Mode & Beauty alle pijlers

Zo down door die rothuid... Wie herkent dit en hoe ga je ermee om? -Deel 2-

16-09-2006 22:42 1249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic zat vol dus ik open even een nieuwe. Wil je nog even teruglezen dan kan je het oude topic hier vinden.Groetjes, Weelassie1984 bewerkt door moderator,
Beste Gem,

Ik lees een paar berichten van je en daar schrijf je dat je allergisch bent voor BP. Vervolgens lees ik dat je het over je hele gezicht smeert ?

Dat rijnmt niet helemaal voor mij.

Maar één ding ff, smeer de BP NIET over je hele gezicht aub.

Welke sterkte heb je eigenlijk?

Alleen een dun laagje over je probleemplekjes.

Het is normaal dat je af en toe wat schilfertjes krijgt, dat is door de werking ervan maar dan moet je bijvoorbeeld eens een dag ertussen laten en het even niet gebruiken.

Ikzelf heb nu BP 10%.
Hoi 2bcome,

Klopt: ik dacht inderdaad allergisch te zijn voor BP, omdat ik er

zo'n last van kreeg en dat had ik nooit bij Salisz/resorc. Dat maakt je huid wel schilferig en droog, maar nooit rood of jeukerig. Ik wist toen nog niet dat ik er misschien alleen eerst aan moest wennen, en dat irritatie vaker voorkomt in het begin. Maar ik smeerde het niet over mijn hele gezicht hoor! Alleen op de plekken waar ik puistjes had.

Ik sméérde het wel echt, zoals je creme ook opsmeert zeg maar. En daar is het waarschijnlijk fout gegaan. Bovendien smeerde ik voor het slapen gaan, en ging vervolgens 's nachts liggen draaien waardoor die creme overal belandde

Nu probeer ik het opnieuw, door alleen 's avonds een heel dun laagje te deppen op alleen de puistjes, en dit een paar uur in te laten trekken voordat ik ga slapen. Dit helpt wel, want ik heb nu veel minder last van irritatie dan bij mijn vorige BP-poging. En misschien is mijn huid al een beetje gewend aan agressieve cremes doordat ik eerst een tijdje Salis/resor heb gebruikt? Ik weet het niet. Hoe dan ook, ik ben er blij mee dat het nu beter lijkt te gaan!

Ik gebruik trouwens 5%.
...
Sorry dat ik zomaar mijn verhaal hier neergooi maar ik moet het even kwijt.

Ik lees wel af en toe mee en ik herken veel van jullie verhalen.

Ik heb nu al ruim 11 jaar last van acne. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Van dingen van de huisarts (zoals, de Diane, een jaar antibiotica zalfjes enz. enz.) tot aan alternatieve dingen (zoals acupunctuur) je kunt het zo gek niet bedenken maar niks lijkt te helpen!

Nu, als de bloeduitslagen goed zijn ga ik maandag beginnen met roaccutane.. Ik vind het wel een beetje eng maar ik ben blij dat ik de stap heb gezet want ik ben er helemaal klaar mee! Al helpt het maar een beetje of voor even dan ben ik al blij.

Op dit moment zit ik echt in mijn dieptepunt :(. Ik wil alleen nog maar thuis zitten. Ik kan nergens anders aan denken. Het is het 1e wat ik denk als ik opsta en het laatste voordat ik ga slapen om maar te zwijgen over hoe erg ik er overdag mee bezig ben. Ben nu 3 maanden gestopt met de pil en het wordt nu nog erger!! zelfs op mn wangen waar ik het eerst nooit had! (hielp de pil dus toch wel een beetje) Ik word hier echt zo gek en vooral ook verdrietig van terwijl ik eigenlijk een hele vrolijke meid ben.

Mijn hoop is op roaccutane gevestigd al weet ik ook dat dat (zeker) geen wonder middel is.

Nou, ik blijf meelezen en iedereen heel veel succes met alles! Ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Ik hoop dat de roaccutane snel werkt Blueandy. Kan me zo voorstellen dat je je er rot over voelt. Als je net gestopt bent met de pil dan ligt je hormoonhuishouding nog behoorlijk overhoop en dan kan je idd meer pukkels krijgen als normaal.

Ik heb afgelopen woensdag een vitamine B12 injectie gehad. Was geen plezierige prik, maar redelijk te doen. Gisteren merkte ik het verschil al. Ik voel me veel energieker, vrolijker!

De antibiotica lotion werkt ontzettend goed. In een week zijn alle rode plekken/pukkels voor 2/3e verdwenen. Of dat ook zo gaat blijven moet ik nog bekijken (sure hope so). Heb nog geen last van extra acné door de B12 injectie, maar dat kan nu natuurlijk ook onderdrukt worden door de antibiotica lotion.
Hey dames,

Wat goed dat die antibiotica zo goed werkt Kilios! En dat je je beter voelt door die injectie . Het kan natuurlijk ook best dat jij geen acne krijgt als bijwerking..

@Gem, hoe is het met je benzoylperoxide avontuur ?

@2become: Jeetje, 10% lijkt me helemaal heftig!

@Blueandy: Kan me goed voorstellen dat je toch maar aan de roaccutane gaat als je zo'n last hebt van je huid. Dat steeds maar bezig zijn met je huid, is vreselijk!

Ik hoop heel erg dat het je gaat helpen en dat de bijwekingen dragelijk zijn. Hou je ons op de hoogte?

Bij mij gaat het best goed met mijn benzoylperoxide-regime. Mijn wangen zijn nagenoeg glad na een kleine uitbraak. Langs mijn kaaklijn heb ik nog wel wat hardnekkige pukkels, maar die worden ook al minder. Het valt nu ook mee met de irritatie en droogheid. Ik ga er dus maar stug mee door.
Jee Blueandy, wat zul je je rot voelen. Ik hoop dat de roaccutane goed werkt en dat je weinig last hebt van bijwerkingen!

@ Himmie: wat goed dat er verbetering is! Hoe lang ben je nu aan de BP, 2 weken? Mijn huid lijkt er een stuk rustiger uit te zien. Krijg er vandaag zelfs complimentjes over! Ik heb eerst een paar dagen 2x per dag BP gebruikt, tot ik gisterochtend opstond met felrode plekken in mijn gezicht. Een dagje doorgebeten en 's avonds zacht schoongemaakt en alleen wat littekencreme aangebracht, en vanochtend ook. Het rode is gelukkig een beetje weggetrokken. Er zitten nog een paar puistjes, ook onderhuids wat, en helaas een hoop rode vlekjes. Hoop dat het morgen weer wat is opgeknapt en dat ik geen nieuwe puistjes krijg van die littekencreme, want heb morgenavond een feestje en dan wil ik natuurlijk een mooie huid! Gelukkig is het er donker en is er make-up
...
Hoi meiden,

Sorry dat ik weer even inbreek, maar ik zit met een klein dilemma. Ik moet binnenkort stoppen met de roaccutane. Volgens de dermatoloog moet je tussen de 120 en 150 mg per lichaamsgewicht(weet even de formule niet) binnen hebben gekregen om de kans op terugkomen van acne te verkleinen. Daar zit ik middenin, op 130 mg. Nu wilde ik eerst doorgaan met de pil na het stoppen met roaccutane, maar omdat ik daar toch een aantal lichamelijke klachten van heb, wil ik daar misschien ook mee stoppen. Maargoed, ik weet dus niet of ik weer in hetzelfde schuitje kom, want ik ben eens eerder gestopt met de pil en daardoor kreeg ik weer acne. Nu is het verschil dat ik roaccutane heb geslikt en dat misschien ervoor zorgt dat ik geen acne meer krijg. Maar je weet nooit hoe overheersend hormonen kunnen zijn.

Nu is mijn vraag of er meiden zijn die na het stoppen van de roa(of andere mensen kennen die dat hebben gedaan) ook met de pil gestopt zijn en wat er dan gebeurde. Als ik weet dat ik er (eventueel) weer acne van krijg dan slik ik liever de pil nog even door. Hoe vervelend die lichamelijke klachten dan ook zijn. Acne hebben vind ik dan nog 100x erger. Ik hoor het hopelijk wel!

Veel sterkte en succes met jullie aanpak! Fijn dat sommige al wat resultaat zien!

Liefs, Sophie
Ik heb weer acne gekregen na het stoppen met de roa. Heeft wel een paar jaar geduurd voordat het terugkwam. Toen ben ik dus ook weer begonnen met de pil en daardoor ben ik nu acne loos. Maar stoppen met de pil kan ik dus ook niet, omdat het anders direct weer terug komt.

Succes.
Kilios, wat fijn dat bij jou de antibiotica lotion zo goed helpt! Zo zie je weer dat het per persoon zo verschillend kan zijn.

Himmie, ook fijn dat het bij jou opzich wel goed werkt. Hoop voor je dat het zo goed blijft doorgaan.

Ben zelf weer wat rustiger dan gisteren en ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen vanaf maandag.

Succes iedereen!
Hoi blueandy, ten eerste: je hoeft absoluut je excuses niet aan te bieden voor het neergooien van je verhaal, daar is dit topic immers voor bedoeld! Ik herken je verhaal maar al te goed. Toen ik nog veel last had van acne bleef ik het liefst de hele dag onder de dekens liggen en ik voelde me constant zoooo lelijk. Dan besef je pas hoe belangrijk je uiterlijk is voor je gemoedstoestand. Dan kunnen mensen nog zo politiek correct 'het gaat om je innerlijk' blijven roepen, maar als je je lelijk voelt, zit je gewoon niet goed in je vel en dat heeft weer invloed op alles eigenlijk. Gelukkig ben je vandaag weer wat rustiger. Ik hoop dat je hier een beetje steun vindt.
Ik heb gelezen dat een tekort aan vitamine A ook acne kan veroorzaken of verergeren

Vitamine A zit veel in vlees en groenten.

Ik ben vegetarisch(eet wel vis) en ben geen fanatiek groente eter.

Sinds gisteren neem ik vitamine pillen met 100%ADH vitamine A. ben benieuwd of dit helpt...

iemand ervaring mee?

Drink op dit moment veel brandnetel, jasmijn, witte en groene thee.

Geen idee of het helpt, maar kan geen kwaad denk ik.
Hey Elize,

Ja, over vitamine- en mineralengebrek in relatie tot acne wordt veel gespeculeerd. Een gebrek aan vitamine C en zink zou het ook veroorzaken.

Ik heb geen ervaring met vitamine A tabletten of zo. Ik weet alleen dat teveel ervan schadelijk is en dat je dus nooit een hele grote dosering moet nemen. Je hebt 2 varianten: retinol (zit in dierlijke producten) en beta-caroteen wat in het lichaam wordt omgezet in vit.a (zit in groenten). Dat laatste kan niet zo snel kwaad om in grotere hoeveelheden binnen te krijgen. Volgens mij heb ik er geen gebrek aan, want ik eet best veel groenten waar het in zit (worteltjes/tomaten etc.)

Overigens is Tretinoine(roaccutane) ook een vitamine-a afgeleid spul. De bijwerkingen daarvan zijn hetzelfde als bij een grote overdosis vitamine A..
Hoe is het verder met iedereen?

Ik ben nog trouw aan de bp en volgens mij zijn nu bijna alle onderhuidse bultjes eruit. Pff, echt weer een giga pukkeluitbraak gehad langs mijn kaaklijn!

Nu hoop ik dat het wegtrekt en dat ik dan ook geen nieuwe bultjes krijg.
Hoi Himmie, qua huid gaat het bij mij wel oke maar niet qua haar... Ik word echt gek van die haaruitval. Hou niks meer over Ben echt super bang.
Weelassie, ben je hier al mee naar de huisarts geweest? Misschien is er wat aan te doen... Haaruitval is wel een symtoom van vit. B12 tekort. Ontzettend rot voor je.

Himmie, gelukkig dat het beter gaat. Ik neem voor de zekerheid wat BP mee op vakantie. Altijd handig in case of emergency.

Met mij gaat het goed! Ik ben gestopt met de anti-biotica lotion in mijn gezicht en het gaat nog steeds goed. Nu ben ik sinds 2 weken ook overgestapt op de produkten van Avene en dat gaat goed.

Helaas komen er nu allemaal pukkeltjes in mijn decolleté... Maar sinds 2 dagen smeer ik daar niets meer en ook dat gaat iets beter. Ik moet dus lichte cremes smeren ipv zware en niets op mijn decolleté smeren. Ik heb blijkbaar al die tijd mijn huid overvoed waardoor ik voortdurend zware irritaties had. Nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan.
Hoi Kilios, ik ben hier een paar maanden geleden mee naar de huisarts geweest en op basis daarvan is een bloedonderzoek geweest waaruit bleek dat ik een b12 tekort heb. Maar het lijkt wel steeds erger te worden, terwijl ik nu juist b12 tabletten slik... Misschien beginverergering? Het is echt super klote. Ik heb nog maar 1/3 van de haarbos over die ik 5 jaar geleden had. Vroeger waren mijn huid en mijn haar echt mijn sterke punten en nu... Binnenkort heb ik trouwens een afspraak met een andere dokter. Met name om af te spreken hoe we mijn b12 waarde in de gaten gaan houden maar het haaruitvalprobleem zal ik ook even ter sprake brengen. Misschien dat zij er meer over weet.
Ach jeetje Weelassie, dat is echt niet leuk ! Een huidprobleem is wel genoeg, daar hoeft niet persé nog een haarprobleem bij . Ik hoop dat je een oplossing vindt!
Weelassie, ik doe met je mee..

heb ook huid problemen( acne) en haaruitval vanwege mijn medicijnen(die moet ik echt innemen!!)

ik heb ook ongeveer nog maar twee derde van mijn haar en moet mijn hele leven dit medicijn slikken. Ben nu ook heel erg bang dat ik niks over hou.

Mijn haar is ook echt mijn ding, heb krullen en lang haar!

Ik hoop echt dat het nu aan het seizoen ligt.....

Het schijnt dat veel mensen nu haar verliezen.
Weelassie en Elize, wat ontzettend rot zeg dat je last hebt van haaruitval. Het gedoe rondom je huid is al genoeg en dan ook dit erbij pff kan me ook voorstellen dat je het eng vind. Hoop dat de andere huisarts er misschien wat of iets anders op weet. Soms weet de een net iets anders dan de anders dus je weet maar nooit. Succes ermee!

Ben nu een week verder met de roaccutane en ik merk nog niks. Ook nog niks van de bijwerkingen dus ik ben tot nu toe eigenlijk wel positief.
Het schijnt dat testosteron ook pukkels kan veroorzaken en haaruitval.

Daarom wordt acne minder erg als je aan de pil gaat want dan wordt testosteron minder aangemaakt.

En over haaruitval heb ik net wat gelezen, staat een artikel in de Red van deze maand!

mijn testosteron is te laag, ik moet misschien daar medicijnen voor... mooi niet dat ik dat doe wordt het allemaal nog erger!!

maar weellasie misschien een optie voor jou om te laten testen...
Ja dat kan ook nog. Al zou ik dat wel vreemd vinden want ik slik de Diane pil. Voordat ik die slikte had ik geen haartuitval en nu wel, je zou zeggen dat andersom logischer is...
misschien is het gewoon verandering van seizoen, heel veel mensen hebben nu meer last van haaruitval...
De BP lijkt goed aan te slaan bij mij! De puistjes zijn nog niet allemaal weg, en ik had vorige week na mijn feestje ineens een mega-uitbraak, maar er is zeker verbetering. Wel is mijn huid op bepaalde plekken erg droog, waardoor ik geen camouflage kan gebruiken :( Ik probeer dit op te lossen met littekencreme. Heb wel erg veel rode vlekjes overal, waardoor het lijkt alsof ik er nog helemaal onder zit. Heeft iemand daar tips voor?

(de irritatie van BP is trouwens helemaal weg; ik moest er blijkbaar idd aan wennen! Echt fijn, want het werkt veel beter en sneller dan salisc/resors)
...
Wat fijn Gem! Helaas weet ik tegen rode vlekjes geen echte remedie. Die moeten langzaam vervagen

Enne, wees niet verbaasd als je opeens weer een uitbraak krijgt hoor. BP heeft een lange aanloopperiode. Maar, het trekt wel sneller weg dan normaal

@Blueandy: Gelukkig dat je nog geen bijwerkingen hebt! Maar ook bij roa kan het even duren voordat het aanslaat toch? Ik heb ook nog op het punt gestaan om het te gaan gebruiken. Toen wilde de derma me gewoon een stootkuur prednison voorschrijven erbij om een heftige beginuitbraak de kop in te drukken. Dat leek me pas echt ongezond bovenop ROA.

Ben wel heel erg benieuwd hoe het je vergaat. Hou je ons op de hoogte?

@Elize: testosteron is heel vaak betrokken bij acne en overbeharing.Meestal omdat je haarzakjes overgevoelig zijn daarvoor en overactief worden. Je hoeft dus niet perse een verhoogde testosteronspiegel te hebben. Meestal hebben mensen wel ook mentruatiestoornissen als ze een verhoogde testosteronspiegel hebben.

Wel heel vervelend als je een te laag testosterongehalte hebt en al last van je huid hebt zonder preparaten! Kan me voorstellen dat je daar liever niet mee begint..
quote:elize schreef op 06 oktober 2008 @ 11:23:

misschien is het gewoon verandering van seizoen, heel veel mensen hebben nu meer last van haaruitval...Helaas is het niet seizoensgebonden, ik heb het gedurende het hele jaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven