Gezondheid alle pijlers

help heup gebroken

26-11-2015 03:37 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
hee ik ben een meisje van 16 en ik heb 2 weken geleden mijn heup gebroken.

dat is erg jong en daarom heb ik een operatie gehad en toen zijn er schroeven geplaatst.

ik mag absoluut niet staan en loop daarom met krukken maar ik begin nu dus sinds gister echt enorme pijn te krijgen in me onderrug en het gaat ook door niks weg.

kan dat door mijn krukken komen?

ik hoop snel een reactie te krijgen.

alvast heel erg bedankt
Ik neem aan dat je physiotherapie krijgt? Toen ik schroeven in m'n grote teen kreeg na een hallux valgus operatie kreeg ik dit wel. En een heup operatie is wel wat intensiever. Zij kunnen je vast goed helpen met je pijn en begeleiden.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 26 november 2015 @ 03:42:

Ik neem aan dat je physiotherapie krijgt? Toen ik schroeven in m'n grote teen kreeg na een hallux valgus operatie kreeg ik dit wel. En een heup operatie is wel wat intensiever. Zij kunnen je vast goed helpen met je pijn en begeleiden.

jaa ik heb 2 december foto's om te kijken of het goed zit. dan mag ik physiotherapie want nu kan ik nog niks.

ik kan het inderdaad vragen maar ik zit nu heel erg met de pijn en er is verder echt niks over te vinden.. ook geen andere

jongere meisjes die hun heup hebben gebroken.
Dat kan heel goed. Niet alleen door het lopen op krukken. Maar je zit en ligt ook anders.

Misschien is het verstandig om een afspraak te maken bij de fysio om je te leren goed met krukken te lopen, de krukken goed af te stellen, hoe te liggen, zitten, spullen te dragen, etc.

Eventueel voor school en lange afstanden zou je ook een rolstoel kunnen gebruiken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Misschien sta je al te veel, die krukken zijn voor noodzaak, niet om lekker te wandelen. De hele dag platliggen is namelijk echt de bedoeling, vroeger zou je gewoon 2 maanden in het ziekenhuis liggen. Daar was een reden voor!

En heb ik de nieuwe spelling voor fysiotherapie gemist?
If you can dream it, you can do it.
Tis pas 2 weken geleden..ik denk dat pijn heel normaal is. En wat mijn voorgangster zegt..doe je niet te veel?

Wacht eersr die foto en fysio maar es af.
Hoeveel loop je?
Bel eens met je huisarts of de kliniek waar je geopereerd bent voor advies.
Platliggen hoeft niet, beweging stimuleert de botaanmaak, dus dat is niet slecht. Wel moet je er op letten dat je niet te veel doet, je dus goed aan de instructies van de arts en zometeen de fysiotherapeut houden. Pijn in de rug kan komen doordat je je spieren anders belast. Je kan natuurlijk altijd de afdeling bellen van het ziekenhuis waar je geopereerd bent als je vragen hebt.
quote:aliva schreef op 26 november 2015 @ 07:16:

Bel eens met je huisarts of de kliniek waar je geopereerd bent voor advies.Dit.
Ziekenhuis/huisarts bellen of je pijnstilling mag
quote:wilma36 schreef op 26 november 2015 @ 07:31:

Ziekenhuis/huisarts bellen of je pijnstilling magdit. En sterkte TO!
Mij ma (50+) heeft de heup ook gebroken gehad, maar die mocht echt nog niet lopen zo snel. Ze kreeg een schroef in d'r heup.

Die had 6 weken bedrust, met alleen de noodzakelijke dingen waarvoor ze er uit mocht komen.

Dus ik weet niet hóe veel je loopt, maar loop je niet te veel?

Ik wens je er erg veel succes mee, en dat de operatie goed verlopen is.
quote:raindrop57 schreef op 26 november 2015 @ 07:22:

Platliggen hoeft niet, beweging stimuleert de botaanmaak, dus dat is niet slecht. Mij is dus verteld dat bewegen/lopen de eerste 6 weken not done is. Júist door de aanmaak van botweefsel. Hierdoor kreeg je botophopingen rondom de heup oid. Dit was op oudere leeftijd (80+) geen probleem, maar bij jongere mensen wel.
Mijn vader (64) heeft een paar maanden geleden bij een ongeluk met de racefiets zijn heup (en elleboog, erg handig) gebroken. Ook geopereerd, schroeven erin. Hij kreeg na een paar weken ook zo'n pijn in zijn rug. Conclusie was dat er door het ongeluk waarschijnlijk ook wat wervels verschoven waren. Ik weet niet hoe jij je heup gebroken hebt? Misschien is er ook wel het een en ander verschoven. Of het komt inderdaad doordat je nu anders loopt en je spieren anders belast. Bel de ha/het zkh even!

Sterkte verder.
Terug naar de dokter..... Beter een keer te vaak, dan dat er ergens een ontsteking is, en de operatie opnieuw moet..... Heel veel beterschap!
Wat zegt je vader of moeder, of degene die je verzorgt hierover? Ik neem aan dat je dit hebt aangegeven?
quote:gismo72 schreef op 26 november 2015 @ 09:06:

Wat zegt je vader of moeder, of degene die je verzorgt hierover? Ik neem aan dat je dit hebt aangegeven?

Dit.

En ga vooral niet zelf klooien met pijnstillers, voor hetzelfde geld is er een onderliggend probleem dat je op die manier maskeert.
quote:wilma36 schreef op 26 november 2015 @ 07:31:

Ziekenhuis/huisarts bellen of je pijnstilling magheb ik meegekregen krijg ik niet doorgeslikt..
quote:vivapimpelmees schreef op 26 november 2015 @ 07:10:

Hoeveel loop je?elke dag.. ik kan echt niet stilzitten
quote:ducktape schreef op 26 november 2015 @ 07:37:

Mij ma (50+) heeft de heup ook gebroken gehad, maar die mocht echt nog niet lopen zo snel. Ze kreeg een schroef in d'r heup.

Die had 6 weken bedrust, met alleen de noodzakelijke dingen waarvoor ze er uit mocht komen.

Dus ik weet niet hóe veel je loopt, maar loop je niet te veel?

Ik wens je er erg veel succes mee, en dat de operatie goed verlopen is.

zo ver ik begrepen heb mag ik woensdag na de foto's weer lopen maar ik kan het mis hebben.

ik loop elke dag met me krukken. me rolstoel gebruik ik eigenlijk niet eens. ik word helemaal gek van al dat stil zitten
Tja. Dan verkloot je je lijf toch. Zelf weten.

Dom. Dat wel.
quote:sammyjo37 schreef op 26 november 2015 @ 23:02:

[...]

heb ik meegekregen krijg ik niet doorgeslikt..vraag om iets vloeibaars. Of vraag of je de tabletten fijn mag maken, of het poeder uit de capsules mag halen en met iets (lepeltje vla ofzo) in mag nemen.
quote:sammyjo37 schreef op 26 november 2015 @ 23:06:

[...]

zo ver ik begrepen heb mag ik woensdag na de foto's weer lopen maar ik kan het mis hebben.

ik loop elke dag met me krukken. me rolstoel gebruik ik eigenlijk niet eens. ik word helemaal gek van al dat stil zitten

Dit moet je dus echt niet gaan doen! Heel vervelend dat je niet van stilzitten houdt, maar dan had je je heup niet moeten breken.

Je verkloot nu echt je lichaam voor de rest van je leven omdat je niet een paar weken bedrust wil houden
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 27 november 2015 @ 06:22:

[...]

Dit moet je dus echt niet gaan doen! Heel vervelend dat je niet van stilzitten houdt, maar dan had je je heup niet moeten breken.

Je verkloot nu echt je lichaam voor de rest van je leven omdat je niet een paar weken bedrust wil houden Natuurlijk, TO is 16, die weet alles beter want ze is al zo volwassen voor haar leeftijd? Dan volg je toch geen adviezen op, dan trek je toch je eigen plan??? Eigenwijze puber dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven