:56:

[...]

Ik snap waar ze overvallen waarom is we geen donkere sinterklaas? Als je door de schoorsteen gaat krijg je niet ineens kroeshaar en dikke rode lippen. En gedraag je je ook niet zo malloot en dom in andere woorden betekent het dat donkere mensen dom zijn en maloot en dat ze slaven zijn want pieten werken hard. En de goedheilig man de witte man de slimste is en alles weet want piet de donkere man is dom.Je draaft nu net zo door als die mevrouw in het voorbeeld van Fietsie.
quote:missie_m schreef op 12 november 2015 @ 14:55:

[...]

Je moet dan niet mopperen op het type auto maar op de chauffeur want er zijn vast ook "dikke auto's" (en kleine oude autootjes) die in het verkeer wel doen zoals het hoort.

Ik maak zelf wel uit waar ik op mopper. En als dat is over chauffeurs in bepaalde auto's die in mijn idee bepaald gedrag vertonen, dan staat het mij helemaal vrij al die mensen over een kam te scheren en op een bepaalde manier te benaderen in het kader van vrijheid van meningsuiting en zo.

Als de halve wereld denkt dat te kunnen doen over mensen uit bepaalde landen, over mensen die dezelfde religie aanhangen , dan ga jij je druk maken wat ik tegen Mercedes rijders roep die het niet zo nauw met de voorrangregels nemen? Werkelijk ? Bijzonder, hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven