Napraattopic deel 43

17-11-2015 09:03 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:SuzanneSuus schreef op 19 november 2015 @ 17:57:

[...]

Ohhh, heb jij dat topic geopend? Gefeliciteerd met je aankomend kind!

Op mijn leeftijd? Dat is dan een medisch wonder!
quote:doornroosje9 schreef op 19 november 2015 @ 18:17:

[...]

In de winter leggen ze ook één ei per keer. Heb jij ook kippen? En leggen ze in de winter wel? Mijne doen dat niet namelijk, in de winter heb ik bijna nooit een ei.
quote:zuipschuit schreef op 19 november 2015 @ 18:36:

[...]

Heb jij ook kippen? En leggen ze in de winter wel? Mijne doen dat niet namelijk, in de winter heb ik bijna nooit een ei.Nu voel ik me een beetje dom dat ik moest lachen...
quote:Corona67 schreef op 19 november 2015 @ 18:05:

[...]

Graag.. ;)

Grrrr

Heel verhaal getypt maar dat is foetsie ( lijkt een bug trouwens)

Kort dan nu maar

De oude amfibieën legden eieren, waren daarin afhankelijk van water, evolutie zorgde voor het amnion waardoor eieren ook op land konden worden gelegd. Je hebt dan daarna bijv de dino's ( legden eieren) en de vogels zijn de enige overgebleven afstammelingen daarvan. De kip kwam dus later dan het ei.

Dan is er ook nog een leuke evolutie in de ouderzorg
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 19 november 2015 @ 18:39:

[...]

Grrrr

Heel verhaal getypt maar dat is foetsie ( lijkt een bug trouwens)

Kort dan nu maar

De oude amfibieën legden eieren, waren daarin afhankelijk van water, evolutie zorgde voor het amnion waardoor eieren ook op land konden worden gelegd. Je hebt dan daarna bijv de dino's ( legden eieren) en de vogels zijn de enige overgebleven afstammelingen daarvan. De kip kwam dus later dan het ei.

Dan is er ook nog een leuke evolutie in de ouderzorg En ik maar denken dat hier niks te leren valt!
quote:zuipschuit schreef op 19 november 2015 @ 18:36:

[...]

Heb jij ook kippen? En leggen ze in de winter wel? Mijne doen dat niet namelijk, in de winter heb ik bijna nooit een ei.

Als het heel koud is, leggen ze niet, maar als ze leggen toch gewoon één ei per keer.

Edit: legkippen leggen normaal gezien gewoon door in de winter. Wel niet elke dag.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 19 november 2015 @ 18:45:

[...]

Als het heel koud is, leggen ze niet, maar als ze leggen toch gewoon één ei per keer.(Weten wij dat zeker? Ik durf niet meer te reageren..!)
hoeveel eieren legt een kip

Hoeveel eieren legt een kip ?

Een biologische kip legt ongeveer 275 eieren per jaar. Een gangbare kip legt ongeveer 310 eieren per jaar.

http://www.adopteereenkip ... eveel-eieren-legt-een-kip
@suus
quote:ana_isabel schreef op 19 november 2015 @ 18:47:

[...]

(Weten wij dat zeker? Ik durf niet meer te reageren..!)(Ja, dat weten wij zeker. )
Life is short. Eat dessert first.
quote:-RoseRed- schreef op 19 november 2015 @ 18:50:

hoeveel eieren legt een kip

Hoeveel eieren legt een kip ?

Een biologische kip legt ongeveer 275 eieren per jaar. Een gangbare kip legt ongeveer 310 eieren per jaar.

http://www.adopteereenkip ... eveel-eieren-legt-een-kipEn per dag? Exact moet ik het weten!!!
zo ook opgelost
Wat klinkt dat apart, een gangbare kip.
quote:doornroosje9 schreef op 19 november 2015 @ 18:51:

[...]

(Ja, dat weten wij zeker. )Oke..ik vertrouw jou he?!
quote:snorharen schreef op 19 november 2015 @ 18:52:

Wat klinkt dat apart, een gangbare kip.das op zijn belgisch
quote:snorharen schreef op 19 november 2015 @ 18:52:

Wat klinkt dat apart, een gangbare kip.Andre van duin sprak ooit eens over een kip met een oorlogsverleden. Nog aparter.
quote:doornroosje9 schreef op 19 november 2015 @ 18:45:

[...]

Als het heel koud is, leggen ze niet, maar als ze leggen toch gewoon één ei per keer.

Edit: legkippen leggen normaal gezien gewoon door in de winter. Wel niet elke dag.Het zijn wyandottes, geef jij speciaal voer ofzo? Want in de zomer zijn er elke dag 3 eitjes, een per kip,maar in de winter vind ik er geen of ze hebben hem zelf al kapotgemaakt. Tips zijn welkom.
http://kipkiplekker.nl/KI ... 101/subarticle/1/gangbaar

gangbaar

Kippen die in een gangbare stal worden gehouden leven in een stal met strooisel. Het klimaat in de stal wordt goed gecontroleerd en aangepast aan de behoeften van de kippen. Ook de lucht wordt gereinigd van stofdeeltjes. De kuikens komen op het bedrijf als ze één dag oud zijn. Ze blijven ongeveer zes weken op de boerderij en kunnen de hele dag eten en water drinken. De boer loopt meerdere keren per dag door de stal om te kijken of alles goed gaat met de dieren.
quote:ana_isabel schreef op 19 november 2015 @ 18:54:

[...]

Andre van duin sprak ooit eens over een kip met een oorlogsverleden. Nog aparter.dat was de buurtsuper

https://www.youtube.com/watch?v=dnzcXGt7DMw
quote:zuipschuit schreef op 19 november 2015 @ 18:55:

[...]

Het zijn wyandottes, geef jij speciaal voer ofzo? Want in de zomer zijn er elke dag 3 eitjes, een per kip,maar in de winter vind ik er geen of ze hebben hem zelf al kapotgemaakt. Tips zijn welkom.

Heeft te maken met te weinig daglicht. Je zou bij kunnen verlichten, maar zou niet weten waarom.

Als ze de eieren kapot tikken hebben ze mss een kalktekort. Schaal met schelpen neerzetten.
quote:-RoseRed- schreef op 19 november 2015 @ 18:56:

[...]

dat was de buurtsuper

https://www.youtube.com/watch?v=dnzcXGt7DMw

Thanks!
Enfin.. 1.35 uur en 45 km verder weet ik veel over kippen..
Ik leer hier nog eens wat, op een doordeweekse avond.
quote:Corona67 schreef op 19 november 2015 @ 18:59:

Enfin.. 1.35 uur en 45 km verder weet ik veel over kippen..Houdt jij je ogen eens op het verkeer!!
quote:Corona67 schreef op 19 november 2015 @ 18:59:

Enfin.. 1.35 uur en 45 km verder weet ik veel over kippen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven