Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Hoi San,

Dank je wel voor je reactie.

Moet je dan na je gesprek enz. daarna nog lang wachten of valt dat mee?

Ik zit in een uitzoekfase en heb nog veel te lezen
Ik heb heel even mij kalender erbij gepakt

Ik heb 8 april gebeld voor een afspraak ,toen 21 april de intake en 7 mei het gesprek met de psycholoog,dus het ging dus allemaal eigenlijk vrij snel en als mijn cyclus normaal was geweest waren we in september begonnen met insemineren,

Veel succes!

Liefs san
wachttijden kan je ook vaak online vinden.

toen ik er vorig jaar mee begon stond er in arnhem 1,5jaar en in zwolle 1 jaar, daar heb ik toen voor gekozen.

in januari de eerste gesprekken gehad en bij de (derde) inseminatie vorige maand was het raak.

vorig jaar november om de verwijsbrief gevraagd bij de huisarts, dus binnen jaar is het gelukt bij mij!

wil iemand mij in de tabel een plekje opschuiven?
Dank je wel voor jullie reacties. Heb je altijd een verwijsbrief nodig?

En gefeliciteerd Wannabe79.
vaak wel, anders heb je een probleem qua vergoedingen en moet je het waarschijnlijk allemaal zelf gaan betalen, al is die brief ook niet overal een garantie zoals ik hier eerder las.

dank je.
Ok, dank je.

Veel om over na te denken
Pfoe, had vandaag mijn intake. Best wel spannend en ik hoor pas in januari of ik groen licht krijg... Maar in ieder geval heel fijn om een eerste echte stap te hebben genomen. Hoera
Spannend missMedica! Heb je dan een afspraak gepland staan of krijg je per post de toezegging?

Ik weet nog hoe spannend ik die tijd vond
Gister eerste poging gehad, over 15 dagen mag ik testen maar NOD is al over 13 dagen. Fingers crossed dus..
Spannend bamma!

Succes,ik duim voor je!

Liefs san
quote:char-ade schreef op 05 november 2015 @ 19:52:

Spannend missMedica! Heb je dan een afspraak gepland staan of krijg je per post de toezegging?

Ik weet nog hoe spannend ik die tijd vond Ik krijg nog een afspraak voor de uitslag. Duurt best nog een tijdje, maar omdat ik weet dat als er een 'ja' uit komt mijn wachttijd nu al is ingegaan, ben ik er toch wel rustig onder :-)
Hoi iedereen

Ik zit me licht te oriënteren en ben zo nu en dan met jullie verhalen mee aan het lezen. Ik wens jullie allemaal zooooveeeel succes!

Nu zat ik vandaag te lunchen met een collega en die zei dat ze 300 euro per maand aan het kinderdagverblijf kwijt is, en toen had ik nogal een 'SH****T DAT IS DUUR' moment! Nu is het natuurlijk idioot dat ik me met haar ga vergelijken, zij zit immers in een 2-verdieners huishouden. Maar haar kinderen zijn maar een paar dagen per week op het KDV. Mocht ik voor het BAM-moederschap gaan dan zou ik toch wel vies veel gebruik moeten maken van het KDV.

Maak ik me druk om niks? Dat een kind duur is weet ik, maar dit was toch wel een licht paniekaanvalletje. Ik weet dat die toeslagen elk jaar veranderen, maar hoe staan jullie hierin?
Ik ga 200 euro per maand kwijt zijn heb ik berekend. Ik vind dat eigenlijk niet zo duur.
Ricubaru, je kan op de site van de belastingdienst uitrekenen hoeveel kinderopvangtoeslag je kan krijgen (moet je wel ff op een site van een kinderopvang bij jou in de buurt kijken hoeveel je daar kwijt zou zijn).

Daarnaast krijg je als alleenstaande ook kindgebonden budget. Dit wordt ook op dezelfde site uitgerekend.

Ik zat ook met dezelfde angst als jou, maar toen ik dit bij elkaar ging optellen vond ik het wel weer meevallen!
Hallo dames,

Ik heb mijn bericht even aangepast, inmiddels alle 95 pagina's gelezen.

@Rosings, wat klote dat het zo lang duurt, hoop snel op positief bericht.

@san92 > Wat vervelend dat je menustruatie steeds uitblijft, hopelijk kun je alsnog snel aan je traject beginnen.

@LKN > Gefeliciteerd, las in een andere post dat je waarschijnlijk een jongetje krijgt, wat leuk. Fijn dat alles zo voorspoedig verloopt.

@Jiggles1980, @wannabe70, @Frizz, @char-ade, @Becauseiamhappy @ Chica-1983> jullie ook gefeliciteerd met de zwangerschap.

Mijn kinderwens is zo gigantisch groot, heb me al vaker verdiept in het bewust alleenstaande moederschap, maar nooit de knoop durven doorhakken. Eind vorig jaar is mijn moeder overleden, waardoor mijn kinderwens alleen maar groter geworden is. Mezelf zelfs meerdere keren in een relatie gestopt, omdat dat toch vaak is wat men verwacht, huisje, samenwonen, trouwen kinderen. Uiteindelijk voel ik me er niet prettig bij, want heb het goed alleen.

Begin deze maand ben ik alle opties en mogelijkheden naast elkaar gaan leggen, ook heel het financiële plaatje bekeken. Merkte dat ik zo enthousiast werd dat ik gewoon besloten heb er voor te gaan, mits ik natuurlijk het voorrecht heb om überhaupt zwanger te mogen worden. Direct mijn zusjes, de rest vd familie en enkele vrienden ingelicht, nog lang niet iedereen is op de hoogte, maar diegene die het weten zijn blij voor me, staan 200 procent achter me.

Heb op 9 dec. een afspraak bij Geertgen, benieuwd hoe snel het dan kan gaan.

Zijn er mensen die bij het Geertgen lopen en bij het VGZ zijn? Zie dat ze dit jaar een contract hebben bij de VGZ en voor 2016 ook. Maar als ik gecontracteerde zorgaanbieders bekijk op hun website vind ik Geertgen niet. Want als er idd contracten zijn hoef ik voor 2016 niet zo een 'vrije keus' verzekering te nemen.
@linnie

graag verwijderen. reinier de graaf Voorburg ik heb hier geannuleerd.bvd

lieve bammers ik lees wel mee maar zit nog steeds in mijn wachtmaanden bij umcu.... hopelijk mag ik in januari door om donoren uit te zoeken. kan niet wachten:) succes alle!!

groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
Hoi allemaal,

Ik heb goed nieuws. Begin oktober in het umcu geweest om donoren uit te zoeken en eind oktober eerste iui behandeling gehad.

Graag wil ik twee plaatsjes opschuiven in de tabel.

Deb87 28jaar UMC Utrecht start oktober 2015 uitgerekend: 21 juli 2016

Nu spannende weken of het allemaal goed blijft gaan.

Succes iedereen!
@Jo anna, dank je wel en heel veel succes in de komend tijd, wat goed dat je de stap toch uiteindelijk hebt durven nemen.

leuk om te zien dat er toch steeds weer nieuwe mensen dit topic weten te vinden en er mee doorgaan.

hier gaat alles wel aardig de goede kant op. mijn lichaam was al zwanger en sinds de eerste echo van afgelopen donderdag met kloppend is het verstand ook aardig zwanger.

vanavond ga ik het een goede vriend vertellen die van het hele traject van begin af aan op de hoogte is en mijn neefje/nichtje en zusje wil ik het zondag gaan vertellen, ik heb er zin in!
@Jo_Anna ik had gisteren mijn intake bij Nij Geertgen. Volgend jaar hebben ze ook een contract met VGZ. Volgens mij staan ze onder Stichting Fertiliteitszorg Zuid Nederland. Intake zelf vond ik niet zo veel voorstellen. Vooral veel wachten eigenlijk. Wachttijd voor eerste gesprek met psycholoog is momenteel 4 weken Ikzelf heb ervoor gekozen om het eerste gesprek in februari te laten plaatsvinden. Spannend!
hoi,

Ik wil graag in tabel 1 bijgeschreven worden.

Ik ben 35 jaar en heb in januari mijn intake in het Maasstad ziekenhuis.

Bedankt!

En alle dames.. Spannende tijden breken aan bij iedereen. Veel succes!
quote:wannabe79 schreef op 21 november 2015 @ 12:30:

@Jo anna, dank je wel en heel veel succes in de komend tijd, wat goed dat je de stap toch uiteindelijk hebt durven nemen.

leuk om te zien dat er toch steeds weer nieuwe mensen dit topic weten te vinden en er mee doorgaan.

hier gaat alles wel aardig de goede kant op. mijn lichaam was al zwanger en sinds de eerste echo van afgelopen donderdag met kloppend is het verstand ook aardig zwanger.

vanavond ga ik het een goede vriend vertellen die van het hele traject van begin af aan op de hoogte is en mijn neefje/nichtje en zusje wil ik het zondag gaan vertellen, ik heb er zin in!

Wat goed om te horen. Geniet er lekker van.

quote:[message=20719983,noline]@Jo_Anna ik had gisteren mijn intake bij Nij Geertgen. Volgend jaar hebben ze ook een contract met VGZ. Volgens mij staan ze onder Stichting Fertiliteitszorg Zuid Nederland. Intake zelf vond ik niet zo veel voorstellen. Vooral veel wachten eigenlijk. Wachttijd voor eerste gesprek met psycholoog is momenteel 4 weken Ikzelf heb ervoor gekozen om het eerste gesprek in februari te laten plaatsvinden. Spannend!Oke dank je wel. Zoiets heb ik ook in gedachte, heb de eerste helft van dit jaar nog 2 vakanties staan. Weet niet hoe het zit met de wachttijden maar mijn idee is ergens te starten in Juni volgend jaar. Kan ik ook nog even flink sparen. En dan is natuurlijk nog de vraag hoe snel het duurt voordat het lukt.
Alsof ik mijzelf hoor praten dat is ook mijn "planning".
quote:Hope1980 schreef op 21 november 2015 @ 22:45:

hoi,

Ik wil graag in tabel 1 bijgeschreven worden.

Ik ben 35 jaar en heb in januari mijn intake in het Maasstad ziekenhuis.

Bedankt!

En alle dames.. Spannende tijden breken aan bij iedereen. Veel succes!Mag ik vragen hoe lang je moest wachten in het maasstad? Hebben zij ook een eigen spermabank?
Heee dames!

Ik ben helemaal happy:-)

Vandaag bij geertgen geweest, morgen mag ik pregnyl zetten en dan woensdag de eerste keer iui:-)

Ik vindt het erg spannend maar ik ben ook enorm opgelucht dat het deze maand eindelijk gaat gebeuren!

Moest het even delen.

Liefs san
Spannend San! Ik ga duimen 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven